- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Τι είπε ο 77άχρονος Θ. Λυκουρέζος για το δυστύχημα της Αίγινας
Το Υπόμνημά του στην ανακρίτρια του Πειραιά
Το Υπόμνημα στην ανακρίτρια του Πειραιά, που αποτελεί την πρώτη φάση της σημερινής (Παρασκευή) απολογίας του 77άχρονου κ. Θρασύβουλου Λυκουρέζου για το ναυτικό δυστύχημα με τους τέσσερις νεκρούς στην Άιγινα, αποκάλυψε το «Το Βήμα»:
Ο κ. Λυκουρέζος προσάχτηκε στην ανακρίτρια κρατούμενος. Με βάση το κείμενο, προκύπτει ότι επιδίωξή του είναι να μην του αποδοθεί «ενδεχόμενος δόλος», αλλά απλή αμέλεια, που δε συνεπάγεται προφυλάκιση.
Λεπτομερέστερα, ο κυβερνήτης του ταχύπλοου, που εμβόλισε προχτές τη λάντζα Πέρδικας - Μονής, γράφει (κύρια σημεία):
«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από Βορά προς Νότο. Εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα, αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής
Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος 'DUENDE' κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος 'πλάναρε', δηλαδή ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ.
Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το 'DUENDE' πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας,
Είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσα επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχα να επιβιβασθώ σ΄ αυτό 12 ημέρες, γιατί αντιμετώπιζακαι σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα.
...Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα, αλλά αυτό ήταν αδύνατο, γιατί είχα ρήγμα από τη σύγκρουση με τη λάντζα. Επικαλούμε μαρτυρίες των συνεπιβατών μου, ενός δύτη και ενός ναυτικού που κάλεσα για βοήθεια...
...Το 2008, στον Πόρο, στον χειριστή ενός ταχύπλοου που είχε παρασύρει και σκοτώσει τον επιβάτη μιας βάρκας είχε αποδοθεί αμέλεια...».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε ποιες περιοχές αναμένεται να χιονίσει
Η ανακοίνωση του επιχειρηματία
Τι ώρα θα αναχωρήσουν οι τελευταίοι συρμοί
Πότε θα λυθεί το πρόβλημα έκδοσης καρτών - Η ενημέρωση από τον Χρήστο Σταϊκούρα
Τι διαπιστώθηκε στο πλαίσιο ελέγχου - Η ενημέρωση προς τους καταναλωτές
Τι γυρεύουν οι άνθρωποι των καναλιών από αυτό το πλάσμα; Γιατί το τι γυρεύει η ίδια εύκολα το εντοπίζει κανείς...
«Το ρήγμα έχει ενεργοποιηθεί εδώ και περίπου πέντε μήνες»
Εκτιμάται ότι αποκόμισε από παράνομες δραστηριότητες πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Η θλιβερή βεβαιότητα σε όλους ότι για ακόμη μία φορά η αρχική απόφαση δεν θα ίσχυε
Το βίντεο που δείχνει τη στιγμή της σφοδρής σύγκρουσης
Σκαρφαλωμένη μέσα σε σπηλιά - Στο σημείο αποκαλούμενο ως «Το μάτι του Θεού»
Ο τρίτος μέσα σε λίγες ώρες - Έγινε ιδιαίτερα αισθητός στη Βόρεια Ελλάδα
Τα δυσάρεστα γεγονότα που συνδέθηκαν με την Παρασκευή και ο φόβος για τον αριθμό 13
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Στο πλαίσιο εορταστικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται στον δήμο
Οι προγνώσεις των μετεωρολόγων για το νέο κύμα κακοκαιρίας
Ποιες κατηγορίες αντιμετωπίζουν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.