Κοσμος

Σκεπτικισμός για το deal Netflix–Warner Bros: Δεν πείθει ο ισχυρισμός περί ανταγωνισμού με το YouTube

Τον Οκτώβριο, το YouTube κατείχε το 12,9% της συνολικής τηλεθέασης streaming στις ΗΠΑ

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η Paramount κατέθεσε προσφορά 108 δισ. για τη Warner Bros, διεκδικώντας θέση στη λίστα των μεγαλύτερων επιθετικών εξαγορών της ιστορίας.
© EPA/Hannibal Hanschke

Σκεπτικισμός για το deal Netflix–Warner Bros: Δεν πείθει ο ισχυρισμός περί ανταγωνισμού με το YouTube

Σκεπτικισμό εκφράζουν ειδικοί στο δίκαιο του ανταγωνισμού απέναντι στο βασικό επιχείρημα της Netflix ότι η εξαγορά της Warner Bros Discovery, ύψους 72 δισ. δολαρίων, είναι αναγκαία για να μπορέσει να ανταγωνιστεί το YouTube.

Η συμφωνία, που περιλαμβάνει τα στούντιο της Warner Bros και την πλατφόρμα HBO Max, αναμένεται να βρεθεί στο μικροσκόπιο των αμερικανικών αλλά και διεθνών ρυθμιστικών αρχών, λόγω του μεγέθους της και του συνολικού αριθμού συνδρομητών που θα προκύψει – περίπου 428 εκατομμύρια παγκοσμίως.

Η Netflix υποστηρίζει ότι το YouTube της Alphabet αποτελεί τον βασικό της αντίπαλο, καθώς –σύμφωνα με τη Nielsen– είναι ο μεγαλύτερος «διανομέας τηλεοπτικού περιεχομένου» στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, νομικοί και πρώην αξιωματούχοι των αρχών ανταγωνισμού εκτιμούν ότι το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης δύσκολα θα αποδεχθεί ότι οι δύο πλατφόρμες είναι άμεσοι και εναλλάξιμοι ανταγωνιστές.

Όπως επισημαίνουν, το περιεχόμενο, το κοινό και το επιχειρηματικό μοντέλο των δύο εταιρειών διαφέρουν ριζικά. «Η Netflix προσπαθεί να πει ότι ανταγωνίζεται το YouTube επειδή οι χρήστες έχουν περιορισμένο χρόνο θέασης μέσα στην ημέρα», σημειώνει ο Abiel Garcia, εταίρος στο γραφείο Kesselman Brantly Stockinger. «Αυτό το επιχείρημα, όμως, δύσκολα στέκεται».

Η Netflix επενδύει δισεκατομμύρια δολάρια σε πρωτότυπες, υψηλού κόστους σειρές και ταινίες, όπως το Stranger Things, και κυριαρχεί συχνά στις λίστες της Nielsen για τα πιο δημοφιλή πρωτότυπα προγράμματα. Το μοντέλο της βασίζεται σε συνδρομές, με μηνιαίες χρεώσεις από 7,99 έως 24,99 δολάρια, ενώ τα διαφημιστικά έσοδα αποτελούν ακόμη μικρό –αν και αυξανόμενο– μέρος του κύκλου εργασιών της.

Αντίθετα, το YouTube στηρίζεται κυρίως σε περιεχόμενο που παράγεται από χρήστες και σε διαφημίσεις, με μουσικά βίντεο, tutorials και influencers να κυριαρχούν. Διαθέτει πολύ μεγαλύτερο χρόνο θέασης από τη Netflix και την παραδοσιακή τηλεόραση, με δημιουργούς όπως ο MrBeast, κορυφαίους καλλιτέχνες και παιδικά προγράμματα όπως το Cocomelon.

Τον Οκτώβριο, το YouTube κατείχε το 12,9% της συνολικής τηλεθέασης streaming στις ΗΠΑ, έναντι περίπου 9% που εκτιμάται ότι θα έχει η Netflix μετά τη συγχώνευση με το HBO Max.

Πρώην αξιωματούχοι του υπουργείου Δικαιοσύνης σημειώνουν ότι οι ρυθμιστικές αρχές είναι ιδιαίτερα έμπειρες στο να διαχωρίζουν επιμέρους αγορές και υπο-αγορές περιεχομένου. Όπως αναφέρει η Robin Crauthers, πρώην στέλεχος της αντιμονοπωλιακής υπηρεσίας του DOJ, «θα είναι πολύ δύσκολο για τη Netflix να πείσει ότι το YouTube αποτελεί υποκατάστατο για το περιεχόμενο της HBO Max και της ίδιας».

Στο πλαίσιο των πρόσφατων αλλαγών στη διαδικασία ελέγχου συγχωνεύσεων, η Netflix θα υποχρεωθεί να παραδώσει νωρίτερα εσωτερικά έγγραφα και αναλύσεις ανταγωνισμού, γεγονός που –σύμφωνα με νομικούς– ενισχύει τη θέση των αρχών. Αν τα εσωτερικά αυτά έγγραφα δεν αναφέρουν το YouTube ως βασικό ανταγωνιστή ή εστιάζουν κυρίως στην αγορά των συνδρομητικών υπηρεσιών, το επιχείρημα της εταιρείας αποδυναμώνεται.

Η Netflix έχει επίσης προβάλει τη συγχώνευση ως μέσο μείωσης του κόστους για τους συνδρομητές του HBO Max μέσω πακέτων. Ωστόσο, οι αρχές ανταγωνισμού εμφανίζονται παραδοσιακά επιφυλακτικές απέναντι σε ισχυρισμούς περί εξοικονόμησης κόστους που ωφελεί τον καταναλωτή και εξετάζουν το ενδεχόμενο η συγχώνευση να οδηγήσει τελικά σε αυξήσεις τιμών για όσους δεν επιλέξουν συνδυαστικά πακέτα.

Πηγή: Reuters

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY