Κοσμος

Τι έδειξε το πόρισμα για την τραγωδία με το τελεφερίκ στη Λισαβόνα

Το συμπέρασμα έρευνας έναν μήνα μετά το δυστύχημα

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Συντρίμια του τελεφερίκ στη Λισαβόνα
Τι έδειξε το πόρισμα για την τραγωδία με το τελεφερίκ στη Λισαβόνα © EPA / MIGUEL A.LOPES

Δυστύχημα με τελεφερίκ στη Λισαβόνα: Το πόρισμα για τα αίτια της τραγωδίας

Το τελεφερίκ που συνετρίβη στη Λισαβόνα σκοτώνοντας 16 ανθρώπους στις αρχές Σεπτεμβρίου είχε ελαττωματικό καλώδιο, αναφέρει το επίσημο πόρισμα της έρευνας για τα αίτια της τραγωδίας. 

Το δυστύχημα με το τελεφερίκ στη Λισαβόνα σόκαρε την πορτογαλική πρωτεύουσα και έφερε στο φως φόβους για την ασφάλεια του δημοφιλούς, αλλά παλαιού τουριστικού αξιοθέατου. Το γραφείο διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων της Πορτογαλίας (GPIAAF) ανέφερε σε σημείωμα που δημοσιεύτηκε τρεις ημέρες μετά την τραγωδία ότι ένα καλώδιο - που συνέδεε δύο καμπίνες - αποσυνδέθηκε λίγο πριν από το περιστατικό της 3ης Σεπτεμβρίου.

Η προκαταρκτική έκθεση της GPIAAF, η οποία δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα, ανέφερε ότι το καλώδιο δεν ανταποκρινόταν στα πρότυπα που έχει θέσει ο φορέας μεταφορών της πόλης, CCFL. «Το καλώδιο δεν συμμορφωνόταν με τις ισχύουσες προδιαγραφές της CCFL που θα χρησιμοποιούνταν για το τραμ Glória», ανέφερε η έκθεση 35 σελίδων.

Τα άλλα τελεφερίκ της πόλης έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας μετά το δυστύχημα και η GPIAAF δήλωσε ότι θα πρέπει να παραμείνουν καθηλωμένα μέχρι οι επιθεωρητές να επιβεβαιώσουν ότι διαθέτουν συστήματα πέδησης «ικανά να ακινητοποιήσουν τις καμπίνες σε περίπτωση κοπής καλωδίου».

16 νεκροί και 20 τραυματίες στην τραγωδία με το τελεφερίκ στη Λισαβόνα

Έντεκα από τα 16 θύματα ήταν αλλοδαποί, με τρεις Βρετανούς πολίτες, δύο Νοτιοκορεάτες, δύο Καναδούς, μία Γαλλίδα, μία Ελβετίδα, μία Αμερικανίδα και μία Ουκρανή να έχουν ταυτοποιηθεί μεταξύ των νεκρών. Από το τροχαίο τραυματίστηκαν επίσης περίπου 20 άτομα, συμπεριλαμβανομένων τριών Βρετανών.

Ανάμεσα στα θύματα από την Πορτογαλία ήταν τέσσερα μέλη του προσωπικού από ίδρυμα κοινωνικής φροντίδας, τα γραφεία του οποίου βρίσκονται στην κορυφή του απόκρημνου παράδρομου που εξυπηρετείται από το τελεφερίκ.

Το Glória άνοιξε για πρώτη φορά το 1885, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα αντίβαρων για να κινεί τα δύο βαγόνια του κατά μήκος της διαδρομής μήκους 265 μέτρων (870 ποδιών) πάνω-κάτω σε έναν απότομο λόφο. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι ο οδηγός του Glória είχε ενεργοποιήσει τα φρένα του τελεφερίκ, αλλά δεν μπόρεσαν να ακινητοποιήσουν το βαγόνι χωρίς τη βοήθεια του συστήματος αντίβαρου. Όλο το περιστατικό συνέβη σε μόλις 50 δευτερόλεπτα, πρόσθεσαν.

Η τελική έκθεση, η οποία θα συνοδεύεται από συστάσεις ασφαλείας, αναμένεται εντός του επόμενου έτους, αν και μια ενδιάμεση έκθεση θα μπορούσε να ενημερώσει το κοινό για την πρόοδο της έρευνας.

Πηγή: The Guardian

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY