- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
«Είχα 30 Λαμποργκίνι»: Ο κορυφαίος πιλότος του Πάμπλο Εσκομπάρ μιλά για πρώτη φορά
Ο Τίρσο Ντομίνγκεζ αποκαλύπτει τη ζωή του ως μεταφορέας ναρκωτικών με μηνιαία έσοδα 20 εκατ. δολάρια.
Ο πιλότος του καρτέλ του Πάμπλο Εσκομπάρ μιλά μετά από 13 χρόνια φυλάκισης - Η ζωή του ως μεταφορέας ναρκωτικών με μηνιαία έσοδα 20 εκατ. δολάρια.
Ένας άνδρας που τελικά έγινε ο βασικός πιλότος κοκαΐνης του Πάμπλο Εσκομπάρ αποκάλυψε ότι αρχικά είχε απορρίψει την πρόταση εργασίας από τον διαβόητο Κολομβιανό βαρόνο ναρκωτικών, επειδή ήταν ικανοποιημένος με τα 4 εκατομμύρια δολάρια το μήνα που έβγαζε πετώντας για ανταγωνιστή του.
Ωστόσο, σε ένα νέο podcast που περιλαμβάνει την –κατά τα φαινόμενα– πρώτη του συνέντευξη από τότε που οι αρχές τον συνέλαβαν στη βίλα του στη Φλόριντα το 1988, ο Τίρσο «TJ» Ντομίνγκεζ αφηγείται πώς άλλαξε γνώμη όταν ο Πάμπλο Εσκομπάρ του προσέφερε μισθό πέντε φορές μεγαλύτερο: 20 εκατομμύρια δολάρια το μήνα.
«Είχα 30 Λαμποργκίνι και ντυνόμουν στην πένα», λέει ο Ντομίνγκεζ για τον τρόπο ζωής του στο ντοκιμαντέρ-podcast οκτώ επεισοδίων με τίτλο Cocaine Air, αντίγραφο του οποίου παρασχέθηκε στην εφημερίδα The Guardian. «Μου έφερναν το αυτοκίνητο που ταίριαζε με το πουκάμισο που αποφάσιζα να φορέσω εκείνη τη μέρα».
Ο πιλότος του καρτέλ του Εσκομπάρ μιλά
Η συνέντευξη που έδωσε ο Ντομίνγκεζ στον παρουσιαστή του Cocaine Air, Τζόναθαν Γουόλτον, μετά από περισσότερα από δώδεκα χρόνια φυλάκισης για διακίνηση ναρκωτικών και ξέπλυμα χρημάτων, προσφέρει μια ωμή και από πρώτο χέρι μαρτυρία για το τι μπορεί να ωθήσει κάποιον να συνεργαστεί με έναν από τους πιο διαβόητους εγκληματίες στον κόσμο. Ο Εσκομπάρ ήταν υπεύθυνος για δολοφονίες, απαγωγές και βομβιστικές επιθέσεις, πριν τον σκοτώσουν οι ειδικές δυνάμεις της Κολομβίας το 1993.
Σύμφωνα με την αφήγησή του στον Γουόλτον, ο Ντομίνγκεζ μπλέχτηκε με το λαθρεμπόριο ναρκωτικών στα τέλη της δεκαετίας του 1970, αφού ο πατέρας του –ένας εργολάβος ακινήτων στη Νότια Φλόριντα– πέθανε ξαφνικά από καρκίνο, ενόσω έχτιζε ένα εργοστάσιο ζάχαρης στην Αϊτή.
Ο Ντομίνγκεζ λέει ότι ήταν 20 ετών τότε και ότι έπεσε θύμα απάτης από δύο σκληρούς τραπεζίτες στο Μαϊάμι, που αρνήθηκαν να του χορηγήσουν το δάνειο των 14 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε εξασφαλίσει ο πατέρας του πριν πεθάνει. Απεγνωσμένος να συγκεντρώσει κεφάλαιο για το εργοστάσιο, έμαθε να πιλοτάρει αεροπλάνα, ώστε να βγάζει λεφτά μεταφέροντας παράνομα μαριχουάνα στις ΗΠΑ από τις Μπαχάμες και την Κολομβία.
Σταδιακά πέρασε στη μεταφορά κοκαΐνης, αφού μια αποστολή 800.000 δολαρίων σε μαριχουάνα παραδόθηκε κατά λάθος σε λάθος σκάφος. Οι προμηθευτές του τον απήγαγαν και τον απείλησαν με θάνατο, αν δεν τους αποζημίωνε γρήγορα. Η ταχύτερη λύση ήταν να μεταφέρει μια παρτίδα κοκαΐνης για λογαριασμό άλλου προμηθευτή – και το έκανε.
«Δεν ήθελα ποτέ να μπλέξω με την κοκαΐνη, γιατί οι κοκαϊνοέμποροι ήταν οι κακοί… αυτοί που σκότωναν κόσμο», λέει ο Ντομίνγκεζ στο podcast του Γουόλτον, το οποίο δεν έχει σχέση με το επερχόμενο ντοκιμαντέρ του Netflix με τον ίδιο τίτλο. «Δεν εγκρίνω τα ναρκωτικά. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ. Ήμουν θύμα μιας απάτης που με ώθησε προς αυτή την κατεύθυνση».
Ωστόσο, εκείνη η πρώτη πτήση του απέφερε 1 εκατομμύριο δολάρια – αρκετά για να ξεπληρώσει τους έξαλλους μαριχουανέμπορους. Από τότε αποφάσισε να γίνει πλήρους απασχόλησης πιλότος κοκαΐνης, κερδίζοντας φήμη για την επαγγελματικότητά του – ποτέ δεν έχασε φορτίο.
Η αξιοπιστία του τράβηξε τελικά την προσοχή του Εσκομπάρ, ο οποίος προσπάθησε να τον στρατολογήσει στο καρτέλ του. Ωστόσο, ο Ντομίνγκεζ –γνωστός και ως Τίτο– αρχικά αρνήθηκε, λέγοντας ότι ήταν ικανοποιημένος με τέσσερις πτήσεις το μήνα, έναντι 1 εκατομμυρίου δολαρίων έκαστη.
«Θα είμαι ειλικρινής – ο Πάμπλο Εσκομπάρ δεν μου έλεγε τίποτα», λέει στο podcast. «Ήμουν γεμάτος αυτοπεποίθηση. Περπατούσα στο νερό, καταλαβαίνεις; Έβγαζα 4 εκατομμύρια το μήνα. Τι το κακό είχε αυτό;»
Ο Εσκομπάρ τότε του πρότεινε 5 εκατομμύρια ανά πτήση – 20 εκατομμύρια το μήνα. Ποσό που με τον σημερινό πληθωρισμό ισοδυναμεί με περίπου 60 εκατομμύρια. Ο Ντομίνγκεζ δεν μπορούσε να πει όχι – και τότε άρχισε να εργάζεται αποκλειστικά για τον Εσκομπάρ.
Το ποσό αυτό αποδείχθηκε τελικά υπερβολικό ακόμα και για τον Εσκομπάρ, ο οποίος άρχισε να πληρώνει τον Ντομίνγκεζ σε κοκαΐνη. Έτσι, από μεταφορέας, μετατράπηκε και σε έμπορος: πετούσε, πωλούσε, μάζευε τα έσοδα, τα ξέπλενε και τα επένδυε – όλα μόνος του, χωρίς μεσάζοντες.
«Έκανα αυτό που κανένας άλλος λαθρέμπορος δεν είχε κάνει στην ιστορία του λαθρεμπορίου», λέει περήφανα στον Γουόλτον, ο οποίος έχει δημιουργήσει και τη δημοφιλή σειρά podcast Queen of the Con: The Irish Heiress.
Σε ένα ιδιαίτερα αξιοσημείωτο σημείο του πρώτου επεισοδίου, ο Ντομίνγκεζ διαβάζει από απομνημονεύματα που συνέγραψε ο λογιστής και αδελφός του Πάμπλο Εσκομπάρ, Ρομπέρτο Εσκομπάρ, όπου αναφέρεται ότι ο «TJ» διέθετε στόλο 30 αεροσκαφών και ήταν από τους «βασικούς μεταφορείς» του καρτέλ.
Ο Ντομίνγκεζ θυμάται πως στο απόγειο της καριέρας του είχε αποκτήσει βίλα, επιχείρηση κινητών τηλεφώνων (όταν κόστιζαν 5.000 δολάρια το κομμάτι), οικιστικό συγκρότημα, εταιρεία ενοικίασης αεροπλάνων και σκαφών, αντιπροσωπεία πολυτελών αυτοκινήτων και… ένα κατοικίδιο πούμα, το οποίο ονόμασε Top Cat.
Από τα ναρκωτικά στη φυλακή και πίσω
Όλα τελείωσαν ένα πρωινό του Απριλίου 1988, όταν ομοσπονδιακοί πράκτορες –με όπλα και ελικόπτερα– εισέβαλαν στο σπίτι του και τον συνέλαβαν. Οι αρχές κατηγόρησαν τον ίδιο και 12 συνεργούς του ότι μεταξύ Ιουλίου 1984 και Δεκεμβρίου 1985 είχαν μεταφέρει πάνω από πέντε τόνους μαριχουάνας και κοκαΐνης στη Νότια Φλόριντα, όπως έγραψαν οι εφημερίδες Miami Herald και Sun Sentinel.
Οι αρχές κατέσχεσαν δύο ντουζίνες πολυτελή αυτοκίνητα – Λαμποργκίνι, Φεράρι, Εξκαλίμπερ και Παντέρα – καθώς και πέντε αεροσκάφη αξίας σχεδόν 3 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το 1991, περίπου δύο χρόνια πριν τη δολοφονία του Εσκομπάρ, ο Ντομίνγκεζ δήλωσε ένοχος για διακίνηση κοκαΐνης και μαριχουάνας, καθώς και για ξέπλυμα χρήματος. Πέρασε 13 χρόνια στη φυλακή – τα δύο σε απομόνωση, όταν ένας συγκρατούμενος τον κατέδωσε επειδή είχε καταφέρει να αγοράσει ελικόπτερο μέσα από το κελί του και σχεδίαζε απόδραση.
Στο podcast εξηγεί πώς είχε δώσει εντολή στον πιλότο να προσγειωθεί μέσα στο προαύλιο της φυλακής και μετά «να με πετάξει απλώς πάνω από τον φράχτη». «Υπήρχε ένα κανάλι εκεί κοντά – είχα αυτοκίνητο να με περιμένει», λέει.
Πλέον στα 73 του, ο Ντομίνγκεζ δηλώνει ότι θεωρεί πως έχει εξοφλήσει το χρέος του στην κοινωνία και σκοπεύει να γίνει νόμιμος επιχειρηματίας.
«Αποτυχία είναι όταν τα παρατάς», λέει για την επιθυμία του να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή του. «Θα πέσεις; Να πέσεις μπροστά. Αυτό σημαίνει ότι ήδη κέρδισες δύο βήματα. Για μένα, το ποτήρι είναι πάντα μισογεμάτο».
(Με πληροφορίες του Guardian)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια από τις κυρίαρχες μορφές της μεταμοντέρνας αρχιτεκτονικής του τέλους του 20ού αιώνα
Αίσθηση έχει προκαλέσει η δικαστική απόφαση στην Ιταλία
Κατά τη διάρκεια της κλήρωσης του Μουντιάλ του 2026
Τι ερευνά το Υπουργείο Γεωργίας της χώρας
Η πρωταγωνίστρια του Country Ever After πέθανε σε ηλικία 45 ετών από καρκίνο του παχέος εντέρου
Στα όριά του το βρετανικό σύστημα υγείας
Ποιες δυνάμεις αντιδρούν και τι φοβούνται ρυθμιστές, παραγωγοί και ανταγωνιστές
Σκληρή επίθεση κατά της ΕΕ και της μεταναστευτικής πολιτικής
Το βίντεο που κάνει το γύρο του διαδικτύου
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Τι αποκάλυψε ο γιος του Αλεσάντρο Κοστακούρτα
Τέθηκε υπό παρακολούθηση για μέρες, μέχρι το πανάκριβο κόσμημα να… επιστρέψει χωρίς ιατρική επέμβαση
Περιορίζονται δραστικά οι πτήσεις εξωτερικού προς το Καράκας
Συνεδριάζει σήμερα δικαστήριο του Παρισίου για την αναστολή λειτουργίας του
Η ιστορία της Emma άνοιξε συζήτηση για τις οργανωμένες κλοπές κινητών στο Λονδίνο και τον ρόλο των social media στην ταυτοποίηση δραστών
Οι ιστορικές αλήθειες και η διατήρηση ενός εθνικού μυθιστορήματος
Συναγερμός στις ιρλανδικές αρχές
Σε δύσκολη θέση ο πρωθυπουργός της χώρας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.