Κοσμος

Boeing: Μυστήριο με αεροσκάφος που εξετράπη τέσσερις φορές σε 25 μέρες

Τι μπορεί να συνέβη σύμφωνα με τους ειδικούς

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η American Airlines
© CJ GUNTHER/ EPA

Boeing: Μυστήριο με αεροσκάφος που εξετράπη τέσσερις φορές σε 25 μέρες

Ένα αεροσκάφος Boeing 787 της American Airlines έχει εκτραπεί τέσσερις φορές σε τέσσερις διαφορετικές πόλεις μέσα σε μόλις 25 ημέρες, προκαλώντας συζητήσεις μεταξύ των διαδικτυακών ερευνητών της αεροπορίας.

Με μια πιο προσεκτική έρευνα, φαίνεται ότι το Boeing, ένα 787-8 Dreamliner με κωδικό νηολόγησης N819AN, είχε πράγματι μια εξαιρετικά περιπετειώδη 25ήμερη πορεία. Και χάρη στις διαδικτυακές υπηρεσίες παρακολούθησης πτήσεων, όπως το FlightRadar24 και το Flight Aware, μπορούμε να συγκεντρώσουμε τις ακριβείς κινήσεις του αεροσκάφους.

Τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά επισημάνθηκαν στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Bluesky, από έναν λογαριασμό με το όνομα JonNYC, ο οποίος έγραψε: «Αν έχω πλήρη εικόνα, αυτό το 787 είχε έναν απίστευτα κακό μήνα περίπου - δεν μοιάζει με πολλά που πραγματικά έχω ξαναδεί. Εκτροπές, ματαιωμένες απογειώσεις, εκτός λειτουργίας».

7 Ιανουαρίου 2025: Άμστερνταμ - Φιλαδέλφεια

Αναχώρησε από το Άμστερνταμ στις 14.46, προσγειώθηκε στο Άμστερνταμ στις 16.16. Το πρώτο θέμα  εμφανίστηκε την Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2025. Το αεροπλάνο επρόκειτο να αναχωρήσει από το Schiphol του Άμστερνταμ στις 1.05 μ.μ., αλλά τελικά απογειώθηκε στις 2.46 μ.μ. Μετά την απογείωση, ο πιλότος έκανε στροφή μόλις οκτώ λεπτά μετά την πτήση, πραγματοποίησε μια περίτεχνη πορεία αναμονής (πιθανώς για να ρίξει καύσιμα στη Βόρεια Θάλασσα) πριν προσγειωθεί στο Schiphol στις 4.16 μ.μ.. Σύμφωνα με το airlive.net, τον συνάντησαν οχήματα έκτακτης ανάγκης στον διάδρομο προσγείωσης.

10 Ιανουαρίου 2025: Φιλαδέλφεια - Δουβλίνο

Αναχώρησε από το Άμστερνταμ στις 2.46 μ.μ., προσγειώθηκε στο Άμστερνταμ στις 4.16 μ.μ. Τρεις ημέρες μετά την πρώτη του εκτροπή, το N819AN ολοκλήρωσε με επιτυχία την πτήση 7 ωρών και 18 λεπτών προς τη Φιλαδέλφεια. Προσγειώθηκε στις 6.30 μ.μ. με προγραμματισμένη επιστροφή 3 ωρών και 30 λεπτών, μετά την οποία επρόκειτο να επιστρέψει μέσω του Ατλαντικού στο Δουβλίνο. Ωστόσο, μετά την απογείωσή του στις 10.17 μ.μ., το αεροπλάνο πραγματοποίησε στροφή 180 μοιρών 18 λεπτά μετά την έναρξη της πτήσης. Προσγειώθηκε πίσω στη Φιλαδέλφεια στις 11.12 μ.μ.

13 Ιανουαρίου 2025: Βαρκελώνη

Τρεις ημέρες αργότερα, στις 13 Ιανουαρίου έφτασε με επιτυχία στη Βαρκελώνη. Ωστόσο, την επόμενη ημέρα η πτήση του προς τη Φιλαδέλφεια ακυρώθηκε. Στη συνέχεια, στις 19 Ιανουαρίου, σε προγραμματισμένη πτήση επιστροφής μέσω του Ατλαντικού στη Φιλαδέλφεια, το αεροπλάνο εκτράπηκε και πάλι. Το αεροπλάνο απογειώθηκε στις 2.05 μ.μ. και φάνηκε να ξεκινά την επιστροφή του στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης μόλις 11 λεπτά μετά την έναρξη της πτήσης. Προσγειώθηκε στις 2.39 μ.μ.

23 Ιανουαρίου 2025

Συντήρηση στο Ντάλας-Φορτ Γουόρθ Στις 23 Ιανουαρίου, το N819AN προσγειώθηκε στο Διεθνές Αεροδρόμιο Dallas- Fort Worth, όπου η American Airlines διαθέτει υπόστεγο συντήρησης. Το αεροσκάφος παρέμεινε στο Ντάλας για επτά ημέρες, πριν ολοκληρώσει τέσσερις επιτυχημένες πτήσεις (προς Φιλαδέλφεια, προς Μαδρίτη, πίσω στη Φιλαδέλφεια και στη συνέχεια προς Ζυρίχη). Τα πράγματα είχαν αρχίσει να βελτιώνονται. Ή μήπως όχι;

1 Φεβρουαρίου 2025: Ζυρίχη - Φιλαδέλφεια

Αναχώρησε από τη Ζυρίχη στις 10.39 π.μ., προσγειώθηκε στη Ζυρίχη στις 11.24 π.μ. Την 1η Φεβρουαρίου, το N819AN απογειώθηκε από τη Ζυρίχη στις 10.39 π.μ., αλλά ξεκίνησε την επιστροφή του στο αεροδρόμιο μετά από μόλις επτά λεπτά πτήσης. Προσγειώθηκε ξανά στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης 45 λεπτά αργότερα, στις 11.24 π.μ.

Τι μπορεί να συνέβη

Συνήθως, μια εκτροπή αεροπλάνου συμβαίνει λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών. Ωστόσο, οι πιλότοι μπορεί επίσης να κάνουν εκτροπή λόγω ιατρικών έκτακτων περιστατικών, απειλών για την ασφάλεια, φυσικών καταστροφών, περιστατικών στο αεροδρόμιο άφιξης ή μηχανικών προβλημάτων. Το N819AN (ένα 787-8 Dreamliner) πέταξε για πρώτη φορά στις 27 Μαρτίου 2017, οπότε είναι σχεδόν οκτώ ετών. Διαδικτυακές πηγές αναφέρουν ότι ο στόλος της American Airlines έχει μέσο όρο ηλικίας μεταξύ 12 και 13 ετών, οπότε το N819AN δεν είναι σε καμία περίπτωση έτοιμο να αποσυρθεί στο εγγύς μέλλον.

O Simon Hradecky, ένας προγραμματιστής λογισμικού που ίδρυσε τον ιστότοπο The Aviation Herald, ο οποίος παρακολουθεί περιστατικά αεροσκαφών σε όλο τον κόσμο. Στις 9 Ιανουαρίου, σχολιάζοντας την εκτροπή στο Άμστερνταμ, έγραψε: «Το πλήρωμα ανακοίνωσε ένα πρόβλημα με τα πτερύγια και έτσι έπρεπε να επιστρέψουν στο Άμστερνταμ. Η πτήση αναβλήθηκε για την επόμενη ημέρα ως πτήση AA-9605, αλλά δεν μπορούσε να αναχωρήσει με το πλήρωμα να ανακοινώνει υδραυλική διαρροή».

Προσπαθώντας να κατανοήσει την κατάσταση, ο πιλότος Brian Smith, ο οποίος πετούσε αεροσκάφη Boeing για αεροπορικές εταιρείες επί 26 χρόνια, εξηγεί γιατί οι επαναλαμβανόμενες εκτροπές θα μπορούσαν να προκαλέσουν ανησυχία. «Είναι ασυνήθιστο για ένα αεροσκάφος να παρουσιάζει τόσες πολλές τεχνικές εκτροπές σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Εάν το ίδιο ελάττωμα επαναλαμβάνεται συνεχώς, αυτό αποτελεί αιτία ανησυχίας, διότι υποδηλώνει ότι το τμήμα μηχανικών δεν είναι σε θέση να προσδιορίσει οριστικά τη βασική αιτία του προβλήματος», λέει ο Smith.

Πηγή: Telegraph

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY