- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Email έστειλαν οι Χούθι σε ελληνικές ναυτιλιακές: «Ετοιμαστείτε για επίθεση»
Τα μηνύματα προειδοποιούσαν για «κυρώσεις» στους στόλους των εταιριών
Τα μηνύματα των Χούθι προειδοποιούσαν ότι ένα από τα πλοία που ταξίδευε μέσω της Ερυθράς Θάλασσας κινδύνευε να δεχθεί επίθεση
Απειλητικά μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου φαίνεται να έχουν στείλει οι Χούθι της Υεμένης σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες από τα τέλη Μαΐου, όπως αναφέρει το Reuters.
Τα μηνύματα, προειδοποιούσαν ότι ένα από τα πλοία που ταξίδευε μέσω της Ερυθράς Θάλασσας εκείνη τη χρονική περίοδο (στα τέλη Μαΐου) κινδύνευε να δεχθεί επίθεση από την πολιτοφυλακή των Χούθι που υποστηρίζεται από το Ιράν.
Το υπό ελληνική διαχείριση πλοίο είχε παραβιάσει την απαγόρευση διέλευσης που επιβλήθηκε από τους Χούθι ελλιμενίζοντας σε ένα ισραηλινό λιμάνι και θα «στοχοποιούνταν άμεσα από τις Ένοπλες Δυνάμεις της Υεμένης σε οποιαδήποτε περιοχή κρίνουν κατάλληλη», έγραφε το μήνυμα γραμμένο στα αγγλικά.
«Φέρετε την ευθύνη και τις συνέπειες της συμπερίληψης του σκάφους στη λίστα απαγόρευσης», ανέφερε το μήνυμα, το οποίο είχε υπογραφή από το Κέντρο Συντονισμού Ανθρωπιστικών Επιχειρήσεων (HOCC) που εδρεύει στην Υεμένη, ένα όργανο που ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο για να συνδέσει τις δυνάμεις των Χούθι με τις εμπορικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Οι Χούθι έχουν πραγματοποιήσει σχεδόν 100 επιθέσεις σε πλοία που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα από τον Νοέμβριο του 2023, σε αλληλεγγύη προς τους Παλαιστίνιους στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα που διαρκεί σχεδόν ένα χρόνο. Έχουν βυθίσει δύο πλοία, έχουν καταλάβει άλλο ένα και έχουν σκοτώσει τουλάχιστον τέσσερις ναυτικούς.
Το email προειδοποιούσε για «κυρώσεις» για ολόκληρο τον στόλο της εταιρείας εάν το πλοίο συνεχίσει «να παραβιάζει τα κριτήρια απαγόρευσης και να εισέρχεται στα λιμάνια της σφετεριστικής ισραηλινής οντότητας». Το όνομα της εταιρείας δεν έχει γίνει γνωστό για λόγους ασφαλείας.
Το προειδοποιητικό μήνυμα ήταν το πρώτο από τα δώδεκα που στάλθηκαν σε τουλάχιστον έξι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες από τον Μάιο εν μέσω αυξανόμενης γεωπολιτικής έντασης στη Μέση Ανατολή. Τα ελληνόκτητα πλοία - που αποτελούν έναν από τους μεγαλύτερους στόλους στον κόσμο - έχουν δεχθεί σχεδόν το 30% των επιθέσεων που έχουν εξαπολύσει οι Χούθι έως τις αρχές Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd's List Intelligence, στα οποία δεν διευκρινίζεται αν αυτά τα σκάφη είχαν σχέσεις με το Ισραήλ.
«Τα πλοία σας παραβίασαν την απόφαση των Ενόπλων Δυνάμεων της Υεμένης», έγραφε ένα ξεχωριστό email που στάλθηκε τον Ιούνιο από έναν κυβερνητικό site της Υεμένης σε δύο ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες επίσης αρνήθηκαν να κατονομαστούν. «Ως εκ τούτου, θα επιβληθούν τιμωρίες σε όλα τα σκάφη της εταιρείας σας... Με εκτίμηση, το Ναυτικό της Υεμένης».
Τον Αύγουστο, οι Χούθι επιτέθηκε στο δεξαμενόπλοιο «Sounion» αφήνοντάς το να φλέγεται για εβδομάδες πριν μπορέσει να ρυμουλκηθεί σε ασφαλέστερη περιοχή.
Οι απειλές, αλλά και τα χτυπήματα των Χούθι ώθησαν πολλά πλοία να ακολουθήσουν μια πολύ μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική. Η κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε από περίπου 2.000 διελεύσεις τον μήνα πριν από τον Νοέμβριο του 2023 σε περίπου 800 τον Αύγουστο, σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd's List Intelligence.
Οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή κορυφώθηκαν την Τρίτη, καθώς το Ιράν έπληξε το Ισραήλ με περισσότερους από 180 πυραύλους ως αντίποινα για τη δολοφονία ηγετών μαχητών στον Λίβανο, συμπεριλαμβανομένου του ηγέτη της Χεζμπολάχ Σαγιέντ Χασάν Νασράλα την Παρασκευή.
Τουλάχιστον δύο ναυτιλιακές που έλαβαν τέτοιες απειλές αποφάσισαν να τερματίσουν τα ταξίδια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αναφέρουν πηγές του Reuters. Στέλεχος τρίτης εταιρείας, που επίσης έλαβε email, δήλωσε ότι αποφάσισαν να σταματήσουν τη συνεργασία με το Ισραήλ, προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιούν τη θαλάσσια οδό της Ερυθράς Θάλασσας.
Ορισμένες εταιρείες συνεχίζουν να διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα λόγω δεσμευτικών μακροπρόθεσμων συμφωνιών με ναυλωτές ή επειδή πρέπει να μεταφέρουν αγαθά στη συγκεκριμένη περιοχή. Η Ερυθρά Θάλασσα παραμένει ο ταχύτερος τρόπος για να φέρουν αγαθά στους καταναλωτές στην Ευρώπη και την Ασία.
Οι Χούθι δεν έχουν σταματήσει όλη την κυκλοφορία και η πλειονότητα των κινεζικών και ρωσικών πλοίων - τα οποία δεν θεωρούν ότι συνδεόνται με το Ισραήλ - είναι σε θέση να πλεύσουν ανεμπόδιστα με χαμηλότερο κόστος ασφάλισης.
«Διαβεβαιώνουμε ξανά τα πλοία που ανήκουν σε εταιρείες που δεν έχουν καμία σχέση με τον ισραηλινό εχθρό ότι είναι ασφαλή και έχουν ελευθερία κίνησης και μπορούν να διατηρούν τις συσκευές AIS σε λειτουργία όλη την ώρα», σύμφωνα με ηχογράφηση ενός μηνύματος των Χούθι που μεταδόθηκε σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα τον Σεπτέμβριο και κοινοποιήθηκε από το Reuters.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια από τις κυρίαρχες μορφές της μεταμοντέρνας αρχιτεκτονικής του τέλους του 20ού αιώνα
Αίσθηση έχει προκαλέσει η δικαστική απόφαση στην Ιταλία
Κατά τη διάρκεια της κλήρωσης του Μουντιάλ του 2026
Τι ερευνά το Υπουργείο Γεωργίας της χώρας
Η πρωταγωνίστρια του Country Ever After πέθανε σε ηλικία 45 ετών από καρκίνο του παχέος εντέρου
Στα όριά του το βρετανικό σύστημα υγείας
Ποιες δυνάμεις αντιδρούν και τι φοβούνται ρυθμιστές, παραγωγοί και ανταγωνιστές
Σκληρή επίθεση κατά της ΕΕ και της μεταναστευτικής πολιτικής
Το βίντεο που κάνει το γύρο του διαδικτύου
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Τι αποκάλυψε ο γιος του Αλεσάντρο Κοστακούρτα
Τέθηκε υπό παρακολούθηση για μέρες, μέχρι το πανάκριβο κόσμημα να… επιστρέψει χωρίς ιατρική επέμβαση
Περιορίζονται δραστικά οι πτήσεις εξωτερικού προς το Καράκας
Συνεδριάζει σήμερα δικαστήριο του Παρισίου για την αναστολή λειτουργίας του
Η ιστορία της Emma άνοιξε συζήτηση για τις οργανωμένες κλοπές κινητών στο Λονδίνο και τον ρόλο των social media στην ταυτοποίηση δραστών
Οι ιστορικές αλήθειες και η διατήρηση ενός εθνικού μυθιστορήματος
Συναγερμός στις ιρλανδικές αρχές
Σε δύσκολη θέση ο πρωθυπουργός της χώρας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.