- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Mamma Mia στο Ακροπόλ
Είδαμε το μιούζικαλ που σκίζει με πρωταγωνίστρια την Δέσποινα Βανδή
Στη στοά του «Ακροπόλ» γίνεται σκοτωμός, «Λες και μοιράζουνε τάλιρα!» όπως είπε κάποιος δίπλα μου. Σάββατο 8.30 μμ, κόσμος σπρώχνεται και σκουντιέται (που είναι το ίδιο πράγμα, αλλά θέλω να καταδείξω πόσο χαμός γίνεται, με επιστημονικό τρόπο). Μαμάδες και μπαμπάδες, οικογένειες, παρέες νεολαίων, ζευγαράκια που μαλώνουν με σφιγμένα δόντια, λόγω κρύου. Διάφοροι λένε ότι το έχουνε δει τρεις φορές, «επειδή σε ανεβάζει, ρε παιδί μου». Τρεις φορές; Δεν είναι πολλές για ένα μιούζικαλ που παίζεται από τον Δεκέμβριο, δηλαδή όχι και τόσο καιρό;
Λοιπόν όχι, δεν είναι πολλές, κι εγώ θα ήθελα να το δω κι άλλες φορές μέχρι να το μάθω απ' έξω γιατί είναι όντως ανεβαστικό. Κι εκτός αυτού, είναι πολύ καλό. Όσοι λένε ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε ηθοποιούς που να τραγουδάνε και να χορεύουν όπως οι Αμερικάνοι, ας πάνε να δούνε το «Μamma Mia», όπου όλος ο θίασος (καμιά τριανταριά άτομα) χορεύει και τραγουδάει υπέροχα ενώ επίσης τα λέει υπέροχα.
Η ιστορία είναι γνωστή, την έχουμε δει σε ταινία και σε ξένη παραγωγή πριν μερικά χρόνια. Τώρα έχει κάνει απόδοση του έργου η Θέμις Μαρσέλλου, που το σκηνοθετεί κι από πάνω και έχει γράψει τους ελληνικούς στίχους − δηλαδή άμα μας πει ότι μαγειρεύει κιόλας την παντρευόμαστε αύριο. Παίζουν: η Δέσποινα Βανδή τη μαμά πρώην τραγουδίστρια, η Ντέμυ την κόρη της που θέλει να παντρευτεί και να μάθει ποιος είναι ο μπαμπάς της, ο Άκης Σακελλαρίου, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης κι ο Αργύρης Αγγέλου τους τρεις ίσως-μπαμπάδες της νύφης, ο Άρης Μακρής τον γαμπρό, οι Μπέτυ Μαγγίρα, Μαριέλλα Σαββίδου τις φίλες και πρώην bandmates της μαμάς. Όλοι είναι σούπερ. Όλοι λένε την ιστορία τραγουδώντας και χορεύοντας, δεν υπάρχει ούτε μισό δευτερόλεπτο να βαρεθείς, για την ακρίβεια στο φινάλε αναρωτιέσαι μήπως να έχει κι άλλο, και γιατί να μην έχει, αφού πέρασε η ώρα χωρίς να το καταλάβεις; Έχει. Παραπάνω από το απλό φινάλε, θέλω να πω το κάτι ακόμα που κάνει το «Μamma Mia» σχεδόν ελληνικό...
Αυτό που με ρωτούσαν όλοι μετά, «Πώς είναι η Βανδή;», με αγωνία στο μάτι... Λοιπόν είναι καταπληκτική η Βανδή, εκτός που τραγουδάει τα τραγούδια των ΑΒΒΑ (στα ελληνικά) λες και γράφτηκαν γι' αυτήν, φοράει τα κοστούμια των ΑΒΒΑ λες και τα φορούσε πάντα. Και παίζει τον ρόλο της σαν να είναι χρόοοοονια στο σανίδι. Δηλαδή, τι άλλο; Και φτιάχνει αξέχαστη κοτόπιτα. Τα αγόρια είναι πολύ καλά, μέχρι που γελάς όταν τους βλέπεις με πούλιες, ντάκους, φτερά και στρας. (Γενικά γελάς αρκετές φορές − αυτό κι αν είναι επιτυχία). Τα κορίτσια επίσης εξαιρετικά, η Ντέμυ είναι κούκλα («θες να την πνίξεις» όπως είπε μια φίλη, «όμορφη, πιτσιρίκα και με φωνή, άπαπα!»). Η Μαγγίρα και η Σαββίδου είναι αστείες και πολύ-πολύ καλές. Ε, τι άλλο να πω; Υπερθέαμα; Υπερπαραγωγή;
Μπέτυ Μαγγίρα, Δέσποινα Βανδή, Μαριέλλα Σαββίδου ©Γιώργος Καλφαμανώλης
Τα τραγούδια των ΑΒΒΑ βέβαια είναι σαν σωσίβια που σε πετάνε στον αφρό (έχω κοπεί από την παρομοίωση αλλά μια στιγμή να εξηγήσω): είναι πεταχτούλικα, ποπ με όλη τη σημασία της λέξης, 80ς με παντελόνια καμπάνα και γκλίτερ παντού, χαρούμενα ακόμα κι όταν είναι συγκινητικά, διασκεδαστικά και... τέλεια ως ποπάκια. Είχαν βρει τη συνταγή για την ποπ επιτυχία οι ΑΒΒΑ και την κράτησαν σε όλα τους τραγούδια χωρίς δυσκολία, λες και τους έβγαιναν χαλαρά εκεί που καθόντουσαν στην πισίνα με μια μπίρα στο χέρι.
Το «Ακροπόλ»... είναι ένα από αυτά τα θέατρα-παρακαταθήκη με εξώστες, φουαγιέ, παραδοσιακές πολυθρόνες, με μεγάααααααλη σκηνή, με βελούδινες κουρτίνες, με τα όλα του. Το 1934 μετατράπηκε σε θέατρο (ήταν καρβουναποθήκη) και ο επιχειρηματίας Βασίλης Μπουρνέλλης το απογείωσε στη δεκαετία του ’50. Με θυμάμαι πιτσιρίκι να κάθομαι στις «θεατρικές» καρέκλες και να χαζεύω έργα «λαϊκά», όπως έλεγε ο παππούς μου (που μας πήγαινε), πλην όμως σούπερ ευχάριστα. Δεν είχαμε χάσει λαϊκό για λαϊκό, μέχρι που μεγαλώσαμε και ανακαλύψαμε τον Μπέρτολτ Μπρεχτ. Δεν το λέω ειρωνικά ούτε σαρκαστικά ούτε τίποτα: μεγάλωσα με Ρένα Βλαχοπούλου, Δέσποινα Στυλιανοπούλου, Κώστα Βουτσά και Μάρθα Καραγιάννη, Ντίνο Ηλιόπουλο, Νίκο Σταυρίδη, Νίκο Ρίζο, Γιώργο Κωνσταντίνου, Ορέστη Μακρή, Θανάση Βέγγο και Γεωργία Βασιλειάδου. Το «Ακροπόλ» είναι ένα τέτοιο θέατρο, που σήκωνε όλα αυτά τα ονόματα και σηκώνει τα τωρινά ονόματα των ελληνικών σόου μπίζνες. Διαβάζοντας την ιστορία του, είδα ότι το 1964 ο κόσμος έκανε ουρά ως την Ακαδημίας για να δει την «Αρχοντορεμπέτισσα» με την Μαρινέλλα και τον Στέλιο Καζαντζίδη. Το ’92 είχα δει την Βλαχοπούλου σε παράσταση-tribute με τραγούδια από το θέατρο. Μετά, ’94-’00, το είχε η Μιμή Ντενίση. Προσφέρεται για πλούσιες, χλίδογλου παραστάσεις σαν το «Μamma Mia» − άκουσα ότι πήρε παράταση το έργο...
Το μόνο κακό είναι ότι σου κολλάνε τα τραγούδια των ΑΒΒΑ και τα μουρμουράς για μέρες μετά. Είναι θέμα πώς να τα βγάλεις από το κεφάλι σου, μπας και χωρέσεις τίποτε άλλο μέσα...
Πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τελευταία ευκαιρία για το αριστουργηματικό έργο του Αριστοφάνη
Οι δυο ηθοποιοί μαζί στο θεατρικό σανίδι έπειτα από χρόνια
Ο σχεδιασμός της εγχώριας θεατρικής παραγωγής για τη νέα θεατρική σεζόν
Το κλασικό έργο του Τσέχοφ «ανεβαίνει» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
H τραγικωμωδία του Stephen Karam ανεβαίνει για 2η χρονιά στο Θέατρο Μουσούρη σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη
Μέσα από το θρυλικό μυθιστόρημα της Ζέη, ταξιδεύουμε στον μαγικό κόσμο των παιδιών, όπου όλα είναι δυνατά
Ο Γιάννης Μόσχος παρουσίασε το πρόγραμμα και ανακοίνωσε ότι δεν θα διεκδικήσει δεύτερη θητεία στο Εθνικό
Μιλήσαμε για το ανατρεπτικό «The Second Woman» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, την προσέγγισή της και τις δυσκολίες του project
Επιστροφή για τη σεζόν 2024-2025 με ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα
2 επαναλήψεις και 3 νέες παραστάσεις περιλαμβάνει το θεατρικό πρόγραμμα του «Μπέλλος» για τη φετινή σεζόν
Ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα με 8 καινούργιες παραγωγές και 8 επαναλήψεις για τα 8 χρόνια λειτουργίας του
Μια συζήτηση για την παράσταση που ανεβαίνει στο Θέατρο Μικρό Παλλάς
Τι θα δούμε στις τρεις σκηνές του ΘτΝΚ (Κεντρική, Δώμα και Κάτω Χώρος), στο Θέατρο Χώρα, στο Θέατρο Πόρτα, στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν αλλά και στο Θέατρο Κνωσός
Γιάννης Χουβαρδάς, Κωνσταντίνος Ρήγος, Αλέξανδρος Ρήγας αλλά και φυσικά ο Αστέριος Πελτέκης, σκηνοθετούν στο ΚΘΒΕ
Και ακόμα «O κατα φαντασίαν ασθενής», το «Blind Forgiveness» και «Η θάλασσα και ο γέρος»
Μια σοβαρή κωμωδία για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη
«Ο χορός των εραστών» ανεβαίνει τον Οκτώβριο στη Στέγη, με πρωταγωνιστές τον Νίκο Καραθάνο και τη Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου
Το «Αρτώ/Βαν Γκογκ» και το «Κόκκαλο» θα παρουσιαστούν για τρίτη φορά εκτός ελληνικών συνόρων
Θα ανοίξει τον Κύκλο Κλασικών Παραστάσεων στο ιστορικό θέατρο Olimpico
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.