Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Αστυγραφία / Urbanography: Η ζωή της πόλης τις δεκαετίες 1950-1970

Μια ομαδική, θεματική έκθεση για το αστικό βίωμα μέσα από το βλέμμα εικαστικών δημιουργών και κινηματογραφιστών

Αστυγραφία / Urbanography: Η ζωή της πόλης τις δεκαετίες 1950-1970
Παναγιώτης Τέτσης, «Οικοδομή» (1964)

Η Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου παρουσιάζει την έκθεση «Αστυγραφία / Urbanography: Η ζωή της πόλης τις δεκαετίες 1950-1970», μια πρωτότυπη σύλληψη που παρακολουθεί τρεις δεκαετίες ραγδαίου μετασχηματισμού της μεταπολεμικής Ελλάδας και επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στην αστικοποίηση και τον τρόπο που ο άνθρωπος συμμετέχει ή αντιστέκεται στη νέα συνθήκη που του υπαγορεύει το ολοένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον του. Για την ανίχνευση της ανθρώπινης εμπειρίας του αστικού βιώματος η έκθεση φέρνει σε συνομιλία τις εικαστικές τέχνες –ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική, εγκαταστάσεις, φωτογραφία, σχέδια και αφίσες– με αποσπάσματα από τον δημοφιλή ελληνικό κινηματογράφο, τις ταινίες κριτικού ρεαλισμού και τις έκκεντρες αφηγήσεις.

Παρουσιάζοντας 78 δημιουργούς, 202 εικαστικά έργα και 22 ταινίες, η «ΑΣΤΥΓΡΑΦΙΑ» επιχειρεί να χαρτογραφήσει το συνολικό εύρος της έννοιας «αστικό βίωμα» σκιαγραφώντας το κοινωνικό υποκείμενο εντός της πόλης, με όλη τη γοητεία που μπορεί να του ασκεί αλλά και με όλους τους περιορισμούς ή και τους αποκλεισμούς που τη συνοδεύουν, «με την εκθεσιακή αφήγηση να μετακινείται διαρκώς από τη μεγάλη στη μικρή κλίμακα, από την πανοραμική λήψη στο κοντινό πλάνο», όπως εξηγεί η διευθύντρια της ΕΠΜΑΣ και επιμελήτρια της έκθεσης, Συραγώ Τσιάρα.

«Οι καλλιτέχνες ερμηνεύουν την πόλη όχι μόνο ως δομημένο περιβάλλον που τους εμπεριέχει, αλλά και ως καθημερινό βίωμα, ένα πλαίσιο με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι είτε με όρους αναγνώρισης, ασφάλειας και αποδοχής είτε με όρους ανίχνευσης, διαπραγμάτευσης και σύγκρουσης», αναφέρει επίσης η κυρία Τσιάρα γι’ αυτήν την ιστορική όσο και επίκαιρη έκθεση σε έναν ρευστό, ζωντανό κόσμο που διαρκώς προσφέρει στα μέλη του –σε κάθε έναν από εμάς– προκλήσεις που τα καλούν να αναμετρηθούν με νέα δεδομένα και να διαμορφώσουν θέση και ταυτότητα.

 Σύμφωνα με το επιμελητικό σκεπτικό, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η αστικοποίηση, η ανοικοδόμηση και η μετανάστευση –εσωτερική και εξωτερική– προσδιορίζουν καθοριστικά το πλαίσιο των ραγδαίων αλλαγών που συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία. Το αστικό τοπίο μεταβάλλεται ριζικά με την αντιπαροχή και τη σταδιακή εξαφάνιση της μονοκατοικίας. Η καθημερινή ζωή αλλάζει με την εξάπλωση της αστικής κουλτούρας, την ανάδυση της κοινωνίας του θεάματος και της κατανάλωσης, τις νέες εμπειρίες που προσφέρει η πόλη. Η πόλη γίνεται το κατεξοχήν πεδίο συγκρότησης ταυτοτήτων για εσωτερικούς και εξωτερικούς μετανάστες, ενώ η κλίμακα, ο ορίζοντας και η αίσθηση αλλάζουν δραματικά με την κατασκευή πολυκατοικιών και σύγχρονων εμπορικών καταστημάτων, τη διάνοιξη δρόμων, τη δημιουργία πλατειών, την πύκνωση της κυκλοφορίας ανθρώπων και οχημάτων. Διαμορφώνονται καινούργιες σχέσεις ανάμεσα στο μητροπολιτικό κέντρο, τη συνοικία, το προάστιο, τις προσφυγικές γειτονιές, την εκτός σχεδίου αυθαίρετη δόμηση. Ενώ το μέσο βιοτικό επίπεδο βελτιώνεται, ταυτόχρονα εμφανίζονται νέοι κοινωνικοί διαχωρισμοί και αποκλεισμοί.

Οι καλλιτέχνες ερμηνεύουν τις αλλαγές που συμβαίνουν στο αστικό τοπίο, την ανθρωπογεωγραφία και τη διασύνδεση υλικού και έμψυχου περιβάλλοντος, παρελθόντος και παρόντος. Αρχικά κυριαρχούν η νοσταλγία, οι στερεοτυπικές ή εξιδανικευτικές αφηγήσεις μιας ιδιαίτερης αστικής ταυτότητας που αλλοιώνεται μαζί με τα νεοκλασικά σπίτια που καταπίνουν οι οικοδομές, ενώ η τέχνη προσπαθεί να διασώσει την πόλη που εξαφανίζεται. Καθώς οι καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις του αστικού μετασχηματισμού συλλαμβάνουν ένα νοερό παλίμψηστο εμπειριών και συναισθημάτων σε μια φαντασιακή συνύπαρξη διαφορετικών εποχών, το έργο τέχνης αποκτά σκηνογραφική διάσταση. Η πόλη επινοείται ως σκηνικό, οι δημιουργοί επιλέγουν την οπτική γωνία και συνθέτουν το κάδρο αντλώντας αναφορές από την πραγματικότητα, τη μνήμη και την επιθυμία. Κατά τη δεκαετία του 1960 αναδεικνύεται η ρεαλιστική πρόθεση ορισμένων δημιουργών να επισημάνουν τα προβλήματα και τις αντιθέσεις της καθημερινής ζωής στη μεγαλούπολη με κριτική ματιά. Προς το τέλος της ιστορικής περιόδου που εξετάζει η έκθεση, η υλικότητα αποκτά καινούργιο νόημα στο έργο καλλιτεχνών που εξετάζουν εννοιολογικά τη διάσταση του αστικού βιώματος.

Η έκθεση «Αστυγραφία / Urbanography: Η ζωή της πόλης τις δεκαετίες 1950-1970» θα φιλοξενείται από την 21η Ιουνίου 2023 έως και την 3η Μαρτίου 2024 στην Αίθουσα Περιοδικών Εκθέσεων του Κεντρικού Κτηρίου της Εθνικής Πινακοθήκης. Περιλαμβάνει 202 εικαστικά έργα, εκ των οποίων τα μισά προέρχονται από τη Συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης και τα υπόλοιπα συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση κατόπιν δανεισμού από δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Στην έκθεση προβάλλονται 22 κινηματογραφικές ταινίες (αποσπάσματα από 18 ταινίες μεγάλου μήκους και 4 πλήρεις ταινίες μικρού μήκους). Αρθρώνεται σε 7 ενότητες που φέρουν τους τίτλους: «Σκηνογραφία», «Νοσταλγία», «Γιαπί», «Κοντινό Πλάνο», «Θέαμα», «Όνειρα και Συγκρούσεις», «Υλικότητες».

Σύντομα θα ανακοινωθεί επίσης το δημόσιο πρόγραμμα παράλληλων δράσεων που θα πλαισιώνει την έκθεση –ξεναγήσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, δημόσιες δράσεις θεωρητικού και διακαλλιτεχνικού χαρακτήρα κ.ά.–, ενώ θα παρουσιαστεί και ο κατάλογος της έκθεσης, μια έκδοση στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα.

Δημιουργοί: Ιωάννης Αβραμίδης, Θεόδωρος Αγγελόπουλος, Θεόδωρος Αδαμόπουλος, Αλέκος Αλεξανδράκης, Αχιλλέας Απέργης, Μίνως Αργυράκης, Μιχάλης Αρφαράς, Αγήνωρ Αστεριάδης, Γεώργιος Βακιρτζής, Σπύρος Βασιλείου, Γιώργος Βελισσαρίδης, Λουκάς Βενετούλιας, Νικόλαος Βεντούρας, Παντελής Βούλγαρης, Ανδρέας Βουρλούμης, Γιάννης Γαΐτης, Δανιήλ Γουναρίδης, Γρηγόρης Γρηγορίου, Δανιήλ (Παναγόπουλος), Ντίνος Δημόπουλος, Διαμαντής Διαμαντόπουλος, Κλεοπάτρα Δίγκα, Νίκος Εγγονόπουλος, Γιώργος Ιωάννου, Μιχάλης Κακογιάννης, Λευτέρης Κανακάκις, Βλάσης Κανιάρης, Χρήστος Καπράλος, Νίκη Καραγάτση, Στέλιος Κασιμάτης, Τάκης Κατσουλίδης, Νίκος Κεσσανλής, Κλέαρχος Κονιτσιώτης, Δημοσθένης Κοκκινίδης, Αλέκος Κοντόπουλος, Αλέξανδρος Κορογιαννάκης, Νίκος Κούνδουρος, Πάνος Κουτρουμπούσης, Αριστέα Κριτσωτάκη, Γιώργος Λαζόγκας, Γιούλικα Λακερίδου, Κωνσταντίνος Μαλάμος, Ροβήρος Μανθούλης, Γεώργιος Μανουσάκης, Τώνια Μαρκετάκη, Δημήτρης Μεγαλίδης, Γιάννης Μιγάδης, Γιάννης Μίχας, Γιάννης Μόραλης, Χρόνης Μπότσογλου, Εύα Μπουλγουρά, Δημήτρης Μυταράς, Νίκος Νικολαΐδης, Ίρα Οικονομίδου, Κλεάνθης Παντιάς, Ρένα Παπασπύρου, Γιώργος Παραλής, Μαρία Πλυτά, Χρύσα Ρωμανού, Αλέκος Σακελλάριος, Γιώργος Σκαλενάκης, Δήμος (Δημοσθένης) Σκουλάκης, Βασίλης Σπεράντζας, Γιάννης Σπυρόπουλος, Άσπα Στασινοπούλου, Δημήτρης Σταύρακας, Παύλος Τάσιος, Τάσσος (Αλεβίζος Αναστάσιος), Παναγιώτης Τέτσης, Γιώργος Τζαβέλλας, Γεώργιος Τούγιας, Γιάννης Τσαρούχης, Αλέκος Φασιανός, Κώστας Φέρρης, Δημήτρης Χαρισιάδης, Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Μαρία Χρουσάκη, Γιάννης Ψυχοπαίδης.

Σύλληψη - Επιμέλεια: Συραγώ Τσιάρα
Συμβολή στην Έρευνα: Έφη Αγαθονίκου, Ελπινίκη Μεϊντάνη, Κατερίνα Ταβαντζή, Άρτεμις Ζερβού, Μαρία Κομνηνού, Ιουλία Μέρμηγκα
Μουσειογραφική Μελέτη: Μαρία Μανέτα
Συντονισμός Παραγωγής: Ειρήνη Σάπκα

Ιανουάριος και Φεβρουάριος στην Εθνική Πινακοθήκη | Εκθέσεις, Θεματικές Ξεναγήσεις, Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Παρουσίαση Βιβλίου

Μπαίνοντας ενεργά στο 2024, η ΕΠΜΑΣ θα φιλοξενήσει και θα διοργανώσει εκθέσεις και εκδηλώσεις που αφορούν όλους μας. Οι σημαντικές εκθέσεις της προηγούμενης χρονιάς  συνεχίζονται με μεγάλη επιτυχία κάνοντας την Πινακοθήκη σημείο αναφοράς, όχι μόνο των Αθηναίων, αλλά και όλων όσων επισκέπτονται την πρωτεύουσα.

 Ο κόσμος αγκάλιασε ζεστά όλες τις εκθέσεις μας το 2023: πάνω από 120.000 άτομα επισκέφθηκαν την μόνιμη μας έκθεση αλλά και πάνω από 55.000 την περιοδική έκθεση «ΑΣΤΥΓΡΑΦΙΑ / URBANOGRAPHY. Η ζωή της πόλης τις δεκαετίες 1950-1970».

Συνεχίζονται και τους επόμενους μήνες: η έκθεση «ΑΣΤΥΓΡΑΦΙΑ/URBANOGRAPHY. Η ζωή της πόλης τις δεκαετίες 1950-1970» και η έκθεση της Ρένας Παπασπύρου «Επιφάνειες, οδηγίες χρήσης* Η διαλεκτική ανάμεσα στην καθημερινότητα και την ύλη».

H έκθεση «ΑΣΤΥΓΡΑΦΙΑ/URBANOGRAPHY. Η ζωή της πόλης τις δεκαετίες 1950-1970»  παρουσιάζεται στην Αίθουσα Περιοδικών Εκθέσεων (Κεντρικό Κτήριο). Πρόκειται για μια ομαδική, θεματική έκθεση για το αστικό βίωμα μέσα από το βλέμμα εικαστικών δημιουργών και κινηματογραφιστών. Παρουσιάζοντας 78 δημιουργούς, 202 εικαστικά έργα και 22 ταινίες, η «ΑΣΤΥΓΡΑΦΙΑ» επιχειρεί να χαρτογραφήσει το συνολικό εύρος της έννοιας «αστικό βίωμα» σκιαγραφώντας το κοινωνικό υποκείμενο εντός της πόλης, με όλη τη γοητεία που μπορεί να του ασκεί αλλά και με όλους τους περιορισμούς ή και τους αποκλεισμούς που τη συνοδεύουν, «με την εκθεσιακή αφήγηση να μετακινείται διαρκώς από τη μεγάλη στη μικρή κλίμακα, από την πανοραμική λήψη στο κοντινό πλάνο», όπως εξηγεί η διευθύντρια της ΕΠΜΑΣ και επιμελήτρια της έκθεσης, Συραγώ Τσιάρα.

Ξενάγηση με παράλληλη διερμηνεία στη Νοηματική

Στο πλαίσιο αυτό και συνεχίζοντας  το πρόγραμμα ξεναγήσεων στην έκθεση «ΑΣΤΥΓΡΑΦΙΑ /URBANOGRAPHY από την διευθύντρια Συραγώ Τσιάρα αλλά και για πρώτη φορά,  η ξενάγηση την Κυριακή 28 Ιανουάριου θα είναι προσβάσιμη σε Κωφούς και βαρήκοους, καθώς θα αποδοθεί με ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.

Η επίσκεψη στην Εθνική Πινακοθήκη είναι μια εμπειρία που αφορά όλους μας. Η ΕΠΜΑΣ έχοντας ως σημείο αναφοράς το πολιτιστικό αλλά και το κοινωνικό αποτύπωμα του οργανισμού, αλλά και την επικοινωνία με την κοινότητα, έχει όλους τους χώρους της προσβάσιμους σε αμαξίδια και άτομα με κινητικά προβλήματα. Στο πλαίσιο αυτό και το καινούργιο πρόγραμμα ταυτόχρονης διερμηνείας στη νοηματική που εγκαινιάζουμε με την ξενάγηση στην έκθεση της Αστυγραφίας.

Η έκθεση της Ρένας Παπασπύρου, «Επιφάνειες, οδηγίες χρήσης* Η διαλεκτική ανάμεσα στην καθημερινότητα και την ύλη» εγκαινιάστηκε στις 12 Δεκεμβρίου 2023 και θα διαρκέσει μέχρι τις 16 Ιουνίου 2024. Αποτελεί την πρώτη μίας σειράς δράσεων που ανήκουν στο νέο πρόγραμμα του μουσείου με τίτλο «Ενδιάμεσος Χώρος». Πρόκειται για ένα ευέλικτο πρόγραμμα με συνεχή ροή ανάμεσα σε περιεκτικές ατομικές ή ομαδικές εκθέσεις, εργαστήρια, επιτελεστικές δράσεις, θεματικά αφιερώματα, παρουσιάσεις και διατομεακά προγράμματα που θα εστιάζει στη σύνδεση του «μέσα» με το «έξω» και θα ενεργοποιεί κάθε φορά διαφορετικούς χώρους τόσο στον εσωτερικό, όσο και στον περιβάλλοντα χώρο του κτηρίου.

Θεματικές Ξεναγήσεις

Η Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου συνεχίζει και το 2024 τον κύκλο των δωρεάν ξεναγήσεών της τα Σάββατα.

Ο πρώτος κύκλος θεματικών ξεναγήσεων θα έχει σαν κεντρικό άξονα: «Το πορτραίτο - η αποτύπωση του προσώπου - Η ιστορία της Ελληνικής ζωγραφικής μέσα από τα πρόσωπα αυτών που την έζησαν».

Η ανάγκη του ανθρώπου να κρατήσει τη μορφή ενός άλλου ανθρώπου μπορεί να εντοπιστεί ακόμη και στο έργο του Πλίνιου (π.77 μ.Χ). Μαζί θα δούμε τις διαφορετικές ανάγκες καλλιτεχνών και προσώπων της ιστορίας να κρατήσουν ζωντανή τη μορφή τους μέσα στους αιώνες. Θα ξεκινήσουμε από τις ασκητικές και τρεμάμενες μορφές των Αγίων του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου, θα περάσουμε στα πρόσωπα των Ηρώων της Επανάστασης του ’21, τις μορφές των πρώτων και των ύστερων αστών της απελευθερωμένης Ελλάδας ζωγραφισμένες από τα χέρια των καλλιτεχνών της Σχολής του Μονάχου. Θα δούμε ακόμη τα πρόσωπα καθημερινών ανθρώπων μέσα σε σκηνές της καθημερινότητάς τους, βαδίζοντας χρονολογικά προς το τέλος του 19ου αιώνα. Φυσικά, η ιστορία θα συνεχίσει με έργα του 20ού αιώνα, βλέποντας πορτραίτα που δε γίνονται πλέον κατά παραγγελία από τους αστούς της εποχής, αλλά εκφράζουν την προσωπική ματιά του καλλιτέχνη για τον εαυτό του και τον κόσμο όπως τον βιώνει ο ίδιος, μέσα από σχήματα, χρώματα και αναφορές στην ελληνική παράδοση. Τέλος, θα δούμε πρόσωπα και πορτραίτα ανθρώπων δουλεμένα με καινούρια υλικά και τεχνικές που προσπαθούν να αποδώσουν την λαχτάρα για κάτι καινούριο, το οποίο έρχεται να ανατρέψει την παράδοση της ζωγραφικής. Αυτά τα πρόσωπα θα μας φτάσουν μέχρι το 2020, εκφράζοντας μέσα από το βλέμμα τους τα βάσανα και τις ελπίδες του ανθρώπου του σήμερα.

Ημερομηνίες: 3/2/2024 και 10/2/2024
Ώρα:12:00, Διάρκεια Ξενάγησης: 70 λεπτά
Χώρος ξενάγησης: Μόνιμες Συλλογές ΕΠΜΑΣ
Όριο ατόμων: 30
Υπεύθυνη θεματικών ξεναγήσεων: Μαρίνα Τομαζάνη επιμελήτρια ΕΠΜΑΣ

Η συμμετοχή στις θεματικές ξεναγήσεις θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικής κράτησης θέσεων στο email edu.episkepseis@nationalgallery.gr (Δευτέρα-Παρασκευή) και ώρες 9:00-16:00.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στις ηλεκτρονικές κρατήσεις.

Η ολοκλήρωση της κράτησης πραγματοποιείται όταν λάβετε σχετικό επιβεβαιωτικό    email  το οποίο θα σας ζητηθεί να επιδείξετε με την είσοδό σας στα ταμεία. Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να έχουν προμηθευτεί το εισιτήριο εισόδου τους πριν από την έναρξη της ξενάγησης.

Ξενάγηση στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Την Τετάρτη, 7 Φεβρουαρίου 2024, στις 6 μ.μ., η επιμελήτρια της συλλογής Νεοελληνικής και Ευρωπαϊκής Γλυπτικής Τώνια Γιαννουδάκη θα ξεναγήσει το κοινό στη μόνιμη έκθεση στην Εθνική Γλυπτοθήκη.

Είναι η μοναδική έκθεση στην οποία ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να δει, συγκεντρωμένα, έργα των σημαντικότερων Νεοελλήνων γλυπτών και να παρακολουθήσει την αρχή και την εξέλιξη της Γλυπτικής από την ίδρυση του νεότερου Ελληνικού κράτους έως τις μέρες μας.

Στην Εθνική Γλυπτοθήκη  παρουσιάζονται, επίσης μερικά  από τα σημαντικότερα γλυπτά ξένων καλλιτεχνών της συλλογής της Πινακοθήκης.

Εκπαιδευτικά Προγράμματα Φεβρουαρίου

Το Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για οικογένειες με παιδιά 8-12 ετών, «ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΙΧΟΙ ΑΥΤΙΑ ... Συνάντηση Τέχνης και Ύλης», με αφορμή την περιοδική έκθεση της Ρένας Παπασπύρου «Επιφάνειες, οδηγίες χρήσης. Η διαλεκτική σχέση ανάμεσα στην καθημερινότητα και την ύλη», απαντά σε ερωτήματα όπως: Είναι η ύλη  "επιφανειακή" και "εφήμερη"; Είναι "άψυχη " και "παθητική" ;  Ποια η σχέση μας με την ύλη; Μήπως δεν είμαστε και οι ίδιοι από ύλη; Υπάρχουν, άραγε,  ειδικές κατηγορίες "του υλικού" και "του άυλου" ή, μήπως, διαφορετικά "υλικά", που διαρκώς κινούνται, μεταλλάσσονται,  δημιουργώντας χώρους υποκειμενικών διασυνδέσεων;

Χώρος: Κεντρικό κτήριο ΕΠΜΑΣ, Ώρα: 14:00, Ημερομηνίες: Σάββατο, 10, 17 Φεβρουαρίου 2024, Ιδέα - Παρουσίαση: Φρύνη Καρζή, μουσειοπαιδαγωγός, Συμμετοχές: έως 25 άτομα, Κόστος ενηλίκων: 5€, Διάρκεια: 90 λεπτά

Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: MΑΓΙΚΟ ΡΑΒΔΑΚΙ, Συμφωνία χρωμάτων. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για οικογένειες με παιδιά 3-5 ετών όπου τα παιδιά καλούνται να ανακαλύψουν τις σχέσεις των χρωμάτων παρατηρώντας τα έργα τέχνης του Μουσείου, αλλά και τα υλικά από τα οποία έχουν δημιουργηθεί. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται με εργαστήρι δημιουργικής έκφρασης.

Χώρος: Κεντρικό κτήριο ΕΠΜΑΣ, Ώρα: 11:00, Ημερομηνίες: Σάββατο, 10, 17 Φεβρουαρίου 2024, Ιδέα - Παρουσίαση: Φρύνη Καρζή, μουσειοπαιδαγωγός, Συμμετοχές: έως 25 άτομα, Κόστος ενηλίκων: 5€, Διάρκεια: 120 λεπτά

Τέλος, θα πραγματοποιηθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: ΜΟΥΣΕΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ για oικογένειες με παιδιά 6 -12 ετών, «Έρως και Ψυχή του Λούκιου Απουλήιου, Μια μυθολογική ιστορία».

Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα περιλαμβάνει αφήγηση και ολοκληρώνεται με εργαστήρι δημιουργικής έκφρασης.

ΩΡΑ: 12: 30 μ.μ., Ημερομηνίες: Κυριακή, 11 Φεβρουαρίου 2024, Κόστος ενηλίκων: 5€

Διάρκεια: 120 λεπτά, Ιδέα - Παρουσίαση: Φρύνη Καρζή, μουσειοπαιδαγωγός, Συμμετοχές: έως 30 άτομα

Η συμμετοχή στα εκπαιδευτικά προγράμματα θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικής κράτησης στο ekarzi@nationalgallery.gr  (Δευτέρα έως Παρασκευή).

Η ολοκλήρωση της κράτησης θα πραγματοποιείται όταν λάβετε σχετικό επιβεβαιωτικό. Απαραίτητη προϋπόθεση στα εκπαιδευτικά προγράμματα: Συνοδεία παιδιών.

Παρουσίαση Βιβλίου στο Ναύπλιο

Η Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου (Παράρτημα Ναυπλίου), ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Αργολίδας και οι Εκδόσεις Gutenberg παρουσιάζουν στο Ναύπλιο το βιβλίο των Παναγιώτη Κιμουρτζή και Άννας Μανδυλαρά Φιλέορτο Βασίλειο, Δημόσιες εορτές και εθνικές επέτειοι κατά την Οθωνική περίοδο.

Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 27 Ιανουαρίου και ώρα 7 μ.μ. στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου στο Ναύπλιο, επί της οδού Σιδηράς Μεραρχίας 23.

 Το βιβλίο θα παρουσιάσουν η κυρία Λαμπρινή Καρακούρτη – Ορφανοπούλου, Ιστορικός Τέχνης της Εθνικής Πινακοθήκης, η κυρία Αγγελική Ντεβέ, Φιλόλογος – Ιστορικός και ο κύριος Νικόλαος Μπουμπάρης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Αργολίδας.