Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Ατομική έκθεση της Sarah Sze στην γκαλερί Gagosian

Ατομική έκθεση της Sarah Sze στην γκαλερί Gagosian

Μετά τη συμμετοχή της Sze στη Ruins and Fragments στην Gagosian Athens νωρίτερα εφέτος, η έκθεση εισάγει πολλές επιπλέον πτυχές της ποικίλης πρακτικής της Sze, ένα φάσμα γλυπτικών προτάσεων καθώς και τα τελευταία έργα της σε λάδι και κολλάζ. Αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες των διεργασιών που χρησιμοποιεί, η Sze παρουσιάζει το εφήμερο και το άυλο σε διαφορετικές χρονικές κλίμακες και διάρκειες—από φωτεινές προβολές προγραμματισμένες να υποδηλώνουν την μετακίνηση και την αλλαγή, μέχρι γλυπτά φτιαγμένα αποκλειστικά από μπογιές, οπτή άργιλο ή ανοξείδωτο ατσάλι.

Η Sze σταχυολογεί στοιχεία από τον φυσικό και από τον ψηφιακό κόσμο για να δημιουργήσει τέχνη υψηλής πολυπλοκότητας και ποικιλομορφίας σε δύο ή τρεις διαστάσεις, προσκαλώντας μας σε μία παρατήρηση ακριβείας ενώ κινητοποιεί συνειρμούς μιας μακροσκοπικής προοπτικής επί του απείρου. Αποτυπώνοντας ζωγραφικά τα όρια που διαχωρίζουν τα μέσα και ενεργοποιώντας τον ενδιάμεσο χώρο, σχολιάζει το υπερβολικό φορτίο της εικονικής εμπειρίας ως σύγχρονης συνθήκης και κατά συνέπεια προτείνει πώς θα μπορούσαμε ίσως να διαπραγματευτούμε την πραγματική εμπειρία στον φυσικό χώρο.

Το Travelers by Streams and Mountains [Ταξιδιώτες σε Ρυάκια και Όρη] (2021), η πιο πρόσφατη από τις εγκαταστάσεις βίντεο της σειράς Timekeeper [Χρονομέτρης], είναι εμπνευσμένο από τη διάσημη ζωγραφιά που δημιούργησε ο Fan Kuan κατά τη δυναστεία Σονγκ, με τη χαρακτηριστική της προοπτική σε τρία επίπεδα—το κοντινό, το μέσο και το απομακρυσμένο. Φευγαλέες, εκσωματωμένες εικόνες βίντεο περιδιαβαίνουν την αίθουσα, σαν ανιχνευτικοί προβολείς· ένα εκκρεμές ταλαντώνεται τοξοειδώς από ένα ικρίωμα, σε μια αέναη σήμανση του χρόνου και του χώρου, πάνω από μια αρένα καλυμμένη με αλάτι, που περιβάλλεται από έναν δακτύλιο από υπολείμματα και απορρίμματα που συνδέονται με επεξεργασία και που ξεβράζει η θάλασσα, ενώ ηχητικά εφέ από μικροήχους υπογραμμίζουν τη ζωντανή ποιότητα αυτής της ρομποτικής κίνησης.

Τα τελευταία χρόνια, η Sze έχει επιστρέψει στη ζωγραφική, προσαρμόζοντας τις διεργασίες που χρησιμοποιεί για τη γλυπτική συσσώρευση στο επίπεδο της εικόνας. Σε αυτούς τους εξαιρετικά περίπλοκους πίνακες με την πλούσια υφή, συγχωνεύει πολλαπλές προσεγγίσεις—μερικές τις αντλεί από το έντονό της ενδιαφέρον για τη χαρακτική—σε ένα δυναμικό όλο. Η Sze επιθέτει λάδια και κομματάκια εικόνων, είτε σε μεταξοτυπία ή ορατά κολλημένα στην επιφάνεια, σε συνθέσεις φρενήρεις αλλά γεμάτες με λεπτές εννοιολογικές αποχρώσεις. Συνδυάζοντας ελεύθερα εικόνες που έχουν παραχθεί φωτογραφικά και άλλες που έχουν ιχνογραφηθεί, αυτά τα ανήσυχα, περιπλανώμενα ταμπλό ανακαλούν τη ρευστότητα της ψηφιακής σφαίρας ενώ διατηρούν την αύρα του αναλογικού και του χειροποίητου.