Τι είδαν και τι έμαθαν οι «πράκτορες» στο Travel Trade Athens 2013
Περισσότεροι από 60 ξένοι τουριστικοί πράκτορες, tour operators και διοργανωτές εκδηλώσεων από τις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, της Γερμανίας, της Ελβετίας, της Ολλανδίας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της Λιθουανίας, του Ισραήλ, αλλά και της Κίνας και της Ιαπωνίας, συνοδευόμενοι από 15 τουριστικούς συντάκτες από διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης συμμετείχαν στο Travel Trade Athens 2013. Είναι η επαγγελματική διημερίδα, την οποία διοργανώνει για πρώτη φορά η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Tour Operators Ευρώπης (ΕΤΟΑ). Στόχος να «βγει η Αθήνα μπροστά και να προβληθεί ως αυτόνομος προορισμός του Σαββατοκύριακου». Κάτι, δηλαδή, σαν Λονδίνο, Παρίσι ή Βερολίνο.
Κατά τη διάρκεια του workshop πραγματοποιήθηκαν συνολικά 1.400 κατ’ ιδίαν συναντήσεις στο Μουσείο της Ακρόπολης μεταξύ των ξένων επαγγελματιών και των εκπροσώπων των τουριστικών επιχειρήσεων της Αθήνας, γεγονός που προσέφερε την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις υπηρεσίες, τις δυνατότητες και τα προϊόντα της πόλης.
Ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, τόνισε ότι «βασικός στόχος της διοργάνωσης είναι η Αθήνα να καταστεί αυτόνομος ταξιδιωτικός προορισμός, όπως συμβαίνει με το Παρίσι, το Λονδίνο ή την Ρώμη. Επιδιώκουμε η Αθήνα να μετατραπεί από έναν τουριστικό προορισμό απλής μετακίνησης στα νησιά του Αιγαίου σε έναν αυτόνομο τουριστικό προορισμό, στον οποίον οι επισκέπτες θα μπορούν να αφιερώσουν τουλάχιστον ένα Σαββατοκύριακο και να επισκεφτούν είτε τους αρχαιολογικούς χώρους, είτε τα μουσεία, είτε να γνωρίσουν την νυκτερινή ζωή της πόλης».
Στο Travel Trade Athens 2013 συμμετείχαν παράλληλα περισσότεροι από 100 προμηθευτές από όλο το φάσμα των τουριστικών υπηρεσιών της αγοράς της Αθήνας - ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, επιχειρηματίες της εστίασης, από συνεδριακά κέντρα και πολυκαταστήματα.
Η Αθήνα έχει αγορά
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας δήλωσε παρών στη διημερίδα αποσκοπώντας στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος της πρωτεύουσας και στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεσμών μεταξύ του τοπικού τουριστικού τομέα και εκπροσώπων τουριστικών επιχειρήσεων από τις αγορές στόχευσης της Αθήνας.
Ο διευθυντής του ΕΣΑ, Σωτήρης Αντωνίου, είδε και μίλησε μέσα σε δύο ημέρες με δεκάδες tour operators. Είπε στην ATHENS VOICE πως κάποιοι γνωρίζουν την Αθήνα και από την καλή και από την ανάποδη. Και κάποιοι άλλοι διαπίστωσαν τελικά ότι υπάρχει μια παραπληροφόρηση σε ό,τι αφορά την τόσο «πληγωμένη» εικόνα του αθηναϊκού κέντρου αλλά και μια έλλειψη ενημέρωσης και ορθής προώθησης της πόλης ως τουριστικό προϊόν.
«Όσοι ήδη δραστηριοποιούνται στην αγορά της Αθήνας γνωρίζουν πολύ καλά το περιβάλλον, αλλά οι υπόλοιποι που επισκέφτηκαν για πρώτη φορά την πόλη με αφορμή την συγκεκριμένη διοργάνωση και στα άμεσα σχέδιά τους είναι να προωθήσουν σαν νέο προορισμό την Αθήνα, αντιμετώπισαν μια ευχάριστη έκπληξη. Η αρνητική προβολή της Αθήνας το τελευταίο διάστημα τους είχε δημιουργήσει ψευδείς εντυπώσεις και η πραγματικότητα τους έδειξε ένα αξιόλογο τουριστικό προϊόν που όμως ψάχνει ταυτότητα και σχέδιο ολοκληρωμένης προβολής».
Ενδιαφέρον πέρα από τα σύνορα της Ευρώπης «Στο Travel Trade Athens 2013 συμμετείχαν περισσότεροι από 60 Tour Operators και οργανώσεις που εκτός από Ευρωπαίους διακινούν και τουρίστες από χώρες όπως Βραζιλία – Ρωσία – Ινδία – Κίνα (B.R.I.C). Η Αθήνα τους φάνηκε ελκυστικός προορισμός υπό προϋποθέσεις και ένα κοινό χαρακτηριστικό των επισκεπτών από χώρες B.R.I.C είναι το πόσο ψηλά βρίσκεται το Shopping στην αξιολόγησή τους για επιλογή του τελικού προορισμού τους. Αν σκεφτείτε ότι από τα 83.000.000 Κινέζους τουρίστες μόλις το 3% επισκέπτεται την Ευρώπη, καταλαβαίνεται πόσο δύσκολο είναι να αποσπάσει η Αθήνα μερίδιο από αυτήν την ‘πίτα’.»
Αθήνα ως ιδανικός προορισμός του Σαββατοκύριακου «Το υλικό που παρέδωσε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών σε όλους τους Tour Operators αναδεικνύει τη μοναδικότητα της Αθήνας σαν ιδανικός προορισμός Σαββατοκύριακου και όχι μόνο, γιατί συνδυάζει σε ένα μικρό γεωγραφικό εύρος την αγορά της πόλης, την τέχνη και τον πολιτισμό μαζί με την ψυχαγωγία. Σε δύο μέρες χωρίς καν να χρησιμοποιήσεις κάποιο μεταφορικό μέσο μπορείς να ανακαλύψεις τις αισθήσεις σου σε μια μοντέρνα πόλη που κρύβει ‘γεύσεις’ χιλιάδων ετών. Τώρα, στην ερώτηση αν πείθει η Αθήνα σαν τουριστικό προϊόν θα σας παραθέσω την απάντηση που μας έδωσαν δύο από τους σημαντικότερους Tour Operators που έλαβαν μέρος στην Ημερίδα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΕΤΟΑ, Τομ Τζένκινς, επισήμανε ότι το επίπεδο της διοργάνωσης ήταν πολύ καλό και τόνισε χαρακτηριστικά πως αν θέλετε να φέρετε περισσότερους επισκέπτες στην Αθήνα, τότε διοργανώσεις όπως το Travel Trade Athens πρέπει να γίνονται πιο συχνά. Οι πελάτες τους γνωρίζουν ότι η κουλτούρα των Ευρωπαϊκών πόλεων είναι μοναδική και μεταξύ αυτών η Αθήνα είναι μοναδική, αποτελεί περιζήτητο προορισμό.
Ο αντιπρόεδρος Ευρώπης του Διεθνούς φορέα ΙGLTA, Κλαρκ Μάσαντ, τόνισε ότι η Ελλάδα είναι μια πολύ σημαντική αγορά για την κοινότητα LGBT και κατατάσσεται στην 11ή θέση μεταξύ των δημοφιλέστερων προορισμών. Υπογράμμισε μάλιστα ότι η Αθήνα έχει εξαιρετικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης στην αγορά εφόσον γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις. Σημείωσε ότι η Αθήνα έχει έλλειψη ενημέρωσης στο εξωτερικό για το τι μπορεί να προσφέρει. Τονίστηκε ότι αν οι ίδιοι οι πολίτες της Αθήνας δεν πιστέψουν ότι η πόλη τους είναι ένας υποσχόμενος, ελκυστικός τουριστικός προορισμός με σχέδιο ολοκληρωμένης προβολής, δυστυχώς δεν θα καταφέρει να μπει στο ‘Χάρτη’ τουριστικού προορισμού για το Σαββατοκύριακο».
Το βίντεο που παρουσίασε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας στο Travel Trade Athens 2013