Αρχειο

Επόμενη στάση Περιστέρι

Δύο νέοι σταθμοί που άνοιξαν στο μεγαλύτερο Δήμο της Δυτικής Αθήνας προσφέρουν ανακούφιση σε 75.000 επιβάτες

4169-207182.JPG
Γιώργος Δημητρακόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 432
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
39222-88255.jpg

Από την περασμένη εβδομάδα ο Δήμος Περιστερίου, ο μεγαλύτερος δήμος της Δυτικής Αθήνας, απέκτησε ακόμα δύο νέους σταθμούς μετά τον Άγιο Αντώνιο, που ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2004. Περιστέρι και Ανθούπολη επεκτείνουν το χάρτη του Μετρό στη Γραμμή 2 και λύνουν και οι τρεις σε καθημερινή βάση το πρόβλημα μετακίνησης 75.000 κατοίκων, που θα μπορούν να πραγματοποιούν τη διαδρομή Ανθούπολη-Σύνταγμα σε 12 λεπτά, ενώ με αυτοκίνητο σε ώρες αιχμής μπορεί να φτάσει τα 45 λεπτά. Η δυτική επέκταση της «κόκκινης γραμμής» με την παράδοση των δύο νέων σταθμών του Μετρό δίνει ανάσες σε χιλιάδες επιβάτες και αναβαθμίζει την περιοχή, διαμορφώνοντας δύο νέα σημεία αναφοράς και συνάντησης με τις αναπλάσεις που πραγματοποιήθηκαν στους επιφανειακούς τους χώρους.


Στάση Περιστέρι

Ο σταθμός «Περιστέρι» βρίσκεται στη Λεωφόρο Παναγή Τσαλδάρη, δίπλα στο καινούργιο Δημαρχιακό Μέγαρο που κατασκευάστηκε το 2006 αλλάζοντας εντελώς την εικόνα της πλατείας με νέα γλυπτά, κάποια χρηματοδοτούμενα από το ΜΕΤΡΟ. Αποτελείται από 3 επίπεδα συνολικής επιφάνειας 11.000 τ.μ. Έχει εισόδους-εξόδους στην πλατεία Δημοκρατίας, στην Π. Τσαλδάρη και στην Αισώπου. Απέναντι από το Δημαρχείο και μέσα στην πλατεία βρίσκεται ο Μητροπολιτικός ναός της πόλης, η Ευαγγελίστρια, που χτίστηκε 85 χρόνια πριν από Μικρασιάτες πρόσφυγες. Στη νέα ενοποιημένη της μορφή η πλατεία Δημοκρατίας, που στο παρελθόν ήταν δύο πλατείες (που χώριζε η Παναγή Τσαλδάρη), καλύπτει μια ενιαία έκταση 9 στρεμμάτων, με χώρους πράσινου και περίπατου. Σήμα κατατεθέν πια ο μεγάλος γυάλινος θόλος διαμέτρου 14 μ. που επιτρέπει στο φυσικό φως να απλώνεται στα δύο επίπεδα του σταθμού, ενώ σηματοδοτεί το κέντρο της πλατείας. Στην κεντρική είσοδο του σταθμού υπάρχει το έργο «Η συνάντηση» με 5 γλυπτά του Ευάγγελου Μουστάκα.

n

Η επέκταση, αν και έτοιμη από καιρό, παραδίδεται ύστερα από μεγάλη καθυστέρηση λόγω του σκανδάλου Siemens, με το πρόβλημα να λύνεται πέρσι την Άνοιξη με το συμβιβασμό μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της γερμανικής εταιρείας. Σταδιακά μέχρι το τέλος του χρόνου θα μπουν σε λειτουργία και οι 17 νέοι σύγχρονοι συρμοί «τρίτης γενιάς» με νέους αυτοματισμούς, τους οποίους αγόρασε το ελληνικό κράτος από τη Rotem (Νότια Κορέα) και βρίσκονται σε φάση πιστοποίησης των συστημάτων.


Στάση Ανθούπολη

Ο σταθμός «Ανθούπολη» βρίσκεται στην οδό Αναπαύσεως μεταξύ των οδών Αμφιλοχίας και Θηβών, με είσοδο-έξοδο και προς τους δύο δρόμους. Η επέκταση στην Ανθούπολη είναι μία από τις πιο μακρόχρονες εργασίες κατασκευής, καθώς αρχικά η γραμμή άρχισε να κατασκευάζεται από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά η σαθρότητα του εδάφους ανέτρεψε τον προϋπολογισμό του έργου. Λόγω των ακατάλληλων εδαφολογικών συνθηκών η αρχική θέση του Σταθμού μετατοπίστηκε κατά 350 μέτρα νοτιότερα, διασφαλίζοντας έτσι και τη μελλοντική επέκταση του έργου προς Ίλιον, μήκους 4,5 χλμ. με 3 σταθμούς: Κηπούπολη, Πετρούπολη, Ίλιον. Για αρκετά ακόμη χρόνια, όμως, ο σταθμός Ανθούπολη θα είναι ο τερματικός σταθμός της γραμμής 2 προς τα βόρεια.

n

n


Αλλαγές Κυκλοφορίας

Η έναρξη της λειτουργίας των δύο σταθμών του μετρό επιφέρει κάποιες αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΑ, που κατέληγαν στον Άγιο Αντώνιο. Οι γραμμές 075 και 731 συγχωνεύονται σε μία νέα γραμμή, την «731 - Ανθούπολη - Στ. Μετρό Ανθούπολη - Αττικό Νοσοκομείο - Δάσος Χαϊδαρίου», ενώ στη γραμμή 748 δεν θα εκτελείται το τμήμα της διαδρομής της επί της οδού Π. Τσαλδάρη, από το νέο σταθμό Ανθούπολη μέχρι το σταθμό Άγ. Αντώνιος.


Eπόμενοι Σταθμοί

Οι ήδη έτοιμες επεκτάσεις που αναμένεται να δοθούν στο κοινό είναι η επέκταση της γραμμής 2 προς Ελληνικό (σταθμοί Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό) τον Ιούλιο του 2013 και η επέκταση της γραμμής 2 προς Αγία Βαρβάρα (σταθμός Αγία Μαρίνα) τον Σεπτέμβριο του 2013. (Το έργο της επέκτασης του μετρό προς Αγ. Μαρίνα έχει ολοκληρωθεί. Μοναδική εκκρεμότητα η εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης των συρμών από τη Siemens). Ακολουθεί η επέκταση προς Ελληνικό (5,5 χλμ. - 4 σταθμοί) και το φθινόπωρο η επέκταση προς Χαϊδάρι (1,4 χλμ. - 1 σταθμός). Ταυτόχρονα, έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά (7,6 χλμ. - 6 Σταθμοί), ενώνοντας το Λιμάνι με το Αεροδρόμιο.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ