- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Το Keep Walking Project είναι μια νέα καμπάνια που στόχο έχει να ενθαρρύνει τους Έλληνες να δείξουν την υποστήριξή τους σε μια σειρά από πρωτοποριακές πρωτοβουλίες. Ο Αλέξανδρος Λογοθέτης, γνωστός ως τηλεοπτικός γιατρός Κυρίτσης της περσινής τηλεοπτικής σειράς «Το νησί», καλεί τον κόσμο να τον ακολουθήσει σ’ αυτό τον περίπατο επιλογής του project που θα υλοποιηθεί.
Πώς τα δικά σας βήματα διασταυρώθηκαν μ’ αυτά του Keep Walking Project;
Δέχτηκα διότι θεωρώ ότι πρόκειται για πολύ ενδιαφέρουσα καμπάνια για την Ελλάδα τού σήμερα. Το KWP είναι μία νέα πλατφόρμα συμμετοχής και προσωπικής προόδου. Ωστόσο, ο ορισμός της προσωπικής προόδου δεν είναι στατικός, εξελίσσεται παράλληλα με την εξέλιξη της κοινωνίας σε ευρύτερο πλαίσιο. Το KWP αντανακλά αυτή την αλλαγή στη νοοτροπία και θέτει στο προσκήνιο την αντίληψη ότι περπατάμε πιο μακριά όταν περπατάμε όλοι μαζί –τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά– ενώ παρουσιάζει την αλληλεξάρτηση μεταξύ της προσωπικής και της συλλογικής προόδου. Καθένας μας μπορεί να διαμορφώσει μια ιδέα για το γενικότερο καλό. Αυτό ακριβώς παρουσιάζει η καμπάνια μέσα από τρία πρωτοποριακά projects που λειτουργούν ως παραδείγματα ενός νέου τρόπου σκέψης. Βρίσκω την ιδέα αυτή πολύ ελκυστική και πολύ επίκαιρη για την Ελλάδα, γι’ αυτό και δέχτηκα να συμμετέχω. Επίσης μου αρέσει η ιδέα ότι συμμετέχω σε μία παγκόσμια ενέργεια.
Μια ιδέα επίκαιρη. Είναι η οικονομική κρίση μια ευκαιρία για απόδραση από τη νοοτροπία του «εγώ» σε μια κουλτούρα του «εμείς»;
Οι Έλληνες γενικότερα έχουμε ένα πρόβλημα. Δεν συνεργαζόμαστε. Το γεγονός ότι ο καθένας έχει μια πολύ ισχυρή γνώμη για το τι ξέρει και τι έχει μάθει στη ζωή μάς κάνει ισχυρογνώμονες και αρκετά εγωιστές. Το KWP δίνει την ευκαιρία σ’ ανθρώπους που δεν έχουν να μοιράσουν κάτι ή να διεκδικήσουν κάποιο κέρδος. Δίνει την ευκαιρία να υλοποιήσουν όλοι μαζί μια ιδέα για το κοινό καλό. Η κρίση είναι γενικότερα μια ευκαιρία για τον Έλληνα να ξεφύγει από το «εγώ» του και να περάσει στο «εμείς». Είναι μια καλή στιγμή για το μέσο Έλληνα να μπορέσει να καταλάβει ότι δεν λειτουργούν πλέον οι πελατειακές σχέσεις. Είναι μια καλή στιγμή να γίνει ο ίδιος κύριος του εαυτού του και να διεκδικήσει μια καλύτερη ζωή χωρίς να τα περιμένει όλα έτοιμα από τους άλλους. Το Johnnie Walker δίνει με την καμπάνια του την ευκαιρία να βρεθούμε όλοι μαζί και να συμφωνήσουμε πάνω σε κάτι κοινό, για κάτι που μας αφορά όλους.
Ποιος είναι ο ορισμός της προόδου για το Johnnie Walker;
Το Johnnie Walker δεν μπορεί να ορίσει την πρόοδο, καθώς ο ορισμός της μπορεί να διαφέρει κατά πολύ από άνθρωπο σε άνθρωπο. Αυτό που είδανε οι άνθρωποι του Johnnie Walker είναι ότι σταδιακά, η επίτευξη της προσωπικής προόδου δίνει τη θέση της στην έννοια της συλλογικής προόδου. Αυτή η ιδέα αποτελεί και τη βάση του KWP. Βρίσκω ιδιαίτερα εντυπωσιακή την όλο και μεγαλύτερη τάση της κοινωνίας, οι άνθρωποι να ενώνονται γύρω από κοινά ενδιαφέροντα.
Ποια είναι τα τρία projects και ποιες οι δικές σας αντιδράσεις στο καθένα;
Τα τρία projects αντιστοιχούν στους τομείς της τεχνολογίας, της τέχνης και της επιχειρηματικότητας. Στον τομέα της τέχνης το project είναι το Pavegen, μία νέα ανακάλυψη από το Laurence Kembal Cook. Πρόκειται για καινοτόμες πλάκες πεζοδρομίου, οι οποίες παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μέσα από την καθημερινή κίνηση των πεζών. Η ενέργεια αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για φωταγώγηση, δίνοντας έτσι ένα παράδειγμα ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας. Στον τομέα της τέχνης το project είναι ένα έργο από τον καλλιτέχνη Ze Frank. Με τη βοήθεια του κοινού ο Ze Frank θα δημιουργήσει ένα έργο που θα παρουσιάζει το όραμα και τις ελπίδες που έχει ο καθένας μας για τη χώρα. Στον τομέα της επιχειρηματικότητας το project είναι μία συνεργασία με το Hub Culture που θα δώσει την ευκαιρία σε ανθρώπους που έχουν ενδιαφέρουσες επιχειρηματικές προτάσεις να κάνουν ένα βήμα προς την υλοποίηση της ιδέας τους. Δεν θα ήθελα να επηρεάσω κανέναν και δεν πρέπει. Πιστεύω ότι και τα τρία projects, και το καθένα ξεχωριστά, έχουν όλα ενδιαφέρον. Όλα σε βάζουν στη σκέψη να φτιάξεις κι εσύ κάτι ολοκληρωμένο σαν αυτά τα projects.
Πού στην Αθήνα θα φανταζόσασταν τα projects;
Το νικητήριο project θα υλοποιηθεί την άνοιξη του 2012. Θα μπορούσα να φανταστώ το Pavegen , αν κερδίσει, στον πολυσύχναστο πεζόδρομο της Ερμού. Θα ήθελα να το δω έξω από κάθε σταθμό του μετρό ή σ’ ένα μεγάλο πάρκο κλπ. Είναι ένα project που θα μπορούσε να έχει εφαρμογή σε σχολεία, σε μουσεία. Αν πάλι κερδίσει το installation του Ze Frank θα ήθελα να το δω σε ένα πολυσύχναστο μέρος που συγκεντρώνει νέους, όπως ο Κεραμεικός για παράδειγμα. Το Hub Culture θα μπορούσε να εγκατασταθεί οπουδήποτε. Δεν έχει να κάνει με την τοποθεσία. Το σημαντικό είναι να γίνει η δουλειά. Πάντως και για τα άλλα δύο δεν έχουμε ακόμα καταλήξει πού θα εγκατασταθούν.
Ποια είναι η ιδέα πίσω από κάθε project;
Το Keep Walking Project έχει σχεδιαστεί για να εμπνεύσει, να παρακινήσει και να ξεκινήσει ένα νέο τρόπο σκέψης για όσα θα μπορούσαμε να πετύχουμε αν δρούσαμε συλλογικά. Είναι μια αφετηρία για να κάνει τους ανθρώπους να σκεφτούν το τι μπορούν να κάνουν σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο.
Υπάρχει σήμερα διάθεση για δημιουργία και συλλογική δράση στην Ελλάδα;
Πάντα υπήρχε η πρόθεση για δημιουργία. Δυσκολευόμαστε να λειτουργούμε ως ομάδα. Πρέπει να μάθουμε όχι μόνο να ζητάμε, να απαιτούμε αλλά και να προσφέρουμε. Να απαιτήσουμε να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα αλλά και να σκεφτούμε ποια θα είναι η δική μας συμμετοχή στην αλλαγή.