Κοσμος

Η κατεψυγμένη πίτσα, η αγαπημένη επιλογή κατά την πανδημία

Ο τζίρος στο πρώτο εξάμηνο του χρόνου ανέβηκε κατά 7%

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Πίτσα
Πίτσα © UNSPLASH

Καθ' όλη τη διάρκεια της πανδημίας, η πρώτη επιλογή των καταναλωτών όσον αφορά τα έτοιμα φαγητά ήταν η κατεψυγμένη πίτσα.

Η κατεψυγμένη πίτσα φαίνεται πως είναι η πρώτη επιλογή των καταναλωτών κατά την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού.

Συγκεκριμένα, όπως αποδεικνύουν τα στατιστικά που φέρνει στη δημοσιότητα η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, τα δύο πρώτα τρίμηνα του χρόνου, τότε που ο κόσμος έπεφτε στα σούπερ μάρκετ και δεν έβρισκε κανείς τρόφιμα, καταγράφηκε σαφής αύξηση των έτοιμων φαγητών σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, από 693.789 σε 740.962 τόνους. Ακόμη κι αν αποφεύγουν να δώσουν αριθμούς, οι έμποροι τρίβουν τα χέρια από ικανοποίηση. Το συγκρότημα Nestlé στο οποίο ανήκουν εταιρείες Buitoni, Wagner και Maggi, κατέγραψε σε όλα τα προϊόντα της σημαντικό τζίρο.

Από την πλευρά του, το Γερμανικό Ινστιτούτο Κατεψυγμένων κατέγραψε την απόλυτη πρωτιά στις κατεψυγμένες πίτσες. Ο τζίρος στο πρώτο ήμισυ του χρόνου ανέβηκε κατά 7%. Στο ίδιο επίπεδο κυμαίνονται τα προγνωστικά για όλα τα κατεψυγμένα είδη μέχρι τέλος του χρόνου. Κατά την πρώτη φάση της πανδημίας πολλοί απέφυγαν το σούπερ μάρκετ και πέρασαν με τρόφιμα μακράς διάρκειας.

«Ήδη από την περασμένη άνοιξη η ζήτηση για ξινολάχανο της εταιρείας Mildessa, κόκκινο λάχανο και τουρσί της εταιρείας Knax ή προϊόντων με βάση την ντομάτα της Oro di Parma της εταιρείας Χένγκστενμπεργκ, ήταν εξαιρετικά μεγάλη», λέει ο Αντρέας Ράιμερ, πρόεδρός της, με έδρα το ΄Εσλινγκεν κοντά στη Στουτγάρδη. «ο καλοκαίρι βέβαια η ζήτηση έπεσε στα κανονικά επίπεδα. Τώρα όμως με το μίνι λοκντάουν, οι πωλήσεις ανέβηκαν και πάλι στα ύψη».

Η τιμή αυξάνεται, η παραγωγή μειώνεται

Αξίζει να σημειωθεί πως όπως καταγράφει η μελέτη της Εταιρείας Έρευνας Αγοράς της Nielsen, οι Γερμανοί το πρώτο εξάμηνο του έτους αγόρασαν 168 εκατομμύρια συσκευασίες με κατεψυγμένες πατάτες τηγανητές, κροκέτες και άλλα κατεψυγμένα είδη από πατάτα. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 18% σε σχέση με πέρυσι. 

«Εκατομμύρια άνθρωποι που συνήθως έτρωγαν στην καντίνα, τώρα μαγειρεύουν στο σπίτι», λέει ο εκπρόσωπος της Nestlé στη Φρανκφούρτη και προσθέτει ότι «κανείς από τα είδη που αγοράζουν, το μαγείρεμα πρέπει να διαρκεί λίγο. Τα περισσότερα τα αφήνουν για το Σαββατοκύριακο». Όμως η επιδημία δεν είναι αφορμή μόνο για καλές ειδήσεις στον κλάδο. Ναι μεν οι πωλήσεις προϊόντων από μεγαθήρια, όπως η Nestlé, φέρνουν κέρδη σε σούπερ μάρκετ αλλά γίνονται αισθητές οι απαγορεύσεις στον χώρο εστίασης με δραματική μείωση του τζίρου τους. Ένα άλλο πρόβλημα είναι η αδυναμία ανταπόκρισης στην αύξηση της ζήτησης.

«Επεξεργαζόμαστε δική μας πρώτη ύλη και τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάϊο είχαμε κενά στην παραγωγή» λέει ο Ράιμερ. «Λόγω της εποχής δεν μπορούσαμε να καλλιεργήσουμε και να παράγουμε ώστε να αυξήσουμε την παραγωγή μας. Αλλά επειδή το δυναμικό μας από παραγωγούς εποχικών προϊόντων είναι μεγάλο, καταφέραμε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα μέχρι τη νέα σοδειά. Εκτός αυτού επιβλήθηκαν απαγορεύσεις εισόδου σε εποχικούς εργάτες που έρχονται από άλλες χώρες για την καλλιέργεια και τη συγκομιδή. Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη σεζόν για τα τουρσιά από ιδρύσεως της εταιρείας» τονίζει ο Ράιμερ. 

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ  

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ