1821 Digital Gallery
DAY 4 / WASHINGTON D.C.: Όταν ο Λευκός Οίκος μπήκε στο Facebook

DAY 4 / WASHINGTON D.C.: Όταν ο Λευκός Οίκος μπήκε στο Facebook

Ο διευθυντής των New Media του Ομπάμα εξηγεί τι παρέλαβε από τον Μπους...

Kαι μετά τον κόσμο του ghetto, της φτώχιας και των «σκληρών», σειρά έχει – σε δέκα λεπτά απόσταση – το ισχυρότερο κέντρο εξουσίας του πλανήτη. Η σύγχρονη Ρώμη, ο Λευκός Οίκος του πρώτου αφροαμερικανού προέδρου των ΗΠΑ. Σωματικοί έλεγχοι μέχρι τελικής πτώσεως, μαρμάρινες σκάλες και ένα επιβλητικό δωμάτιο με ξύλινη επένδυση και πορτραίτα των «πατέρων του έθνους»...

Το ραντεβού μας, πάντα πάνω στο θέμα της σχέσης των Social Networks με την πολιτική, είναι με τον επικεφαλής της ομάδας των New Media του Ομπάμα. Τον στενό συνεργάτη, δηλαδή, ενός προέδρου που είναι τόσο συνδεδεμένος με αυτά, όσο και ο «δικός μας» ΓΑΠ – και που τα αξιοποίησε στο έπακρο στην καμπάνια του 2008, αφήνοντας πίσω το παλιομοδίτικο δίδυμο Μακ Κέιν – Πέιλιν.

Ο Μέικον Φίλιπς είναι – δεν είναι σαράντα χρόνων. Μας εξηγεί ότι «στόχος μας είναι η μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια που υπήρξε ποτέ, το να φέρουμε σε άμεση επαφή τους πολίτες με τον Λευκό Οίκο και τον πρόεδρο. Να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής των πολιτών στην διαμόρφωση της πολιτικής, αλλά και να φτάνει άμεσα και γρήγορα σ’ αυτούς το πολιτικό μήνυμα του προέδρου».

Ποιο ήταν το μυστικό της επιτυχίας της ιντερνετικής καμπάνιας του Ομπάμα; «Το ότι στηριχθήκαμε σε νέους ανθρώπους. Το ότι αξιοποιήσαμε κανονικούς ανθρώπους, για να μεταδώσουμε το μήνυμά μας» λέει ο Μέικον Φίλιπς και προσθέτει: «Ωστόσο, όλο αυτό το πράγμα “δούλεψε” διότι είχαμε και έναν πολύ δυνατό υποψήφιο, που ενέπνευσε τον κόσμο και που ώς πρώην community organizer ήξερε πολύ καλά τη σημασία του να δημιουργηθούν grassroot movements, αυτοοργάνωση στη βάση. Έτσι, εμείς απλά χρησιμοποιήσαμε τα Μέσα, για να διαδώσουμε το μήνυμά του».

Σχετικα
Μαύρη Θάλασσα: Κατασκοπευτικό μπήκε στην τροχιά επιβατικής πτήσης
Μαύρη Θάλασσα: Κατασκοπευτικό μπήκε στην τροχιά επιβατικής πτήσης

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Ρόμπερτ Γκιμπς, αναγκάστηκε (αν και προσπαθούσε να το αποφύγει) να ανοίξει λογαριασμό Twitter και Facebook για να ενημερώνει τους δημοσιογράφους. Άραγε, όλη αυτή η έμφαση στα Social Networks σημαίνει την υποβάθμιση των «παραδοσιακών» Media; «Όχι» λέει ο Μέικον Φίλιπς και υπογραμμίζει ότι «τα ΜΜΕ εξακολουθούν να παίζουν τεράστιο ρόλο, ενώ και οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι χρησιμοποιούν τα Social Media για να ενημερώνονται από εμάς».

«Όλο και περισσότερος κόσμος μπαίνει σ’ αυτά, κάνουμε chat μέσα από το Facebook και κάπου είκοσι χιλιάδες κόσμος γράφει τη γνώμη του. Στέλνουμε, επίσης, το μήνυμά μας μέσω Twitter, και τρανό παράδειγμα γι’ αυτό είναι το θέμα του νομοσχεδίου για τη Δημόσια Υγεία, για το οποίο έχουν γίνει, μέσα από τα Social Media, χιλιάδες συζητήσεις, όπου εξηγούμε στον κόσμο τι ισχύει και τι δεν ισχύει. Ή ακόμα και οι θεματικές συζητήσεις με ειδικό κοινό, όπως πχ. πώς επηρεάζει τους ιδιοκτήτες μικρών καταστημάτων η Δημόσια Υγεία».

Όλο αυτό παραπέμπει σε τεράστιο όγκο δουλειάς. Και έτσι ρώτησα τον Μέικον Φίλιπς πόσοι άνθρωποι εργάζονται σ’ αυτό το κομμάτι στον Λευκό Οίκο. Η απάντησή του, στο video που ακολουθεί, ήταν ότι «εδώ είμαστε οκτώ εργαζόμενοι, αλλά υπάρχουν πάρα πολλοί εκτός Λευκού Οίκου που ασχολούνται επίσης μ’ αυτό». Και στη συμπληρωματική ερώτηση, για το αν ο Λευκός Οίκος είχε επί Μπους account στο Twitter και στο Facebook, η απάντηση ήταν η αναμενόμενη: Ο Μπους δεν είχε τίποτα απ’ όλα αυτά, ο Ομπάμα και οι άνθρωποί του γράφτηκαν, τον Ιανουάριο του 2009...

Δείτε το βίντεο με την ερώτηση της A.V. στον NewMediάρχη του Λευκού Οίκου:

Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5