Βιβλιο

Μαριλένα Πατούνη, πώς είναι να δουλεύεις για τον εκδοτικό οίκο Assouline;

«Αυτά τα βιβλία δεν έχουν μόνο περιεχόμενο υψηλής αισθητικής, αλλά είναι από μόνα τους έργα τέχνης»

mjsigalou
Μαρία-Ιωάννα Σιγαλού
11’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Μαριλένα Πατούνη, η Ελληνίδα που δουλεύει στην Assouline
Μαριλένα Πατούνη, η Ελληνίδα που δουλεύει στην Assouline

Συνέντευξη της Μαριλένας Πατούνη, της Ελληνίδας που δουλεύει στον εκδοτικό οίκο Assouline της Νέας Υόρκης

Πολύχρωμα και εκκεντρικά εξώφυλλα με έντονη υφή και αποκλειστικές vintage και πρωτότυπες φωτογραφίες. Το μυαλό μου πάει κατευθείαν στα Assouline, από τα ωραιότερα table books του κόσμου. Ταξιδιωτικοί προορισμοί, διάσημοι οίκοι μόδας, κινηματογράφος, αρχιτεκτονική, food & drink είναι μόνο κάποια από τα θέματα που ξεδιπλώνονται στις σελίδες των διάσημων βιβλίων. Αξίζει να τα αγοράσεις για το εξώφυλλό τους ή το περιεχόμενό τους; Το ένα συμπληρώνει, το άλλο καταρρίπτοντας το ρητό "don't judge a book by its cover". Είτε σαν αρτίστικο διακοσμητικό στοιχείο στον χώρο, είτε σαν βιβλίο που «ανοίγει» τους (αισθητικούς) ορίζοντες, είναι ένα κομμάτι που αξίζει να έχει κανείς στη συλλογή του. Και λέω συλλογή, γιατί δύσκολα θα μείνεις στο ένα. Αν έχεις το πορτοκαλί Capri Dolce Vita, δεν πρέπει να παοτπρομηθευτείς και το φυστικί Tuscany Marvel; Ένα roadtrip για να δεις τα πιο ψαγμένα μέρη της Ιταλίας, το οφείλεις στον εαυτό σου. Ακόμη και μόνο για το χρώμα τους, θες να το κάνεις match με κάποιο άλλο και να κάνεις το σωστό color blocking, οπότε ένα δεν είναι ποτέ αρκετό.

Θέλοντας να μάθουμε περισσότερα για αυτόν τον θαυμαστό κόσμο του βιβλίου, βρήκαμε την Ελληνίδα που δουλεύει στον εκδοτικό οίκο Assouline της Νέας Υόρκης. Η Μαριλένα Πατούνη έχει σπουδάσει στη Βοστώνη και εδώ και μερικά χρόνια ζει στην πόλη «που δεν κοιμάται ποτέ». Σήμερα, το επαγγελματικό της ταξίδι περιλαμβάνει μια εκτεταμένη εμπειρία στους τομείς της πολυτέλειας και της μόδας, με εξειδίκευση στις στρατηγικές digital marketing και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. 

Assouline, New York

Μαριλένα Πατούνη, η Ελληνίδα που δουλεύει στον εκδοτικό οίκο Assouline της Νέας Υόρκης

Τι ακριβώς κάνεις στην Assouline. Περίγραψέ μας το everyday life και το business environment. 
Η Assouline είναι ένας από τους πιο σημαντικούς εκδοτικούς οίκους, με έδρα τη Νέα Υόρκη. Εκεί, διαχειρίζομαι όλους τους B2C ιστότοπους σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία, καθώς και τους B2B ιστότοπους και τα marketplaces μας (Amazon). Οι ευθύνες μου περιλαμβάνουν τόσο τεχνικές όσο και δημιουργικές πτυχές, όπως η δημιουργική κατεύθυνση και ο ψηφιακός σχεδιασμός, με σκοπό την ανάδειξη του μοναδικού χαρακτήρα των εκδόσεών μας. Στο τεχνικό κομμάτι, δουλεύω για να κάνω τον ιστότοπο πιο γρήγορο και σταθερό, ενώ εισάγω νέες ψηφιακές λύσεις που βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη. Η ατμόσφαιρα στο γραφείο είναι γεμάτη δημιουργικότητα, με μια ομάδα ανθρώπων που μοιράζονται το πάθος για την τέχνη, τη μόδα και τον πολιτισμό. Στην Assouline, όλα γίνονται εσωτερικά - μας αρέσει να διατηρούμε τον έλεγχο σε κάθε πτυχή: από την παραγωγή και τα εκδοτικά μέχρι τον σχεδιασμό, τη διανομή, την εφοδιαστική αλυσίδα και όλες τις λεπτομέρειες που δεν είναι ορατές στο ευρύ κοινό.

Maison Assouline

Πόση αισθητική χωράει σε ένα βιβλίο;
Όλη η ομορφιά του κόσμου μπορεί να βρεθεί σε ένα βιβλίο της Assouline. Οι εκδόσεις είναι γνωστές για την προσοχή στη λεπτομέρεια, την υψηλή ποιότητα παραγωγής και τον κομψό σχεδιασμό τους. Τα βιβλία δεν έχουν μόνο περιεχόμενο υψηλής αισθητικής, αλλά είναι από μόνα τους έργα τέχνης. Κάθε σελίδα είναι φροντισμένη, συνδυάζοντας μοναδικά κείμενα και εικόνες που εκπέμπουν κομψότητα και πολυτέλεια.Η δημιουργικότητα εκφράζεται μέσα από τη μεγάλη ποικιλία θεμάτων που καλύπτουν, από την τέχνη και τη μόδα μέχρι τα ταξίδια και την αρχιτεκτονική. Κάθε βιβλίο είναι αποτέλεσμα προσεκτικής έρευνας και ανάλυσης, προσφέροντας μια μοναδική ματιά που αναδεικνύει την ομορφιά και τη σημασία του θέματος. Επιπλέον, η Assouline χρησιμοποιεί τα καλύτερα υλικά για την παραγωγή των βιβλίων, όπως ειδικά επιλεγμένα χαρτιά και εκτυπωτικές τεχνικές που αναδεικνύουν τα χρώματα και τις υφές των εικόνων. Έτσι κάθε εικόνα, δημιουργεί μια αισθητική εμπειρία που μαγνητίζει τον αναγνώστη. Τα εξώφυλλα και οι βιβλιοδεσίες είναι σχεδιασμένα με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, καθιστώντας κάθε βιβλίο ένα πολύτιμο αντικείμενο για συλλογή. Η Assouline δημιουργεί βιβλία που δεν είναι απλώς πηγές πληροφορίας, αλλά πραγματικά έργα τέχνης που μεταφέρουν τον αναγνώστη σε κόσμους γεμάτους αισθητική και δημιουργικότητα.

Μαριλένα Πατούνη

Ποια είναι η διαδικασία απόφασης έκδοσης ενός άλμπουμ;
Ξεκινά με την ανάπτυξη μιας αρχικής ιδέας που συνοδεύεται από εκτενή έρευνα για την αξιολόγηση του ενδιαφέροντος της αγοράς για το συγκεκριμένο θέμα. Αυτή η ιδέα, στη συνέχεια, παρουσιάζεται στην ομάδα των εσωτερικών επιμελητών και λαμβάνεται η απόφαση για το αν θα προχωρήσει το έργο- παράλληλα εξετάζεται ο προϋπολογισμός του. Μετά την έγκριση, υπογράφονται συμβόλαια με τους δημιουργούς και συνεργάτες μας, συμπεριλαμβανομένων συγγραφέων, φωτογράφων και άλλων συντελεστών. Η επόμενη φάση- που είναι και η πιο δημιουργική- σχετίζεται με τη συλλογή και δημιουργία περιεχομένου –τη συγγραφή εντυπωσιακών κειμένων, τη φωτογράφιση και τον σχεδιασμό των διατάξεων. Κάθε κομμάτι περιεχομένου υποβάλλεται σε αυστηρή επιμέλεια και αναθεωρήσεις, για να διασφαλιστεί ότι πληροί τα αυστηρά πρότυπα της Assouline. Στη συνέχεια, το βιβλίο σχεδιάζεται και μορφοποιείται, με έμφαση στην αισθητική και την ποιότητα των υλικών. Τέλος, προωθείται μέσω των αποκλειστικών καναλιών της Assouline και διανέμεται σε καταστήματα λιανικής και διαδικτυακές πλατφόρμες παγκοσμίως. Αυτή η ολοκληρωμένη διαδικασία, που χαρακτηρίζεται από σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια και απρόσκοπτη συνεργασία μεταξύ των διαφόρων τμημάτων, διασφαλίζει ότι κάθε δημοσίευση της Assouline είναι ένα αριστούργημα που ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες μας και διατηρεί τη φήμη μας.

Η Ελλάδα είναι στο field of interest σας;
Η Assouline έχει μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα και ήδη έχει εκδώσει τρία βιβλία που την αναδεικνύουν: Athens Riviera, Mykonos Muse και Greek Islands. Αυτά αποτυπώνουν την πλούσια ιστορία και την ιδιαίτερη γοητεία της χώρας μας, προσφέροντας μια βαθιά ματιά στις πιο χαρακτηριστικές και μαγευτικές πτυχές της ελληνικής ζωής και κουλτούρα. Επιπλέον, η Assouline συνεχίζει να δείχνει το ενδιαφέρον της με την παρουσία της χώρας μας και σε άλλα βιβλία, όπως το Secret Stays, το οποίο παρουσιάζει ένα ξενοδοχείο στη Σύρο. Αυτή η ποικιλία στις εκδόσεις αναδεικνύει την πολυδιάστατη ομορφιά της Ελλάδας και τη σημασία της στον παγκόσμιο τουριστικό και πολιτιστικό χάρτη. Αν και η Assouline δεν διαθέτει κατάστημα στην Ελλάδα, συνεργάζεται με ελληνικές εταιρείες για να εξασφαλίσει ότι τα βιβλία της είναι προσβάσιμα και διαθέσιμα σε τοπικά καταστήματα, ενισχύοντας έτσι την παρουσία της στην ελληνική αγορά και επιτρέποντας σε περισσότερους ανθρώπους να απολαύσουν τις υπέροχες εκδόσεις της.

Table Books Assouline

Ετοιμάζετε κάποια συνεργασία, πολύ ιδιαίτερη;
Στο άμεσο μέλλον, θα παρουσιάσουμε μια πληθώρα μοναδικών εκδόσεων από τη διάσημη σειρά μας Ταξιδιωτικών Βιβλίων, καθώς και αρκετά βιβλία που αναδεικνύουν εμβληματικές προσωπικότητες στον αθλητισμό, στον πολιτισμό και στις τέχνες. Επεκτείνουμε μάλιστα τη συλλογή μας από κεριά, αρωματικά και διακοσμητικά αντικείμενα βιβλιοθήκης. Stay tuned, γιατί φέτος σχεδιάζουμε να λανσάρουμε συναρπαστικά νέα αντικείμενα, για να γιορτάσουμε τα 30 χρόνια μας!

Πόσα coffee tables έχεις σπίτι σου; Ποιο είναι το αγαπημένο σου και γιατί;
Στο σπίτι μου έχω μια τεράστια συλλογή από  coffee table books, και από πολλές άλλες εκδόσεις, καθώς η αγάπη μου για αυτά τα βιβλία ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία. Η συλλογή μου έχει μεγαλώσει τόσο πολύ που πλέον δεν υπάρχει χώρος για περισσότερα, γι' αυτό πλέον τα παίρνω δώρα στα αγαπημένα μου πρόσωπα. Αυτή η συλλογή έχει κάνει το σαλόνι και το δωμάτιό μου πολύχρωμα και τα έχει μετατρέψει σε μια μικρή βιβλιοθήκη. Το αγαπημένο μου είναι το "Greek Islands" από την Assouline. Για μένα είναι ιδιαίτερο όχι μόνο γιατί είμαι από την Ελλάδα και πιστεύω ότι αντιπροσωπεύει την ομορφιά της χώρας μας, αλλά και γιατί ήταν το πρώτο βιβλίο στο οποίο δούλεψα όταν ξεκίνησα να εργάζομαι στην Assouline. Αυτή η προσωπική σύνδεση με αυτό και το περιεχόμενό του το κάνει να κατέχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, υπενθυμίζοντάς μου πάντα την πατρίδα μου και την αρχή της καριέρας μου σε αυτόν τον εκδοτικό οίκο.

Στο παρελθόν έχεις δουλέψει και για τη Νet-a-Porter. Φαντάζομαι, είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο ζωής. Τι αποκόμισες από την εμπειρία σου εκεί;
Πάρα πολλά και πολύτιμα. Πρώτα απ' όλα, έμαθα πώς να λειτουργώ σε ένα άκρως δυναμικό και καινοτόμο περιβάλλον, όπου η τεχνολογία και η μόδα συνδυάζονται για να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους πελάτες. Μπόρεσα να κατανοήσω σε βάθος τις ανάγκες του πολυτελούς καταναλωτή και πώς να προσφέρω εξαιρετική εξυπηρέτηση. Επίσης, έμαθα πώς να προσαρμόζομαι γρήγορα στις συνεχώς μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς και να σκέφτομαι δημιουργικά για να επιλύω προβλήματα. Η συνεργασία με μια τόσο πολυεθνική ομάδα ήταν επίσης πολύ σημαντική εμπειρία. Ανέπτυξα δεξιότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας και έμαθα να εκτιμώ τις διαφορετικές προοπτικές που φέρνουν οι άνθρωποι από διάφορα μέρη του κόσμου. Αυτή η εμπειρία με βοήθησε να αντιληφθώ τις τεράστιες δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου και πώς μπορεί να εξελιχθεί στο μέλλον. Είναι ένα κεφάλαιο της ζωής μου που με διαμόρφωσε επαγγελματικά και προσωπικά, και οι γνώσεις που αποκόμισα θα με συνοδεύουν σε όλη την καριέρα μου. Αυτή η εμπειρία ήταν επίσης το έναυσμα για να ξεκινήσω την καριέρα μου στη βιομηχανία πολυτελείας, όπου ανακάλυψα το πάθος μου για τo digital κομμάτι στο  luxury industry.

Νέα έκδοση της Assouline

Κοινό στοιχείο των δύο ενασχολήσεων σου είναι το lux στοιχείο. Πώς ερμηνεύεται σήμερα το luxury;
Σήμερα, το luxury ερμηνεύεται με πολύ διαφορετικούς τρόπους σε σχέση με το παρελθόν. Δεν αφορά μόνο την κατοχή ακριβών αγαθών, αλλά περισσότερο την εμπειρία και την ποιότητα ζωής που προσφέρουν αυτά τα αγαθά και οι υπηρεσίες. Εστιάζει στην εξατομίκευση και την προσαρμογή των προϊόντων στις ανάγκες και τις επιθυμίες του καταναλωτή. Οι καταναλωτές πολυτελείας αναζητούν μοναδικά, αυθεντικά προϊόντα και εμπειρίες που αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητά τους και τις αξίες τους. Επιπλέον, το luxury σήμερα συνδέεται άρρηκτα με την αειφορία και την ηθική παραγωγή. Οι καταναλωτές δίνουν μεγάλη σημασία στην προέλευση των υλικών, τις συνθήκες εργασίας και την περιβαλλοντική ευθύνη των εταιρειών. Το να είσαι υπεύθυνος κατασκευαστής και να προσφέρεις προϊόντα με θετικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι πλέον κεντρικό στοιχείο του σύγχρονου luxury. Σημαντικό ρόλο παίζει και η τεχνολογία. Από τις online πλατφόρμες αγοράς μέχρι τις εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, προσφέρει νέους τρόπους για να βιώσει κανείς την πολυτέλεια. Με μία φράση το σύγχρονο luxury είναι μια πολύπλευρη έννοια που συνδυάζει την υψηλή ποιότητα, την αυθεντικότητα, την εξατομίκευση, την αειφορία και την τεχνολογική καινοτομία. 

Maison Assouline

Τι σημαίνει digital marketing στη μόδα; Βλέπεις διαφορές στις τεχνικές που χρησιμοποιείται στη Νέα Υόρκη με αυτές στην Ελλάδα;
Το digital marketing στη μόδα χρησιμοποιεί ψηφιακές τεχνολογίες και πλατφόρμες για την προώθηση και πώληση προϊόντων. Βασικές στρατηγικές περιλαμβάνουν το μάρκετινγκ μέσω κοινωνικών μέσων (Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest), μάρκετινγκ περιεχομένου (blogs, βίντεο, φωτογραφίες), και μάρκετινγκ επιρροής (συνεργασία με influencers). Επίσης, το email και το SMS marketing, η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), η διαφήμιση pay-per-click (PPC) και η βελτιοποίηση της εμπειρίας χρήστη στις ιστοσελίδες είναι κρίσιμα. Η ολοκληρωμένη αυτή προσέγγιση επιτρέπει αποτελεσματική αλληλεπίδραση με το κοινό και αύξηση των πωλήσεων. Στη Νέα Υόρκη είναι καινοτόμο και προηγμένο. Επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ποικιλία ψηφιακών καναλιών και τεχνικών, όπως influencer marketing, εξατομίκευση μέσω big data και AI, και δημιουργικό content marketing με videos και διαδραστικά στοιχεία. Κοινωνικές πλατφόρμες όπως Instagram, TikTok και YouTube χρησιμοποιούνται για viral καμπάνιες και άμεση αλληλεπίδραση με το κοινό. Παράλληλα, νέες τεχνολογίες όπως AR και virtual try-ons προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες. Αντίθετα, η ελληνική αγορά είναι πιο παραδοσιακή και η χρήση προηγμένων τεχνολογιών είναι περιορισμένη. Το influencer marketing επικεντρώνεται κυρίως σε τοπικούς influencers και οι καμπάνιες είναι λιγότερο πειραματικές. Παρόλα αυτά, υπάρχουν σημάδια εξέλιξης και προσαρμογής στις παγκόσμιες τάσεις. Τα τελευταία χρόνια, ελληνικές εταιρείες αρχίζουν να υιοθετούν νέες τεχνολογίες και ψηφιακές στρατηγικές για να βελτιώσουν την απόδοσή τους κατανοώντας περισσότερο τη σημασία του digital marketing και επενδύοντας περισσότερο σε αυτό. Υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις δυνατότητες που προσφέρουν τα big data και η τεχνητή νοημοσύνη, ιδιαίτερα όσον αφορά την ανάλυση καταναλωτικής συμπεριφοράς και την εξατομίκευση των προσφορών. Επίσης, οι ελληνικές εταιρείες πειραματίζονται με το content marketing, δημιουργώντας ποιοτικό περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών. Αν και οι πλατφόρμες (Instagram, το TikTok και το YouTube) χρησιμοποιούνται κυρίως για προωθητικές ενέργειες, υπάρχει μια τάση για πιο διαδραστικές και ελκυστικές καμπάνιες που ενθαρρύνουν την άμεση αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές.

Το AI τι ρόλο θα παίξει σε αυτό το industry; Τελικά θα μας πάρει τις δουλειές;
Το AI παίζει ήδη σημαντικό ρόλο σε αυτόν τον κλάδο, προσφέροντας πολλές δυνατότητες για βελτίωση και αυτοματοποίηση διαδικασιών. Ήδη αναλύει δεδομένα πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των πελατών και να προβλέψουν τάσεις. Στον δικό μου τομέα, έχω δει πώς το AI μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη μέσω προσωποποιημένων προτάσεων και αυτοματοποιημένων υπηρεσιών εξυπηρέτησης. Συγκεκριμένα, στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου πολυτελών αγαθών, το AI βοηθάει στη βελτίωση της διαχείρισης αποθεμάτων και στη βελτιστοποίηση των πωλήσεων. Δεν πιστεύω ότι το AI θα μας πάρει τις δουλειές. Αντίθετα, θεωρώ ότι θα ενισχύσει τις δυνατότητές μας και θα ανοίξει νέες προοπτικές. Προσωπικά, το βλέπω ως ένα εργαλείο που μπορεί να κάνει τη δουλειά μας πιο αποδοτική και ενδιαφέρουσα, επιτρέποντάς μας να επικεντρωθούμε σε τομείς που απαιτούν ανθρώπινη ευφυΐα και δημιουργικότητα.

Maison Assouline

Ποιο είναι το πιο δύσκολο και ποιο το καλύτερο part με το να δραστηριοποιείσαι σε μια χώρα σαν την Αμερική;
Το πιο δύσκολο μέρος με το να δραστηριοποιείσαι σε μια χώρα σαν την Αμερική είναι ο έντονος ανταγωνισμός και η πολυπλοκότητα της αγοράς. Οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοζονται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες τάσεις και να επενδύουν σημαντικά σε τεχνολογίες και καινοτομίες για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Για μένα, αυτό σημαίνει ότι πρέπει συνεχώς να ενημερώνομαι για τις τελευταίες εξελίξεις και να αναβαθμίζω τις δεξιότητές μου. Πρέπει να επενδύω χρόνο και πόρους για να εκπαιδεύομαι σε νέες τεχνολογίες και να παρακολουθώ τις τάσεις της αγοράς. Όμως ο έντονος ανταγωνισμός με ωθεί να βελτιώνομαι συνεχώς και να αναζητώ καινοτόμες λύσεις για να ξεχωρίζω στον τομέα μου- οπότε θα μπορούσε και αυτό να είναι στα πολύ θετικά. Από την άλλη πλευρά, το καλύτερο part είναι οι τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης και το δυναμικό καταναλωτικό κοινό. Η πρόσβαση σε μία από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου δίνει τη δυνατότητα για σημαντική κερδοφορία και επέκταση σε διεθνές επίπεδο. Το κοινό στις ΗΠΑ είναι πολύ πιο διεθνές και το εργασιακό περιβάλλον σου επιτρέπει να συνεργάζεσαι με ανθρώπους από όλο τον κόσμο, ανοίγοντας τα μάτια σου σε μοναδικές προοπτικές.

Assouline, Meatpacking Νέα Υόρκη

Έχεις σκεφτεί να γυρίσεις πίσω;
Πιστεύω ότι οι ΗΠΑ έχουν ακόμα πολλά να προσφέρουν, ειδικά στον τομέα στον οποίο εργάζομαι και θα ήθελα να εξερευνήσω τις ευκαιρίες που υπάρχουν εδώ μέχρι να είμαι έτοιμη να ξεκινήσω κάτι δικό μου στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλος χώρος για βελτίωση, ειδικά στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου όσον αφορά τα πολυτελή αγαθά και τις υπηρεσίες. Όταν επιστρέψω στην Ελλάδα, θα ήθελα να φέρω μαζί μου πολλή εμπειρία πάνω σε αυτόν τον τομέα.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.