- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Η βιβλιοθήκη του χειμώνα: Ελληνική και ξένη λογοτεχνία
Όλα όσα θα διαβάσεις όταν έξω θα λυσσομανάει
Βιβλιοπαρουσιάσεις: Ξεφυλλίζουμε 32 βιβλία ελληνικής και ξένης λογοτεχνίας και προτείνουμε ιδέες και τίτλους.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Ένας τόπος, οι τρεις μόνιμοι κάτοικοί του και ένας ολόκληρος αιώνας. Στο Πέτρινο 8 μια χελώνα που θέλει να διασχίσει ένα γκρεμισμένο γεφύρι, ένας αετός που επίμονα διαγράφει οχτάρια στον αέρα κι ένα φίδι που ισχυρίζεται πως ήταν ο Όφις που έδωσε το μήλο στην Εύα παρακολουθούν τις αλλαγές και τους επισκέπτες που φέρνει ο χρόνος στο αινιγματικό αυτό μέρος. Το Πέτρινο 8 θα γκρεμίζεται, θα πυρπολείται και θα αναγεννιέται κάθε φορά από τις στάχτες του, για να φιλοξενήσει ολόκληρο τον προηγούμενο αιώνα, την Ιστορία, τις ιστορίες μας, τις μέρες που ακόμα δεν είδαμε.
Μία συλλογή σημειώσεων ημερολογίου του συγγραφέα, όπου ενυπάρχει και ένας φανταστικός διάλογος με τον Αλμπέρ Καμύ. Κάθε σημείωση, σταχυολογημένη από δεκάδες μικρά σημειωματάρια, είναι αποτέλεσμα μια στιγμιαίας έκλαμψης, μιας αντίδρασης σε κάθε λογής ερεθίσματα. Οι σημειώσεις αυτές, εν είδει αφορισμών, συνθέτουν ένα πολυδιάστατο μωσαϊκό σκέψεων για τη ζωή, τη δημιουργία, τον έρωτα, τον θάνατο, τη μοναξιά, την κοινωνία, την πολιτική, την τεχνολογία, την τέχνη, την ποίηση, την ανάγνωση, την κριτική κ.ά. Το έργο αυτό έχει χαρακτηριστεί ως το απόσταγμα της πολύχρονης θητείας του συγγραφέα στην ποίηση και την πεζογραφία, ενώ η δομή του επιτρέπει και την αποσπασματική ανάγνωση.
Ο Τζίμης Παπιδάκης είναι ένας αναλογικός άνθρωπος σε ένα ψηφιακό σύμπαν. Στο πρόσωπό του οι επερχόμενες γενιές παίρνουν αιματηρή εκδίκηση από τις προηγούμενες. Κανείς δικός του δεν μπορεί να τον προστατεύσει. Ούτε η δεκαεννιάχρονη κόρη του, που ανήκει στο μέλλον. Ούτε καν η Κυψέλη, που από πατρίδα του μεταμορφώνεται σε έναν άξενο για εκείνον τόπο. Ο Τζίμης στην Κυψέλη είναι το ρέκβιεμ όσων ανεπαισθήτως μένουν πίσω, σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία. Η επί του φοβερού βήματος απολογία ενός καλού ανθρώπου που απλώς τον ξεπερνάει η εποχή.
Πιστεύεις στις συμπτώσεις; Οι επιλογές που κάνεις είναι αποκλειστικά δικές σου ή καθοδηγούνται έμμεσα από γεγονότα που έχουν επηρεάσει τον χαρακτήρα σου; Και η τύχη; Ναι, η τύχη. Ίσως αυτή να είναι η πιο κατάλληλη λέξη για να περιγράψεις τον τρόπο που ορισμένες φορές οι επιλογές διαφορετικών ανθρώπων συνδέονται. Και κάπως έτσι οι ζωές που μέχρι πρότινος κινούνταν στο αντίθετο ρεύμα, ξαφνικά αλλάζουν κατεύθυνση. Συντονίζονται. Και κάποια στιγμή συναντιούνται. Όπως θα συναντηθούν οι ζωές τριών γυναικών σε αυτό το κοινωνικό μυθιστόρημα.
Η Μαριάννα, μια γυναίκα ώριμη, βιώνει έναν ισχυρό κλονισμό. Ο άντρας της, ο Γεράσιμος, νοσηλεύεται για μέρες στη ΜΕΘ έπειτα από εγκεφαλικό. Οι πιθανότητες να ζήσει είναι ελάχιστες. Η Μαριάννα κάνει μια πλήρη αναθεώρηση του παρελθόντος της, τη στιγμή που το παρόν της αναφλέγεται από την παρουσία του Ιάσονα, ενός νεαρότερου συγγραφέα που βρήκε τον άντρα της να κείτεται στον δρόμο και τον μετέφερε στο νοσοκομείο. Θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια σχέση μεταξύ τους ή είναι πια πολύ αργά για αγάπη; Ένα μυθιστόρημα για τις σύγχρονες σχέσεις, την ελπίδα, την ανθρώπινη ζεστασιά, την αγάπη.
Ο Αντώνης Ράπτης, δεκαεφτά χρονώ αγόρι, αιματοκύλισε το Χρυσοδέντρι: μπήκε στην τάξη του σχολείου μ’ ένα κλεμμένο πολυβόλο, σκότωσε τον δάσκαλο κι όλους σχεδόν τους φίλους του, κι έπειτα αυτοπυρπολήθηκε. Το μακελειό συντάραξε το ακριτικό χωριουδάκι, αλλά η αστυνομία έκλεισε τον φάκελο εν τάχει: τι συνέβη ήταν φως φανάρι, άλλο ένα πειραγμένο σκατόπαιδο που, με αφορμή μια ερωτική απογοήτευση, έκανε τη ζήλια του φονικό όπλο. Ο Φίλιππος Σέξτος, συλλέκτης μαρτυριών κι ερασιτέχνης γραφιάς, ταξιδεύει στο χαροκαμένο Χρυσοδέντρι. Ποιος σκότωσε πρώτος και ποιο θύμα ξεχάστηκε; Ένα σκοτεινό παραμύθι που σου κλέβει την ανάσα.
Αγάπη. Έρωτας. Μοναξιά. Φιλία. Σχέσεις των ανθρώπων που δοκιμάζονται σε αυτήν την άσπλαχνη πόλη με τις τόσες πολλές μεταμφιέσεις. Η δεξίωση του πλούσιου κύριου Μπράιτ και ο παλιός ερειπωμένος ανεμόμυλος του «Βλαμμένου». Και έπειτα, εκείνος ο άντρας με τις χρυσές επωμίδες, που ένα καράβι μαστόρευε. Μια «Ελισσώ» και η άλλη αδερφή, η Μαρία. Οι λιμουζίνες που στάλθηκαν από πολύ μακριά για να την παραλάβουν και οι υπηρέτες με τις κόκκινες μεταξωτές λιβρέες. Και οι μεταμφιέσεις συνεχίζονταν με κάποιον ονόματι Ρομπέρτο. Και κάποιον διάσημο αστέρα του ράγκμπι, κάποιον Τζον Τροτ. Κανένας δεν έγραφε την ιστορία αυτήν. Απλά ήταν όλοι μέσα σε μια σάλα, πίνοντας τον καφέ τους.
Στα πρώτα χρόνια της βασιλείας του Μανουήλ Α΄ Κομνηνού, σε μια ερημική ακτή της Προποντίδας, ο Σταυράκιος Κλαδάς αναθυμάται τη μακρόχρονη ζωή του. Η γραφίδα του αφηγείται τη ζωή του, μια ιστορία εφηβικής μοναξιάς και χειρογράφων, μια περιδίνηση σε διανοητικά διλήμματα, διωγμούς, έρωτες και αγωνίες στην αυγή της δυναστείας των Κομνηνών στα τέλη του 11ου αιώνα. Όλη η αγωνία του ανθρώπου σε ένα βιβλίο, που δεν αφηγείται μόνο την αναζήτηση της ουράνιας βασιλείας, αλλά μνημονεύει και την επίγεια ζωή και τη χοϊκή ψυχή. Το Περί της εαυτού ψυχής είναι ένα εσωτερικό χρονικό για τον τρόπο που ένας αντιγραφέας γίνεται συγγραφέας, ένα μυθιστόρημα οικογένειας, περιπέτειας και ελευθερίας, για το άλλο Βυζάντιο.
Το ράγισμα στο παράθυρο του ήρωα, η θραύση του και συνάμα η ηθική μείωση ή ο κατακερματισμός της προσωπικότητας του ήρωα, όλα αυτά σηματοδοτούν τις βασικές έννοιες στα διηγήματα του βιβλίου: η απαξίωση του ανθρώπου από άνθρωπο, η δύσκολη επιβίωση, στην έκφραση, στον πολιτισμό, στην ελευθερία. Φοράει νυφικό και λερωμένο τούλινο πέπλο. Το νυφικό κρέμεται επάνω της γερασμένο, όπως εκείνο της Μις Χάβισαμ. Το χρώμα του –ιβουάρ το λέει– είναι βρόμικο άσπρο. Πολλές μικρές τρύπες φθοράς στη φούστα και δυο μεγάλες στο μπούστο. Το χαϊδεύει και μιλάει με ασθματική φωνή: «Είναι απόλαυση να το αγγίζεις. Μεταξωτό σατέν, λεπτεπίλεπτο. Θα το ξηλώσω και θα φτιάξω ένα ντραπέ φόρεμα. Εξαιρετική ιδέα, δεν βρίσκεις;».
Στο Λευκό Δωμάτιο οι χαρακτήρες και οι ρόλοι μεταφέρονται σ’ ένα καταφύγιο-κάστρο, στην αχανή πανσιόν της αινιγματικής κυρίας Φλόρας. Εκεί η Έντα Γκάμπλερ θα συνομιλήσει με άλλα θρυλικά πρόσωπα, που θα συγκρουστούν και θα ομονοήσουν για τις δυνάμεις και τις αδυναμίες της ύπαρξης, τις αναταράξεις και τις ανατροπές της ζωής. Ένα λογοτεχνικό θρίλερ όπου η αγωνία εξαρτάται από την ανάγκη της κεντρικής ηρωίδας ν’ αποκτήσει έναν πραγματικό εαυτό, να ζήσει, να ερωτευτεί, να υπάρξει ως οντότητα. Σ’ έναν κόσμο όπου κυριαρχεί το επινοημένο, πόσο δύσκολο είναι ν’ αποδράσει το αληθινό;
Άλλοτε ζουμ ιν, άλλοτε ζουμ άουτ. Στα νότια Βαλκάνια γενικότερα, σε νομούς, πόλεις, χωριά, κεφαλοχώρια, βατσινιές και λάσπη ειδικότερα. 10 στιγμιότυπα μη τουριστικά, ντόπια, τοπικιστικά, από αυτά που, αν δεν είχαν συμβεί, θα έπρεπε να τα εφεύρουμε για να περνάει η ώρα, όταν η τελευταία αρνείται να περάσει και έξω έχει συννεφιά, οι πόρτες παραμένουν κλειστές και το μαγαζί, αν και έχει τζαμαρία, δεν φαίνεται από έξω, γιατί τα μέσα φώτα είναι τέρμα χαμηλωμένα. Πυκνές καρτ-ποστάλ με αποστολέα κάποιον άλλοτε τουρίστα και άλλοτε ντόπιο. Συχνά και τα δύο ταυτόχρονα.
Πόσα ξέρουμε άραγε για τις σχέσεις ανάμεσα σε δύο ανθρώπους σήμερα; Πόσα από αυτά έχουμε ξεχάσει και πόσα δεν μάθαμε ποτέ; Άνθρωποι που πλέον δεν νιώθουν, φοβούνται και έτσι ζουν απομονωμένα στο σκοτάδι της δικής τους φυλακής για να μην πονέσουν. Ένα βιβλίο που δεν έχει σκοπό να θίξει κανέναν γιατί απλά είναι το δικό μου πρίσμα, που μπορεί να είναι και εσφαλμένο, αλλά ποιος μπορεί να πει με βεβαιότητα; Ο Βασίλης Χαντζής μιλάει για όλους μας, γι’ αυτά που κανείς δεν μας έμαθε και γι’ αυτά που αγνοούμε. Για την ομορφιά της αγάπης και του «δίνομαι», γι’ αυτά που πολεμούσαμε και που ακόμα πολεμάμε, αλλά που ποτέ δεν εκτιμήσαμε.
Με κοιτάζει; Είμαι σίγουρος ότι με κοιτάζει. Μα είναι δυνατόν μια τόσο ωραία κοπέλα να κοιτάζει εμένα; Μήπως δεν είναι τόσο ωραία; Τη βλέπω ωραία επειδή είμαι μεθυσμένος; Και αν όμως όντως είναι ωραία; Όπως μου φαίνεται αυτήν τη στιγμή; Πρέπει να πάω να της μιλήσω. Πότε θα έχω ξανά την ευκαιρία να κάνω κάτι με μια τόσο ωραία κοπέλα; Και γιατί να μην έχω ξανά ευκαιρία; Αυτή η έλλειψη αυτοεκτίμησής μου… Ένας νεαρός άντρας 30 χρονών, μεθυσμένος σε ένα μπαρ, προσπαθεί να πείσει τον εαυτό του να πάει να μιλήσει σε μια κοπέλα που (νομίζει) ότι τον κοιτάζει. Μια νουβέλα για την προσπάθεια του σύγχρονου ανθρώπου να βρει τη θέση του σε έναν απρόσωπο κόσμο, μα κυρίως ένα βιβλίο για την απώλεια και την αναζήτηση της αγάπης ως υπαρξιακή ανάγκη.
Στο όγδοο βιβλίο του, ο Θάνος Σταθόπουλος συνεχίζει την περιήγησή του στις συντεταγμένες του αρχείου, που περιέχει τα στοιχεία της προσωπικής μυθολογίας και της κατακερματισμένης αυτοβιογραφίας. Πεζόμορφα κείμενα, σημειώσεις, παραθέματα, αναγνώσεις, αναφορές, επισημάνσεις, ίχνη, θραύσματα για την τύχη της μέρας, τη στιγμή και τη διάρκεια, το χρόνο, τον εαυτό και την ανθρώπινη κατάσταση – ένας παροξυσμός για την αιωνιότητα και την ταλάντωση της μέρας.
Μάρτιος του ’81. Στον σιδηροδρομικό σταθμό του Ρέντη, ένα εγκαταλειμμένο βαγόνι γίνεται το λίκνο της αναγέννησης της δεκαεξάχρονης Μαρουσώς που, κατατρεγμένη από το αιματοβαμμένο παρελθόν της, βρίσκει καταφύγιο στη σκοτεινή αγκαλιά του. Ένας βιασμός, τρεις θάνατοι, ένας ανεκπλήρωτος έρωτας, μια μόνιμη φυγή και μια θετή κόρη, που παίρνει τη θέση ενός πραγματικού γιου, συνθέτουν το παζλ της ταραγμένης ζωής ενός κοριτσιού που βαδίζει θαρραλέα μέσα στα σκοτάδια της ψυχής της, ψάχνοντας να βρει τον δικό της δρόμο προς το φως.
Δέκα άνθρωποι διαφορετικών ηλικιών από διαφορετικά υπόβαθρα και κοινωνικά στρώματα με διαφορετικά ζητήματα παλεύουν να λύσουν τα προβλήματά τους. Τι το κοινό έχουν αυτά τα δέκα άτομα; Επισκέπτονται κάθε εβδομάδα την ίδια ψυχολόγο και συζητούν μαζί της, ψάχνοντας λύσεις, συμβουλές και αναζητώντας την αυτογνωσία, αλλά κάποια στιγμή όλα αυτά φτάνουν σε ένα τέλος. Η ψυχολόγος διαγιγνώσκεται με ανίατη ασθένεια, ενημερώνει τους πελάτες της και καταλήγουν σε ένα είδος αποχαιρετισμού. Οι αποχαιρετισμοί αυτοί είναι τόσο διαφορετικοί όσο οι άνθρωποι, οι χαρακτήρες και οι ιστορίες τους.
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Ένας νεαρός συγγραφέας επιστρέφει στην Αργεντινή για να αποχαιρετήσει τον ετοιμοθάνατο πατέρα του. Στο σπίτι των γονιών του, βρίσκει έγγραφα, χάρτες, φωτογραφίες… και ανακαλύπτει την άγνωστη ιστορία της οικογένειάς του, καθώς και το εμμονικό ενδιαφέρον του πατέρα του σχετικά με την περίεργη εξαφάνιση ενός άνδρα. Ξαφνικά, έρχεται αντιμέτωπος με τα φαντάσματα του σκοτεινού πολιτικού παρελθόντος της Αργεντινής και με τις αναμνήσεις της οικογένειάς του από την αντίσταση ενάντια στο καταπιεστικό στρατιωτικό καθεστώς.
Το ημερολόγιο ενός κλέφτη είναι ένα κείμενο αυτοβιογραφικό. Ωμό, άγριο, διαστροφικό, άκρως ερωτικό, βαθιά ποιητικό, σκιαγραφεί έναν κόσμο που μας τρομάζει και μας σαγηνεύει συνάμα. Ο Ζενέ γνωρίζει πολύ καλά το κάτεργο, τους φονιάδες, τους κλέφτες, την απαγορευμένη λαγνεία, το πάθος που φουντώνει (και κατατρώει και τον ίδιον)… Υπάρχει και το παρελθόν που τον στοιχειώνει: η εκπόρνευση σε δημόσια ουρητήρια για πενταροδεκάρες, ο φόνος που διαπράττει, η ζωή του ως άστεγος και ρακένδυτος, οι φυλακές… Παρουσιάζει το Κακό σκληρό και ωμό, όπως είναι, και, την ίδια στιγμή, το εξιδανικεύει ως ύψιστο μέσο άντλησης της ηδονής.
Το Χάδι του Αγγέλου είναι η ιστορία της Λάουρας Μπατίστα και του Ντάνιελ Μπορν. Η ιστορία μιας κακοποιημένης και παγιδευμένης στις πληγές του παρελθόντος γυναίκας, που θα βρει στο πρόσωπο ενός διάσημου, αλλά απόμακρου και σκοτεινού, σκηνοθέτη όχι μόνο τον ήρωα του καινούργιου της βιβλίου, αλλά και τον άντρα που θα κάνει τα πάντα για να την βγάλει από το παραμυθένιο περιβάλλον που δημιούργησε η ίδια για την προστασία της. Βιβλίο αφιερωμένο στις γυναίκες που έχουν πληγωθεί βαθιά στα παιδικά τους χρόνια και πολέμησαν σκληρά για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες. Πάντα, κάπου, βρίσκουμε την ελπίδα, και τότε αλλάζουμε τον ρου της ιστορίας μας…
Μέσα από τις ρεαλιστικές, αλλά ταυτόχρονα και σουρεαλιστικές ιστορίες της συλλογής, ο Αλέξανδρος Βαλσαμής στήνει ένα πολύχρωμο παζλ, παρουσιάζοντας κυνικά και με δηκτικό τρόπο «παράλογες» εικόνες του σήμερα. Ήρωες και αντιήρωες μιας σύνθετης καθημερινότητας έρχονται αντιμέτωποι με απρόσμενες καταστάσεις, καθρεφτίζοντας ενδεχομένως τις ζωές μας. Τα βιώματα των από κάτω και η αντικειμενική πραγματικότητα της κοινωνίας της εκμετάλλευσης συγκροτούν τον ρεαλισμό των sous.
Έπρεπε να περάσουν 90 χρόνια για να τολμήσει κάποιος να εκδώσει στην Αμερική την προσωπική μαρτυρία του Κούτζο Λούις, του τελευταίου, το 1931, εν ζωή σκλάβου που μεταφέρθηκε από την Αφρική στις ΗΠΑ. Μεταξύ 1927 και 1931 η ανθρωπολόγος Ζόρα Νιλ Χέρστον ταξίδεψε στην Αλαμπάμα για να μιλήσει με τον 90χρονο Κούτζο Λούις, που μοιράστηκε τις αναμνήσεις του από την τραγωδία της αιχμαλώτισής του και από την παραμονή του στα barracoon, τους ειδικούς στρατώνες όπου οι δουλέμποροι φυλάκιζαν τους μαύρους σκλάβους πριν τους στοιβάξουν σαν άψυχα τσουβάλια στα αμπάρια των πλοίων τους.
«Ένας κόσμος που θεωρείται ευκατάστατος και πολιτισμένος και χαρακτηρίζεται από ανισότητες και ανισορροπίες στο εσωτερικό του, αλλά διαθέτει μια σταθερή διοίκηση και μια ολοκληρωμένη οικονομία. Στο εξωτερικό λαοί που είναι αναγκασμένοι να επιβιώνουν με ανεπαρκείς πόρους και απειλούνται από την πείνα και τον πόλεμο, οι οποίοι όλο και συχνότερα ζητούν να μπουν». Θα μπορούσε να είναι μια περιγραφή του κόσμου μας, όμως είναι η κατάσταση στην οποία βρέθηκε επί αιώνες η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έναντι των βαρβάρων. Για πολύ καιρό η διαχείριση της ροής λαών διαμέσου των συνόρων της Αυτοκρατορίας παρήγαγε μια ασταθή αλλά λειτουργική ισορροπία, που εξασφάλισε στους Ρωμαίους ανθρώπους για τον στρατό και την καλλιέργεια των χωραφιών, με αντάλλαγμα την αφομοίωσή τους στο μεγαλύτερο κράτος του πλανήτη. Επίκαιρο ως εκεί που δεν παίρνει!
H Brit Bennett υφαίνει μια οικογενειακή ιστορία στην Αμερική των δεκαετιών 1950-1990, που μιλάει για τις επιθυμίες, τις προσδοκίες και τις αποφάσεις που μας φέρνουν σε σύγκρουση με την καταγωγή μας. Οι δίδυμες αδελφές Βίνις μεγαλώνουν σε μια μικρή, συντηρητική κωμόπολη ανοιχτόχρωμων μαύρων στον αμερικανικό Νότο και το μέλλον τους είναι προδιαγεγραμμένο: οφείλουν να παντρευτούν έναν εξίσου ανοιχτόχρωμο μαύρο και να ζήσουν αξιοπρεπώς μες στη φτώχεια. Όμως, οι αδελφές το σκάνε στα δεκαέξι τους στη Νέα Ορλεάνη – κι εκεί οι πορείες τους αποκλίνουν. Τις βεβαιότητές τους θα τις ανατρέψει η επόμενη γενιά, οι κόρες τους, και τότε θα αναγκαστούν για μια ακόμη φορά να επιλέξουν: ποια ζωή στ’ αλήθεια θέλουν, ποια ζωή μπορούν ν’ αντέξουν;
Είναι δυνατόν να συναντήσουμε άνδρες και γυναίκες του Μεσαίωνα, να τους ακούσουμε να μιλούν για πολύ και να μάθουμε να τους γνωρίζουμε; Είναι η περίπτωση των πέντε από τα έξι πρόσωπα της ιστορίας μας. Για την έκτη, τη Ζαν ντ’ Αρκ, που ήταν αναλφάβητη ή σχεδόν, διαθέτουμε εξίσου τα λόγια της, χάρη στη δίκη της οποίας υπήρξε θύμα και πρωταγωνίστρια. Ο διακεκριμένος Ιταλός ακαδημαϊκός Alessandro Barbero μας ανοίγει ένα παράθυρο στον μυστηριώδη κόσμο του Μεσαίωνα, με τον οποίο σήμερα έχουμε αρκετά κοινά αλλά και πολλές διαφορές. Πρόκειται για το δεύτερο βιβλίο του Ιταλού ιστορικού και συγγραφέα που μεταφράστηκε στα ελληνικά.
Η ιστορία αρχίζει σε μια προβλήτα του λιμανιού της Νέας Υόρκης, όταν ένας νεαρός Γερμανοεβραίος μετανάστης αναπνέει βαθιά τον ενθουσιασμό της άφιξής του. Οξύνους και ορθολογιστής, ο Χένρι Λήμαν μετακινείται στον Νότο των Ηνωμένων Πολιτειών, ανοίγοντας ένα κατάστημα υφασμάτων. Αλλά το βαμβάκι που παράγουν οι σκλάβοι στις φυτείες είναι μόνο η πρώτη δοκιμασία της εμπορικής ευφυΐας που λέγεται Λήμαν Μπράδερς (διότι στο μεταξύ κοντά στον Χένρι έχουν έρθει και τα αδέλφια του Εμάνιουελ και Μάγιερ)...
Την εβδομάδα του γάμου της, επισκέπτεται τη νύφη ένα πουλί, στο οποίο αναγνωρίζει τη νεκρή γιαγιά της – είναι ένα παπαγαλάκι. Και της λέει να μην παντρευτεί και να πάει να βρει τον αδερφό της. Ένα μυθιστόρημα που ανταποκρίνεται στην ταραχώδη σύγχυση του να γίνεις γυναίκα σήμερα, ρωτά και αρχίζει να απαντά στις βασικές ερωτήσεις: Πώς μας κάνουν οι αναμνήσεις, μας κλείνουν σε κλουβί και μας ελευθερώνουν; Πώς τιμούμε τις εμπειρίες μας και συνεχίζουμε να γινόμαστε οι πιο δυνατοί, αληθινοί μας εαυτοί; Για ποιον είμαστε υπεύθυνοι, τι οφείλουμε και πώς τους επιτρέπουμε να αλλάξουν;
Η Μαριάννα είναι σίγουρη ότι ο Έντουαρντ Φόσκα είναι δολοφόνος, όμως δεν μπορεί να τον αγγίξει κανείς. Όμορφος και χαρισματικός, διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και λατρεύεται από όλους – ειδικά από μια κλειστή ομάδα ευνοούμενων φοιτητριών, τις Κόρες. Η Μαριάννα αποκτά εμμονή με τις Κόρες, όταν ένα από τα μέλη τους βρίσκεται δολοφονημένο στο Κέμπριτζ. Και δεν θα αργήσει να υποπτευθεί πως πίσω από την ειδυλλιακή ομορφιά των μεσαιωνικών κτιρίων και τις αρχαίες παραδόσεις κρύβεται κάτι απειλητικό. Από τον συγγραφέα του παγκόσμιου best seller «Η σιωπηλή ασθενής».
Στο ιστορικό αυτό μυθιστόρημα του Λεμέτρ, τα γερμανικά στρατεύματα προελαύνουν τον Απρίλιο του 1940 προς το Παρίσι, ο γαλλικός στρατός βρίσκεται σε άτακτη υποχώρηση και εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι τρέπονται σε φυγή, χωρίς τρόφιμα, χωρίς νερό, χωρίς βενζίνη για τα αυτοκίνητά τους, αναζητώντας κάποιο ασφαλές μέρος. Καθώς ολόκληρη η Γαλλία καταλαμβάνεται από τον πανικό της εξόδου και βουλιάζει στο χάος, μέσα από το σκηνικό του πολέμου αναδύονται ήρωες και δειλοί, ψεύτες και απατεώνες, αλλά και άνθρωποι με ειλικρινή αισθήματα, υψηλές αξίες και καλές προθέσεις.
Υπάρχουν μέρες που μπορούν να αλλάξουν τη ζωή μας για πάντα και μια τέτοια μέρα η Μέρεντιθ αποφασίζει να ξεκινήσει ένα «Love Tour», μια θεατρική τουρνέ ως ανερχόμενη ηθοποιός από πόλη σε πόλη, αλλά και μια περιοδεία από σταθμό σε σταθμό των συναισθημάτων, των φόβων, των προσδοκιών, των οδυνηρών και των ευχάριστων αναμνήσεων, των αμφιβολιών, των πεποιθήσεών της. Ένα ταξίδι στον εαυτό της που θα της δείξει ποια είναι, τι επιθυμεί και τι όχι, και πώς μπορεί να το πετύχει. Στόχος της, να ζήσει για πάντα ερωτευμένη, ευτυχισμένη, αλλά και αυτάρκης και ολοκληρωμένη ως άνθρωπος με τον Αντουάν, τον άνδρα της ζωής της.
Μια ασυνήθιστα ζεστή μέρα του Μαρτίου 1924, στη γιορτή της Μητέρας, η 22χρονη Τζέιν Φέαρτσαϊλντ, καμαριέρα σε μια εξοχική έπαυλη της Αγγλίας, συναντά τον κρυφό εραστή της Πολ Σέρινγκαμ, νεαρό κληρονόμο ενός γειτονικού κτήματος. Ύστερα από έξι χρόνια σχέσης, ο Πολ πρόκειται να παντρευτεί μια γυναίκα που ταιριάζει περισσότερο στην κοινωνική του θέση και η σχέση τους πρέπει να τελειώσει. Ένα φιλοσοφικό και εξαιρετικά διεισδυτικό μυθιστόρημα για τη ζωή με την κομψή ευφυΐα και την ήρεμη αφηγηματική ζωντάνια του βραβευμένου με Booker Σουίφτ.
Το πολυαναμενόμενο bestseller της SilviaMoreno-Garcia είναι μια προκλητική, ηλεκτρισμένη ιστορία τρόμου τοποθετημένη σε μια σκοτεινή έπαυλη στο Μεξικό της δεκαετίας του ’50. Η Moreno-Garcia, της οποίας η γραφή προσομοιάζει με το στιλ των Daphnedu Maurier και Guillermodel Toro, πειραματίζεται με τη φόρμα των gothic θρίλερ χτίζοντας μια στοιχειωτική αφήγηση γύρω από τους αινιγματικούς χαρακτήρες των πρωταγωνιστών. Το Mexican Gothic μετρά ήδη εκατομμύρια πωλήσεων σε όλο τον κόσμο μεταφράζεται σε 23 γλώσσες.
Είναι η αληθινή ιστορία της Ούρσουλας, την οποία έλεγαν και Σόνυα. Και Ρουθ. Έδρασε τον 20ό αιώνα και διαδραμάτισε κρίσιμο ρόλο στον ρου της Ιστορίας, αν και ελάχιστοι το γνώριζαν μέχρι πρόσφατα. Έζησε όχι μία, αλλά τρεις ζωές: της νοικοκυράς (ως Ούρσουλα), της κατασκόπου (ως Σόνυα), της μυθιστοριογράφου (ως Ρουθ). Μεγάλωσε τρία παιδιά, όλα από διαφορετικό πατέρα. Η Ούρσουλα Κοτσίνσκι εκπαιδεύτηκε στη Μόσχα, και έδρασε στη Μογγολία, την Πολωνία, την Ελβετία και τη Μεγάλη Βρετανία. Η ζωή της ήταν συναρπαστική και συγχρόνως γαλήνια, ενώ γύρω της αποκαλύπτονταν, φυλακίζονταν και εξοντώνονταν φίλοι, σύντροφοι και συνεργάτες της.
Ταυτόχρονα με την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας «Η τελευταία μονομαχία» κυκλοφόρησε το ομώνυμο ιστορικό θρίλερ του Eric Jager, στο οποίο βασίστηκε η επική ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ. Το καθηλωτικό βιβλίο του Jager περιγράφει τη συναρπαστική, αληθινή ιστορία μιας άγριας μονομαχίας που έβαλε τέλος σε όλες τις μονομαχίες στη μεσαιωνική Γαλλία. Στα μέσα του καταστροφικού Εκατονταετούς Πολέμου ανάμεσα στη Γαλλία και την Αγγλία, ο Ιωάννης Ντε Καρούζ, ένας Νορμανδός ιππότης, επιστρέφει στον τόπο του ύστερα από μια εκστρατεία στη Σκωτία και βρίσκεται αντιμέτωπος με μια άλλη θανάσιμη απειλή. Η σύζυγός του, η Μαργαρίτα, έχει κατηγορήσει τον ιπποτικό ακόλουθο Ιάκωβο Λε Γκρι για βιασμό. Ένα διχασμένο δικαστήριο διατάσσει τη διεξαγωγή μονομαχίας μεταξύ των δύο αντρών, το αποτέλεσμα της οποίας θα κρίνει και τη μοίρα της Μαργαρίτας, αφού αν ο σύζυγός της ηττηθεί, εκείνη θα θανατωθεί στην πυρά για ψεύτικη κατηγορία.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα λόγια τα λέμε, αλλά πόσες φορές τα εννοούμε; Πολλές φορές άλλα σκεφτόμαστε, άλλα θέλουμε, άλλα λέμε κι άλλα κάνουμε
Μια μετάφραση του ποιήματος που γράφτηκε το 1927
Στο βιβλίο του κτηνιάτρου Κλοντ Μπεατά, που μπήκε στη λίστα των πλέον ευπώλητων βιβλίων της Γαλλίας, μαθαίνεις πολλά και άγνωστα μυστικά για τη γάτα σου
Μια ιστορία αγάπης και αυτογνωσίας γεμάτη λευκές τρίχες
Έχεις λίγο περισσότερο χρόνο απ’ ό,τι συνήθως. Τα βιβλιοπωλεία είναι φορτωμένα από σπουδαία βιβλία αυτόν τον καιρό. Γιατί δεν διαλέγεις μερικά;
8 προτάσεις για να διαβάσουμε τις ημέρες των γιορτών
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
Συνέντευξη με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη με αφορμή την αυτοβιογραφία του «Στον ίδιο δρόμο»
Η σημασία αυτού του συστήματος ανισότητας, η καταχρηστική χρήση του όρου και το ζοφερό μας μέλλον
Ξεφυλλίζουμε νέα βιβλία και προτείνουμε ιδέες και τίτλους για τις γιορτές των Χριστουγέννων
Οι δυσκολίες μιας οικογένειας μεταναστών στην Αμερική, ένας ύμνος στην αγάπη
Ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας παιδικών βιβλίων Μάριος Μάζαρης εξηγεί γιατί είναι σημαντικό να διαβάζουμε βιβλία στα παιδιά μας
Στο «Θέλω» της Τζίλιαν Άντερσον θα βρείτε μερικές από τις απαντήσεις
Η συγγραφή στο εξωτερικό είναι επάγγελμα και όχι πάρεργο
Ο συγγραφέας μάς εξηγεί όσα χρειάζεται να ξέρουμε για το νέο βιβλίο του «Πάντα η Αλεξάνδρεια», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο
«Οι βιβλιοπώλες σώζουν ζωές. Τελεία και παύλα», δήλωσε μέσω του εκδότη του
Το τελευταίο της βιβλίο, που το υλικό του το δούλευε καθ’ ομολογίαν της για δέκα χρόνια, επιχειρεί ένα είδος λογοτεχνικής ταχυδακτυλουργίας
Κάτι μικρό, αλλά πανέμορφο, πριν τη νέα του ταινία Bugonia
Το Men in Love ξαναπιάνει την ιστορία της διαβόητης παρέας αμέσως μετά το τέλος του καλτ βιβλίου του 1993
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.