Βιβλιο

Hμέρες πανσελήνου

4570-643697.jpg
Παναγιώτης Μένεγος
ΤΕΥΧΟΣ 285
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
2582-7208.jpg

«Το να σε δαγκώσει Νεοέλληνας είναι χειρότερο από το να σε δαγκώσει λυκάνθρωπος σε θρίλερ».

Αυτή η φράση από τις σημειώσεις της ομάδας Iconotopia, που κλείνουν την επετειακή επανέκδοση του «Ανθρωπόλυκου», διατηρεί αναλλοίωτο το πνεύμα (και το σχόλιό) του 20 χρόνια μετά. Το 1989, χρονιά-σταθμό στη μεταπολιτευτική περίοδο, ο Soloùp αυτοεκδίδει ένα κόμικ: εμπνέεται από μια ιστορία του Μπορίς Βιαν, χρησιμοποιεί ως αφηγηματικό όχημα τον «Λύκο της Στέπας» του Έρμαν Έσσε, εμφορείται από την ενέργεια των underground punk συγκροτημάτων της εποχής, ταυτίζει τον ήρωά του με τον «Μπάμπη τον Φλου», παραπέμπει σε αμφιλεγόμενα ονόματα της εποχής (Κοσκωτάς, Πρέκας κ.ά.) και –ίσως άθελά του– εκφράζει δειλά μια ελληνική εκδοχή της Generation X. Τώρα το ότι μοιάζει τόσο επίκαιρο σαν να γράφτηκε τον περσινό Δεκέμβρη, είναι καλό ή κακό;   

info: Ο ανθρωπόλυκος, Soloùp, εκδόσεις ΚΨΜ, σελ. 64

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Καρλ Πόπερ
Τα βιβλία της ελευθερίας | Καρλ Πόπερ: Η ανοιχτή κοινωνία και οι εχθροί της

Η ελευθερία είναι ευάλωτη. Ζει μόνο εκεί όπου οι πολίτες μπορούν να αμφισβητούν, να κρίνουν, να διορθώνουν. Και πεθαίνει όταν κάποιος αποφασίζει ότι «ξέρει καλύτερα για όλους».

Νίκος Νικολούδης «Στιγμές και Μορφές της Νεοελληνικής Ιστορίας», Εκδόσεις Σταμούλη
Ο Νίκος Νικολούδης καταγράφει στιγμές και μορφές της νεοελληνικής ιστορίας

Τα δεκατέσσερα κείμενα του βιβλίου αναφέρονται στις πολιτικές, στρατιωτικές και διπλωματικές εξελίξεις που διαμόρφωσαν το νεοελληνικό κράτος και την νεοελληνική κοινωνία

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY