Θεατρο - Οπερα

Η καταστροφική «Έντα Γκάμπλερ» στο θέατρο Τόπος Αλλού

Ποια είναι η «βόμβα» που θα σκάσει στη σκηνή;

foto_1.jpg
Νικολέττα Σταμάτη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
df9d43f7-c3fa-4664-8f30-4a9b73aeae26.jpg
© Ελπίδα Μουμουλίδου

Ο Νίκος Καμτσής σκηνοθετεί το θεατρικό έργο «Έντα Γκάμπλερ» του Χένρικ Ίψεν στο θέατρο Τόπος Αλλού και η Μάνια Παπαδημητρίου πρωταγωνιστεί

Στα τέλη του 20ου αιώνα, ο Χέντρικ Ίψεν έγραψε μια ιστορία που καταφέρνει να ταιριάζει σε κάθε εποχή, ακόμα και στο σήμερα. Πρόκειται για την ιστορία της «Έντα Γκάμπλερ», που εδώ και σχεδόν 130 χρονιά μάς δείχνει ότι αν τα πλάσματα –ανθρώπινα και μη- δεν καταφέρουν να μεταλλαχτούν, να προσαρμοστούν και να ζήσουν στις νέες τοξικές συνθήκες που εμφανίζονται μπροστά τους, τρελαίνονται και τελικά πεθαίνουν.

73a341b7-580e-4375-8c3b-f0429f503ccb.jpg
© Ελπίδα Μουμουλίδου

Η πρωταγωνίστρια του έργου έχει δύο στην πραγματικότητα βασικά προβλήματα. Το ένα είναι η εγωπάθειά της, που μοιάζει να μην ξέρει πού να την «χωρέσει». Το άλλο ο αστικός κόσμος που την περιβάλλει και προσπαθεί να την στριμώξει σε ένα προτεσταντικό καλούπι, που δεν θέλει και δεν της ταιριάζει.

Μέσα σε αυτή της την ψυχοσύνθεση, η Έντα αναζητά απεγνωσμένα μία ομορφιά χωρίς σχήμα, για να καταλήξει να μην πάρει τίποτα περισσότερο από την αλήθεια. Βασικοί συμπρωταγωνιστές της δεν μοιάζουν να είναι οι περιβάλλοντες χαρακτήρες του έργου, αλλά οι δαίμονες –εσωτερικοί και εξωτερικοί- που την περιτριγυρίζουν και οδηγούν στην καταστροφή των γύρω της και του ίδιου της του εαυτού.

b1b7a101-7d1c-445f-90b6-12f8ffc90644.jpg
© Ελπίδα Μουμουλίδου

Στο τέλος μια έκρηξη μοιάζει να πραγματοποιείται. Επίκεντρό της η βίλα Φαλκ, όπου η Έντα εγκαθίσταται με τον σύζυγό της, Τέσμαν, όταν επιστρέφουν στην πόλη μετά τον μήνα του μέλιτος, έναν μήνα του μέλιτος που θυμίζει περισσότερο απόδραση παρά ταξίδι. Από το σαλόνι αυτού του δανεικού σπιτιού περνάνε άνθρωποι, καταθέτοντας πόθους και όνειρα ζωής, που φαντάζουν διαψευσμένα πριν καν επιχειρηθούν.

209ecfb1-1190-4487-8cbe-f7ce1cdd00ae.jpg
© Ελπίδα Μουμουλίδου

Παράλληλα, τρίγωνα δημιουργούνται και σβήνουν με τέτοια ταχύτητα, ώστε μέχρι να τα συνειδητοποιήσουμε αυτά ήδη έχουν χαθεί. Κεντρικό τους πρόσωπο, φυσικά, η Έντα Γκάμπλερ, σε μία προσπάθεια ανακάλυψης της βασικής ιδιότητάς της· κόρη του στρατηγού Γκάμπλερ, σύζυγος του Τέσμαν ή ερωμένη του Λέβμποργκ.

ee807917-e18d-4714-bf6a-67f9f3554af6.jpg
© Ελπίδα Μουμουλίδου

Ποια, λοιπόν, είναι τελικά η βόμβα που οδηγεί στην ανατίναξη μέσα σε μία μόλις μέρα; Αυτό μπορούμε να ανακαλύψουμε στο θέατρο Τόπος Αλλού, μέχρι της 29 Φεβρουαρίου. Ο Νίκος Καμτσής έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία του διαχρονικού αριστουργήματος του Ίψεν, τοποθετώντας στη σκηνή τη Μάνια Παπαδημητρίου, τον Όμηρο Πουλάκη, τον Νίκο Καραστέργιο, αλλά και τον εαυτό του, για να ενσαρκώσουν την Έντα, τον Λέβμποργκ, τον Τέσμαν και τον δικαστικό επίτροπο Μπρακ αντίστοιχα. Δίπλα τους στη σκηνή, που θα «φυλακίσει» την πλοκή μέσα σε τρεις τοίχους, θα δούμε τη Λαμπρινή Θάνου, την Παναγιώτα Χαϊδεμένου και την Άντα Κούγια.

0c2d3bd6-3681-4db6-8c6a-5e94530ebef0.jpg
© Ελπίδα Μουμουλίδου

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.