- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η Ιώ Βουλγαράκη μοιράζεται 5 πράγματα που συνθέτουν το «Mούζικα»
Το μιούζικαλ για παιδιά έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Η Ιώ Βουλγαράκη μοιράζεται 5 πράγματα που συνθέτουν το σύμπαν του μιούζικαλ για παιδιά που σκηνοθετεί «Μούζικα ή Η μάχη των ήχων» σε μουσική Θοδωρή Οικονόμου, θεατρικό κείμενο και στίχους της Μαριβίτας Γραμματικάκη, μουσική διεύθυνση της Κάτιας Μολφέση. Πρόκειται για τις μουσικές περιπέτειες της ατίθασης Βιόλας που επαναστατεί και το σκάει από την ορχήστρα για τον άγνωστο και ελεύθερο κόσμο της τζαζ.
Το πρωτότυπο μιούζικαλ έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για τέσσερις μόνο παραστάσεις στις 28 και 29 Μαρτίου.
>>Η Μαριβίτα Γραμματικάκη γράφει το 1992 το παραμύθι Το νησί της Αρμονίας. Έκτοτε επί σειρά ετών το επεξεργάζεται και του δίνει τη μορφή θεατρικού έργου, μέσα από πολλά στάδια γραφής. Η τελευταία και πιο συμπυκνωμένη μορφή του, με τον τίτλο «Μούζικα» πια, είναι αυτή που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της δικής μας παράστασης, που θα είναι και το πρώτο ανέβασμα του έργου. Ειλικρινά με συγκινεί ο δεσμός της με το κείμενο και το ταξίδι που έχει διανύσει μαζί του μέσα στον χρόνο. Είναι εντελώς προσωπική υπόθεση το Μούζικα για την Μαριβίτα και αυτό, ας μην το ξεχνάμε, είναι το πιο πολύτιμο συστατικό στην πρωτογενή δημιουργία που είναι η δραματουργία μιας παράστασης.
>>Το κείμενο είχε, όπως κι εγώ, την τύχη να συναντήσει τη μουσική του Θοδωρή Οικονόμου που του έδωσε το σώμα, τις ποιότητες και την υπόσταση που το μεταμόρφωσαν σε μιούζικαλ. Μουσική εμπνευστική, ξεσηκωτική, παιγνιώδης, τρυφερή, γεμάτη χιούμορ και ευαισθησία, παίζει -λόγω του ίδιου του θέματος του έργου φυσικά- με διαφορετικά μουσικά ύφη. Αναφορές στον Bernstein, αυστηρές φόρμες, άγρια tango, τζαμαρίσματα συνθέτουν τον κόσμο του Μούζικα και, το κυριότερο, μέσα από τραγούδια. Πολλά μου φανερώθηκαν δουλεύοντας τα τραγούδια μ’ έναν συνθέτη σαν το Θοδωρή. Το να εννοείς αυτό που τραγουδάς και να είναι το τραγούδι πάντοτε μια αφήγηση είναι μια επίπονη και συναρπαστική δουλειά. Γιατί δεν έχει να κάνει τόσο με τα τεχνικά σου εργαλεία ως ερμηνευτή όσο με το πνευματικό και ψυχικό σου δυναμικό, το οποίο η τεχνική σου θα εξυπηρετήσει και ίσως, ιδανικά, θα απελευθερώσει εν τέλει.
>>Η αισθητική της παράστασης εμπνέεται από την δεκαετία του ’30. Η δράση τοποθετείται σ’ έναν αφαιρετικό σκηνικό χώρο που σχεδίασε η Μαγδαληνή Αυγερινού και ο οποίος θυμίζει εκείνο το παλιό, ξύλινο παιχνίδι από κομματάκια που αν τα ενώσεις, φτιάχνεις έναν κύβο, δηλαδή μια ολοκληρωμένη και αυτάρκη δομή. Αλλά το όλον δεν θα το δούμε ποτέ. Όπως και στη ζωή.
>>Θα καταλάβω τι είναι το να σκηνοθετείς ένα μιούζικαλ για παιδιά μάλλον μόνο όταν εμφανιστούν οι νεαροί θεατές μας. Άραγε θα καταφέρουμε να τους συγκεντρώσουμε; Θα “παραμυθιαστούν”; Θα γελάσουν σε άλλα σημεία από αυτά που γελάμε εμείς; Θα εξοικειωθούν με αυτή τη φόρμα; Καμιά φορά σκέφτομαι πως εγώ όταν ήμουν παιδί, επειδή οι γονείς μου με έπαιρναν αρκετά συχνά μαζί τους, έβλεπα από πολύ νωρίς όπερες, έβλεπα Ο’Νιλ, Αισχύλο με αποτέλεσμα βέβαια τώρα να έχω απείρως μεγαλύτερη και σίγουρα πιο συνειδητή ανάγκη να δω ως ενήλικας θέατρο για παιδιά, είτε μουσικό είτε δραματικό, απ’ ότι είχα στα 10 μου χρόνια. Περιμένω την συνάντηση με τα παιδιά με χαρά και περιέργεια.
>>Οι ερμηνευτές του Μούζικα είναι σχεδόν όλοι νέοι τραγουδιστές, οι περισσότεροι δε από τους Νέους της Όπερας της ΕΛΣ. Η παράσταση δημιουργήθηκε λοιπόν μέσα σε μια “στουντιακή” κοιτίδα κι αυτό έχει ιδιαίτερη αξία, θεωρώ. Όταν ζούμε σε μια χώρα όπου οι μουσικές σπουδές δεν ιεραρχούνται και πραγματικά δεν ξέρω πώς ζει ένας λυρικός τραγουδιστής, αν δεν ξενιτευτεί, το να συμβαίνουν παραστάσεις πρωτότυπων έργων με νέο καλλιτεχνικό αίμα και μάλιστα να γεμίζουν τις αίθουσες, είναι στην ουσία του εξαιρετικά ελπιδοφόρο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Ένα πολλά υποσχόμενο ταξίδι, ένα κλασικό έργο σε 2 εκδοχές, ένας ονειροπόλος και ένα αφιέρωμα στη γιαγιά
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.