- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Μπείτε στον καλιαρντό κόσμο των Glam Slam!
Μία παράσταση-happening που δεν αντέχει τα ταγιέρ
Αναποδογυρισμένο, τρελό, άναρχο θέατρο σαν ένα παραλήρημα με φίλους. Μέσα στην παρέα ήρωες και φιγούρες που μοιάζουν να βγήκαν από φελινικό τσίρκο, από παλιά μπουλούκια, από το καλύτερο gay club της Νέας Υόρκης, από avant-garde καλλιτεχνική ομάδα. Αγόρια και θηρία, κορίτσια και drag queens, αρκούδες και μπαλαρίνες, νεοέλληνες της πιάτσας και παλαιστές. Και πάλι δεν μπορώ να περιγράψω ακριβώς τι είναι το Glam Slam! Θα μπορούσα να πω ότι θυμίζει την παρέα του John Waters στη Βαλτιμόρη, στις αρχές των 70s, την εποχή του Pink Flamingos και της υπερ-περσόνα Divine. Από την άλλη θα μπορούσα να ρωτήσω τους ίδιους τους Glam Slam!, «τι είναι αυτό το πράγμα;».
Η επιμελητική ομάδα-πυρήνας του Glam Slam! είναι o Φιλ Ιερόπουλος, o Νίκος Γεωργίου, η Νατάσα Διαβαστή και o Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος. Μπείτε στο κόλπο και ακολουθήστε τους:
Βοηθήστε με. Δεν μπορώ. Τι είναι το Glam Slam!;
Το Glam Slam! είναι μια ανοιχτή performance art πλατφόρμα για την παρουσίαση έργων που δεν χωράνε στα στενά πλαίσια μιας «θεατρικής παράστασης», αλλά συμβαίνουν ζωντανά μπροστά σε κοινό. Μας ενδιαφέρουν τα όρια και ο διάλογος μεταξύ διαφόρων ειδών περφόρμανς, τα οποία συχνά ανήκουν σε διαφορετικούς χώρους: το devised θέατρο, ο πειραματικός χορός & το body art, το μουσικοθεατρικό δρώμενο, το drag show, η εννοιολογική τέχνη και περφόρμανς, το καμπαρέ/μπουρλέσκ, το stand-up, η ποίηση & το spoken word, το διαδραστικό happening κλπ κλπ. Στηρίζουμε έργα που έχουν διερευνητική και πειραματική διάθεση, και γενικά προτιμάμε τα καλιαρντά/κουήρ από τα υπερσόβαρα/υπαρξιακά.
Δύσκολη υπόθεση, ειδικά για να βρει τη θέση του σε ένα θεατρικό τοπίο όπως αυτό της Αθήνας. Ποια είναι η σχέση σας με το θέατρο σε αυτή την πόλη;
Το ελληνικό θέατρο είναι πολύ «θεατρένιο». Εκτός από το ότι ανεβάζουν ακόμα Οιδίποδες και τέτοια (που πραγματικά δε μας αφορούν), επίσης κάπως όλοι νιώθουν πως πρέπει η παράσταση τους να είναι ένα αριστούργημα που να μιλάει για το ανθρώπινο δράμα και ποτέ δεν υπάρχει χώρος για κάτι πιο μικρό, λιγότερο βαρύγδουπο, αλλά και για πιο μικρές παραγωγές ή μονόπρακτα, κάτι μικρότερης διάρκειας. Στην Αθήνα δεν υπάρχει σκηνή περφόρμανς που να μην είναι αυστηρά θεατρική, αλλά ούτε και γκαλεριστική/μουσειακή, να είναι πιο καμπαρένια, πιο βαριετένια, όπως κάποτε πχ ήταν τα μπουλούκια. Αυτή η παράδοση έχει εκλείψει. Στη Γερμανία αυτό το λένε “Bühne”, που σημαίνει σκηνή, δηλαδή τέχνες της σκηνής. Τέχνη της σκηνής δεν είναι μόνο το θέατρο, είναι και η μουσική, το τσίρκο, η κωμωδία και πολλά άλλα.
Μήπως είσαστε performance artists και δεν το ομολογάτε; Μήπως ανήκετε περισσότερο στο χώρο των καλών τεχνών και των projects;
Μέχρι στιγμής έχουμε σίγουρα πιο πολλές συμμετοχές από άτομα με τέτοιο background παρά θεατρικό, οπότε ίσως με έναν τρόπο σχετίζεται το πρότζεκτ πιο πολύ με το λεγόμενο performance art, αλλά ούτε κι αυτό μας ταιριάζει ακριβώς, γιατί οι γκαλερί και τα μουσεία είναι για τα ταγιέρ και δε μας αφορούν. Στηρίζουμε την ιδέα του να κάνουμε διασκεδαστικά events, entertainment που λέμε και pop με απεύθυνση σε ευρύτερο κοινό. Θα μας χαρακτηρίζαμε art-pop θέαμα.
Πώς φτιάχνετε λοιπόν, το πρόγραμμά σας;
Τα acts τα αποφασίζει κάθε φορά η επιμελητική ομάδα. Υπάρχει ένας σταθερός πυρήνας ατόμων που συμμετέχουν είτε ως περφόρμερς είτε ως παραγωγοί σε κάθε event, λίγο σαν δημιουργική οικογένεια γύρω από το Glam Slam!. Μετά υπάρχει ο ευρύτερος κύκλος αυτών των ατόμων, ο καθένας μας ανήκει σε έναν ελαφρώς διαφορετικό χώρο και δημιουργικό πλαίσιο. Και φυσικά, υπάρχει το ανοιχτό κάλεσμα, το οποίο ελπίζουμε να έχει όλο και μεγαλύτερη απήχηση, γιατί από την αρχή θέλαμε το Glam Slam! να είναι μια ανοιχτή πλατφόρμα.
Όπως είπατε πριν, αλλά και στο ανοιχτό κάλεσμα, προτιμάτε «τα καλιαρντά/κουήρ από τα υπερσόβαρα/υπαρξιακά». Εξηγήστέ το μου αυτό.
Στις ελληνικές τέχνες υπάρχει μια παρανόηση πως για να μιλήσεις για κάτι βαθύ ή να δημιουργήσεις ένα περίπλοκο διαλεκτικό έργο, πρέπει να το κάνεις και με την ανάλογη σοβαροφάνεια. Εξ’ ού και η ελληνική κωμωδία είναι είδος που πραγματικά πάσχει. Εμείς δε συμφωνούμε καθόλου μ’ αυτό και πιστεύουμε ότι για να μιλήσουμε για τις ζωές μας και τη φάση μας σε βάθος πρέπει αναγκαστικά να μπούμε όχι μόνο στο αστείο, αλλά και στο trash, στο camp, στο kitsch, στο υπερβολικό. Ο υπαρξιακός μοντερνιστικός μινιμαλισμός που βλέπουμε να επικρατεί γενικά στους χώρους και θεσμούς τέχνης στην Ελλάδα δε μιλάει για το πού βρισκόμαστε σήμερα, δεν έχει κανένα πολιτικό βάρος.
Τα events σας λειτουργούν με ελεύθερη συνεισφορά, πώς και πήρατε αυτή την απόφαση; Λειτουργεί αυτό;
Θέλουμε το event μας να είναι προσιτό οικονομικά σε όλο τον κόσμο. Παράλληλα είμαστε τελείως κατά της απλήρωτης καλλιτεχνικής εργασίας και πριν το πρώτο Glam Slam! είχαμε ήδη συμφωνήσει ότι θα δώσουμε στα περφόρμανς της σκηνής μια μικρή αμοιβή (honorarium) ό,τι και να γινόταν με το κουτί συνεισφοράς. Είναι μια δύσκολη ισορροπία, αλλά ευτυχώς μέχρι στιγμής, το κουτί έχει καλύψει αυτό το κόστος και κάποια ακόμα έξοδα παραγωγής. Ελπίζουμε να πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο!
Θα μπορούσατε να φανταστείτε το Glam Slam! σε ένα πιο θεσμικό πλαίσιο;
Σίγουρα κομμάτι της γοητείας αυτού που κάνουμε είναι πως συμβαίνει στο Cabaret Voltaire, έναν χώρο που όχι μόνο θεσμικός δεν είναι, αλλά ούτε οι χίπστερς έχουν καλα-καλά ανακαλύψει. Αλλά είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις και σ’ αυτή τη φάση συζητάμε να κάνουμε το τέταρτο Glam Slam! στα πλαίσια του ετήσιου φεστιβάλ περφόρμανς της ΑΣΚΤ.
Πότε είναι το επόμενο Glam Slam! και τι να περιμένουμε;
Το επόμενο Glam Slam! είναι την Παρασκευή 22 Ιουνίου, όπως συνήθως στο Cabaret Voltaire στο Μεταξουργείο. Να περιμένετε μία glam βραδιά με εκρηκτικές performances, μία φαντασμαγορική hostess, αίμα, δάκρυα κι ιδρώτα. Αλλά όπως και από το πρώτο event μας ήδη, δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε το line-up, πρέπει να ’ρθείτε!
* Cabaret Voltaire, Μαραθώνος 30, Μεταξουργείο, τηλ.: 2105227046
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.