- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Καπνός και αψέντι
Oι ηθοποιοί Πέρης Μιχαηλίδης και Βαλέρια Χριστοδουλίδου ζωντανεύουν το κείμενο του Χριστόφορου Χριστοφή
Ο Πέρης Μιχαηλίδης και η Βαλέρια Χριστοδουλίδου μιλούν στην ATHENS VOICE για το έργο «Τουλούζ Λοτρέκ, η φαντασία της αμαρτίας» του Χ. Χριστοφή που παρουσιάζουν στο 104.
Από τα καμπαρέ της Μπελ Επόκ και το ατελιέ του Γάλλου ζωγράφου Τουλούζ Λοτρέκ, οι ηθοποιοί Πέρης Μιχαηλίδης και Βαλέρια Χριστοδουλίδου ζωντανεύουν το κείμενο του Χριστόφορου Χριστοφή «Τουλούζ Λοτρέκ, η φαντασία της αμαρτίας». Λίγες ώρες πριν από την έναρξη της παράστασης μιλάνε στην A.V.
Επιλέγετε συχνά να ανεβάζετε μαζί παραστάσεις. Τι σημαίνει αυτή η συνεργασία για σας;
Π.Μ. Συναντιόμαστε κάθε φορά με αφορμή ένα κείμενο, όπως συμβαίνει αυτή τη φορά με το κείμενο του Χριστόφορου Χριστοφή. Τυχαίνει δηλαδή να συνεργαζόμαστε, δεν έχουμε κάποια ομάδα. Είμαστε αυτόνομοι καλλιτέχνες που, σαν διάττοντες αστέρες, συναντιόμαστε κάποια στιγμή δημιουργικά και μετά πάλι χωρίζουμε.
Β.Χ. Τα έργα που επιλέγουμε να παίξουμε τα αντιμετωπίζουμε με μυστικισμό και εσωτερική κατάδυση, με όλο το ρίσκο, χωρίς το φόβο της προσωπικής έκθεσης, το τσαλάκωμα κάποιου image ή την ασφάλεια της σίγουρης επιλογής.
Αυτό είναι κάτι που ψάχνετε στη δουλειά σας;
Β.Χ. Το έχω ακολουθήσει γενικότερα στην πορεία μου, στη μουσική, στον κινηματογράφο με τον Νικολαΐδη, ακόμα και στην τηλεόραση. Διάλεγα, όσο ήταν δυνατόν, δουλειές που μου έλεγαν κάτι προσωπικά.
Πώς επιλέξατε να ανεβάσετε την παράστασή σας στο κτίριο ενός εκδοτικού οίκου;
Π.Μ. Προσωπικά με ενδιαφέρουν πολύ οι μη θεατρικοί χώροι. Το να ανεβάζεις μια πρωτοποριακή παράσταση σε ένα μεγάλο θέατρο για μένα σημαίνει μια περιφραγμένη πρωτοπορία με επιδότηση ΟΓΑ. Αντίθετα σε μη θεατρικούς χώρους, όπως σ’ αυτόν εδώ, μπορείς να παρουσιάσεις τη δουλειά σου χωρίς μαγάλες οικονομικές δεσμεύσεις. Κι έτσι η δουλειά γίνεται πιο προσιτή στον κόσμο, αφού μας επιτρέπει να έχουμε κι ένα πολύ χαμηλό εισιτήριο.
Β.Χ. Επίσης, σε αυτούς τους χώρους μπορείς να παίξεις πιο κινηματογραφικά, πιο αληθινά.
Ποια ήταν η σχέση του Λοτρέκ με το αλκοόλ και τα μπορντέλα;
Π.Μ. Ο Λοτρέκ ήταν γόνος αριστοκρατικής οικογένειας ο οποίος έστρεψε το βλέμμα του στην «αρρωστοκρατία» της Μπελ Επόκ. Εθισμένος στο αψέντι, έζησε μέσα στα μπορντέλα και απαθανάτισε στα έργα του όλο αυτό τον κόσμο.
Β.Χ. Η παράστασή μας δεν είναι ηθογραφική, δεν δημιουργεί μια πιστή αναπαράσταση της εποχής, αποδίδουμε όλο αυτό τον κόσμο μέσα από έναν ποιητικό ρεαλισμό. Υποδύομαι τέσσερις διαφορετικές γυναίκες αλλά δεν υιοθετώ αυστηρά στοιχεία της Μπελ Επόκ ούτε των συγκεκριμένων γυναικών. Τις αντιμετωπίζω σαν περιπτώσεις τις οποίες κάθε θεατής μπορεί να αποκρυπτογραφήσει και να ταυτιστεί.
Στην εποχή του Λοτρέκ οι περισσότεροι καλλιτέχνες ζούσαν μέσα στα καμπαρέ. Ποια είναι η δική σας σχέση με τη νύχτα;
Β.Χ. Προσωπικά έχω εμπνευστεί πολύ από τη ζωή της νύχτας κι έχω γράψει πολλά νυχτερινά τραγούδια, που δεν προσφέρονται να παιχτούν την ημέρα από ένα ραδιοφωνικό σταθμό. Για να μη μιλήσω για τα ακυκλοφόρητα και τα πιο καινούργια. Εκεί αποκαλύπτεται η πιο dark πλευρά μου. Καταλαβαίνω λοιπόν πώς η νύχτα ενέπνεε τον Λοτρέκ.
Π.Μ. Για να αποδώσω αυτό το κείμενο και να μεταφέρω στη σκηνή τη φαντασία της αμαρτίας προσπαθώ να κάνω μια πολύ κανονική ζωή. Για να μπορώ να είμαι αμαρτωλός στη σκηνή.
Από την εταιρεία θεάτρου «Μηχανή». 104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης, Θεμιστοκλέους 104 και Καλλιδρομίου, 210 3826.185. 27/4 - 3/5 καθημερινά, 21.30, € 10.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Ένα πολλά υποσχόμενο ταξίδι, ένα κλασικό έργο σε 2 εκδοχές, ένας ονειροπόλος και ένα αφιέρωμα στη γιαγιά
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.