- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Έξι χρόνια μετά την επανεκκίνηση του Φεστιβάλ Αθηνών, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεσμού Γιώργος Λούκος κρατάει τη διοργάνωση όρθια μέσα στο πιο αβέβαιο καλοκαίρι της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας με όπλα τα αυτονόητα για την εποχή: παρουσία νέων καλλιτεχνών που ήδη έχουν ανοίξει παρτίδες με το κοινό (Σίμος Κακάλας, Sforaris, Έλλη Παπακωνσταντίνου, Ευριπίδης Λασκαρίδης κ.ά.), τα πιο δυνατά εγχώρια ονόματα στα ερευνητικά θεάματα (Μιχαήλ Μαρμαρινός, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Λένα Κιτσοπούλου κ.ά.) και λίγα αλλά εκλεκτά ονόματα από το εξωτερικό (Φιόνα Σο, Σάσα Βαλτς, Αλέν Μπιφάρ κ.ά.). Σειρά του κοινού να πιάσει το μπαλάκι.
Alain Buffard «Tout va bien»
Ειρωνεία (κεντρική φωτο./ βλ. τον τίτλο «Όλα καλά»), κινηματογραφικές αναφορές, εσάνς βερολινέζικου καμπαρέ, ρυθμοί και κινήσεις στρατιωτικών παρελάσεων, όπλα, πηλίκια και οκτώ εξαιρετικοί χορευτές. Η σκοτεινή, δυνατή κι ανορθόδοξη πινελιά του φετινού φεστιβάλ από τον Γάλλο χορογράφο. 29 & 30/6, Πειραιώς 260.

Rodrigo Garcia «Golgota Picnic»
Λυσσασμένες διαδηλώσεις ακροδεξιών και θρησκευτικών οργανώσεων, προστασία αστυνομικών δυνάμεων και κόσμος που αποχωρούσε ενοχλημένος από τη σκληρότητα των σκηνών – αυτή ήταν η «συνοδεία» του τολμηρού «Golgota Picnic» στην πρεμιέρα του στο Παρίσι. Αναμενόμενο. Ο «βλάσφημος του σύγχρονου θεάτρου», όπως τον αποκαλούν, Αργεντινός καλλιτέχνης επιτίθεται χωρίς κανέναν ενδοιασμό και με όχημά του την trash αισθητική στην καθολική εκπαίδευση που γεννά στα παιδιά το φόβο της κόλασης. Τι να περιμένουμε; Ένα έργο βίαιο κι αμφιλεγόμενο, που αναφέρεται στη ζωή του Χριστού μέσα από σοκαριστικές εικόνες της καταναλωτικής κοινωνίας. Highlight: η παρουσία του Marino Formenti, ενός από τους πιο σημαντικούς πιανίστες της εποχής μας. 16 & 17/6, Πειραιώς 260.

Neukollner Oper & Όπερες των Ζητιάνων «Yasou Aida!»
Τι δουλειά έχει η «Αΐντα» του Βέρντι μεταμφιεσμένη σε σύγχρονη Ελληνίδα μέσα στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα; Είναι η σημερινή εκδοχή της όπως την παρουσίασαν οι «Όπερες των Ζητιάνων», με πρωτόγνωρη επιτυχία στο Βερολίνο. Στην «πειραγμένη» Αΐντα τους οι πολιτισμένοι Αιγύπτιοι μεταμορφώνονται σε σημερινούς Γερμανούς και οι βάρβαροι, κατακτημένοι Αιθίοπες σε σύγχρονους Έλληνες. 29 & 30/6 & 1/7, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Ορχήστρα Μπαρόκ Μουσικής της Βενετίας «Η Ολυμπιάδα»
Στην Αθήνα, ένα από τα πιο σημαντικά διεθνώς σύνολα μπαρόκ μουσικής, με επικεφαλής τον τσεμπαλίστα Μάρκελλο Χρυσικόπουλο, θα παρουσιάσουν ένα pastiche της γνωστής (από το λιμπρέτο του περίφημου ποιητή της Αναγέννησης, Μεταστάζιο) «Ολυμπιάδας». Highlight η συμμετοχή της Φιλαρέτης Κομνηνού, η οποία θα απαγγέλλει τα συνεκτικά κείμενα ανάμεσα στα μουσικά μέρη. 8/6, Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών.

Εθνικό Θέατρο «Αμφιτρύων»
Το «βαρύ πυροβολικό» του Εθνικού (Χρ. Λούλης, Ε. Σαουλίδου, Στ. Γουλιώτη, Ν. Κουρής, Δ. Ήμελλος, Αμ. Μουτούση κ.ά.) υπό τις οδηγίες του Λευτέρη Βογιατζή συναντώνται με την αριστουργηματική κωμωδία του Μολιέρου. Γραμμένη το 1668, θίγει έμμεσα τις ερωτικές περιπέτειες του βασιλιά Λουδοβίκου 14ου, σατιρίζοντας τον αμοραλισμό των ισχυρών και τη δουλικότητα όσων τους περιβάλλουν. 3 & 4/8, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Δημήτρης Παπαϊωάννου «Πρώτη Ύλη»
Με συμμάχους τον ακραίο μινιμαλισμό, την ποιητική διάθεση που θέλει να αναμετρηθεί με τα ουσιώδη κι ένα γυμνό χορευτή, τον Tadeau Liesenfeld, ο Παπαϊωάννου στέκεται μπροστά από τα συντρίμμια των προσδοκιών μας ως έθνους κι αναστοχάζεται πάνω στην προσωπική και την ελληνική ταυτότητα. Δεύτερος παίκτης στη σκηνή, ο ίδιος ο χορογράφος. 23-26 & 30/6, Πειραιώς 260.

Zimmermann & de Perro «Hans was Heiri»
Η χαρά του φεστιβάλ! Η ποιητική πλευρά της ανθρώπινης καθημερινότητας, το θέατρο (χωρίς λόγια), ο χορός, τα ακροβατικά, ένα σπίτι που διαρκώς περιστρέφεται αντί για σκηνικό και γενναίες δόσεις συναισθήματος, χιούμορ και τρυφερότητας – από το ιδιοφές, συναρπαστικό καλλιτεχνικό δίδυμο από την Ελβετία. «Τελικά είναι όλοι ίδιοι», όπως λέει ο τίτλος; 8-11/6, Πειραιώς 260.

Sasha Waltz «Continu»
Πόση απόσταση χωράει ανάμεσα στην πρωτογενή ενστικτώδη συγκίνηση και στην πνευματικότητα; Ανάμεσα στο σύνολο, το ζευγάρι και το άτομο; Η διάσημη Βερολινέζα χορογράφος επιχειρεί να δώσει μερικές απαντήσεις με μια χορογραφία τελετουργικού χαρακτήρα. Στο προσκήνιο 24 χορευτές να ερμηνεύουν μια «αρχαϊκή», μυσταγωγική χορογραφία (με σκηνές και εικόνες από έργα της Waltz από την τελευταία δεκαετία), επενδυμένη με τις μεγαλόπνοες, στιβαρές μουσικές των Γιάννη Ξενάκη και Έντγκαρ Βαρέζε. 11/7, Ηρώδειο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.