- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
RENT του Τζόναθαν Λάρσον
Όταν ο Τζόναθαν Λάρσον, ο τριανταπεντάχρονος συγγραφέας του “Rent”, επέστρεψε το βράδυ της γενικής πρόβας στο σπίτι του με το όνειρο της ζωής του να έχει γίνει πραγματικότητα και το μιούζικαλ που είχε γράψει να ετοιμάζεται για πρεμιέρα στο Μπρόντγουεϊ, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί το πεπρωμένο. Ο ίδιος βρέθηκε το πρωί της επόμενης μέρας, της πρεμιέρας, νεκρός από ανεύρισμα αορτής. Το μιούζικαλ που έγραψε έκανε μία από τις πιο θριαμβευτικές πορείες. Από τα μακροβιότερα του Μπρόντγουεϊ, έχει παιχτεί μέχρι σήμερα σε 40 χώρες, έχει μεταφραστεί σε 22 γλώσσες, έχει κερδίσει ένα Πούλιτζερ, 20 Τόνι και δεκάδες άλλα μουσικά και θεατρικά βραβεία.
No day but today, είναι το «σύνθημα» του μιούζικαλ. Γραμμένο σε μια εποχή που το Aids σήμαινε θάνατο και η χρήση της λέξης ήταν ταμπού, ο Λάρσον τολμά και γράφει για μια ομάδα νέων που είναι gay, έχουν τη νόσο και ακροβατούν καθημερινά ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο. Θα μπορούσε να θυμίζει περισσότερο ροκ όπερα, είναι μια ιστορία ανθρώπων που κυνηγούν τα όνειρά τους, περισσότερο μαύρη και λιγότερο ροζ. Στο βάθος, όμως, πρόκειται για ένα βαθιά αισιόδοξο έργο για την πίστη, το ταλέντο, την τόλμη, την επιμονή.
Στη σκηνή του θεάτρου Χώρα η ατμόσφαιρα της πρόβας θυμίζει το σκηνικό χώρο του “Rent”, καθώς οι προετοιμασίες μπαίνουν στην τελική ευθεία. Ένα γκρουπ πέντε μουσικών δοκιμάζει τον ήχο και οι δεκαπέντε ηθοποιοί κάνουν πρόβα τα τραγούδια. Από είκοσι μέχρι τριάντα ετών η ηλικία των ηθοποιών, που έρχονται από ετερόκλητους χώρους: θέατρο, μουσικές σκηνές, χορό.
«Αν εξαιρέσει κανείς την παιδεία και το ότι είναι δύσκολο στην Ελλάδα να σπουδάσει κανείς μιούζικαλ, οι ηθοποιοί μας δεν υστερούν σε τίποτα από τους ξένους» λέει η Θέμις Μαρσέλου, μια παθιασμένη των μιούζικαλ που υπογράφει τη σκηνοθεσία και τους στίχους. «Αυτό για μένα» συνεχίζει «είναι ένα ξεχωριστό μιούζικαλ, γιατί ξεφεύγει από τις συνηθισμένες αφελείς ιστορίες και τα light τραγούδια. Το “Rent” έχει κανονική υπόθεση, δεν έχει τη δομή του μιούζικαλ, απλώς επάνω στη σκηνή ζωντανεύουν όλα τα είδη: μουσική, υποκριτική, χορός, τραγούδι». Το πάθος της Θέμιδας Μαρσέλου συνάντησε την ευαισθησία και το χιούμορ του Γιώργου Καπουτζίδη, που έγραψε τα μέρη της πρόζας.
Εμπνευσμένη από την όπερα του Πουτσίνι “La Boheme”, αυτή η απίστευτη ιστορία των νέων καλλιτεχνών που μαθαίνουν να επιβιώνουν, να ερωτεύονται, να βρίσκουν την προσωπική τους φωνή προκειμένου να εκφραστούν και να ζουν το παρόν, είναι πάντα επίκαιρη και ενδιαφέρουσα.
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Θ. Μαρσέλλου
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Αρ. Αγγέλου, Π. Μουζουράκης, Ησ. Ματιάμπα, 'Αντ. Λιβιτσάνου, Λ. Εξάρχου, Αν. Ψυχράμη, Μ. Θεοχάρης
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Η Ειρήνη Μουντράκη ανέλαβε τη διασκευή του λογοτεχνήματος του Ανδρέα Καρκαβίτσα σε περιεκτικό δραματικό κείμενο
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.