Θεατρο - Οπερα

Ροντρίγκο Γκαρσία, «4»: το enfant terrible του σύγχρονου θεάτρου ξανά στο Φεστιβάλ Αθηνών

Πώς συνδυάζονται η παιδική σεξουαλικότητα, ένα σαπούνι Μασσαλίας και ο Μπετόβεν;

114980-643438.jpg
Ελίζα Συναδινού
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
131996-299863.jpg

Στη σκηνή της Πειραιώς 260 θα φιλοξενηθεί φέτος το σουρεαλιστικό σύμπαν του ανατρεπτικού και ιδιαίτερου Ροντρίγκο Γκαρσία.

Όποιος τον έχει παρακολουθήσει, ξέρει πως απλά δεν... ξέρει τι να περιμένει. Η φαντασία αυτού του σκηνοθέτη τού έχει χαρίσει φανατικό κοινό, αφού σε μια αποθέωση της αντίθεσης και της ανατροπής, κάθε δουλειά του είναι και μια ξεχωριστή εμπειρία θεάτρου. Ή τον λατρεύεις ή τον απορρίπτεις.

image

Η τελευταία του δουλειά (μετά το Daisy, το 2013), το «4», σμίγει επί σκηνής ένα τεράστιο σαπούνι Μασσαλίας, την Τετάρτη του Μπετόβεν, ένα drone, σαμουράι του Κουροσάβα, ανθρώπους που αυνανίζονται μέσα σε υπνόσακους, 4 ηθοποιούς δεμένους μεταξύ τους με ένα σκοινί σαν ιστό αράχνης.

image

Πηγή έμπνευσης, η παιδική ηλικία του καλλιτέχνη και κεντρικό θέμα ένα θέμα-ταμπού: η παιδική σεξουαλικότητα.

image

Διαβάστε τι μας είπε για την παράσταση o υπεύθυνος ξένου ρεπερτορίου του Φεστιβάλ Αθηνών, Matthias von Hartz:

Ο Rodrigo Garcia, το «θυμωμένο παιδί» του ευρωπαϊκού θεάτρου, είναι από τους λίγους σκηνοθέτες που επίμονα, και με αξιόπιστο τρόπο, αντιμάχονται τον καπιταλισμό επί σκηνής. Γράφει τα κείμενα μόνος του και σε βοηθά να καταλάβεις ότι το πρόβλημα είναι ο καπιταλισμός, και το ότι έχει κάνει τις ζωές μας συναισθηματικά ανάπηρες. Το «4» είναι μια παράσταση με θέμα ταμπού, την παιδική σεξουαλικότητα. Οι ηθοποιοί στην παράσταση αυτή δουλεύουν μαζί του χρόνια, έχουν δημιουργήσει μια δική τους γλώσσα θεατρική και προκαλούν έναν «χαμό» πάνω στη σκηνή. Χρησιμοποιούν ακόμα και ζώα (στη συγκεκριμένη περίπτωση, κόκορες). Θεωρώ ότι στο ελληνικό κοινό θα αρέσει πολύ και ότι από πολιτικής σκοπιάς, οι Έλληνες θα ταυτιστούν, παρόλο που η φόρμα δεν είναι η συνηθισμένη αφήγηση μιας ιστορίας και ο ίδιος είναι ένας σκληρός σκηνοθέτης.


INFO

04 & 05.7 / Πειραιώς 260 Δ

Εισιτήρια από €5. Εκπτώσεις για φοιτητές, καλλιτέχνες, παιδιά, άνω των 65, μικρά και μεγάλα γκρουπ. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Online αγορά εισιτηρίων: στο www.greekfestival.gr μέσω πιστωτικής κάρτας και στο viva.gr. Όχι κρατήσεις.

Τηλεφωνική αγορά εισιτηρίων: Γίνεται με χρέωση πιστωτικής κάρτας.Τηλεφωνικό Κέντρο: 2103272000

Εκδοτήρια

Κεντρικά: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Δευτ.-Παρ. 9.00-17.00, Σάβ. 9.00-15.00

Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη. Καθημερινά: 9.00-14.00 & 18.00-21.00

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Δευτ.-Πέμ. 9.00-19.00, Παρ.- Σάβ. 9.00-21.00 (Σε ημέρες παραστάσεων, μία ώρα πριν από την προβλεπόμενη έναρξή τους, τα Εκδοτήρια των συγκεκριμένων θεάτρων εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας).

Λοιποί χώροι

Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.

Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.

Εισιτήρια μπορείτε να προμηθευτείτε και από τα καταστήματα Public, Reload και Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης. 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.