Εναλλακτικό, πολιτικό και νεανικό: το φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου
Ανακοινώθηκε το πολυσυζητημένο πρόγραμμα
Ανακοινώθηκε σήμερα το πολυσυζητημένο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου (νούμερο δύο), όπως διαμορφώθηκε τον τελευταίο μήνα υπό τη νέα καλλιτεχνική διεύθυνση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.
«Θεωρώ ότι ένα Φεστιβάλ σημαντικής εμβέλειας καλείται να είναι και εθνικό και διεθνές, και να έχει πρώτιστο μέλημα να παράγει πολιτισμό, έργα και συνεργασίες, όχι απλώς να τα φιλοξενεί», αναφέρει ο ίδιος χαρακτηριστικά, προφανώς και στη σκιά των όσων προηγήθηκαν με τον προκάτοχο του.
Με ομπρέλα το «νεανικό, εναλλακτικό και πολιτικό», και παρά την καθυστέρηση της όλης διαδικασίας, το πρόγραμμα παρουσιάζει αρκετή ποικιλλομορφία. Νέοι Έλληνες δημιουργοί, φημισμένοι ξένοι σκηνοθέτες αλλά και καλλιτέχνες που δεν έχουν ξαναέρθει στην Ελλάδα. Δεν λείπουν βέβαια και οι συνήθεις ύποπτοι της εγχώριας καλλιτεχνικής δημιουργίας. Σε ό,τι αφορά στο ελληνικό ρεπερτόριο σε μουσική, θέατρο και χορό ο προγραμματισμός κινήθηκε με βάση τις ήδη κατατεθειμένες προτάσεις.
Γενικά, παρατηρέιται μια στροφή προς το θέατρο έξω από τη φόρμα αλλά και μια διάθεση εξερεύνησης του πολιτικού θεάτρου: devised theatre (θέατρο επινόησης), θέατρο-ντοκουμέντο (όπως η παράσταση «Dark Ages», του ελβετού σκηνοθέτη Μίλο Ράου, που βασίζεται στις προσωπικές αφηγήσεις ανθρώπων που βίωσαν τους πρόσφατους πολέμους σε Ανατολική Ευρώπη και Βαλκάνια) και lecture performances όπως αυτή της Αργεντίνας Λόλα Αρίας, που εξερευνά τη σχέση μεταξύ εμπειρίας και αφήγησης στην παράσταση Minefield, κατά την οποία οι πρωταγωνιστές του πολέμου στα νησιά Φώκλαντ μοιράζονται με το κοινό τις εμπειρίες τους.
Ξεχωρίζουν
Πολύ θετικά ακούγεται η πρωτοβουλία για δημιουργία στην Επίδαυρο ενός εκπαιδευτικού θεσμού, «διεθνούς κέντρου έρευνας για την εκπαίδευση του ηθοποιού (και στην πορεία, για τη σκηνοθεσία, τη μουσική και το χορό) στο αρχαίο δράμα, που φιλοδοξεί να προσελκύσει σπουδαστές δραματικών σχολών από ολόκληρο τον κόσμο. Αυτό το νέο δημιούργημα, που θα ανοίξει τις πόρτες του του χρόνου, θα έχει τον τίτλο «Λύκειον Επιδαύρου».
Τρεις θεατρικές παραστάσεις και κινηματογραφικές προβολές για τα 400 χρόνια από το θάνατο του Σαίξπηρ. Ο Ρομέο Καστελούτσι επιστρέφει στην Ελλάδα, αυτή τη φορά με το Julius Caesar. Spared parts, μια «περφόρμανς-μελέτη πάνω στο λόγο και την ομιλία που μελετά πως ο αέρας μετασχηματίζεται σε ήχο». Ο ιταλός σκηνοθέτης επιστρατεύει αυτή τη φορά μέχρι και μια ενδοσκοπική κάμερα που φτάνει έως τις φωνητικές χορδές του ηθοποιού.
Ο σκηνοθέτης του φετινού «Μιράντα», λιθουανός Οσκάρας Κορσουνόβας, συμμετέχει με έναν πειραγμένο και μάλλον απρόσμενο Άμλετ και η νεαρή Ιόλη Ανδρεάδη με την παράσταση «Young Lear», όπου η δράση τοποθετείται σε ένα νοσοκομειακό θάλαμο αναμονής ενώ η διανομή αποτελείται αποκλειστικά από νεαρούς ηθοποιούς.
Οι Πέρσες του Αισχύλου από την το ΘΕ.ΑΜ.Α. (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία), το μοναδικό θέατρο στην Ελλάδα του οποίου η κύρια σύνθεση αποτελείται από ηθοποιούς με αναπηρία. Η παράσταση εστιάζει στη μάχη του εαυτού με τις προκαταλήψεις.
Η «Αΐντα» από τη Λυρική στο Ηρώδειο, σε σκηνοθεσία του περίφημου Ενρίκο Καστιλιόνε, υπό τη μουσική διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη και του Ηλία Βουδούρη.
Στην Επίδαυρο, όπως ήταν ήδη γνωστό, θα δούμε «Λυσιστράτη» από Μαρμαρινό, «Οιδίποδα Τύραννο» σε συμπαραγωγή του Εθνικού με το φημισμένο Θέατρο Βαχτάνγκοφ, «Αντιγόνη» από Λιβαθινό (σε μια συνεργασία του Εθνικού με το ΚΘΒΕ και τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου), «Επτά επί Θήβας» από τον γνωστό πια στην Ελλάδα Τσέζαρις Γκραουζίνις, «Ορέστεια» από τον Γιάννη Χουβαρδά και «Πλούτο» από τον Γιώργο Κιμούλη.
Πατήστε εδώ για να δείτε το πρόγραμμα αναλυτικά
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Από τις 22 έως τις 26 Μαΐου, τρεις κυπριακές παραγωγές στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»
Είδαμε ένα «καθολικό έργο τέχνης» στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Το περίφημο έργο του Σαίξπηρ σε ελληνοτουρκική παραγωγή, αλλά και οι σκέψεις του γνωστού σκηνοθέτη για τον έρωτα, το μίσος, τη βία
Σε αναγνώριση της καλύτερης ερμηνείας νέων ηθοποιών
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στο Μέγαρο, «Η γραμμή του ορίζοντος» στο Ρεξ, «Κήτος» στο Θέατρο Τέχνης, «Ο ξεπεσμένος δερβίσης» στην Αγγλικανική εκκλησία κ.ά.
Κερδίστε 30 διπλές προσκλήσεις
Στην παράσταση «Ικέτιδες» του Αισχύλου
Ένας εκλεκτός πολυμελής θίασος πρωταγωνιστών, σχόλιο, ανατροπές, χιούμορ, μουσική και χορός στη νέα θεατρική παράσταση που ξεκινά στις 15 Ιουνίου
Η νέα της παράσταση, η αναζήτηση της ελευθερίας, τα όνειρα και η συνθήκη του ατομικισμού
Προσωπικές ιστορίες που «ακουμπούν» στην έντονη επιθυμία όλων των ανθρώπων του κόσμου για ελευθερία, ισότητα και ουσιαστική αποδοχή της διαφορετικότητας
Τι θα δούμε στο Σύγχρονο Θέατρο, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη
«Περιμένοντας τον Γκοντό» στη Στέγη, «Κοππέλια» στην ΕΛΣ, «Ένας εχθρός του λαού» στο Ρεκτιφιέ, «Και λέγε λέγε» στο Τέχνης, «Αίμα στη σκηνή» στο Σύγχρονο κ.ά.
Ένας Πολυχώρος Πολιτισμού στο Κέντρο της Αθήνας
Από 19 Μαΐου έως 2 Ιουνίου 2024, δεκάδες νέοι καλλιτέχνες από όλους τους κλάδους δημιουργούν πρωτότυπα καινοτομικά projects σε όλους τους χώρους της Αμαξοστοιχίας. Είσοδος ελεύθερη.
Μιλήσαμε για την αγάπη του για τα παραμύθια, τα όνειρα, τη θνητότητα. Αφορμή η νέα του παράσταση στο Bios.
Γιατί σε ένα καλύτερο μέλλον τον πρώτο λόγο έχει πάντα ο πολιτισμός.
Σ’ ένα μανέζ στις πλαγιές του Ταϋγέτου η καταξιωμένη ηθοποιός ερμηνεύει τον εμβληματικό ήρωα του Σαίξπηρ με το χάραμα και το σούρουπο
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θέατρου Πειραιά
«La Rondine» από την MET στο Μέγαρο, «Τάξη» στο Θέατρο Σταθμός, «Μοσκώβ-Σελήμ» στον Φάρο ΚΠΙΣΝ, «Emotional Dogs» στο Bios κ.ά.
Διεθνής διάκριση για το ελληνικό θέατρο που σηκώνει αυλαία τον Μάιο στο The Tank Theater
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.