More in Culture

Stegi Radio Takeover: Δέκα acts που περιμένουμε να δούμε στην «καλλιτεχνική» κατάληψη της Στέγης

Το Stegi.Radio μεταμορφώνει για δεύτερη χρονιά τη Στέγη σε ένα πολυεπίπεδο club με μουσική, χρώμα και τολμηρά vibes

tania-skrapaliori.jpg
Τάνια Σκραπαλιώρη
10’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Stegi Radio Takeover
@. Pinelopi Gerasimou

Stegi Radio Takeover: Δύο μέρες, τέσσερις σκηνές, περισσότεροι από 30 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο.

Μπορείτε να φανταστείτε τη Στέγη εκτός θεατρικής συνθήκης,  χωρίς καθίσματα, να βαράει δυνατά μπάσα μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες, ως ένα τεράστιο dancefloor με τέσσερα επίπεδα, κατειλημμένο από μουσική, χρώμα αλλά και σκοτάδι, και δεκάδες acts το ένα πιο διαφορετικό και πιο ενδιαφέρον από το άλλο; Όσοι βρέθηκαν στο περσινό, αλησμόνητο Stegi.Radio Takeover όχι μόνο μπορούν αλλά βρίσκονται ήδη νοερά στο ερχόμενο Σαββατοκύριακο όταν ο χώρος που κατά κανόνα ανήκει στο θεατρόφιλο κοινό και στα think tanks θα μεταμορφωθεί στο πιο αλλιώτικο club της πόλης. 

Stegi Radio Takeover
@ Pinelopi Gerasimou

Δύο μέρες, τέσσερις σκηνές, περισσότεροι από 30 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Το STEGI.RADIO Takeover επιστρέφει με ένα ακόμα εντυπωσιακό lineup, αναδεικνύοντας τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του και μετατρέποντας τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση σε ένα καλειδοσκοπικό μουσικό playground. Με καλεσμένους από την διεθνή και την εγχώρια σκηνή και απρόβλεπτες, πρωτότυπες επιλογές, ο διαδικτυακός ραδιοφωνικός σταθμός της Στέγης γιορτάζει για ακόμη μια χρονιά τις πολλές και διαφορετικές πτυχές του σύγχρονου ήχου, μέσα από μια πολυδιάστατη επιμέλεια που καλύπτει όλο το φάσμα της παγκόσμιας ηλεκτρονικής σκηνής.

Acid Baby Jesus (Παρασκευή 24/1, 21.30, Main Stage)
Ένα live των Acid Baby Jesus το 2025 δεν χάνεται – όχι ότι χανόταν πριν δεκαπέντε χρόνια, όταν οι εμφανίσεις τους, ως το next big thing της αθηναϊκής indie σκηνής, ήταν πολύ συχνότερες. Από το πρώτο «μπαμ» σε μια πόλη ζαλισμένη από την απότομη μετάβαση από την αφθονία στα πρώτα χρόνια της κρίσης μέχρι σήμερα έχει κυλήσει νερό στο αυλάκι, ο Νώντας ως Noda Pappa κυκλοφόρησε πριν δυο χρόνια έναν από τους πιο ενδιαφέροντες και πολυσυλλεκτικούς indie δίσκους των τελευταίων ετών, η τόσο νεαρή παρέα που σήκωνε το six D.O.G.S. στο πόδι με τις κιθάρες της έχει ωριμάσει διατηρώντας ωστόσο εκείνη την ψυχεδελική, ουσιαστική έκρηξη που τους έκανε να ξεχωρίσουν από την πρώτη στιγμή και για την οποία αξίζει να βρεθούμε από νωρίς στην κεντρική σκηνή της Στέγης το βράδυ της Παρασκευής. 

Acid Baby Jesus
© Giorgos Papahatzopoulos

The Boy (Παρασκευή 24/1, 23.00, Upper Stage)
To Upper Stage της Στέγης στο φετινό Takeover θα ανήκει εξ ολοκλήρου στην εγχώρια σκηνή και δεν θα μπορούσε να λείπει ένας από τους απόλυτους πνευματικούς ηγέτες της. O The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης) δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις και κάθε live του είναι ξεχωριστό, ανάλογα με τη δημιουργική φάση στην οποία βρίσκεται την εκάστοτε στιγμή – με την ιδιαιτερότητα ότι με κάποιον επίσης ξεχωριστό τρόπο ενσωματώνει όλες τις προηγούμενες και όλες τις επόμενες. Από τη συγκλονιστική Μαίρη Τσώνη μέχρι τη Nalyssa Green, από το «Κουστουμάκι» μέχρι την «Αντιλόπη», από τo «Πολύδροσο» μέχρι τη “Winona” το σύμπαν του The Boy είναι η συμπυκνωμένη ιστορία μιας ολόκληρης κοινότητας που μοιράστηκαν τους δρόμους και σκηνές, μπαρ και σινεμά, όνειρα και θανάτους και επόμενες ημέρες σε αυτήν την ιδιόμορφα πολυτάραχη εικοσαετία των μοντέρνων καιρών μας. 

The Boy
© GiorgosLanthimo

Kittin  (Παρασκευή 24/1, 23.30, Main Stage) 
Αδιαμφισβήτητα η ναυαρχίδα του φετινού Stegi.Radio Takeover ακούει στο όνομα Kittin (για τους ελαφρώς πιο παλιούς Miss Kittin). Η εντυπωσιακή εμφάνισή της στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού ανανέωσε το ενδιαφέρον (αν δηλαδή χρειαζόταν ανανέωση) για τη Γαλλίδα DJ και παραγωγό που έχει ταυτίσει το όνομα της, όσο λίγες, με ένα μεγάλο κεφάλαιο της ηλεκτρονικής μουσικής και η επιστροφή της στην Αθήνα είναι απλώς «άχαστη». Τριάντα χρόνια σπουδαίας καριέρας στα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά μονοπάτια θα γεμίσουν το αγνώριστο main stage της Στέγης όσο η Kittin θα εξαπολύει την απίστευτη ενέργεια της. 

Kittin
© Katja_Ruge

David Vunk (Παρασκευή 24/1, 01.15, Main Stage) 
Πάνε μαζί italo disco και acid techno; Αν είσαι ο David Vunk μάλλον ναι αφού ο Ολλανδός Italo-god  DJ και παραγωγός φαίνεται να ξέρει πώς να αναμιγνύει παιχνιδιάρικα genres που στα αυτιά ενός πιουρίστα δεν θα χώραγαν ποτέ μαζί στο ίδιο set. H αγάπη του Vunk για την italo disco άνοιξε για εκείνον μια πιο funky διάσταση - ίσως να ήταν και το twist που τον έκανε να ξεχωρίσει και να βρει τον ήχο του. Παλιά καραβάνα που ξέρει καλά πώς να κάνει ένα ζευγάρι Technics να κελαηδήσουν, ιδιοκτήτης του label Moustache Records, γνωστός για τη χορευτική και σέξι διάθεση με την οποία στήνει τα sets του και ακόμα πιο γνωστός για την εμμονή του να χωράει σε οποιαδήποτε περίσταση ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο, γνώριμο ή αγνώριστο μέτρο από το “Gimme! Gimme! Gimme!” των ABBA ο David Vunk θα πάρει σκυτάλη από την Kittin τη νύχτα της Παρασκευής για να μας πάει μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου. Spot ABBA in this set. 

David Vunk
© Jelle Mollema

Deena Abdelwahed (Παρασκευή 24/1, 01.30,  -1)
Την ίδια περίπου ώρα που το Main Stage θα μεταμορφώνεται σε μια αλλιώτικη disco υπό τους ήχους του David Vunk, στο υπόγειο της Στέγης θα γράφεται μια πολύ διαφορετική ιστορία. Η Deena Abdelwahed είναι από τα πιο ενδιαφέροντα ονόματα για εκείνους που ενδιαφέρονται περισσότερο για το κυνήγι του «διαφορετικού» από το στριμωξίδι στις μεγάλες σκηνές για τα «μεγάλα» ονόματα. Η Τυνήσια DJ και παραγωγός συνδύασε τις καταβολές της και τις εναλλακτικές κοινότητες της χώρας της με την πλούσια underground γαλλική σκηνή, στην οποία βρέθηκε στα 26 της χρόνια διαμορφώνοντας έναν πειραματικό electro ήχο βουτηγμένο στις υπο-κουλτούρες και την avant – garde αισθητική. Ένας ήχος που όπως ήταν φυσικό πιάστηκε αμέσως από τα ραντάρ των μεγαλύτερων ηλεκτρονικών brands όπως το Sonar και το Boiler Room οδηγώντας την Deena Abdelwahed σε μεγαλύτερη και άξια αναγνώριση. Το ντεμπούτο album της «Khonnar” από το 2028 είναι η ιδανική προθέρμανση για το set της την Παρασκευή στο -1 της Στέγης – μια κατάρριψη κάθε γνωστού κώδικα ακόμα και της πειραματικής techno – μια αντικομφορμιστική πρόταση για γενιές που δεν ενδιαφέρονται να κάνουν αυτό που ευχαριστεί τους άλλους αλλά εκείνο που τουλάχιστον ικανοποιεί την προσωπική τους περιέργεια για ένα ολοένα και πιο χαοτικό κόσμο. 

Deena Abdelwahed
© Yassine Meddeb Hamrouni

Irreversible Entaglements (Σάββατο 25/1, 20.30, Main Stage) 
Στα καλά νέα του εγχώριου μουσικού ενδιαφέροντος τα τελευταία χρόνια συγκαταλέγεται και η εντυπωσιακή άνοδος της jazz και των δημιουργικών παρακλαδιών της, γεγονός που επιτρέπει στους διοργανωτές και τους curators να «τολμούν» να περιλαμβάνουν στα line – ups όλο και πιο πολλά σχήματα που υπό παλαιότερες συνθήκες θα χωρούσαν μόνο στο Athens Jazz Festival. Το free jazz κουιντέτο των Irreversible Entaglements είναι μια τέτοια περίπτωση και η εμφάνισή τους στο main stage της Στέγης το βράδυ του Σαββάτου δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη από κανέναν εκλεκτικό ακροατή. Με albums που υμνήθηκαν από όλα τα έγκριτα μουσικά έντυπα του κόσμου, από το The Quietus μέχρι το NPR, η συντροφιά που έδεσε μέσα από τη μουσική και τον ακτιβισμό έρχεται στην Αθήνα για να καταθέσει την ανατρεπτική της jazz πρόταση – κι εμείς είμαστε όλοι αυτιά. 

Irreversible Entanglements
© Piper Ferguson

Black Morris a.k.a. Negros tou Moria (Σάββατο 25/1, 23.00, Main Stage) 
Το πόσο σημαντικό είναι ένα act όπως του Black Morris, δηλαδή του ειδώλου της εγχώριας ραπ σκηνής που ακούει στο πιο δημιουργικό και αιχμηρό όνομα στους κόλπους της, να φιγουράρει στην κεντρική σκηνή της Στέγης δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση. Ο Νέγρος του Μοριά, με την τραμπέτικη πρότασή του που κρύβει πολύ περισσότερη σκέψη και ουσία από πολλές, τάχα μου δήθεν, σκεπτόμενες καλλιτεχνικά εγχειρήματα που προσπαθούν να καυτηριάσουν τα κακώς κείμενα αυτού του τόπου, είναι ένα από τα μετρημένα στα δάχτυλα απόλυτα ενδιαφέροντα και ξεχωριστά acts που έχουν δισκογραφηθεί τελευταία και βρίσκεται ακριβώς στη στιγμή που έχει ό, τι χρειάζεται για να σπάσει ακόμα περισσότερα σύνορα.

Black Morris

Venus Volcanism (Σάββατο 25/1, 23.00, Upper Stage) 
H Venus Volcanism, κατά κόσμον Ρένα Ρασούλη, είναι από εκείνα τα acts που θέλεις να γνωρίσεις καλύτερα και η εμφάνισή της στο Upper Stage της Στέγης το βράδυ του Σαββάτου είναι η καταλληλότερη ευκαιρία. Με ένα εξαιρετικό album (“Tissue”)  στο πρόσφατο ενεργητικό της, εμπνευσμένο από τα χρόνια που πέρασε σε μια ισλανδική κωμόπολη και έναν ήχο που βάζει τα πολυφωνικά σχήματα και την ambient στην ίδια πρόταση δημιουργεί δεδομένο ενδιαφέρον για την εμφάνισή της. Το “Katara’s Lament” είναι μια καλή γεύση για αυτό που κάνει η Venus Volcanism και για τους λόγους που είναι πολύ σημαντικό να στηρίζονται αυτές οι προσπάθειες. Τα υπόλοιπα στους πάνω ορόφους της Στέγης το βράδυ του Σαββάτου. 

Venus Volcanism

Crystallmess (Σάββατο 25/1, 00.00, Main Stage)
Αν είστε ravers χωρίς παρωπίδες και λάτρεις του απρόβλεπτου το set αυτής της αταξινόμητης Γαλλίδας DJ και παραγωγού είναι ό, τι δεν πρέπει να χάσεις από το φετινό Stegi.Radio Takeover. Μια φρέσκια ανάγνωση του rave που καταφέρνει να παίξει με ιδιώματα και sub genres αποφεύγοντας πολλές από τις παγίδες του freestyle χάρη στον κοινό παρονομαστή μιας κοινής ενέργειας με πολύ δυνατή ταυτότητα. Ακριβώς τα μεσάνυχτα η Crystallmess θα ανέβει στην κεντρική σκηνή της Στέγης και θα ενεργοποιήσει ένα spiral γεμάτο space echoes από ονειρικά synths και ελεύθερες μπότες. 

Crystallmess
© Marc Asekhame

Robert Hood (Σάββατο 25/1, 1.30, Main Stage) 
Οι μεγάλες ώρες του Σαββάτου είναι για τα μεγάλα ονόματα και δεν υπάρχει ιδανικότερο κλείσιμο για ένα ακόμα takeover στη Στέγη από τον κύριο «Υπουργό Πληροφοριών»  των Underground Resistance, τον κύριο Robert Hood Καντάρια techno, μισή ντουζίνα δημιουργικά aliases, πολλές δεκάδες κυκλοφορίες  και ένα από τα πιο αθόρυβα επιδραστικά minimal labels όλων των εποχών, η M-Plant συνοψίζουν σε τίτλους τα 35 χρόνια καριέρας που αυτή η μεγάλη DJ μορφή μετράει πίσω από τα πλατώ. Και επειδή τίποτα δεν είναι τυχαίο το “The Protein Valve” του Robert Hood είναι από τους πρώτους δίσκους που αγόρασε η Miss Kittin για να γράψει τα πρώτα της χιλιόμετρα στο DJing. 

Robert Hood

Κάπως έτσι οι δύο φετινοί headliners του Stegi.Radio Takeover συναντιούνται ως γνήσια μεγάλα πνεύματα με τις κουκίδες των υπόλοιπων handpicked acts του διημέρου να ενώνονται δείχνοντας τον δρόμο προς το γνωστό κόκκινο νέον της Λεωφόρου Συγγρού παραφράζοντας το: All we have is worlds, all we have is music. 

STEGI.RADIO Takeover 2025

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 124 άρθρα.