- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Γιώργος Γερωνυμάκης: Χρωστάω, κυριολεκτικά, τη ζωή μου στο θέατρο και τον κινηματογράφο
Ο ηθοποιός μιλάει για την εναλλαγή θεάτρου με σινεμά, καθώς και για το παρελθόν του στο τραγούδι
Γιώργος Γερωνυμάκης: Ο ηθοποιός μιλάει στην Athens Voice με αφορμή την προβολή της ταινίας «Γελοίοι Έρωτες» στην οποία πρωταγωνιστεί, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Γεννημένος στον Πειραιά, ο Γιώργος Γερωνυμάκης σπούδασε ηθοποιία στη Δραματική Σχολή «Σύγχρονο Θέατρο» του Γιώργου Κιμούλη και τη Δραματική Σχολή του Άκη Δαβή και της Ρούλας Πατεράκη, ενώ παρακολούθησε σεμινάρια στο Studio Nama του θεάτρου Επί Κολωνώ (από το 2013 έως το 2017), με εισηγήτρια την Ελένη Σκότη. Η καριέρα του στο θέατρο ξεκίνησε το 2006, με την παράσταση «Ένας Μάκβεθ», των Δαβή-Πατεράκη, ενώ η πρώτη του κινηματογραφική παρουσία πραγματοποιήθηκε στην μικρού μήκους ταινία, «Ίχνη» (2017), του Θανάση Βασιλείου. Εκτός από το θέατρο και τον κινηματογράφο, ασχολείται κατά καιρούς και με το τραγούδι, έχοντας λάβει μέρος πέρυσι στον επίσημο διαγωνισμό του τηλεοπτικού σόου «The Voice».
Πριν από λίγες μέρες, η νέα ασπρόμαυρη, σπονδυλωτή ταινία του Δημήτρη Κατσιμίρη — στο πρώτο μέρος της οποίας πρωταγωνιστεί ο Γιώργος Γερωνυμάκης — έκανε πρεμιέρα στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Με αφορμή την δεύτερη αυτή ταινία μεγάλου μήκους στην οποία πρωταγωνιστεί, ο ηθοποιός μίλησε στην Athens Voice για την σχέση του με το θέατρο και το σινεμά, καθώς και για τα νέα project επάνω στα οποία δουλεύει αυτή την εποχή.
-Η νέα σας ταινία, «Γελοίοι Έρωτες», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κατσιμίρη, έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στις 8 και 9 Νοεμβρίου. Πώς γνωριστήκατε με τον σκηνοθέτη; Είναι η πρώτη σας συνεργασία μαζί του;
Όταν ο Δημήτρης Κατσιμίρης ετοίμαζε την πρώτη του ταινία, «Με αξιοπρέπεια» (2022) και έψαχνε ηθοποιό για τον ρόλο του Γιώργου, ο Ηλίας Βαλάσης του μίλησε για μένα. Ο Δημήτρης, τότε, θυμήθηκε ότι με είχε δει στο θέατρο, στην παράσταση «Λεωφορείο ο πόθος», του Τενεσί Ουίλιαμς, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη. Με πήρε τηλέφωνο, συναντηθήκαμε και έτσι ξεκίνησε η συνεργασία μας, η οποία συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.
-Πρόκειται για μια σπονδυλωτή, κωμικοτραγική ταινία, αποτελούμενη από έξι «επεισόδια», που μιλούν για εκείνες τις πτυχές του έρωτα που συχνά αποφεύγουμε να παραδεχτούμε. Εσείς παίρνετε μέρος στο πρώτο «επεισόδιο», όπου ένα ζευγάρι δοκιμάζει για πρώτη φορά την ανταλλαγή συντρόφων (swinging) με ένα νεότερο ζευγάρι, αλλά ο σύζυγος ανακαλύπτει πως δεν είναι έτοιμος για κάτι τέτοιο, με τραγικές συνέπειες για τη βραδιά. Τι ενοχλεί περισσότερο τον χαρακτήρα και γιατί;
Κοίτα, υπάρχει μεγάλη διαφορά από την φαντασίωση μέχρι να φτάσεις στην πράξη. Στην φαντασίωση, ακόμα και αν κάτι δεν αρέσει σε εμάς, θα το δοκιμάσουμε, εφόσον μας το ζητάει ο/η σύντροφός μας, θέλοντας να τον/την ικανοποιήσουμε. Όμως, την ώρα τις πράξης, όλα είναι αλλιώς και εκεί φαίνεται τι πραγματικά αντέχει κάποιος και μέχρι που είναι τα όρια του. Έχω την αίσθηση ότι αυτό που ενοχλεί πραγματικά τον δικό μου χαρακτήρα είναι ότι η σύντροφός του, στην ουσία, δεν τον «ακούει» καθόλου. Δεν υπολογίζει ότι δεν αντέχει — δεν μπορεί — να κάνει το επόμενο βήμα και εκεί για μένα φαίνεται ποσό ειλικρινά αγαπάς κάποιον: Το ότι σέβεσαι τα «όχι» του. Θα μου πεις, γιατί το προσπάθησε; Δεν ήξερε; Ήξερε, όμως, δυστυχώς, στο όνομα του έρωτα γινόμαστε τα πιο εύκολα θύματα και ταυτόχρονα οι πιο σκληροί θύτες.
-Πώς προετοιμαστήκατε για να παίξετε αυτόν τον ρόλο; Είχατε κάποιο πρότυπο στο μυαλό σας ή αφήσατε το σενάριο να σας οδηγήσει;
Για κάθε μου ρόλο, η βάση από την οποία ξεκινάω είναι το βιογραφικό του χαρακτήρα, το οποίο φτιάχνω σιγά-σιγά, βάζοντας μέσα πληροφορίες από το κείμενο, μέχρι να φέρω τον ήρωα μου στο «τώρα». Μόλις το καταφέρω αυτό, σε πρώτο βαθμό, από εκεί και ύστερα ακολουθώ τις οδηγίες του σκηνοθέτη σχετικά με τον ρόλο.
-Η εμπειρία σας ως ηθοποιός έχει υπάρξει κυρίως θεατρική. Ποιες είναι οι κύριες διαφορές μεταξύ θεάτρου και κινηματογράφου; Βρήκατε την προσαρμογή αυτή δύσκολη;
Μία σημαντική διαφορά με τον κινηματογράφο είναι ότι στο θέατρο έχεις τον χρόνο με το μέρος σου, από τις πρόβες μέχρι να ξεκινήσουν οι παραστάσεις, ενώ συνέχεια ανακαλύπτεις πράγματα για τον ρόλο σου, από την πρώτη έως και την τελευταία παράσταση. Στον κινηματογράφο, δεν έχεις πολλές φορές αυτή την πολυτέλεια του χρόνου και χρειάζεται να «βουτήξεις» πιο γρήγορα μέσα σε όλο αυτό, από το σημείο όπου μελετάς μόνος σου το σενάριο, μέχρι εκείνο που θα ξεκινήσουν οι πρόβες.
-Πριν ασχοληθείτε με την ηθοποιία, είχατε ασχοληθεί για λίγο και με το τραγούδι. Πώς αποφασίσατε να αφήσετε όλα τα υπόλοιπα πίσω και να δώσετε όλη σας την ενέργεια στο θέατρο και το σινεμά;
Ήρθαν έτσι τα πράγματα στη ζωή μου, αλλά, πέρα από τις καταστάσεις, εγώ ο ίδιος φέρω το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης που άφησα πίσω το τραγούδι. Ωστόσο, γνωρίζω πως εάν δεν είχα δώσει όλη μου την ενέργεια στο θέατρο και αργότερα στο σινεμά, ίσως και να μην ήμουν εδώ τώρα. Κυριολεκτικά, το θέατρο μου έσωσε τη ζωή. Στην πορεία, γνώρισα τον αείμνηστο κο Ανδρέα Κουλουμπή, βαρύτονο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, και έκανα χρόνια κλασικό τραγούδι μαζί του. Εκεί ανακάλυψα ξανά τη φωνή μου. Το γεγονός ότι τραγουδάω, με έχει βοηθήσει σε πολλές παραστάσεις, ενώ με την νέα χρονιά, ήδη ετοιμάζω κάποια live σε μουσικές σκηνές.
-Ποιον ρόλο θα θέλατε να παίξετε που δεν σας έχει ακόμα δοθεί η ευκαιρία;
Θα ήθελα πάρα πολύ να παίξω σε μιούζικαλ, ενώ για το μέλλον, θα τολμήσω να πω τον ρόλο του μάντη Τειρεσία, από το έργο «Αντιγόνη» του Σοφοκλή. Σε ένα έργο, όσο σπουδαίο κι αν είναι, σημασία έχει ο σκηνοθέτης και η οπτική του επάνω σε αυτό. Έχουμε δει σπουδαία έργα να «χάνονται» και έργα που δεν θεωρούσαμε σπουδαία, να γίνονται σπουδαία χάρη στον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς. Έτσι, για μένα δεν έχει τόση σημασία το έργο, όσο η συνεργασία με τους συντελεστές, που θα με πάει ένα βήμα παραπέρα και ως ηθοποιό, αλλά και ως άνθρωπο.
-Σκοπεύετε να ασχοληθείτε ξανά σύντομα με τον κινηματογράφο; Υπάρχει κάποιο project επάνω στο οποίο δουλεύετε αυτή τη στιγμή;
Γίνονται συζητήσεις για μια καινούρια ταινία, αλλά δεν πρόκειται για κάτι επίσημο ακόμα. Έχουμε ξεκινήσει, όμως, γυρίσματα για μια νέα μίνι σειρά για την ΕΡΤ, με τίτλο, «Οι θάλασσες μας χώρισαν» η οποία βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Ιφιγένειας Τέκου, σε σενάριο Σοφίας Σωτηρίου και σκηνοθεσία Χρήστου Δήμα. Παράλληλα, κάνω πρόβες στο Θέατρο Βαφείο «Λάκης Καραλής» πάνω σε ένα καινούριο ελληνικό έργο της Άννας Ετιαρίδου, με τίτλο «Η Διαθήκη», σε σκηνοθεσία Κώστα Δελακούρα.
-Πότε θα κυκλοφορήσουν οι «Γελοίοι Έρωτες» στις κινηματογραφικές αίθουσες, όπου θα μπορεί να τις δει το ευρύτερο σινεφίλ κοινό;
Με την νέα χρονιά, γύρω στα μέσα του Ιανουαρίου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το έργο του Μάικ Φλάναγκαν επαναφέρει στο νου συγκινητικές στιγμές του σινεμά
Οι δηλώσεις του προκάλεσαν αμέσως αντιδράσεις στα social media
Η διάσημη ηθοποιός θα παραστεί στην προβολή της διεθνούς παραγωγής «Μαρία Κάλλας – Μόνικα Μπελούτσι: Μια Συνάντηση» στο Παλλάς
Πρεμιέρα τον Απρίλιο του 2026
Ένα μινιμαλιστικό αλλά και άρτιο στις λεπτομέρειές του οικογενειακό δράμα
Oι πρωταγωνιστές Μάικλ Κέιν και Γκλέντα Τζάκσον αποτελούν ένα απολαυστικό δίδυμο
Το φιλμ κέρδισε το Βραβείο καλύτερης ταινίας στο τμήμα Generation του Φεστιβάλ Βερολίνου 2025.
Θρίλερ που καθηλώνει με τον δυναμισμό του και συγκινεί με την αδυσώπητα σκληρή αλήθεια του.
Όταν ο Κρίστοφερ Νόλαν μεταφέρει στο σινεμά το πιο επιδραστικό κείμενο της δυτικής λογοτεχνίας
Από πού εμπνεύστηκαν οι αδερφοί Ντάφερ για να δημιουργήσουν την επιτυχημένη σειρά
Ο διάσημος σκηνοθέτης ανοίγει τον δρόμο για νέο κεφάλαιο στο κινηματογραφικό σύμπαν του Kill Bill
Η 90χρονη σταρ της υποκριτικής μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην καριέρα και την καθημερινότητά της
«Μου αρέσει να δουλεύω με ηθοποιούς, δεν θέλω να τους αντικαταστήσω», ανέφερε ο σκηνοθέτης
Ο Βρετανός ηθοποιός προσπέρασε τους Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον και Χένρι Κάβιλ
Ουρές και μεγάλη αγάπη για τη νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη στα σινεμά της Αθήνας και της επαρχίας
Θα προβληθούν συνολικά 64 ταινίες από 46 χώρες, μέσα από τις οποίες ξεδιπλώνονται ιστορίες τόλμης, αναζήτησης και μετάβασης
Δείτε το βίντεο-αφιέρωμα της εταιρείας παραγωγής
Η ετήσια διοργάνωση της Ταινιοθήκης της Ελλάδος επιστρέφει από 3 έως 18 Δεκεμβρίου - Μπείτε στην κλήρωση για να κερδίσετε εισιτήριο για όλο το φεστιβάλ
Μια κατασκότεινη αλληγορία για τη μητρότητα, τον γάμο και την εύθραυστη ψυχική υγεία που μόνο κατά διαστήματα γίνεται ουσιώδες ή αποτελεσματικό ως προς τους στόχους που θέτει.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.