Κινηματογραφος

The Journey: Η Χιλή παίρνει θέση ενάντια στον εθισμό στον τζόγο

Μια «αργή καύση» που σε παγιδεύει, όπως ακριβώς κάνει και ο εθισμός στον στοιχηματισμό

Αλκιβιάδης Σιαράβας
Αλκιβιάδης Σιαράβας
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στη σύγχρονη Χιλή, η καθημερινότητα έχει κατακλυστεί από διαφημίσεις στοιχηματικών εταιρειών. Από ποδοσφαιρικούς αγώνες και livestreams, μέχρι την πιο απλή περιήγηση σε TikTok και Instagram, η προώθηση των online τυχερών παιχνιδιών είναι πανταχού παρούσα — και σχεδόν χωρίς κανέναν περιορισμό.

Απέναντι σε αυτή τη νέα, ανησυχητική πραγματικότητα, η Fundación Contradicción, το πιο αναγνωρισμένο ίδρυμα στη Χιλή για την καταπολέμηση των εξαρτήσεων, σε συνεργασία με τη διαφημιστική εταιρεία Wolf BCPP και την εταιρεία παραγωγής LANDIA, δημιούργησαν μια ισχυρή και ανατρεπτική ταινία μικρού μήκους, το «The Journey».

Μια νέα όψη του εθισμού για την οποία κανείς δεν μιλάει

Η ταινία, η οποία προβάλλεται στις τοπικές κινηματογραφικές αίθουσες από τον Απρίλιο του 2025, δεν ακολουθεί τη συμβατική αφήγηση για τον τζόγο. Αντίθετα, εστιάζει σε μια λιγότερο γνωστή, αλλά ολοένα και πιο διαδεδομένη πλευρά: τον εθισμό στον διαδικτυακό στοιχηματισμό, κυρίως μέσω κοινωνικών δικτύων και influencer marketing.

Σκηνοθετημένο από τον Roddy Dextre και με εντυπωσιακή κινηματογράφηση από τον Julián Amaru, το «The Journey» δεν επιδιώκει να σοκάρει με εικόνες κατάρρευσης ή υπερβολικής δραματοποίησης. Επιλέγει μια πιο διακριτική, αλλά βαθιά ανησυχητική αφήγηση: παρακολουθούμε έναν νέο άνθρωπο να βυθίζεται σιγά-σιγά στην εξάρτηση, χωρίς θόρυβο, χωρίς συνειδητή καμπή — απλώς μέσω μικρών καθημερινών επιλογών που οδηγούν σε μεγάλο τίμημα.

The Journey: Η Χιλή παίρνει θέση ενάντια στον εθισμό στον τζόγο

Μια έξυπνη στρατηγική επικοινωνίας (βραδύ αφήγημα)

Η καμπάνια είναι υποδειγματική στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί το ίδιο το μέσο του κινηματογράφου — ένα περιβάλλον όπου ο θεατής είναι δεκτικός και λιγότερο αποσπασμένος — για να μεταδώσει το μήνυμα με μεγαλύτερη συναισθηματική ένταση.

Σε μια εποχή όπου ο καταναλωτής βομβαρδίζεται με άμεσες, εφήμερες πληροφορίες, το «The Journey» επιλέγει το βραδύ αφήγημα. Μια «αργή καύση» που σε παγιδεύει, όπως ακριβώς κάνει και ο εθισμός στον στοιχηματισμό. Δεν φωνάζει. Δεν δείχνει. Αφήνει το κοινό να καταλάβει μόνο του.

Το νέο μαρκετινγκ της κοινωνικής ευθύνης

Στην εποχή των υπερκορεσμένων μηνυμάτων και της κυνικής εμπορευματοποίησης των πάντων, το «The Journey» εκπροσωπεί μια διαφορετική προσέγγιση: marketing με ουσία, όχι απλώς με στόχο τη "συνειδητοποίηση" αλλά με πρόθεση την αλλαγή συμπεριφοράς.

Στη Χιλή, η έλλειψη κανονισμών γύρω από τη διαφήμιση τυχερών παιχνιδιών έχει οδηγήσει σε μια ομαλοποίηση της κουλτούρας του στοιχηματισμού, ειδικά στις νεαρές ηλικίες. Το «The Journey» τοποθετείται ακριβώς απέναντι σε αυτή την κανονικοποίηση, φέρνοντας στο κέντρο της δημόσιας συζήτησης τον εθισμό ως προοδευτική, ύπουλη παγίδα και όχι ως ξαφνικό γεγονός.

Ένα «ταξίδι» που αξίζει να γίνει παγκόσμιο

Η δύναμη του “The Journey” δεν περιορίζεται στα σύνορα της Χιλής. Σε έναν κόσμο όπου ο online στοιχηματισμός γιγαντώνεται και ταυτόχρονα κανονικοποιείται επικίνδυνα, το μήνυμά του είναι επίκαιρο, παγκόσμιο και απαραίτητο. Με ήσυχο, σχεδόν ποιητικό τρόπο, η Fundación Contradicción και η Wolf BCPP δείχνουν ότι η αληθινή δύναμη μιας καμπάνιας δεν βρίσκεται στην υπερβολή, αλλά στη σιωπηρή αλήθεια που μένει μαζί σου πολύ μετά τους τίτλους τέλους.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

Δειτε περισσοτερα