Όσα είπαμε με έναν από τους πιο επιδραστικούς στοχαστές της εποχής μας
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
ΕΜΕΙΣ: Μια ταινία για τον Bloody Hawk - Μιλήσαμε με τους σεναριογράφους και σκηνοθέτες του ντοκιμαντέρ
Οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ «ΕΜΕΙΣ - Μια ταινία για τον Bloody Hawk» μιλάνε στην Athens Voice για το πρότζεκτ τους και τη συνεργασία με τον ράπερ.
«Θέλω στην κορυφή του ραπ να κάτσει ένας nerd»… Το είπε, και το έκανε. Ο Νικόλας Κίτσος, ο αδύνατος τύπος με τα γυαλιά που μεγάλωσε στις εργατικές κατοικίες της Εκτενπόλ σήμερα είναι ο Bloody Hawk. Ο ράπερ που γεμίζει γήπεδα, καταλαβαίνεις τα τραγούδια του από το πρώτο beat και ξαφνικά το να οδηγάς daewoo είναι κάπως κουλ. Ο εσωστρεφής 29χρονος που δεν δίνει συνεντεύξεις και σκέφτεται ξανά -και ξανά- καθετί που κάνει, ώστε να είναι τέλειο, εμφανίστηκε πριν μερικές μέρες στη μεγάλη οθόνη.
Το τρέιλερ για το ντοκιμαντέρ «ΕΜΕΙΣ - Μια ταινία για τον Bloody Hawk» είχε κυκλοφορήσει ήδη από τον Νοέμβριο του 2024, μέσω ανάρτησης του ίδιου στο Instagram. Βλέποντάς το καταλάβαινες πως θα είναι ένα πρότζεκτ με πολλή μουσική, αποσπάσματα από συναυλίες και κάποιες αθέατες πλευρές του Νίκου για το πώς κατάφερε να γίνει ο Bloody Hawk. Πόσα παραπάνω μπορεί όμως να δείξει ένα ντοκιμαντέρ για έναν νέο καλλιτέχνη, ο οποίος βρίσκεται τώρα στο pick και όχι στο τέλος της καριέρας του;
Για όσους έχετε δει το ντοκιμαντέρ, μάλλον γνωρίζετε την απάντηση. Ανεξάρτητα με το αν είσαι φαν του Bloody Hawk, τα 100 κινηματογραφικά λεπτά που παρακολουθείς είναι ένα ψηφιδωτό με στιγμές που σε κάνουν να γελάσεις, να συγκινηθείς, να σιγοτραγουδήσεις και να θυμηθείς τι σημαίνει εμείς. Για όλο αυτό το πρότζεκτ, μίλησαν στην Athens Voice οι σεναριογράφοι (Φαίδρα Βόκαλη και Κωστής Θεοδοσόπουλος) και οι σκηνοθέτες (Ορέστης Πλακιάς και Στέλιος Κοτιώνης), εξηγώντας πώς γυρίζεις μια ταινία που μέσα σε τέσσερις μέρες έσπασε ρεκόρ εισιτηρίων στην κατηγορία ντοκιμαντέρ.
«Κύριες και κύριοι καλησπέρα, θέλω να σας πω ότι σας ευχαριστώ πάρα, πάρα πολύ. Με τιμάει πραγματικά η παρουσία σας εδώ. Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψω τι είναι αυτό που θα δείτε τα επόμενα λεπτά, αλλά το μόνο πράγμα για το οποίο είμαι σίγουρος είναι ότι αυτή είναι μια ρομαντική, μια αθώα και κυρίως μια αληθινή ιστορία. Θέλω να ευχαριστήσω όλη την ομάδα που δούλεψε πολύ σκληρά και έκανε όλο αυτό πραγματικότητα, τον Ορέστη, τον Στέλιο, την Φαιδρά και τον Κωστή, παρακαλώ ένα χειροκρότημα. Καλή προβολή», αυτά ήταν τα λόγια του Bloody Hawk την ημέρα που παρακολουθήσαμε την avant-premier του ντοκιμαντέρ.
Η ιδέα προέκυψε από τον Ορέστη Πλακιά σε συνεννόηση με τον Γιώργο Ραπτόπουλο της Dynasty Group, και την ομάδα του Bloody Hawk. Ο Ορέστης γνωριζόταν εδώ και χρόνια με τον Κωστή, την Φαίδρα και τον Στέλιο, επομένως το να δουλέψουν μαζί ήταν κάτι που ήρθε αρκετά φυσικά.
Φαίδρα: Ήμουν απίστευτα ενθουσιασμένη όταν μας έγινε η πρόταση, μου φαινόταν σχεδόν τρελό ότι θα έχω την ευκαιρία να ασχοληθώ δημιουργικά με έναν καλλιτέχνη που πιστεύω και θαυμάζω τόσο πολύ. Επίσης, μου φάνηκε πολύ δελεαστικό ότι θα έμπαινα στο στούντιο, θα τον ακολουθούσα στην περιοδεία, θα έβλεπα όντως πώς είναι η ζωή του.
Ορέστης και Στέλιος: Όταν μας πήραν τηλέφωνο από τη Dynasty και μας ενημέρωσαν ότι μπορούμε επίσημα να «παρακολουθήσουμε» τον Bloody Hawk στη διαδικασία της ηχογράφησης του «Φθηνά Τρικς 2», ήμασταν εντελώς ψαρωμένοι. Μαζέψαμε τα πράγματά μας, ανεβήκαμε στη Θεσσαλονίκη, πήγαμε στο ΕΜΕΙΣ Studio και τρυπώσαμε στην καθημερινότητά του, χωρίς να έχουμε ιδέα τι πάμε να κάνουμε. Σκεφτήκαμε, ας πάμε να δούμε πώς είναι, και αν δεν τα καταφέρουμε, τουλάχιστον θα έχουμε ζήσει μια στουντιακή εμπειρία.
Χρειάστηκε περίπου ένας χρόνος για να ολοκληρωθεί το ντοκιμαντέρ, με deadline την κυκλοφορία του δίσκου «Φθηνά Τρικς 3» που έχει προγραμματιστεί για φέτος τον Μάιο. Δώδεκα μήνες, στους οποίους τόσο οι σκηνοθέτες όσο και οι σεναριογράφοι βρέθηκαν αρκετές φορές στο σημείο να μην είναι σίγουροι αν τελικά θα τα καταφέρουν, τόσο λόγω χρόνου όσο και μεγάλου όγκου υλικού που έπρεπε να διαχειριστούν.
Κωστής: Το αρχειακό υλικό είναι ίσως πάνω από 50 ώρες. Υπάρχει υλικό από την μέρα που γεννήθηκε. Το να τα βρουμε όλα αυτά δεν ήταν καθόλου απλό, παρόλο που είχαμε τον Νίκο ως συνδετικό κρίκο. Έπρεπε και εκείνος να το μαζέψει από φίλους, συνεργάτες, ακόμα και άτομα που πλέον δεν είχαν επαφές. Κατα τη διάρκεια της περιοδείας, το καλοκαίρι, είχαμε ήδη υλικό που το εξετάζαμε, αλλά ο μεγάλος όγκος μαζεύτηκε μετά την περιοδεία. Βλέπαμε υλικό όσο μοντάραμε, κοινώς, όλα γίνονταν παράλληλα.
Ορέστης και Στέλιος: Το υλικό που είχαμε για αυτή την ταινία ήταν απίστευτα χαοτικό. Πρόκειται για πλάνα από ολόκληρη τη ζωή ενός ανθρώπου, ο οποίος γεννιέται και μεγαλώνει σε μια εποχή που κάθε στιγμή μπορεί να καταγραφεί από τον οποιονδήποτε. Η Φαίδρα και ο Κωστής είχαν επωμιστεί τη δύσκολη δουλειά, το να μιλήσουν με όλο τον κύκλο του Νίκου, να τους πείσουν να μας δώσουν ό,τι έχουν και να δούνε πρώτοι όσα έχουμε συγκεντρώσει. Θα μπορούσαμε -χωρίς υπερβολή- να κάνουμε και μια σειρά για τον Bloody.
Ο Bloody Hawk είναι ένα αρκετά εσωστρεφές άτομο, κάτι το οποίο οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ το γνώριζαν εξ αρχής. Παρόλα αυτά, βρήκαν τον τρόπο να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του, να «κουμπώσουν» όλοι μαζί και να βγει το αποτέλεσμα χάρη στο οποίο σήμερα γεμίζουν οι κινηματογραφικές αίθουσες.
Κωστής: Θυμάμαι εκείνο το βράδυ, πριν περίπου έναν χρόνο. Ανεβαίναμε τα σκαλάκια της χαραποθήκης και μπαίναμε στο κρυφό γραφείο της Dynasty Group. Ειλικρινά, δεν είχαμε ιδέα τις μας περίμενε (γέλια). Είχαμε πει ότι θελουμε να κάνουμε μια off the record συνέντευξη με τον Βloody και να την έχουμε μόνο στα κινητά μας, ως αρχείο, για να ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε το σενάριο. Μας έδωσαν το okay, πήγαμε στη μυστική χαρταποθήκη και καθίσαμε, μιλήσαμε, ξεκινήσαμε μια μεγάλη κουβέντα, η οποία διήρκησε περίπου 6 ώρες. Εκείνη ήταν η πρώτη φορά που ο ίδιος κάπως ένιωσε πιο άνετα μαζί μας, είχε όρεξη να μας εμπιστευτεί. Εκείνη την μέρα θεωρώ έγινε το κλικ.
Φαίδρα: Το γεγονός ότι σε εκείνη την πρώτη μεγάλη συζήτηση δεν υπήρχε μια κάμερα να τον τραβάει, ήταν πολύ απελευθερωτικό. Γενικά, ήταν πολύ επιφυλακτικός, αλλά φαινόταν ότι θα δώσει ένα περιθώριο. Έτσι, κάθε φορά που βρισκόμασταν ανοιγόταν και λίγο περισσότερο.
Ορέστης και Στέλιος: Η πιο κρίσιμη στιγμή ήταν η μέρα που δείξαμε την ταινία για πρώτη φορά στον Bloody Hawk, την Ανελίς και τον Dynasty. 15 Φεβρουαρίου 2025. Ο Bloody δεν είχε ιδέα τι θα δει, υπάρχουν πράγματα στην ταινία που δεν φανταζόταν ποτέ ότι θα βρίσκονται εκεί μέσα, οπότε δικαιολογημένα η σκέψη του όλο αυτό το διάστημα συνοψιζόταν στο «οκ, αφιερώσατε έναν χρόνο στο να κάνετε μια ταινία για εμένα, αλλά εγώ δεν ξέρω πώς νιώθω γι’ αυτό και σίγουρα δεν συναινώ στο να μοιραστεί εκεί έξω». Δεν ήταν η πρώτη φορά που κάποιος δημιουργεί οπτικοακουστικό υλικό για τον Bloody και εκείνος αρνείται να δώσει τη συγκατάθεσή του για να κυκλοφορήσει. Ωστόσο, καταφέραμε να γίνουμε ομάδα και να λειτουργήσει όλο αυτό.
Κωστής: Είμαστε τυχεροί, γιατί αν και ο Νίκος δεν δίνει συνεντεύξεις, στους στίχους του μιλάει με πολλή ειλικρίνεια για αυτά που ζει και νιώθει. Οι ίδιοι του οι στίχοι μας οδήγησαν σε ιστορίες, σε πράγματα που θέλαμε να καταλάβουμε ακριβώς πώς έγιναν.
Τα περισσότερα ντοκιμαντέρ έχουν τη μορφή ερώτηση-απάντηση κοιτώντας απευθείας την κάμερα, κάτι το οποίο δεν συνέβη στο «ΕΜΕΙΣ - Μια ταινία για τον Bloody Hawk». Επίσης, η πλειοψηφία των βιογραφικών ταινιών έχει ως θεματική τη ζωή ενός καλλιτέχνη που είτε βρίσκεται στο τέλος της καριέρας του, είτε δεν είναι πλέον στη ζωή. Ο Bloody Hawk είναι το ακριβώς αντίθετο.
Κωστής: Το να μην είναι ένα κλασικό ντοκιμαντέρ ήταν πολύ συνειδητή επιλογή μας. Γενικά, κάναμε δεκάδες συνεντεύξεις, πολύωρες και αρκετές με του συνεργάτες του. Έτσι, φτιάξαμε έναν αφηγηματικό κορμό με voice-over, ο οποίος ντύνει όλη την ταινία. Προσωπικά με ιντρίγκαρε πολύ το γεγονός ότι είχαμε την ελευθερία να ψάξουμε όλη την ιστορία, να κάνουμε έρευνα, να δούμε το αρχειακό υλικό και να φτιάξουμε μια αφήγηση όπως ακριβώς την σκεφτόμασταν. Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον ότι ο Νίκος είναι μια περίπτωση που ο καλλιτέχνης είναι μόνο 29 ετών και συγκεκριμένα στο pick της καριέρας του. Αυτό ήταν πρόκληση, γιατί έπρεπε να δούμε και το τέλος της ταινίας ποιο θα ήταν.
Φαίδρα: Ίσως βέβαια και όλη αυτή η συνθήκη κάπως μας απελευθέρωσε, γιατί είδαμε την ταινία σαν μια ταινία ενηλικίωσης. Δώσαμε σημασία στα πράγματα που φτιάχνουν τον Νίκο στο πώς είναι τώρα. Ταυτόχρονα, ήμασταν σε μια αναζήτηση στο τι θα βάλει την άγκυρα της ιστορίας στο παρόν, και αυτό δεν το γνωρίζαμε από την αρχή. Όταν μας είπαν ότι σκέφτονται να κάνουν τη συναυλία στη Ξάνθη, εκεί είπαμε ότι γύρω από αυτό μπορεί να φτιαχτεί κάτι πολύ ωραίο. Βέβαια, όταν ξεκίνησαν να ακυρώνονται συναυλίες και η σκέψη του Νίκου να μην κάνει τη συναυλία στην Ξάνθη γιατί δεν φαινόταν εφικτό, εκεί μας είχαν κοπεί τα πόδια.
Ο τίτλος του ντοκιμαντέρ -εκτός του ότι συνδέεται με το στούντιο «ΕΜΕΙΣ»- σε προετοίμαζε για μια ιστορία μέσα από την οποία όντως δίνεται έμφαση στην έννοιας της ομάδας, της φιλίας, της κοινότητας, στο πόσα μπορεί κάποιος να καταφέρει όταν έχει μαζί του τα κατάλληλα άτομα.
Στέλιος και Ορέστης: Ήταν και για τους δυο μας πολύ σημαντικό, σε όλη τη διαδικασία του στησίματος της ιδέας, να αναδείξουμε πώς το μαζί και το «ΕΜΕΙΣ» έπαιξε τον δικό του ξεχωριστό ρόλο στη δημιουργία του μουσικού φαινομένου που ακούει στο όνομα Bloody Hawk.
Φαίδρα: Παρόλο που δεν ξέραμε πολλά για τον Bloody, είχαμε καταλάβει πως πρόκειται για ένα κοινοτικό πρότζεκτ και θέλαμε να κινηθούμε πέρα από την εικόνα ενός σταρ που έχει το απίστευτο ταλέντο και είναι εξαιρετικά ευφυής. Θέλαμε να δείξουμε ότι το να φτάσεις στην κορυφή γίνεται με τη βοήθεια πολλών ανθρώπων. Επίσης, το ότι θα ήμασταν τόσο τυχεροί που ο κάθε χαρακτήρας της ταινίας θα ήταν ένα ντοκιμαντέρ από μόνος του, δεν το γνωρίζαμε.
*Shout out στην ομάδα του μοντάζ: Χάρης Κατσουλιέρης, Γιώργος Παυλούδης, Βασίλης Τσουκαλάς και στην line producer, Γκρατσιέλλα Κανέλλου που κράτησε την ομάδα ενωμένη.
Για τους σκηνοθέτες, το ντοκιμαντέρ αυτό είναι μια ιστορία -είτε ακούς Bloody Hawk είτε όχι- που θα σου θυμίσει πόσα πράγματα μπορείς να καταφέρεις, ακόμα και αν φαινομενικά, δεν έχεις όλα τα φόντα.
Ορέστης: Ως ένα παιδί που μεγάλωσα στην ελληνική επαρχία, σε ένα χωριό πολύ μικρότερο από την Ξάνθη, και με όνειρο να ασχοληθώ με τη μουσική, η ιστορία του Νίκου ήταν για μένα αναπόδραστη ανάγκη. Έχοντας ζήσει όλες τις δυσκολίες που συναντά ένας έφηβος ο οποίος μεγαλώνει μακριά από την Αθήνα -και οποιαδήποτε έκφραση πολιτισμού για να λέμε την αλήθεια-, ήταν πολύ σημαντικό να μπορέσω να συμμετάσχω στη δημιουργία μιας ταινίας που θα εμπνεύσει. Για εμένα, είναι μια ιστορία για όλους εκείνους που νιώθουν ότι δεν έχουν το δικαίωμα να ονειρεύονται. Είναι μια υπενθύμιση, ότι θα βρουν τον τρόπο τους.
Ορέστης και Στέλιος: Αυτό που μας έχει σοκάρει στον Bloody Hawk, είναι η δύναμη που έχει να πείθει τους ανθρώπους να συνεχίζουν, ακόμη κι όταν όλα μοιάζουν μάταια.
Θα υπάρξει 2ο μέρος Bloody Hawk;
Φαίδρα: Η μητέρα του Νικόλα θέλει σίγουρα, είναι μια πανέμορφη γυναίκα και είχαμε πολλές ωραίες εμφανίσεις της που κόπηκαν. Σχεδόν της το χρωστάμε (γέλια).
Κωστής: Πριν μερικές μέρες, λέγαμε για πλάκα πως θα κάνουμε ένα δεύτερο μέρος και θα λέγεται «ΕΜΕΙΣ κι ΕΜΕΙΣ» (γέλια).
Και κάπως έτσι, μια μικρή ομάδα έφτιαξε το «ΕΜΕΙΣ - Μια ταινία για τον Bloody Hawk» που βγαίνει κάθε μέρα sold out, ταξιδεύει από Ελλάδα μέχρι Κύπρο και σου θυμίζει τι σημαίνει να μην σταματάς.
*Αυτή η συνέντευξη είναι για τον αδερφό μου, το άτομο που βάζει συνέχεια στο σπίτι να παίζει Bloody Hawk και μου έμαθε αυτή τη μουσική.
Δειτε περισσοτερα
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Η τρυφερή ματιά ενός αρχιτέκτονα στην πέτρα, τους ανθρώπους και τα δέντρα του τόπου
Οι θεματικές συζήτησης και οι προσωπικότητες που θα συμμετέχουν Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Με το νέο του άλμπουμ «Ανάμεσα» ανανεώνει το ελληνικό τραγούδι. Πριν βρεθεί «Ανάμεσα σε φίλους» στο Παλλάς, ταξιδέψαμε μαζί του ακούγοντας και μιλώντας
Με αφορμή το βιβλίο «Με τη δική σου ματιά μονάχα», η συγγραφέας μιλά αποκλειστικά στην Athens Voice για την πρόκληση να μετατρέψει την κρυφή ζωή της Μάιερ σε μια δυνατή μυθοπλαστική αφήγηση