- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Κριτική για την ταινία "Monday" του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, με πρωταγωνιστές τους Σεμπάστιαν Σταν, Ντενίζ Γκοφ, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Έλλη Τρίγγου.
Ερωτική δήλωση προς την Αθήνα εν μέσω μιας εναλλακτικής αισθηματικής δραμεντί. Το τέταρτο φιλμ στην καριέρα του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, μετά από τα διαφορετικής θεματολογίας «Bank Bang», «Wasted youth» και «Suntan», φιλοδοξεί να επιτύχει μια εντυπωσιακή βουτιά στα επικίνδυνα νερά του παράφορου έρωτα. Το σενάριο (του ίδιου του σκηνοθέτη σε συνεργασία με τον Ρομπ Χέιζ) ψαγμένο και ανήσυχο μαζί, δεν στοχεύει σε μια τυπική μεταφορά του χιλιοειδωμένου και ταλαιπωρημένου κινηματογραφικά boy meets girl. Αντί να είναι ένα απλό νούμερο που προστίθεται στην ατέλειωτη αλυσίδα των κινηματογραφικών ειδυλλίων, προτιμά να ανατρέψει τους βασικούς κανόνες τους με όχημα τη νευρώδη κίνηση της κάμερας (θαυμάσιες οι λήψεις της νυχτερινής, ηλεκτρισμένης Αθήνας που σφύζει από ερωτισμό και μυστήριο με ειδική μνεία να γίνεται στον μικρόκοσμο της Κυψέλης) και την κατανόηση της προσπάθειας των δύο ηρώων να αλλάξουν τη ζωή τους για χάρη του απόλυτου έρωτα. Δεν το πετυχαίνει πάντα καθώς πολλές εξελίξεις φαίνεται από νωρίς προς τα πού πηγαίνουν, αλλά στις περισσότερες των περιπτώσεων κυριαρχεί η έντιμη ματιά και η ειλικρινής αναζήτηση του «μοιραίου έρωτα» χωρίς εκπτώσεις και ημίμετρα. Το σημαντικότερο όπλο στη φαρέτρα του έλληνα σκηνοθέτη είναι η επιλογή και αξιοποίηση των δύο πρωταγωνιστών. Ο μαρβελικός «Στρατιώτης του Χειμώνα» Σεμπάστιαν Σταν και η ιρλανδή θεατρική κυρίως ηθοποιός Ντενίζ Γκοφ δένουν απόλυτα μεταξύ τους. Εκείνη, πρακτική και γήινη πείθει απόλυτα χάρη στη λαχτάρα της ανακάλυψης ενός ευαίσθητου άντρα που της μαθαίνει ξανά πώς να ζει. Εκείνος υπηρετεί πιστά τον ρόλο του παρορμητικού και επιπόλαιου καλλιτέχνη (που επιπλέον είναι πατέρας ενός μικρού παιδιού που βλέπει σπάνια) ο οποίος προσπαθεί για πρώτη φορά στη ζωή του να συνδέσει τον ρεαλισμό με το όνειρο. Φυσικά δεν είναι όλα τέλεια στη σχέση, αφού οι δύο ερωτευμένοι προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους που κάποια στιγμή είναι αναπόφευκτο να συναντηθούν. Κι αν τα πρώτα συγκρουόμενα επεισόδια έχουν αρκετή δόση χιούμορ (το καταστροφικό πάρτι που οργανώνουν προκειμένου να γνωριστούν οι φίλοι τους) η συνέχεια θα αποδειχτεί πιο πεζή και ισοπεδωτική. Ειδικά από τη στιγμή που το ερωτικό πάθος θα αρχίσει να υποχωρεί και τα ζητήματα της καθημερινότητας να ορίζουν το πρόγραμμά τους, το αναπόφευκτο ερώτημα είναι αν τελικά ο έρωτας μπορεί να νικήσει τα πάντα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γίνεται η πρώτη μαύρη ηθοποιός με δύο υποψηφιότητες στην κατηγορία μιούζικαλ/κωμωδίας
Ο ηγέτης των Rolling Stones σε ένα ιδιαίτερα προκλητικό φιλμ που αρχικά έμεινε εκτός διανομής
Frankenstein, Γκράντε, Ερίβο και «Adolescence» κλέβουν την παράσταση
Ο βραβευμένος με Όσκαρ δημιουργός του Ανόρα τοποθετείται
Η 91χρονη θρυλική ηθοποιός μιλά για την επιδείνωση της όρασης και της μνήμης της
Προάγγελος των Όσκαρ τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Λος Άντζελες
Το αστικό δράμα του σκηνοθέτη «νίκησε» δύο κακοκαιρίες και το κοινό γεμίζει τις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας
Η πρωτότυπη ταινία διαφέρει σε κάποια στοιχεία από την Ειδική Έκδοση του 1997
Η δύο φορές υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιός διαπραγματεύεται τον ρόλο της στο πολυαναμενόμενο σίκουελ
Ίσως όμως η μεγαλύτερη ανησυχία να αφορά τη δημιουργικότητα
Στους κινηματογράφους 6 Μαρτίου 2026 - Πότε θα προβληθεί στο Netflix
Ο διάσημος σκηνοθέτης αποκάλυψε τη λίστα του - Το «Black Hawk Down» στην πρώτη θέση
Τι έγραψαν ηθοποιοί και σκηνοθέτες για την τοποθέτησή του
Η κακοκαιρία ανέβαλε την πολυαναμενόμενη παρουσία της διάσημης ηθοποιού στην ταινία για τη Μαρία Κάλλας
Το έργο του Μάικ Φλάναγκαν επαναφέρει στο νου συγκινητικές στιγμές του σινεμά
Οι δηλώσεις του προκάλεσαν αμέσως αντιδράσεις στα social media
Η διάσημη ηθοποιός θα παραστεί στην προβολή της διεθνούς παραγωγής «Μαρία Κάλλας – Μόνικα Μπελούτσι: Μια Συνάντηση» στο Παλλάς
Πρεμιέρα τον Απρίλιο του 2026
Ένα μινιμαλιστικό αλλά και άρτιο στις λεπτομέρειές του οικογενειακό δράμα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.