Χορος

Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου 2022: 10 λόγοι που θα ξανακατέβουμε στην Πειραιώς 260

Διάσημοι δημιουργοί από το εξωτερικό, υποσχόμενες εγχώριες φωνές.

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 832
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
"Το κακό - Θεϊκή μέθη" της Μαρλέν Μοντέιρο-Φρέιτας
"Το κακό - Θεϊκή μέθη" της Μαρλέν Μοντέιρο-Φρέιτας © Sammi Landweer

Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου 2022: 10 παραστάσεις στην Περαιώς 260 που θέλουμε να δούμε

Μπερτ Τουρρίντο: Μία όπερα (16/6) Σε έναν μετα-αποκαλυπτικό κόσμο, οι ελάχιστοιάνθρωποι που έχουν μείνει στη ζωή βρίσκονται αντιμέτωποι με κατακλυσμούς και φόνους, ερωτικά τρίγωνα και άμωμους συλλήψεις, ακόμα και με εισβολή εξωγήινων. Το δίδυμο των Nature Theater of Oklahoma επιστρέφει στο φεστιβάλ με διάθεση να αποδομήσει τη σύγχρονη ποπ αμερικανική κουλτούρα.

Danse Macabre (21-22/6) Τρεις κωμικοτραγικοίαπόκληροι της κοινωνίας προσπαθούν να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους σε έναν εγκαταλελειμμένο σκουπιδότοπο.Μια παράξενη φιγούρα, η μορφή του Θανάτου κινεί σαν σκανδαλιάρης μαριονετίστας τα νήματα των σωμάτων τους. Είναι ο Μάρτιν Τσίμερμαν, που πέρυσι καταχειροκροτήσαμε στο «Ένα δύο τρία».

"Danse macabre" από τον Μάρτιν Τσίμμερμαν
"Danse macabre" από τον Μάρτιν Τσίμμερμαν © Basil Stuecheli

Όαση ατιμωρησίας(22-23/6) Οκτώ σώματα συσπώνται επί σκηνής. Δεν είναι ξεκάθαρο εάν υποφέρουν ή διασκεδάζουν. Ο θίασος La Re-Sentida και ο Μάρκο Λαγέρα αντλούν έμπνευση από την εμπειρία της κοινωνικής εξέγερσης τον Οκτώβριο του 2019 στη Χιλή και «στήνουν» ένα έργο πάνω στη διαλεκτική της βίας.

Οι 7 τρελοί (24-26/6) Σ’ έναν κόσμο βίαιο, όπου κυριαρχούν η δυστοπία των μηχανών, η φαντασίωση του εύκολου πλούτου και το φλερτ με την παρανομία, ένας «Αστρολόγος» μηχανεύεται μια καταχθόνια μυστική οργάνωση. Το γραμμένο το 1929 αλλά επίκαιρομυθιστόρημα του Ρομπέρτο Αρλτ, μέσα από το βλέμμα της σκηνοθέτριας Ελεάνας Τσίχλη.

Λυκόφως (27-28/6) Στη διάσημη ταινία «Dogville» του Λαρς φον Τρίερ βασίζεται η σκηνική πρόταση της βραβευμένης με τον Χρυσό Λέοντα Θεάτρου στην Μπιενάλε της Βενετίας Κριστιάν Ζαταΐ. Ηρωίδα της, η νεαρή Γκράσα που εγκαταλείπει τη Βραζιλία και βρίσκει καταφύγιο σε μια κοινότητα καλλιτεχνών όπου, όμως, δεν ξεφεύγει από τις ρατσιστικές και ξενοφοβικές συμπεριφορές.

"Λυκόφως" της Κριστιάν Ζαταΐ
"Λυκόφως" της Κριστιάν Ζαταΐ © Magali Dougados

Το κακό - Θεϊκή μέθη (30/6-1/7) Ηβραβευμένη με τον Αργυρό Λέοντα για τον Χορό στη Βενετία το 2018 Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας εξερευνά το κακό ως θεϊκή μέθη, αλλά και ως συνθήκη έκστασης, καλλιτεχνικής δημιουργίας και κοινωνικής ανατροπής σε ένα έργο, όπου κυριαρχούν το δαιμονικό στοιχείο, η μεταμόρφωση και ο σουρεαλισμός.

Αδελφοσύνη, μια φανταστική ιστορία (6-7/7) Το 2019 κέρδισε το κοινό του φεστιβάλ με τη «Σαϊγκόν» της. Φέτος, η Γαλλοβιετναμέζα Καρολίν Γκυελά Ενγκυγέν,επιδιώκοντας να αναδείξει την αξία της αδελφοσύνης, μας διακτινίζει σε μια εποχή που ένα μέρος της ανθρωπότητας εξαφανίζεται στο διάστημα λόγω ενός παράξενου ατυχήματος.

"Αδελφοσύνη" της Καρολύν Γκυελά Ενγκυγέν
"Αδελφοσύνη" της Καρολύν Γκυελά Ενγκυγέν © Jean-Louis Fernandez

Farm fatale (10-11/7) Πέντε σκιάχτρα, που έχουν μείνει χωρίς δουλειά λόγω της κλιματικής αλλαγής, συζητούν για την εξαφάνιση των εντόμων και τα φυτοφάρμακα και ετοιμάζουν πανό για διαδηλώσεις στο σκηνικό εγχείρημα με το οποίο ο γνωστός για τις υβριδικές-εικαστικές παραστάσεις του Φιλίπ Κεν επιστρέφει στα μέρη μας.

Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι (18-21/7) Μετά τους soldout «Παίχτες» του Γκόγκολ, ο Γιώργος Κουτλής καταπιάνεται με ένα σύγχρονο έργο του δραματουργού της Σάουμπυνε, Μάριους φον Μάγενμπουργκ. Πολλά θα βρουν τον ήρωά του, τον Μ, σε μια νύχτα, μαχαιρώματα και… ανεπιθύμητες συναντήσεις.

"Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι" σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή
"Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι" σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή © Χρήστος Συμεωνίδης

Μανία (20-21/7) Η Λία Ροντρίγκες ξεκίνησε από την ομάδα της Μαγκύ Μαρέν, αλλά εδώ και χρόνια διδάσκει χορό στη μεγαλύτερη φαβέλα του Ρίο ντε Τζανέιρο. Στο «Fúria» καταθέτει μια χορογραφία για το σώμα σε κατάσταση μανίας, όπου ο σύγχρονος χορός συναντά τη βραζιλιάνικη παράδοση.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ