Χορος

Τι θα δούμε στο 30ό Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Το Κρατικό Μπαλέτο της Έσσης και οι χορογράφοι Botis Seva, Josef Nadj, Imre & Marne van Opstal, Lali Ayguade και Χάρης Γκέκας έρχονται στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
19’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Πατρίσια Απέργη & Αερίτες, "Ο οίκος της ταραχής"
Πατρίσια Απέργη & Αερίτες, "Ο οίκος της ταραχής" © Πηνελόπη Γερασίμου για τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

30ό Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: οι 19 παραγωγές, τα μεγάλα ονόματα, οι παράλληλες δράσεις

Άνοιξε το βλέμμα μας στο σύμπαν της κίνησης συστήνοντάς μας μεγάλους διεθνείς χορογράφους και χορευτές, έβαλε την Ελλάδα στον χάρτη των διεθνών ραντεβού του σύγχρονου χορού και φέτος κλείνει τα 30 χρόνια του. Κορυφαίος πολιτιστικός θεσμός για τον χορό, το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας επιστρέφει από τις 12 έως τις 21 Ιουλίου 2024 στα γνώριμα στέκια του φιλοξενώντας 19 παραγωγές από εννέα ξένες και 10 ελληνικές ομάδες.

Σ’ αυτούς, άλλωστε, τους καλλιτέχνες της κίνησης, καθώς και στους νέους που ήδη χορεύουν ή ονειρεύονται μια μέρα να ανέβουν στη σκηνή αφιερώνεται η φετινή επετειακή διοργάνωση. «Στους καλλιτέχνες που εργάζονται καθημερινά με το σώμα τους, που αναμετρώνται με τους περιορισμούς αλλά και τις ανεξάντλητες και τις θηριώδεις δυνατότητές του. Σε όλους τους γενναίους ανθρώπους που αποφάσισαν να ακολουθήσουν τον δύσκολο δρόμο της τέχνης του χορού ενάντια στον χρόνο και τη φθορά, υπηρετώντας μία από τις αρχαιότερες μορφές έκφρασης», δήλωσε χαρακτηριστικά στη σημερινή σχετική συνέντευξη Τύπου η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Λίντα Καπετανέα. Δεν παρέλειψε, βεβαίως, να αναφερθεί και να καλέσει στο βήμα τις προκατόχους της, την ιδρυτική διευθύντρια του φεστιβάλ και επί 21 χρόνια επικεφαλής του Βίκυ Μαραγκοπούλου, όπως και την Κατερίνα Κασιούμη.

Η Λίντα Καπετανέα, καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Η Λίντα Καπετανέα, καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

«Δεν μπορώ να φανταστώ τον σύγχρονο χορό στην Ελλάδα χωρίς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Ο θεσμός αυτός δεν δημιουργήθηκε μόνο για να υποστηρίξει πολιτιστικά την πόλη της Καλαμάτας αλλά και για να την τροφοδοτήσει με ιστορίες ικανές να συμβάλλουν θετικά στα ζητήματα του συλλογικού και προσωπικού βίου. Δημιουργήθηκε, επίσης, για να γεννηθούν οι επόμενες γενιές καλλιτεχνών που θα υπηρετήσουν την τέχνη του σύγχρονου χορού. Μόνο δημιουργώντας τις επόμενες γενιές χορευτών αλλά και θεατών μπορεί να έχει μέλλον το Φεστιβάλ. Μόνο στηρίζοντας τους θεσμούς στην παιδεία, τον πολιτισμό και την τέχνη μπορεί να έχει μέλλον η ελληνική κοινωνία» υπογράμμισε η ίδια λίγο πριν στην οθόνη γεμίσει με υποσχόμενα στιγμιότυπα από το φετινό καλαντάρι.

Από τις δύο παραγωγές με τις οποίες έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Κρατικό Μπαλέτο της Έσσης: το Midnight Raga του πολυβραβευμένου Marco Goecke [Μάρκο Γκόοκ], ένα ντουέτο με τη χαρακτηριστική νευρικότητα της κινησιολογικής γλώσσας του και αφετηρία την κλασική ινδική μουσική, και το I’m afraid to forget your smile των συνεργατών του Nederlands Dans Theater Imre & Marne van Opstal [Ίμρε και Μάρνε φαν Όπσταλ], μια ωδή στην ευαλωτότητα αλλά και τη δύναμη της ανθρώπινης φύσης απέναντι στο θάνατο. Από το Until We Sleep, την τελευταία hip hop παραγωγή του επιδραστικού και διακεκριμένου με Olivier, Botis Seva [Mπότις Σίβα] και το πολυαναμενόμενο Full Moon, το αποχαιρετιστήριο έργο του θρυλικού και πολύπλευρου Josef Nadj [Γιόζεφ Νατζ] με το οποίο καταθέτει φόρο τιμής στον κόσμο της μαύρης αμερικανικής jazz. Από το υπαρξιακό Runa της δημοφιλούς στο κοινό της Καλαμάτας ομάδας της Καταλανής Lali Ayguade και το σόλο Χίλια του διεθνούς Έλληνα Χάρη Γκέκα που εξερευνώντας τις έννοιες της επανάληψης και της διαφοροποίησης, αναζητά το ιδανικό της μεταμόρφωσης και της ελευθερίας.

Κρατικός Μπαλέτο της Έσσης, "Midnight Raga"
Κρατικός Μπαλέτο της Έσσης, "Midnight Raga" © DE DA Productions

Δημιουργοί ανερχόμενοι και ώριμοι που καταθέτουν τις θέσεις τους για το σήμερα, καταξιωμένοι καλλιτέχνες αλλά και νέοι χορογράφοι μας δίνουν ραντεβού στις δύο σκηνές του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας και στις ανοιχτές συναντήσεις στην κεντρική πλατεία της μεσσηνιακής πρωτεύουσας με παραστάσεις χορού που συνδυάζουν διαφορετικά είδη και ενσωματώνουν στην αφήγησή τους θέατρο, ζωντανή μουσική και ψηφιακά μέσα.

Ανάμεσά τους, επίσης, η Πατρίσια Απέργη με τον Οίκο της Ταραχής, η Αθανασία Κανελλοπούλου με το Two – Matters of Existence, το δεύτερο μέρος της τριλογίας της που εστιάζει στο γυναικείο βλέμμα, ο Diego Tortelli [ΝτιέγκοΤορτέλι] και η Miria Wurm [Μίρια Βερμ] οι οποίοι με το TERRANOVA | hiddenlink εξερευνούν την οργανική αλληλεπίδραση που συνδέει όλα τα διαφορετικά είδη ζωής, ο Yoann Bourgeois [Γιοάν Μπουρζουά] με τις ποιητικές υπαρξιακές αιωρήσεις του Approach 17. Opening, ο Thomas Martino [Τομάς Μαρτίνο] με τη Lighea ένα ντουέτο για επικοινωνία και την ανάγκη μας για φαντασία.

Δεν θα λείψουν, φυσικά, ούτε φέτος τα καθιερωμένα εργαστήρια για επαγγελματίες, για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης, αλλά και το Art within One που καταλήγει σε ένα dance battle με μονόλεπτους αυτοσχεδιασμούς στην κεντρική πλατεία.

Yoann Bourgeois, "Approach 17. Opening"
Yoann Bourgeois, "Approach 17. Opening" © Pascale Cholette

3ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: το πρόγραμμα για το 2024

MAIN STAGE - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ 

HESSISCHES STAATSBALLETT

MARCO GOECKE | IMRE & MARNE VAN OPSTAL

MIDNIGHT RAGA / I’M AFRAID TO FORGET YOUR SMILE

Το Κρατικό Μπαλέτο της Έσσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα με τα έργα Midnight Raga του Marco Goecke και Im afraid to forget your smile των Imre & Marne van Opstal σε μία διπλή παράσταση.

Αν και η μουσική συνήθως δεν περιλαμβάνεται στην αρχική σύλληψη των παραστάσεών του, ο Marco Goecke ακολουθεί μία διαφορετική προσέγγιση στο ντουέτο του Μidnight Raga, με αφετηρία του την κλασική ινδική μουσική, και ιδιαίτερα τις συνθέσεις του Ravi Shankar. Παρά την έντονη επιρροή της ινδικής κουλτούρας, η οποία σηματοδοτείται από τον τίτλο της παράστασης και τις βαριές ενδυμασίες από μπλε μετάξι, σήμα κατατεθέν του Goecke παραμένει η χαρακτηριστική νευρικότητα της κινησιολογικής γλώσσας του.

Στο δεύτερο μέρος παρακολουθούμε το έργο I’m afraid to forget your smile, των Ολλανδών Imre & Marne van Opstal. Με επίκεντρο το θέμα της απώλειας, το δίδυμο αντιλαμβάνεται τη στιγμή του αποχωρισμού ως κατεξοχήν μεταβατική συνθήκη: μια στιγμή κατά την οποία ο χρόνος σταματά. Διαπλέκοντας μέσω της καλλιτεχνικής τους έκφρασης το δίπολο ζωής και θανάτου, οι χορογράφοι χρησιμοποιούν την κίνηση και τη φωνή ως μέσο συμπόρευσης αλλά και αντίθεσης για τους έξι χορευτές τους, οι οποίοι συνοδεύονται επί σκηνής από χορωδιακή μουσική. Τη μουσική θα ερμηνεύει ζωντανά η χορωδία Melifono Extended του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας.

Οι Imre & Marne van Opstal, ανερχόμενα αστέρια της ευρωπαϊκής χορευτικής σκηνής, ξεκίνησαν την πορεία τους ως ερμηνευτές διάσημων ομάδων όπως το Nederlands Dans Theater (NDT) 1 & 2 και η Batsheva Dance Company για να μετεξελιχθούν σε πολλά υποσχόμενους χορογράφους για το NDT από το 2016 και άλλους κορυφαίους φορείς.

(Παρασκευή 12 Ιουλίου, 21:30 & Σάββατο 13 Ιουλίου, 22:00, Main Stage / Κεντρική Σκηνή - Μέγαρο Χορού Καλαμάτας)

Κρατικό Μπαλέτο της Έσσης, "I’m afraid to forget your smile"
Κρατικό Μπαλέτο της Έσσης, "I’m afraid to forget your smile" © Andreas Etter

ΠΑΤΡΙΣΙΑ ΑΠΕΡΓΗ / ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ ΑΕΡΙΤΕΣ

Ο Οίκος της Ταραχής

Το έργο, που έκανε πρεμιέρα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, επιθυμεί να συνομιλήσει με την έννοια της ταυτότητας μέσα από τη βία που ο καθένας μπορεί να υποστεί ή και να ασκήσει, προκειμένου να προσδιορίσει τον εαυτό, τον κόσμο και την ελευθερία του. Είναι η έναρξη ενός show που στήνεται για να μας παρουσιάσει ό,τι ξεφεύγει από αυτά που έχουμε συνηθίσει, που βάζει στο κέντρο του προβολέα ό,τι δεν αποτελεί «μέσο όρο» και που υπάρχει για να μας θυμίζει το μεγαλείο και την ομορφιά κάθε σώματος, κάθε ύπαρξης. Ο Οίκος της Ταραχής χρησιμοποιεί τις «εκρήξεις» της εποχής για να μας αποκαλύψει ότι μπορούμε να περάσουμε καλά ακόμη και αν υπάρχουν δυσαρμονίες ή διαφωνίες. Επιδιώκει να μιλήσει για το παράλογο των δίπολων που μας επιβάλλουν συνεχώς οι κοινωνίες, για τη χαρά της μεταμόρφωσης και της πολυδιάστατης υπόστασης των σωμάτων. Η παρουσίαση του House of Trouble υποστηρίζεται από το πρόγραμμα «Εξωστρέφεια» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

(Τετάρτη 17 Ιουλίου, 22:00, MainStage / Κεντρική Σκηνή - Μέγαρο Χορού Καλαμάτας)

BOTIS SEVA

Until We Sleep

Η πιο πρόσφατη θεατρική παραγωγή Hip Hop του Botis Seva είναι ένα ταξίδι που χαρακτηρίζεται από την ακλόνητη αντίσταση στην αλλαγή. Μια μοναχική γυναίκα, που αγωνίζεται κάτω από την πίεση του ηγετικού της ρόλου, αναζητά την πίστη καθώς καθοδηγεί μια περιπλανώμενη κοινότητα μέσα από τα μεταβαλλόμενα περάσματα του χρόνου. Με ένα μείγμα κρουστών και λαρυγγικών ήχων, η μουσική οδηγεί στην κυματοειδή κίνηση των Far From The Norm. Τα φτερωτά κοστούμια δημιουργούν φευγαλέες εικόνες πολεμιστών, ενώ το φως διαπερνά τη σκηνή, μετατρέποντάς την σε ένα ανελέητο πεδίο δοκιμών.

(Σάββατο 20 Ιουλίου, 22:00 & Κυριακή 21 Ιουλίου, 21:00 MainStage / Κεντρική Σκηνή - Μέγαρο Χορού Καλαμάτας)

Botis Seva, "Until we sleep"
Botis Seva, "Until we sleep" © Tom Visser

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ BLACK BOX - ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ

TWOMATTERS OF EXISTENCE

Μια διττή γυναικεία φιγούρα, δύο ιερές και ταυτόχρονα φθαρτές μορφές, καταλήγουν να γίνουν ένα πρόσωπο, μία «περσόνα» αλλά στην ουσία μια διπλή φύση με διαφορετικούς και ξεχωριστούς προβληματισμούς. Μέσα από τον κόσμο του ονείρου και της φαντασίας, δύο δυνατές ερμηνεύτριες διαπλέκονται, ψιθυρίζοντας ακατάληπτα λόγια, σε μια βαθιά υπαρξιακή σχέση αρμονίας, συμπόρευσης, εξουσίας και επιβολής. Σε παγκόσμια πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.

(Παρασκευή 12 Ιουλίου, 19:00, BlackBox / Εναλλακτική Σκηνή - Μέγαρο Χορού Καλαμάτας)

DIEGO TORTELLI & MIRIA WURM

TERRANOVA | hidden link

Το Διαδίκτυο συνδέει περισσότερο από το μισό του παγκόσμιου πληθυσμού μέσω ενός αόρατου δικτύου υπολογιστών και συσκευών. Ωστόσο, και τα φυτά μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους χάρη στα μυκήλιά τους τα οποία σχηματίζουν ένα δίκτυο μικρών σωλήνων. Έχοντας ασχοληθεί εκτενώς με τη μη λεκτική επικοινωνία, ο χορογράφος Diego Tortelli, μαζί με τη δραματουργό του Miria Wurm, εξερευνά αυτό το είδος οργανικής αλληλεπίδρασης, αντιλαμβανόμενος τα μυκήλια ως ζωτικής σημασίας πεδία επαφής που συνδέουν όλα τα διαφορετικά είδη ζωής. Επέλεξε να τοποθετήσει τους χορευτές στο φυσικό αυτό περιβάλλον κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του έργου, προκειμένου να αντιδιαστείλει στη συνέχεια τη χορογραφία με τον βιομηχανικά κατασκευασμένο χώρο της σκηνής — τον χώρο εκείνο δηλαδή που οι άνθρωποι σήμερα αντιλαμβάνονται συνήθως ως φυσικό τους περιβάλλον.

(Σάββατο 15 Ιουλίου, 19:00 & Κυριακή 16 Ιουλίου, 19:00 BlackBox / Εναλλακτική Σκηνή - Μέγαρο Χορού Καλαμάτας)

ΧΑΡΗΣ ΓΚΕΚΑΣ

Χίλια

Το ΧΙΛΙΑ βασίζεται στα ΧΙΛΙΑ ΠΛΑΤΩΜΑΤΑ των Gilles Deleuze και Felix Guattari. Εξερευνώντας τις έννοιες της επανάληψης και της διαφοροποίησης, το ΧΙΛΙΑ ξεδιπλώνει, χωρίς ιεραρχία αλλά με επιμονή, διαφορετικές ποιότητες οι οποίες διερευνούν την ικανότητα αποδοχής της προσωπικής μεταμόρφωσης και μίας άγνωστης ελευθερίας. Ποιες συνθήκες και ποιες θυσίες επιτρέπουν να κατακτηθούν αυτά τα πολυπόθητα ιδανικά;

Ακολουθώντας τις πολλαπλές πτυχώσεις και την υπερβολή του μπαρόκ, το σόλο αυτό διέπεται από δικούς του εκφραστικούς κανόνες. Υποκείμενό του δεν είναι ο ερμηνευτής, αλλά ο απρόβλεπτος και ατίθασος χαρακτήρας κάθε δράσης του. Οι εσωτερικοί ρυθμοί, οι άπειρες δυνατές κατευθύνσεις, ο αστείρευτος μηχανισμός ροής και δημιουργίας — αυτά είναι τα πραγματικά υποκείμενα. Εκεί όπου το ένστικτο αντισταθμίζει τη λογική και ανοίγουν καινούργιοι κώδικες, είναι και το σημείο όπου το έργο δίνει τους δικούς του ορισμούς στις έννοιες της αντίστασης και της φυσικότητας.

(Τρίτη 16 Ιουλίου, 19:00, BlackBox / Εναλλακτική Σκηνή - Μέγαρο Χορού Καλαμάτας)

JOSEF NADJ

Full Moon

Πρωτανέβηκε στο Φεστιβάλ Χορού του Montpellier τον Ιούνιο του 2024 και συγκεντρώνει επτά από τους οκτώ χορευτές της παράστασης Omma για να συνεχίσουν να διευρύνουν και να εμβαθύνουν την έρευνα που ξεκίνησε με εκείνο το έργο. Και, αυτή τη φορά, ο Josef Nadj βρίσκεται μαζί τους επί σκηνής.

Το φεγγάρι στον τίτλο είναι μία αναφορά στο σύμπαν και τον σχηματισμό του, στη διαδικασία δηλαδή που προαναγγέλλει και προετοιμάζει την εμφάνιση της ζωής. Συνδέεται με την ανανέωση και τη μεταμόρφωση. Η έρευνα του Nadj για τις καταβολές της μουσικής και την εξέλιξή της συμπληρώνεται από έναν άλλο τομέα που επιθυμεί να εξερευνήσει: τον κόσμο της μαύρης αμερικανικής jazz, από τις αρχικές της μορφές - τα blues και τα spirituals - μέχρι τις μέρες μας· ένα μουσικό είδος που έχει καταληφθεί από λευκές πληθυσμιακές ομάδες και του οποίου η χορευτική συνισταμένη έχει σχεδόν εξαφανιστεί. 

Μαζί με τους χορευτές, ξεκίνησε να αναλύει τις μορφολογικές ιδιαιτερότητες αυτών των ακουσμάτων, προσεγγίζοντας το πνεύμα και τη σκέψη τους και αναζητώντας ένα χορό που να τους αντιστοιχεί. Αποτέλεσμα αυτής της «συναρπαστικής εργασίας», το Full Moon προσφέρει έμμεσο φόρο τιμής σε μερικούς εξέχοντες εκπροσώπους αυτού του κινήματος: Charles Mingus, Cecil Taylor, Anthony Braxton και Art Ensemble of Chicago.

Το Full Moon χρησιμοποιεί επιπλέον ως εργαλείο τη μαριονέτα, η οποία, όπως και η μάσκα, διαπερνά όλο το έργο του Nadj. Λειτουργώντας ως συνδετικοί κρίκοι μεταξύ του άψυχου και του έμψυχου, του κινητού και του ακίνητου, προβάλλουν ένα νόημα διαφορετικό από αυτό του «ζωντανού» σώματος, με το οποίο αντιδιαστέλλονται. Η παρουσία της μαριονέτας, του «ανθρώπου-κούκλας» δίπλα στους ζωντανούς, είναι μία υπενθύμιση πως καμία δημιουργία δεν είναι ποτέ τέλεια, και ότι επιβάλλεται να αποδεχτούμε την ατέλεια αυτή ως κανόνα του παιχνιδιού.

Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος – Υπηρεσία Συνεργασίας και Πολιτιστικής Δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα.

(Πέμπτη 18 Ιουλίου, 19:00 & Παρασκευή 19 Ιουλίου, 19:00 BlackBox / Εναλλακτική Σκηνή - Μέγαρο Χορού Καλαμάτας)

LALI AYGUADÉ COMPANY

Runa

Αφηγήσεις από έναν άλλο κόσμο, από μία άλλη εποχή. Σε αυτό το χαοτικό τοπίο, δύο άνθρωποι ερευνούν τα ερείπια, προσπαθώντας να φανταστούν ξανά αυτό που κάποτε υπήρξε και να συνδεθούν μαζί του. Αντιλαμβάνονται την ουσία του παρελθόντος, μεταμορφώνοντας τα ερείπια αυτά σε συμμάχους, παίζοντας παιχνίδια για να αντιληφθούν τη φύση της πραγματικότητας. Το Runa αναδεικνύει την ομορφιά του εύθραυστου παρελθόντος και αναζητά αυτό το ελάχιστο που απομένει για εμάς στο παρόν. Μέσω της αφηρημένης κίνησης και μιας εσωτερικής σωματοποίησης των διαστάσεων και του βάρους, αυτοί οι χαρακτήρες μάς επαναφέρουν στον πυρήνα της ύπαρξής μας: Είμαστε όντα που διαμορφώνονται από το σκληρό πέρασμα του χρόνου. Με το σύμβολο αυτό χαραγμένο στο μυαλό μας, πώς συνεχίζουμε;

Με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ισπανίας και του Ινστιτούτου Θερβάντες

(Σάββατο 20 Ιουλίου, 19:00 & Κυριακή 21 Ιουλίου, 19:00 BlackBox / Εναλλακτική Σκηνή - Μέγαρο Χορού Καλαμάτας)

Lali Ayguade Company, "Runa"
Lali Ayguade Company, "Runa" © Massimiliano Fusco

DANCE IN THE CITY - ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Από την Παρασκευή 12 Ιουλίου έως το Σάββατο 20 Ιουλίου, σε σταθερό βραδινό ραντεβού στις 21:00, παρουσιάζονται στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας εννέα βραδιές χορού και μια βραδιά dancebattle. Όλες οι παραστάσεις είναι με ελεύθερη είσοδο.

Παρασκευή 12 Ιουλίου, 19:30 & 20:30 & 21:30

YOANN BOURGEOIS ART COMPANY / APPROACH 17. OPENING

Εμπνευσμένη από τη σύνθεση “Opening” από το μουσικό έργο Glassworks του Philip Glass, η παράσταση αποτελεί μια απλουστευμένη προσέγγιση της υπαρξιακής τροχιάς, στην οποία παρακολουθούμε τις εναλλαγές μεταξύ κορύφωσης και πτώσης πάνω σε μια σκάλα που δεν οδηγεί πουθενά. Η γραμμική αφήγηση ανατρέπεται παίζοντας με την έννοια της επαναφοράς. Ισορροπώντας σε ένα αόρατο όριο, ένας χαρακτήρας καταφέρνει να αποφύγει το κενό, παίζοντας με τους νόμους της βαρύτητας και της αιώρησης προκειμένου να φτάσει σε μια κατάσταση ελευθερίας μεταξύ ισορροπίας και ανισορροπίας. Αυτό το οπτικό ποίημα επικεντρώνεται σε μια ιλιγγιώδη διαδρομή προς το σημείο της αιώρησης — εκείνη την απειροελάχιστη στιγμή, κατά την οποία ένα σώμα έχει καταφέρει να αγγίξει το υψηλότερο δυνατό σημείο και η αναπόφευκτη πτώση δεν έχει ακόμα ξεκινήσει.

Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος – Υπηρεσία Συνεργασίας και Πολιτιστικής Δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα.

Σάββατο 13 Ιουλίου

EDIVALDO ERNESTO & ΕΥΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ / PRESSURE WAVE

Σε συνθήκες όπου η καθιερωμένη αντίληψη για το σώμα διαλύεται μέσα από την αλληλεπίδραση απόψεων που επιτρέπουν να αναδυθεί η πρωτογενής ουσία του ανθρώπινου στοιχείου, εκεί γεννιέται ο χορός. Κάθε μετάβαση ενισχύει τις δυνατότητες κάθε συνάντησης. Πρόκειται για τη σύνθεση μιας γιορτής. Ο αυθορμητισμός και η αντοχή εμφανίζονται όσο το τετριμμένο ξεπερνιέται και οι κινήσεις μαρτυρούν τις ατέλειωτες διαδρομές της ζωής.

Το ντουέτο PressureWave που ερμηνεύουν η Εύα και ο Edivaldo είναι μια δυνατή και εκφραστική παράσταση, που στοχεύει στην έντονη σύνδεση μεταξύ κοινού και ερμηνευτών.

Κυριακή 14 Ιουλίου, Δύο παραστάσεις

ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΝΤΟΥΛΗ / ΔΙΑΦΑΝΗ

Σκέφτομαι «γιατί χορεύω ακόμα;», «τι νιώθω όταν χορεύω;». Νιώθω διάφανη, παραδομένη και εκτεθειμένη σε αυτό που συμβαίνει εκείνη τη στιγμή. Και μέσα σε αυτήν την ευαλωτότητα αισθάνομαι πραγματικά δυνατή. Ένα χορευτικό σόλο για τη δύναμη της ευθραυστότητας. Η προσωπική διαδρομή ενός σώματος που συνομιλεί με τον χώρο. Θα παραμορφωθεί, θα ντραπεί, θα δοκιμάσει, θα αποτύχει, θα ευχαριστηθεί. Θα τα καταφέρει;

ΜΑΡΙΑ ΜΑΝΟΥΚΙΑΝ / RE B OU N D

Το έργο RE B OU N D είναι μια διαρκής αναζήτηση μεταξύ σταθερότητας και αλλαγής, μεταξύ γείωσης και απογείωσης. Ένας χορός που γεννιέται από τον ρυθμό της ζωής μέσα μας και έξω από εμάς. Για να πετάξει κανείς ψηλά, πρέπει να έχει ρίζες αρκετά βαθιές για να αντέξει την απογείωση. Έλξη, βαρύτητα, αντίσταση, ρυθμός, επανάληψη, ανάταση γίνονται σώμα και φωνή. Ενσαρκώνουν το πνεύμα της ανθεκτικότητας και την ομορφιά της έκφρασης, πενθυμίζοντάς μας ότι ελευθερία δεν είναι η απουσία συνδέσεων αλλά η δύναμη να υψώνεσαι πέρα από αυτές.

Δευτέρα 15 Ιουλίου

ΚΡΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΟΡΧΗΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ / ΧΑΡΗΣ ΓΚΕΚΑΣ / ECSTATIC APORIA

Το ECSTATIC APORIA προσκαλεί το 2ο έτος της ΚΣΟΤ σε μια ζωηρή χορογραφική πρόταση. Ο χορογράφος Χάρης Γκέκας οργανώνει με επιδέξιο τρόπο έναν συνδυασμό στημένης χορογραφίας και αυτοσχεδιασμού, θέτοντας με αυτό τον τρόπο διπλή πρόκληση στο σύνολο του 2ου έτους της ΚΣΟΤ: Την ακεραιότητα της εκτέλεσης και τη διαθεσιμότητα του αυτοσχεδιασμού. Το έργο επιτρέπει στο ένστικτο να εκφραστεί, αναζητώντας τα όρια του ελέγχου και υπογραμμίζοντας την ικανότητά μας να μετατρέπουμε το χάος σε ένα γόνιμο πεδίο δημιουργίας. Χάρη στο ECSTATIC APORIA, το σύνολο των νέων σπουδαστών αξιοποιεί κάθε ευκαιρία να δώσει το παρών και να εκφράσει την όρεξη του για ζωή και έντονες εμπειρίες. Μέσω των πολλαπλών εναλλαγών επί σκηνής, το έργο αντικατοπτρίζει την τόσο αναγκαία μεταμόρφωση στην οποία ελπίζουμε όλοι, και πρώτη απ’ όλους η νεολαία.

Τρίτη 16 Ιουλίου, δύο παραστάσεις

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ / FANTASTIC, ISN’T IT?

«Μετέτρεπε σε αναντίρρητες πραγματικότητες όλα τα αντικείμενα των ονειροπολήσεών του», λέει ο CharlesBaudelaire στο έργο του Ένας οπιοφάγος. Σε ένα κόσμο όπου τα όρια του φανταστικού και του πραγματικού αλληλοκαλύπτονται, η τέχνη της υποκειμενοποίησης όλων των εμπειριών και η μη ύπαρξη αντικειμενικότητας εύκολα καθιστούν ένα πιθανώς φανταστικό σενάριο πραγματικότητα. Και κάπως έτσι δημιουργείται το συναρπαστικό ενδεχόμενο της ύπαρξης αμέτρητων «πραγματικοτήτων», όσων και οι συνειδήσεις των ανθρώπων που μοιράζονται κοινό συμπαντικό χρόνο. Είναι πλάνη ή αλήθεια; Εμπιστεύεσαι ή αναιρείς όλα όσα ήξερες στη σκέψη πως είναι απλώς δημιουργήματα της φαντασίας σου;

PETER JASKO / THE DANCE OF CHANGE

Μέσα από τη συγκεκριμένη δουλειά, o Σλοβάκος χορογράφος επιθυμεί να εξερευνήσει τους ασυνήθιστους διαδρόμους που προσφέρουν οι εσωτερικές μας κινήσεις. Τον ενδιαφέρει να παρακολουθήσει το πώς η πιο μικρή μας κίνηση μπορεί να δημιουργήσει τον μεγαλύτερο δυνατό αντίκτυπο και να απλωθεί σε κρυμμένες περιοχές μας. Πώς μπορούν οι μικροσκοπικές κινήσεις να εξελιχθούν σε ισχυρές γραμμές ενέργειας; Με αφετηρία μία οπτική που αποδέχεται τις ατέλειες και την απουσία της μονιμότητας, μας προσκαλεί σε έναν χορό αλλαγής και βαθιάς κινητικότητας. Πώς μπορούμε να ενεργοποιήσουμε την κινητικότητα όχι μόνο μεταξύ μερών του σώματος αλλά και μεταξύ ιδεών, επιτρέποντας στην τριβή και τη δυσαρμονία να βρουν τη θέση τους μέσα στην παράσταση;

Τετάρτη 17 Ιουλίου

ΑΛΕΓΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ & ΜΑΡΙΑ ΜΠΡΕΓΙΑΝΝΗ / ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΣΑΣ

Μια γυναίκα σε αγωνία. Φοράει ένα χειροποίητο κοστούμι από κομμάτια σπασμένου καθρέφτη. Αν την κοιτάξουμε από κοντά θα βρούμε ένα κομμάτι της δικής μας εικόνας πάνω της. Αν απομακρυνθούμε θα δούμε να αντανακλάται πάνω της ό,τι την περιβάλλει. Η γυναίκα φοράει το βλέμμα του κόσμου και μας παγιδεύει στο παιχνίδι της αντανάκλασης επιστρέφοντάς μας την εικόνα μας. Tι αποκαλύπτει και τι κρύβει με την εμφάνισή της; Tι βλέπουμε στους άλλους και τι οι άλλοι σε μας; Mπορούμε να υπάρξουμε χωρίς το βλέμμα των άλλων;

Πέμπτη 18 Ιουλίου

ART WITHIN ONE - Ο ΤΕΛΙΚΟΣ

Καλλιτέχνες και σπουδαστές του Φεστιβάλ αυτοσχεδιάζουν επί σκηνής.

Η εκδήλωση Art Within One ξεκίνησε πριν τρία χρόνια. Φέτος, θα πραγματοποιηθεί στις 18.07, το πρωί 11:00-14:00 στο Δημοτικό Στάδιο Καλαμάτας και ο τελικός στις 21:00 στην Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας, με την υποστήριξη του Flux Laboratory Athens. Πρόκειται για ένα κάλεσμα στους φιλοξενούμενους καλλιτέχνες του Φεστιβάλ και σε σπουδαστές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα των επαγγελματικών σεμιναρίων να βρεθούν όλοι μαζί και να μοιραστούν την τέχνη τους. Μια εκδήλωση ανοιχτή στο κοινό, με συνοδεία μουσικής, κατά την οποία οι συμμετέχοντες καλούνται να συνομιλήσουν χορευτικά με τους συναδέλφους τους και να δείξουν στην καλλιτεχνική κοινότητα την προσωπική τους προσέγγιση στην κίνηση μέσα σε ένα λεπτό.

Παρασκευή 19 Ιουλίου

ΚΩΣΤΑΣ PHOENIX & CHAOTIC UNIVERSE / I USED TO WANT TO BE A SUPERHERO

Ένα αγόρι θέλει να γίνει σούπερ ήρωας. Βλέπει τον εαυτό του δυνατό και σίγουρο. Αισιόδοξο. Τα πράγματα είναι πολύ απλά σε ένα τοπίο όπου οι καλοί πολεμούν τους κακούς και νικάνε. Γιατί είναι οι καλοί… και οι καλοί πάντα καταλήγουν νικητές. Ή και όχι. Μεγαλώνει και ανακαλύπτει έναν κόσμο πολύ πιο σύνθετο. Οι καλοί είναι συνήθως αδύναμοι, οι κακοί κερδίζουν. Η ζωή τιμωρεί την ειλικρίνεια και επιβραβεύει τους ψεύτες. Τα πάντα είναι γκρίζα και κρύα. Παντού επικρατεί η ανασφάλεια, ο φόβος, το μίσος. Οι άνθρωποι είναι καχύποπτοι, γεμάτοι αδιέξοδα και μόνοι. Τελικά έπρεπε να μείνω παιδί ή έκανα καλά που «μεγάλωσα»; Εγώ θέλω ακόμη να γίνω σούπερ ήρωας.

Σάββατο 20 Ιουλίου, δύο παραστάσεις

ΗΡΩ ΚΟΝΤΗ / MNΙM ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ / MODULUS OF RESILIENCE

To Modulus of Resilience αποτελεί μια ωδή στην αξία της χειραφέτησης. Της προσπάθειας που αφυπνίζει την δυνατότητα του ατόμου να αυτοκαθορίζεται, να συγκροτεί αυτόνομα τον εαυτό του και να δομεί απενοχοποιημένα τους πολλαπλούς ρόλους που επιθυμεί να επιτελεί. Σύγχρονες ιστορίες γυναικών από όλα τα μέρη της γης που έζησαν και περιορίστηκαν μέσα σε ένα υπό κατάρρευση κοινωνικό μοντέλο. Γυναίκες που αντιμετώπισαν τις προκλήσεις, που βρήκαν τη δύναμη να εναντιωθούν και εν τέλει κατάφεραν να επιβιώσουν απέναντι σε ένα σύστημα κανόνων που όριζε τον τρόπο συμπεριφοράς τους, τη θέση και το status τους, συναντώνται επί σκηνής, αποθεώνοντας την κουλτούρα της αντίστασης και της πίστης σε νέες (μη) νόρμες και αρχές.

THOMAS MARTINO / LIGHEA

Η Λίγεια, η πρωταγωνίστρια της δημιουργίας του Thomas Martino, είναι ένα θαλάσσιο πλάσμα με αλλόκοτη γοητεία. Εμπνευσμένη από το παραμύθι του 1956 του Giuseppe Tomasidi Lampedusa, η Λίγεια είναι ένα πλάσμα της θάλασσας. Μισή γυναίκα, μισή ψάρι, σέρνει το σώμα της με κομψότητα και χάρη, όμως το βλέμμα της παραμένει κενό, σαν η ίδια να απουσιάζει. Το μαγευτικό της τραγούδι σαγηνεύει έναν όμορφο νεαρό άνδρα και η συνάντησή τους ενεργοποιεί έναν καταιγισμό συναισθημάτων και συλλογισμών. Ακολουθεί ένα ντουέτο αφιερωμένο στην επικοινωνία, ο διάλογος μιας μοναδικής, υπερφυσικής αγάπης και αλληλοϋποστήριξης. Ένα έργο που καθρεφτίζει την ανάγκη της ανθρώπινης ψυχής να βυθιστεί στον απέραντο ωκεανό της φαντασίας.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΧΟΡΟΣ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Στο πλαίσιο της εξακτίνωσης του Φεστιβάλ στην Πελοπόννησο θα παρουσιαστεί στις 13.07 καιστις 15.07 σε δημόσιους χώρους της Τρίπολης και του Ναυπλίου το έργο APPROACH 17. OPENING του Yoann Bourgeois.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΙ ΚΑΡΜΕΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Φεστιβάλ με το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου, στις 14.07 θα παρουσιαστεί στην Πύλο το έργο APPROACH 17. OPENING τουYoann Bourgeois, ενώ στις 21.07 θα παρουσιαστούν στην Navarino Agora, Navarino Waterfront της Costa Navarino τα έργα MODULUS OF RESILIENCE της Ηρώς Κόντη και LIGHEA του Thomas Martino. Επίσης, στις 14.07 θα διοργανωθούν δύο εργαστήρια κίνησης: ένα για γονείς και παιδιά από τη Βιτόρια Κωτσάλου στην Costa Navarino και ένα για ενήλικες άνω των 50 ετών από την Πηνελόπη Μωρούτ στο Μουσείο Πάνου & Ηλία Ηλιόπουλου στα Φιλιατρά.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Για πέμπτη χρονιά το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης διοργανώνει στο Φουαγιέ του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, στις 15 Ιουλίου, εικαστικό εργαστήρι με τίτλο Δώσε ρυθμό στη γλυπτική. Τα παιδιά θα δημιουργήσουν μια γλυπτική εγκατάσταση εμπνεόμενα από σκηνές της καθημερινής ζωής στην αρχαιότητα, όπως αποτυπώνονται στα πήλινα αγγεία του Μουσείου, παρατηρώντας τις μορφές των χορευτών και τον τρόπο που αποδίδονται οι κινήσεις τους.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ART WITHIN ONE / DANCE BATTLE

Η εκδήλωση Αrt within One φέτος θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη του Flux Laboratory Athens στις 18.07. Οι συμμετέχοντες καλούνται μέσα από μια διαδικασία ζωντανής μάχης να συνομιλήσουν χορευτικά με τους συναδέλφους τους και να δείξουν την προσωπική τους προσέγγιση στην κίνηση μέσα σε ένα λεπτό ενώ το κοινό αναδεικνύει τον αγαπημένο του χορευτή/χορεύτρια.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα επαγγελματικών σεμιναρίων σύγχρονου χορού

12-21 Ιουλίου 2024 / 3 σεμινάρια & 2 masterclasses& 1 dance battle. Συνολική διάρκεια: 52 ώρες. Τοποθεσία: Δημοτικό Στάδιο Καλαμάτας

EDIVALDO ERNESTO / DEPTH_MOVEMENT / (27 ώρες)

Ένα εντατικό, σύνθετο και δυναμικό σεμινάριο με επίκεντρο τη διαχείριση της ενέργειας και τη διαρκή δοκιμασία των ορίων του χορευτή. Αφορά την διαρκή αμφισβήτηση αυτών των ορίων προκειμένου να κατανοήσετε τι σας προσδιορίζει ως χορευτές.

ΕΛΠΙΔΑ ΣΚΟΥΡΟΥ / ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ AKRAM KHAN / 12-13 Ιουλίου 2024 (6 ώρες)

Το εργαστήριο θα περιλαμβάνει ρεπερτόριο από το έργο του Akram Khan, Jungle Book Reimagined, με ειδικό ενδιαφέρον στη σχέση μεταξύ ρυθμικότητας και κίνησης, καθώς και ποιοτήτων και χαρακτηριστικών των ζώων.

PETER JASKO / DEEP MOVEMENT CONSCIOUSNESS / 14-19 Ιουλίου 2024 (15 ώρες)

Στο υβριδικό αυτό πρόγραμμα έμφαση δίνεται στη σχέση των ερμηνευτών με τη βαρύτητα και τη ροή, ώστε να υπερβούν περιορισμούς που θέτουν οι ίδιοι στον εαυτό τους, όπως η αυτοκριτική.

Masterclass ΛΙΝΤΑ ΚΑΠΕΤΑΝΕΑ / FIGHTING MONKEY PRACTICE – ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / 20 Ιουλίου (2 ώρες)

Σε αυτό το δίωρο masterclass, η Λίντα Καπετανέα θα εστιάσει σε βασικές ιδιότητες του σώματος, όπως το βάρος, η ελαστικότητα, η δύναμη και ο ρυθμός και στο πώς τις χρησιμοποιούμε σε διάφορες συνθήκες ταχύτητας και δυναμικής.

Masterclass / FAR FROM THE NORM / 21 Ιουλίου (2 ώρες)

Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν το μοναδικό στυλ του Botis Seva και της ομάδας του μέσω της κίνησης σε ένα ευρύ πεδίο χορευτικών ειδών από το Popping και το Breaking, έως το Krump και τη House. Θα αναλύσουν την κίνηση και θα μάθουν το ρεπερτόριο του Until We Sleep, προκειμένου να αναπτύξουν το δικό τους λεξιλόγιο.

Εργαστήρια για ειδικές ομάδες κοινού

ΒΙΤΟΡΙΑ ΚΩΤΣΑΛΟΥ / ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΥ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ (4-18 ΧΡΟΝΩΝ) / O KOΣΜΟΣ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΑΣ / 5-9 Ιουλίου 2024 - Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

Παιδιά και έφηβοι θα παίξουν με μάζες πηλού, διαμορφώνοντας έτσι κάθε μέρα ένα γλυπτικό τοπίο που λειτουργεί ταυτόχρονα ως χώρος κινητικής εξάσκησης. 

ΒΙΤΟΡΙΑ ΚΩΤΣΑΛΟΥ / ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΥ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ / METAΞΥ / 6-7 Ιουλίου 2024 - Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

Το εργαστήρι επικεντρώνεται σε σωματικά παιχνίδια που μπορούν να παίξουν παιδιά και γονείς για να συμπεριλάβουν τη δημιουργικότητα, την επικοινωνία, τη φροντίδα και τη διασκέδαση μέσα στη συνεχώς μεταβαλλόμενη σωματική τους σχέση, με βάση τη θεωρία και την πρακτική του Fighting Monkey. 

ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΜΩΡΟΥΤ / ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ / 50+ FIGHTING MONKEY PRACTICE / 5-9 Ιουλίου 2024 - Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

Το συγκεκριμένο εργαστήρι έχει ως στόχο να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στις βασικές αρχές του Fighting Monkey και, κυρίως, στη διαδικασία έξυπνης εξάσκησης και βιώσιμης γήρανσης. Πρόκειται για μια εφαρμοσμένη πρακτική ανθρώπινης ανάπτυξης μέσα από την κίνηση, την οποία ανέπτυξαν ο Jozef Fruček και η Λίντα Καπετανέα. 

ΕΙΡΗΝΗ ΚΟΥΡΟΥΒΑΝΗ & ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΑ ΚΑΛΑΜΠΑΛΙΚΗ / ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΥ ΓΙΑ ΑΜΕΑ / Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας

Μέσω του αυτοσχεδιασμού οι συμμετέχουσες/οντες μελετούν τις έννοιες του χώρου και του χρόνου και αναζητούν τρόπους συναντησης μεταξύ των σωμάτων. Επεξεργάζονται την έννοια της δυναμικής, χρησιμοποιώντας την αναπνοή, το βάρος, την αιώρηση, τον παλμό, την πτώση, την στροφή και την αναπήδηση.  

INFO:

www.kalamatadancefestival.gr

Έναρξη προπώλησης εισιτηρίων: Τετάρτη 22 Μαΐου 2024

Ηλεκτρονικά: https://www.ticketmaster.gr/search.html?category=Dance

Τηλεφωνικό κέντρο: (+30) 211 19 81 535 (Δευτ – Κυρ: 10.00 – 21.00)

Προπώληση εισιτηρίων με μετρητά στα καταστήματα:

Σημεία MY DAILY SPOT στην Αθήνα: Σύνταγμα (Μητροπόλεως 25), Κολωνάκι (Τσακάλωφ 14). The Mall Athens (Επίπεδο 0), Golden Hall (Ισόγειο), Σταθμός μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας

Τιμές εισιτηρίων

ΜΑΙΝ STAGE - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕΓΑΡΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ (12-13/07& 20-21/07)

Κανονικό εισιτήριο / α’ ζώνη: €24,00. Μειωμένο εισιτήριο / α’ ζώνη: €18,00. Περιορισμένης ορατότητας / β’ ζώνη: €10,00

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗΣ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024

Γενική είσοδος: €15,00

BLACK BOX - ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕΓΑΡΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Γενική είσοδος: €15,00

Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Κόστος συμμετοχής σε 3 σεμινάρια & 2 masterclasses& 1 dancebattle: €400,00. Εγγραφές και πληροφορίες: workshops@kalamatadancefestival.gr

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Εγγραφές και πληροφορίες: mail@kalamatadancefestival.gr

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο χορογράφος Ζερόμ Μπελ
Ζερόμ Μπελ: «Δεν πιστεύω στην προσωπική έκφραση του καλλιτέχνη»

Λίγο πριν δυο έργα του συναντήσουν το κοινό στην Πειραιώς 260, ο Γάλλος διάσημος χορογράφος μας μιλά για την θρυλική Ισιδώρα Ντάνκαν, την τέχνη του και τη δέσμευσή του για την προστασία του περιβάλλοντος

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.