Οι Ισπανοί είναι φίλοι μας. Ίδια παθήματα, όμοια μοίρα, κοινό αβέβαιο μέλλον. Διψήφια ανεργία, κρούσματα διαφθοράς στο κοινοβούλιο και το παλάτι, αβάσταχτες περικοπές, αλλεπάλληλες διαδηλώσεις, γενικευμένη δυσθυμία, καθολικός πεσιμισμός –άλλη μια δεινοπαθούσα χώρα του ευρωπαϊκού νότου. Τα πρώτα αεράκια της άνοιξης όμως φυσάνε και σε εκείνα τα μέρη, φουσκώνοντας τα πανιά τύπων σαν τον Mario Sánchez Nevado. Στο ατελιέ του κοντά στο πάρκο El Retiro στη Μαδρίτη, ο Nevado νιώθει μεγάλη άνεση και ελευθερία, μαζί με το παράξενο συναίσθημα πως στέκεται ένα μέτρο πιο πίσω από τα απρόοπτα της επικαιρότητας, σαν να βλέπει με το τηλεσκόπιο μαθαίνοντας τα νέα από απόσταση.
Οι δημοσκοπήσεις, τα νούμερα, οι στατιστικές, τα ομόλογα, τα χρέη, τα οικονομικά μεγέθη, η μπαϊλντισμένη κοινή γνώμη, η φουκαριάρα κυβέρνηση, το κοινωνικό μακελειό και οι άγριοι καυγάδες των social media, όλα τα υποποπροϊόντα της μαυρίλας φαίνεται να συμβαίνουν σε μια άλλη χώρα, της οποίας η κατάσταση φαντάζει αλλόκοτη όσο και απόμακρη, ένα ειδησεογραφικό ξερόκλαδο που ίσα ίσα τον αγγίζει ξυστά στο πρόσωπο.
Με περισσότερη από μία δεκαετία δημιουργίας στην πλάτη του, ο Mario Sánchez Nevado είναι ένας καλλιτέχνης με ολοκληρωμένο όραμα, άρτια τεχνική και συγκεκριμένη ατζέντα, ο οποίος διανύει την ωριμότητά του. Προσωπικότητες του δικού του φυράματος διαολοστέλνουν με κάθε τους καλλιτεχνική χειρονομία την καθήλωση της κρίσης.
Γεννήθηκε στη Βαρκελώνη, μεγάλωσε στη Μούρθια, αναδείχθηκε στη Μαδρίτη, όπου ζει και εργάζεται. Συνδιοικεί ως art director το δικό του στούντιο, με διεθνές πελατολόγιο υπό την επωνυμία Hysterical Minds, το οποίο έχει πραγματοποιήσει έως σήμερα 12 εκθέσεις, με πιο πρόσφατη την «Substantia». Παραδίδει δωρεάν σεμινάρια ψηφιακής επεξεργασίας για αρχάριους και προχωρημένους στο psdtuts, ενώ αντλεί παράλληλα μεγάλη ικανοποίηση δουλεύοντας πάνω σε προσωπικά πρότζεκτ, τα οποία υπογράφει ως Aégis Strife, ή σχεδιάζοντας εξώφυλλα CD και αφίσες για συγκροτήματα, με τη μουσική να αποτελεί το μεγάλο του πάθος.
Σε όλες τις εφαρμογές του, επιστρατεύει τη φωτογραφία, το σχέδιο και όλες τις υποδιαιρέσεις τους σε εικονογράφηση, ψηφιακή επεξεργασία, motion graphics και mixed media, προκειμένου να αποτυπώσει την ιδιαίτερη εκφραστική του σφραγίδα, η οποία συνίσταται στην κοσμογονία των σουρεαλιστικών ονειρότοπων που απολαμβάνουμε στη δουλειά του.
Ο εγγενής στους Ισπανούς αισθητικός μαξιμαλισμός, η μαθηματική ακρίβεια της σύνθεσης και η μαεστρική χρήση της ψυχολογίας των χρωμάτων, του προσδίδουν ένα αλάνθαστα αναγνωρίσιμο στιλ, που δεν εξαντλείται στην ικανότητά του να διατρέχει την παλέτα του Photoshop ή να δομεί ψηφιακά layer το ένα πάνω στο άλλο. Είναι ο τρόπος του να εκμαιεύει συναισθήματα μέσα από περίπλοκα λογισμικά και ψυχρά software αυτό που του χαρίζει το θαυμασμό μας.
Θα μπορούσαμε να διακρίνουμε στο έργο του εκλεκτικές συγγένειες με την κυβερνοπάνκ εικονογραφία του Viktor Koen, με ολίγη από την μπαρόκ αφηγηματικότητα του Neil Gaiman. Ίσως όμως να μην είναι και τίποτα από τα δύο. Καμιά φορά, κοιτώντας το έργο, καταλήγεις να γνωρίζεις τον άνθρωπο. Ποιος είναι ο Mario Sánchez Nevado; Ένας άνθρωπος της διπλανής πόρτας, με μια παραπάνω στάλα φαντασίας. Ένας κομπιουτεράκιας με χάρισμα.
Architectura Efimera
Blossom: Συνεργασία με τον Andrea Melendez για την τελευταία έκθεση των Hysterical Minds.
Closer: «Το θέατρο των ονείρων σου είναι ένας πολύ σκοτεινός τόπος». Εξώφυλλο για το τεύχος 15 του Inside Art Magazine.
Comfortably Numb: «Συνεισφορά στη δέκατη έκθεση των Hysterical Minds, με τίτλο “Symphony”. Απεικόνιση του ομώνυμου τραγουδιού των Pink Floyd. Παρατηρούμε ανήμποροι τον κόσμο μας να σαπίζει και να καταστρέφεται, καθηλωμένοι από την πλύση εγκεφάλου των μίντια και των καπιταλιστικών αγαθών. Είμαστε θεατές του ίδιου μας του αφανισμού».
Deep
Deliberation
Delirium: «Εμπνευσμένο από μια από τις μούσες μου, τη Σοφία. Βρήκα την εικόνα διατρέχοντας το αρχείο μου, τι στην ευχή, σκέφτηκα: Ας δω τι μπορώ να κάνω με τούτη. Σιγά σιγά, η έμπνευση με επισκέφτηκε, τα χρώματα κυοφορήθηκαν σε ντελιριακό ρυθμό, τα στοιχεία αλληλοεπικαλύφθηκαν ιδεωδώς. Όλα τα χρωστώ στη Σοφία».
Discovery
Eleanor ’07
Freedom
Hidden Place: «Η πλέον πολύωρη δουλειά μου μέχρι σήμερα, απαιτήθηκαν περίπου 20 ώρες για την πραγματοποίησή της. Φτιαγμένο εξολοκλήρου σε Photoshop CS2».
Kamikaze
Marooned
Nirvana: Εικονογράφηση για την έκθεση των Hysterical Minds, «Empathy».
Reality Clash: Εικονογράφηση για το θέμα «S’ ancrer dans la realitė», του γαλλικού περιοδικού 3ėme Millenaire Magazine.
The Uninspired
Treasure: «Ξεκίνησε σαν σουρεαλιστικό πορτρέτο του Οδυσσέα και της Πηνελόπης, υπέστη διάφορες μεταλλάξεις κατά το στάδιο της επεξεργασίας». (Πρόκειται για την πιο πρόσφατη δουλειά του, αναρτήθηκε στις 10 Απριλίου του 2013).
Πόστερ για την έκθεση Parallax Art Fair
To πορτρέτο του καλλιτέχνη
Links:
Βιβλιογραφία: Mirage: Dark Fantasy & Surreal Art & Photography - Best Artwork from the Histerical Minds Collective
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Η φωτογραφία είναι ένα είδος ποίησης και μπορεί να μας κάνει καλύτερους ανθρώπους»
«Tα πορτραίτα που θα δείτε είναι καθημερινά πορτραίτα γυναικών λεσβιών που εμένα μου φαίνονται εναρμονισμένες με την κοινωνία σήμερα»
Τα 69 πορτραίτα φιλοξενήθηκαν από την Εθνική Βιβλιοθήκη το 2022
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.