- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Νικόλας Κονταξής: Το Καλλιμάρμαρο μετράπηκε σε καμβά σύγχρονης τέχνης
Το έργο «Yes I can» προβλήθηκε στο γήπεδο, με αφορμή τα εγκαίνια της έκθεσής του «Catch me»


Το γεμάτο χρώματα έργο του Νικόλα Κονταξή «φώτισε» το Καλλιμάρμαρο, ως ένα μήνυμα έμπνευσης και συμπερίληψης
Ο Νικόλας Κονταξής δεν μιλά αλλά εκφράζεται μέσω της τέχνης του, μέσα απο τους γεμάτους χρώματα και ένταση καμβάδες του. Ένα παιδί που βασανίζεται από επιληπτικές κρίσεις από την ηλικία των 15 μηνών, βρήκε καταφύγιο στην τέχνη. Με ό,τι υλικά έβρισκε μπροστά του, άρχισε να φτιάχνει έργα και να «μιλά» μέσα από αυτά. Αυτά τα έργα έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Μουσείο Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, στην έκθεση «Catch me», που εγκαινιάστηκε στις 19 Μαρτίου. Στο πλαίσιο των εγκαινίων της, φωταγωγήθηκε για πρώτη φορά το Καλλιμάρμαρο από ένα έργο τέχνης.

Νικόλας Κονταξής: Εντυπωσιακές φωτογραφίες από το Καλλιμάρμαρο
Για πρώτη φορά στην ιστορία, το Καλλιμάρμαρο μετατράπηκε σε ζωντανό καμβά σύγχρονης τέχνης, το στάδιο γέμισε χρώματα και ελπίδα, στέλνοντας παράλληλα και ένα ηχηρό μήνυμα έμπνευσης και συμπερίληψης με το έργο που έχει άλλωστε τον ελπιδοφόρο τίτλο «Yes I can» (Ναι, μπορώ). Δεν ήταν δυνατόν να μείνει ασυγκίνητο το κοινό από αυτό το εντυπωσιακό γεγονός, ειδικά αν αναλογιστούμε τις συνθήκες υπό τις οποίες δημιουργεί ο Νικόλας Κονταξής, έχοντας βιώσει πάνω από 75.000 επιληπτικές κρίσεις... Ο καλλιτέχνης μετατρέπει τις κρίσεις του σε τέχνη μέσα από έργα μεγάλης κλίμακας, θυμίζοντάς μας πόση δύναμη έχει η τέχνη και η καλλιτεχνική έκφραση. Γι' αυτό άλλωστε και θεωρείται από τους πλέον ανερχόμενους καλλιτέχνες της γενιάς του, ενώ έχει συμπεριληφθεί στη λίστα του Forbes με τα μεγαλύτερα ταλέντα «Under 30». Τα έργα του χαρακτηρίζονται άλλωστε από ένα εντυπωσιακά «δομημένο χάος».

Όπως ανέφερε η μητέρα του, Krisann Kontaxis στη συνέντευξη που έδωσε πριν από λίγες ημέρες στην Athens Voice, «Ο γιος μου πειραματιζόταν με ό,τι υλικά έβρισκε μπροστά του. Μπαχαρικά, καφέ, λάδι, ακόμα και στάχτη. Πράγματα που ανακάλυπτε συνεχώς στο περιβάλλον του. Οι κρίσεις του τον καταρράκωναν και το γεγονός ότι έμαθε να δουλεύει «στο έδαφος» όπου είχε πέσει, ήταν από τα πιο σημαντικά στο ταξίδι του. Η τέχνη τον περιέθαλψε, του είπε ότι δεν έχει σημασία το ότι έπεσε και πως είναι εκεί για αυτόν».

Επομένως, η φωταγώγηση του Καλλιμάρμαρου από το συγκεκριμένο έργο τέχνης του Νικόλα Κονταξή σηματοδότησε μία ιστορική στιγμή για την Αθήνα, ενώνοντας τέχνη, πολιτισμό και ιστορική κληρονομιά με έναν πρωτόγνωρο τρόπο.
Δείτε περισσότερα για την έκθεση «Catch me» στο city guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Απεικονίζει την βασίλισσα Βεατρική
Τι θα δούμε σε μουσεία και χώρους τέχνης
Από την αντιπολεμική κραυγή στους μαύρους πίνακές του
'Ενας από τους πιο «ισχυρούς» πίνακες της pop art
Από τον Αλέξη Κυριτσόπουλο στους σύγχρονους δημιουργούς και τη σκηνή των Ελλήνων εικονογράφων
Πώς βλέπουν τη σύγχρονη ελληνική σκηνή; Υπάρχουν προβλήματα; Ποιο βιβλίο τους αγαπούν περισσότερο;
Συζητείται η μόνιμη παραμονή του στην πόλη του φωτός
«Η Ύδρα είναι η σύζυγος, αλλά η Σίφνος είναι η ερωμένη» συνήθιζε να λέει για το νησί που επισκέφθηκε τυχαία και ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά
Πάνω από 160 έργα του μεγάλου καλλιτέχνη σε ένα project που διοργανώθηκε με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του
Από ζωγραφική και γλυπτική μέχρι και installations
Μιλήσαμε με τους καλλιτέχνες λίγο πριν τα εγκαίνια της κοινής τους έκθεσης στην γκαλερί Άλμα
Η έκθεση θα ανοίξει για το κοινό στις 14 Ιουνίου με διάρκεια μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2025
Η φύση στο επίκεντρο της νέας του δουλειάς
Μια έκθεση που συνδυάζει την τέχνη της ζωγραφικής με την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά στο Βρυσάκι
Η πορεία της καλλιτεχνικής ιδιοφυίας του 20ού αιώνα
Η αντρική ταυτότητα στο μικροσκόπιο της Τέχνης: Έκθεση «ΑΝΤΡΕΣ»
Ένας καλλιτέχνης που γεννάει σεισμούς
Τέχνη, λογοκρισία, δημοκρατία. Το στοίχημα της ελευθερίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.