- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Ο ΝΕΟΝ σε συνεργασία με το Marina Abramović Institute (ΜAI) εισάγουν το αθηναϊκό κοινό στην τέχνη της performance με το πρόγραμμα «Αs Οne». 29 καλλιτέχνες, με την καθοδήγηση της Abramović, δημιούργησαν τα δικά τους έργα, και τα παρουσιάζουν στο Μουσείο Μπενάκη. Δείτε 4 βίντεο:
Nikolaos, performer
(1986), Αθήνα
Κοίτα τον πόνο στα μάτια και ο πόνος θα γαληνεύσει
Η σωματοποίηση του ψυχικού πόνου και η ανάγκη να βρεθούν τρόποι αντιμετώπισής του είναι ο σκοπός του έργου του Nikolaos. Η έλλειψη ελευθερίας, η κυρίαρχη δέσμευση του σύγχρονου ανθρώπου, εντείνεται όσο μεγαλύτερη είναι η κοινωνική αποδοχή και άρα τα κοινωνικά δεσμά. Ο καλλιτέχνης μεταφέρει την έλλειψη ελευθερίας στην κυριολεξία, βρισκόμενος δεμένος και κρεμάμενος από ένα σκοινί. Η κατάσταση περιορισμού του σώματος δίνει τη δυνατότητα να απελευθερωθεί ο νους, βρίσκοντας το δρόμο προς την ελευθερία μέσα από τον αυτοέλεγχο, το διαλογισμό και την πίστη στη δύναμη του μυαλού.
Αναστασία Παπαθεοδώρου, ηθοποιός, σκηνοθέτης, performer
(1976), Αθήνα
Μια γυναίκα σε κατάσταση αλήθειας
Ένα αυτοσχέδιο «ποίημα» του σήμερα συνθέτει η Αναστασία Παπαθεοδώρου, διερωτώμενη για την ελαφρότητα με την οποία ο ανθρώπινος νους ανέχεται και δέχεται τα πλέον τραγικά και εξευτελιστικά γεγονότα της εποχής μας μέσω των media, και διατηρεί μια ψυχραιμία ικανή στη λήθη. Η καλλιτέχνης διανύει τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην πληροφορία και την εμπειρία, βουτώντας σε μια διαδρομή αυτογνωσίας. Επί 8 ώρες, η Αναστασία Παπαθεοδώρου, ως νομάς, υποδέχεται τους ήχους, τις μουσικές και την κινούμενη εικόνα μιας προβολής στιγμιότυπων από τη φύση, από μαζικά γεγονότα, από καθημερινότητα και ανταποκρίνεται με το σώμα και τη φωνή της, με ποιήματα, τραγούδια, προσευχές. Ένα ταξίδι αυτό-εξοστρακισμού σε μια συναισθηματική, σωματική και νοητική τρωτότητα.
Γιάννης Αντωνίου, χορευτής
(1968), Αθήνα
Σταύρος Αποστολάτος, χορευτής
(1975), Χανιά
Το πορτρέτο ενός άγνωστου ανθρώπου
Με εργαλείο την κίνηση, ο Γιάννης Αντωνίου και ο Σταύρος Αποστολάτος φλερτάρουν με την ιδέα της εξαφάνισης. Οι δύο ερμηνευτές επιδιώκουν την εξασθένηση της μορφής τους με βασικούς άξονες το περπάτημα, την όρθια θέση και την ακινησία, το άλμα, την κατάρρευση και τη μικροκίνηση, μέχρι την απόλυτη εξαφάνιση από το οπτικό πεδίο. Όσο οι μορφές τους υποχωρούν, καθημερινά αντικείμενα παραμένουν στο χώρο, θυμίζοντας την αρχική ύπαρξη. Τα δύο σώματα, αν και δεν αγγίζονται, παραμένουν συνδεδεμένα, σε οπτική επαφή, σε αλληλεξάρτηση, αναζητώντας, επί 8 ώρες, την ιδιωτική πραγματικότητα, πέρα από τις ικανότητες του σώματος. Το έργο δεν είναι αποτέλεσμα πρόβας, οι κινήσεις συνθέτονται κάθε φορά εξαρχής, ενστικτωδώς μέσα στο χρόνο που διαρκεί μια στιγμή.
Cleaning the Mirror (Marina Abramović, 1995)
re-performance: 8 ώρες
με την Μάρθα Πασακοπούλου
Είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιείται re-performance αυτού του έργου από το 1995, οπότε και παρουσιάστηκε μόνο για video. Στο Cleaning the Mirror (1995), η Abramović κρατά στην αγκαλιά της ένα σκελετό και έχει δίπλα της έναν κουβά με νερό και σαπούνι. Με το δεξί της χέρι, τρίβει με μανία τα διάφορα μέρη του σκελετού. Μόλις καθαριστεί, το χρώμα του σκελετού αλλάζει, ξανοίγει, αφού η γκρίζα σκόνη που κάλυπτε τα κόκκαλα αρχίζει να μεταφέρεται στο σώμα της Abramović. Τα όρια μεταξύ της καλλιτέχνιδας και του «αντικειμένου» αρχίζουν να ξεθωριάζουν, όσο ο νεκρός και ο ζωντανός μπερδεύονται. Για την Abramović, ο σκελετός αντιπροσωπεύει «τον τελευταίο καθρέφτη που θα αντικρύσουμε όλοι», σ’ ένα έργο όπου κυριαρχούν ο θάνατος και η παροδικότητα.
Διαβάστε τη συνέντευξη που έδωσε η Marina Abramović στην A.V.
Η Marina Abramović θα δώσει μία διάλεξη για το μέλλον της και το ρόλο που θα παίξει σε αυτό η αυξανόμενη συμμετοχή του κοινού (Τετάρτη 23/3), με υλικό από την πιο πρόσφατη έκθεση του MAI στη Βραζιλία.
Info: «As One»: Ως 24/4, Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, 210345 3111 (ελεύθερη είσοδος). Ώρες λειτουργίας Τρ.-Τετ.-Πέμ.-Σάβ. 12.00-20.00, Παρ. 12.00-22.00, Κυρ. 10.00-18.00, Δευτ. κλειστά
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Τι θα δούμε σε γκαλερί και σε χώρους τέχνης της Αθήνας;
Είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ για σουρεαλιστικό πίνακα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.