- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ο Κώστας Βαρώτσος, η Βένια Δημητρακοπούλου και η Δανάη Στράτου αγαπούν την Αίγινα
Συνεργάστηκαν σε μια εικαστική εγκατάσταση για την επαναλειτουργία του ιστορικού Καποδιστριακού Ορφανοτροφείου
Οι τρεις διακεκριμένοι εικαστικοί που ζουν και εργάζονται για μεγάλα διαστήματα στην Αίγινα, ο Κώστας Βαρώτσος, η Βένια Δημητρακοπούλου και η Δανάη Στράτου, σε συνεργασία με τον ιστορικό Γιώργο Καλόφωνο –που φέτος είχε την προεδρία της οργανωτικής επιτροπής του Φεστιβάλ Φιστικιού, της μεγάλης εμπορικής και πολιτιστικής γιορτής του νησιού– αποφάσισαν να σηματοδοτήσουν την φετινή επέτειο των 30 χρόνων από την απομάκρυνση των φυλακών από το ιστορικό κτίριο του Καποδιστριακού Ορφανοτροφείου της Αίγινας με ένα έργο που δημιούργησαν από κοινού, και έχει ως στόχο να υπομνηματίσει εικαστικά το πολυτάραχο παρελθόν, την έντονη συμβολική φόρτιση αλλά και την ελπιδοφόρα δυναμική του σημαντικού αυτού μνημείου, που συνδέεται άρρηκτα με την ίδρυση του σύγχρονου Ελληνικού Κράτους.
Το Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο, από τόπος μάθησης και πολιτισμού μετατράπηκε σε χώρο τιμωρίας και αποκλεισμού για να παραμείνει κλειστό τα τελευταία 30 χρόνια. Ίσως τώρα να έφτασε η στιγμή να ανοίξει ξανά στις δημιουργικές δυνάμεις της κοινωνίας μας και να λειτουργήσει και πάλι ως τόπος πολιτισμού.

Το έργο ήταν μία μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση επί της οδού Καποδιστρίου, ακριβώς απέναντι από την πρόσοψη του κτιρίου του Καποδιστριακού Ορφανοτροφείου. Πρόκειται για σπάνια περίπτωση δημιουργικής συνεργασίας μεταξύ τριών σύγχρονων διακεκριμένων καλλιτεχνών, που έχουν ο καθένας τους μια αυτόνομη και διακριτή πορεία στον χώρο των εικαστικών τεχνών. Η συνεργασία τους για την παραγωγή αυτού του έργου-εγκατάστασης αποτελεί από μόνη της ένα σημαντικό εικαστικό γεγονός που θα έχει μεγάλη απήχηση εντός και εκτός της χώρας μας. Το έργο είναι τοποειδικό (site specific) και περιορισμένης διάρκειας, αλλά θα υπάρξει καταγραφή και τεκμηρίωσή του.
Σκοπός του έργου είναι να σηματοδοτήσει την σημαντική επέτειο ενός παραγνωρισμένου μνημείου, λειτουργώντας, ει δυνατόν, ως έναυσμα για την ολοκλήρωση της αποκατάστασης του και ως πρόγευση της επαναλειτουργίας του ως τόπου μνήμης και δημιουργίας. Φιλοδοξεί να επικαιροποιήσει μέσα από την εικαστική πράξη την ιστορία του μνημείου και την προβληματική που αυτή θέτει, μια προβληματική που αντικατοπτρίζει εγγενή προβλήματα του σύγχρονου Ελληνικού Κράτους.


Χορηγοί του έργου είναι οι εταιρείες «Philippos Hellenic Goods» και «Νεκτάριος και Στυλιανός Πάλλης, Οικοδομικές Εργασίες».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.