- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Ο ερωτισμός δεν χρειάζεται πάντα γυμνό
Η φωτογράφος Πέπη Λουλακάκη διηγείται την ιστορία μιας φωτογραφίας
Διάβασε τη φωτογραφία
Παραλία Μέσης στην Κομοτηνή, Τρίτη 8 Ιουλίου 2008
Αποπνικτική ζέστη με υγρασία. Η θάλασσα ακόμα πιο ζεστή. Έχω μπει με το μοντέρνο σαλβάρι μου κι ένα φανελάκι μέσα στο νερό με τη φωτογραφική μηχανή στο χέρι. Δεν φόρεσα μπικίνι από σεβασμό στις συνήθειες εδώ και γιατί σκοπός μου ήταν να φωτογραφίσω και όχι να προκαλέσω. Το αντικείμενό μου, τη δεδομένη στιγμή, μία μεγάλη θορυβώδης μουσουλμανική οικογένεια με παιδιά, μανάδες και γιαγιάδες. Μόνο ο άντρας και τα παιδιά φορούν μαγιό. Οι υπόλοιποι κάνουν μπάνιο με τα ρούχα. Κάθομαι και κοιτάζω την παραλία της Μέσης, που εκτείνεται 4 χλμ. ανατολικά του Φαναρίου. Εδώ συνηθίζουν να έρχονται οι μουσουλμάνοι από την Ξάνθη και την Κομοτηνή για τα καλοκαιρινά τους μπάνια. Σκέφτομαι την εντύπωση που θα έκανε αυτό που βλέπω αν μεταφερόταν, για μια στιγμή, στις παραλίες της Αττικής. Όσοι το έβλεπαν θα πίστευαν ότι μεταφέρθηκε στο χωροχρόνο από κάποιο παραθεριστικό μέρος της Ανατολής. Κι όμως, βρίσκεται στην Ελλάδα.
Ακούω τα βήματα μιας νεαρής γυναίκας στην ψιλή άμμο. Στρώνει την ψάθα της δίπλα μου και αφήνει την τσάντα της. Δεν φορά μαγιό αλλά μια ολόσωμη φόρμα με λάστιχο στη μέση, που την καλύπτει από το κεφάλι μέχρι τους αστραγάλους. Δεν μπορώ να προσδιορίσω ηλικία. Το όμορφο πρόσωπό της συνδυάζει την παιδικότητα με την ωριμότητα μιας γυναίκας. Βγάζει τις σαγιονάρες της και κατευθύνεται προς το νερό. Ελαφριά κυματάκια τη βρέχουν. Σταματά και περιμένει για λίγο. Παίρνω τη μηχανή μου και αρχίζω να τη φωτογραφίζω. Οι έντονες πτυχές από το ύφασμα που έχει βραχεί και έχει κολλήσει στο σώμα της μου θυμίζουν τις πτυχές των υφασμάτων στα γλυπτά μάρμαρα του Παρθενώνα. Καθώς διαγράφεται το σχήμα του σώματός της αποπνέει περισσότερο αισθησιασμό και θηλυκότητα από το γυμνό, το οποίο λίγο ως πολύ έχουμε εξοικειωθεί να βλέπουμε το καλοκαίρι στις παραλίες. Την απαθανατίζω καθώς ατενίζει τον ορίζοντα και στα μάτια μου γίνεται το σύμβολο της σύγχρονης μουσουλμάνας γυναίκας που προχωρά στο μέλλον με αξιοπρέπεια, θηλυκότητα, αποφασιστικότητα και σθένος. Δεν χρειάστηκε να ρωτήσω το όνομά της. Δεν ξέρω καν αν άκουσε το κλικ της μηχανής μου.
Info:
Το Μουσείο Μπενάκη Κεντρικό κτήριο (Κουμπάρη1 & Βασ. Σοφίας) εγκαινιάζει την Τετάρτη 27/3 στις 20.00 την έκθεση φωτογραφίας της Πέπης Λουλακάκη «Θράκη - Τόσο κοντά, τόσο μακριά» με κείμενα της δημοσιογράφου Έλενας Μοσχίδη. Το βιβλίο της έκθεσης
κυκλοφορεί από τις εκδ. Καστανιώτη.
Διάρκεια έκθεσης μέχρι 28/4.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Frankenstein, Γκράντε, Ερίβο και «Adolescence» κλέβουν την παράσταση
Φήμες για πιθανή συνεργασία στο soundtrack της νέας ταινίας
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Ο βραβευμένος με Όσκαρ δημιουργός του Ανόρα τοποθετείται
Η 91χρονη θρυλική ηθοποιός μιλά για την επιδείνωση της όρασης και της μνήμης της
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, στις 19:30
Επιστημονική συνάντηση στο ΕΚΠΑ (9/12) και μαρτυρίες στο Γαλλικό Ινστιτούτο (16/12) για το ιστορικό ταξίδι του 1945
Τα δεκατέσσερα κείμενα του βιβλίου αναφέρονται στις πολιτικές, στρατιωτικές και διπλωματικές εξελίξεις που διαμόρφωσαν το νεοελληνικό κράτος και την νεοελληνική κοινωνία
Προάγγελος των Όσκαρ τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Λος Άντζελες
Το αστικό δράμα του σκηνοθέτη «νίκησε» δύο κακοκαιρίες και το κοινό γεμίζει τις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Η πρωτότυπη ταινία διαφέρει σε κάποια στοιχεία από την Ειδική Έκδοση του 1997
Οι ηγέτες της νορβηγικής black metal σκηνής για ένα μοναδικό show στην Αθήνα, στο Floyd Live Music Venue
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Το έργο του έχει παρουσιαστεί σε περισσότερα από 100 φωτογραφικά βιβλία
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.