- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Με αφορμή το αίτημα της Gucci, βρήκαμε πόσες φορές έχει δοθεί άδεια για φωτογράφιση στον Παρθενώνα (εικόνες, video)
Του Αγίου Βαλεντίνου συζητείται το αίτημά της στο ΚΑΣ
Την Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου, αναμένεται να συζητηθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο το αίτημα του ιταλικού οίκου Gucci να πραγματοποιήσει επίδειξη μόδας στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης.
Σύμφωνα με το αίτημα του οίκου, ο οποίος έχει υποβάλει άδεια και για φωτορυθμικά και για μουσική και για παραγωγή βίντεο, η επίδειξη μόδας προγραμματίζεται για την 1η Ιουνίου.
Στην ημερήσια διάταξη του ΚΑΣ το αίτημα της εταιρείας με την επωνυμία «Guccio Gucci S.p.A.» βρίσκεται στην 8η θέση.
Βέβαια, σημειώνεται ότι για κάτι τέτοια αιτήματα, μπορεί απευθείας ο υπουργός Πολιτισμού, εν προκειμένω η Λυδία Κονιόρδου να παρακάμψει το ΚΑΣ και να δώσει άδεια αν κρίνει ότι η προβολή αυτή θα κάνει καλό στη χώρα.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία έχει πραγματοποιήσει ανάλογες εκδηλώσεις στη Φοντάνα ντι Τρέβι, αλλά και στο Αβαείο του Γουέστμινστερ. Ειδικά για το τελευταίο είχαν σημειωθεί σφοδρές αντιδράσεις στη Μεγάλη Βρετανία.


Προς το παρόν, η εισήγηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων είναι αρνητική για την πραγματοποίηση επίδειξης μόδας στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Μάλιστα, η διάθεση γίνεται ακόμη πιο αρνητική προς τον συγκεκριμένο οίκο, καθώς πριν από 5 περίπου μήνες, η Gucci είχε ντύσει με παρδαλά ρούχα τα γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, με πολλά μέσα, ακόμη και στη Βρετανία να κάνουν λόγο για «artistic vandalism» (καλλιτεχνικό βανδαλισμό)!


Σημειώνεται ότι ελάχιστες είναι οι φορές που το υπουργείο Πολιτισμού έχει δώσει σχετική άδεια για λήψη φωτογραφιών ή βίντεο στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Το 2008 επί υπουργίας Μιχάλη Λιάπη, παρακάμπτοντας το ΚΑΣ, είχε δοθεί στην Τζένιφερ Λόπεζ άδεια να φωτογραφηθεί με ρούχα υψηλής ραπτικής, ενώ έναν χρόνο νωρίτερα η Νία Βαρντάλος είχε κάνει γυρίσματα στον Παρθενώνα, τη Ρωμαϊκή Αγορά και άλλους αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα για τις ανάγκες των γυρισμάτων της ταινίας «My life in Ruins».


Ωστόσο, η πιο τολμηρή ενέργεια που έχει γίνει ποτέ στην Ακρόπολη ήταν αυτή της φωτογράφου Έλλης Σουγιουλτζόγλου – Σεραϊδάρη, γνωστής ως Νέλλυ, η οποία ήταν επί πολλά έτη η επίσημη φωτογράφος του υπουργείου Πολιτισμού, εκτελώντας παραγγελίες για τουριστικές αφίσες της Ελλάδας.
Η Νέλλυ, το 1928, φωτογράφισε γυμνή στην Ακρόπολη τη χορεύτρια της Κομεντί Φρανσέζ, Μόνα Πάιβα. Όπως η ίδια είχε αναφέρει, το γυμνό δεν ήταν προγραμματισμένο, αλλά προέκυψε τυχαία. Όταν η Νέλλυ πληροφορήθηκε, ότι η διάσημη χορεύτρια βρισκόταν στην Αθήνα για παραστάσεις, θέλησε να της κάνει μια καλλιτεχνική φωτογράφιση, με φόντο τον Παρθενώνα. Για τον λόγο αυτό, ζήτησε και πήρε άδεια από τον διευθυντή της Ακρόπολης, Αλέξανδρο Φιλαδελφέα. Το αρχικό σχέδιο ήταν, το μοντέλο να ποζάρει «ντυμένο» με μουσελίνες και πέπλα, για να παραπέμπει σε αρχαία Ελληνίδα. Όταν ο αρχαιολογικός χώρος έκλεισε για το κοινό, η φωτογράφος και το μοντέλο ξεκίνησαν τις ετοιμασίες. Η Πάιβα, έπειτα από υπόδειξη των υπεύθυνων, χρησιμοποίησε το σπιτάκι του φύλακα για καμαρίνι. Την ώρα που άλλαζε ρούχα, την είδε η φωτογράφος. Τότε αποφάσισε να τη φωτογραφίσει ολόγυμνη, αλλά δεν κατέθεσε ποτέ επίσημο αίτημα για αυτό. «Η πόρτα ήταν μισάνοιχτη, και καθώς ο ήλιος έγερνε και γέμιζε με φως τον μικρό χώρο, είδα για πρώτη φορά την ξένη χορεύτρια ολόγυμνη. Μου φάνηκε πως ενσάρκωνε το πνεύμα των αρχαίων μαρμάρων! «Θα μπορούσατε να ποζάρετε τελείως γυμνή;» είπα. Δέχτηκε. Έτρεξα και ρώτησα τον Φιλαδελφέα. Η απάντησή του ήταν καταφατική, υπό ένα όρο: «Φτάνει οι φωτογραφίες να μην είναι για δημοσίευση». Το μοντέλο πόζαρε γυμνό στον φακό της Νέλλυ, χορεύοντας και κρατώντας ένα κλωνάρι ελιάς. Το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα ήταν άψογο και η φωτογράφος, για να ευχαριστήσει την Πάιβα, της έδωσε μερικές από τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει. Την επόμενη χρονιά, μία από αυτές τις φωτογραφίες δημοσιεύτηκε στο γαλλικό περιοδικό Illustration de Paris και στην Ελλάδα προκλήθηκε σάλος, με τη συντηρητική κοινωνία της εποχής να κατακρίνει το γυμνό στον Ιερό Βράχο.


ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γίνεται η πρώτη μαύρη ηθοποιός με δύο υποψηφιότητες στην κατηγορία μιούζικαλ/κωμωδίας
Ο ηγέτης των Rolling Stones σε ένα ιδιαίτερα προκλητικό φιλμ που αρχικά έμεινε εκτός διανομής
Από τους Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα μέχρι απλούς κατοίκους, ένα βιβλίο — ταξίδι σε 201 ιστορίες. Ο Χρήστος Πιπίνης, «ψυχή» της ομάδας, μάς είπε περισσότερα
Frankenstein, Γκράντε, Ερίβο και «Adolescence» κλέβουν την παράσταση
Φήμες για πιθανή συνεργασία στο soundtrack της νέας ταινίας
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Ο βραβευμένος με Όσκαρ δημιουργός του Ανόρα τοποθετείται
Η 91χρονη θρυλική ηθοποιός μιλά για την επιδείνωση της όρασης και της μνήμης της
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, στις 19:30
Επιστημονική συνάντηση στο ΕΚΠΑ (9/12) και μαρτυρίες στο Γαλλικό Ινστιτούτο (16/12) για το ιστορικό ταξίδι του 1945
Τα δεκατέσσερα κείμενα του βιβλίου αναφέρονται στις πολιτικές, στρατιωτικές και διπλωματικές εξελίξεις που διαμόρφωσαν το νεοελληνικό κράτος και την νεοελληνική κοινωνία
Προάγγελος των Όσκαρ τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Λος Άντζελες
Το αστικό δράμα του σκηνοθέτη «νίκησε» δύο κακοκαιρίες και το κοινό γεμίζει τις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Η πρωτότυπη ταινία διαφέρει σε κάποια στοιχεία από την Ειδική Έκδοση του 1997
Οι ηγέτες της νορβηγικής black metal σκηνής για ένα μοναδικό show στην Αθήνα, στο Floyd Live Music Venue
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.