- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Το Αίμα του Δία: Τα αδέρφια Παρλαπανίδη κατέκτησαν το Netflix
Τα αδέρφια Τσάρλι και Βλάσης Παρλαπανίδης μιλάνε αποκλειστικά στην Athens Voice για τη σειρά που «παντρεύει» την Ελληνική Μυθολογία με τα ιαπωνικά anime.
Συνέντευξη με τον Τσάρλι και Βλάση Παρλαπανίδη, τους δημιουργούς της σειράς κινουμένων σχεδίων «Το Αίμα του Δία», στις πρώτες θέσεις στο Netflix παγκοσμίως.
Είναι πραγματικά εντυπωσιακό τι γίνεται εκεί έξω αλλά και… εδώ μέσα με τη νέα σειρά κινουμένων σχεδίων «Το Αίμα του Δία». Στις κορυφαίες θέσεις στο Top 10 του Netflix στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, κονταροχτυπιέται για το νούμερο ένα με την επιτυχία της χρονιάς που λέγεται «Το Γκαμπί της Βασίλισσας», ενώ η βαθμολογία της στο δημοφιλές site-οδηγό Rotten Tomatoes είναι 100%, κάτι που δεν συμβαίνει συχνά. Η επιτυχία της σειράς αποκτάει μεγαλύτερη αξία αν αναλογιστούμε ότι είναι μία σειρά anime, όχι μία σειρά μυθοπλασίας, επηρεασμένη από τα ιαπωνικά κινούμενα σχέδια για ενήλικες (και όχι μόνο), όχι τόσο διαδεδομένα ακόμα στο ευρύ κοινό, αν και με μεγάλη ιστορία δεκαετιών.
Δημιουργοί της σειράς είναι οι ελληνοαμερικανοί σεναριογράφοι Τσάρλι και Βλάσης Παρλαπανίδης, δύο αδέλφια από το Νιου Τζέρσεϊ που το 2011 γνώρισαν την πρώτη τους μεγάλη επιτυχία με την ταινία «Immortals» («Οι Αθάνατοι»), το μεγάλο breakthrough του «Superman» Χένρι Καβίλ στο ρόλο του Θησέα, πάλι με θέμα την Ελλάδα και τους αρχαίους θεούς και ήρωες. Πριν τρία χρόνια μετέφεραν –ξανά με μεγάλη επιτυχία- το «δύσκολο» ιαπωνικό βιβλίο manga «Death Note» στην μικρή οθόνη του Netflix.
Στο «Αίμα του Δία», τα αδέλφια Παρλαπανίδη επιστρέφουν ξανά στην Ελλάδα και την Ελληνική Μυθολογία, με τους Θεούς του Ολύμπου και τους Τιτάνες να ετοιμάζονται για πόλεμο, ενώ ο Ήρων, ένας θνητός που ζει στα περίχωρα της αρχαίας Ελλάδας, είναι η τελευταία ελπίδα της ανθρωπότητας να επιβιώσει μετά την επέλαση ενός μοχθηρού στρατού δαιμόνων.
Ο Τσάρλι και ο Βλάσης Παρλαπανίδης μίλησαν στην Athens Voice για το «Αίμα του Δία», την Ελληνική Μυθολογία και την αξία της οικογένειας και πώς είναι να δουλεύεις με το Netflix και τα καλύτερα στούντιο της κινηματογραφικής και τηλεοπτικής βιομηχανίας. Κρατήσαμε μία λέξη, «αξιοκρατία».
Βλέπω το «Αίμα του Δία» να βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις προτιμήσεων των Ελλήνων τηλεθεατών στο Netflix, οδεύει στο νούμερο ένα μάλιστα, όπως και σε άλλες πολλές χώρες. Πώς νοιώθετε για αυτό;
Τσάρλι Παρλαπανίδης: Μας κάνει ιδιαίτερα υπερήφανους μιας και δεν είναι η δική μας ιστορία, αλλά η ιστορία της Ελλάδας. Η Ελληνική Μυθολογία, έστω από τη δική μας ίσως μεροληπτική ματιά, είναι η σπουδαιότερη συλλογή διηγημάτων στον αρχαίο κόσμο. Έχουν κρατηθεί ζωντανά στο πέρασμα του χρόνου και συνεχίζουν να είναι επίκαιρα παγκοσμίως και στη συνείδηση του κόσμου. Ήταν πολύ σημαντικό για εμάς που οι Έλληνες στην Ελλάδα τους άρεσε επειδή είναι η πολιτιστική μας κληρονομιά. Ελπίζω να είναι υπερήφανοι.
Βλάσης Παρλαπανίδης: Είμαστε ενθουσιασμένοι από την υποδοχή της σειράς. Είναι κάτι το φοβερό και έχει ξεπεράσει και τις πιο τρελές προσδοκίες μας. Είναι και μία απόδειξη πόσο αγαπάνε την Ελληνική Μυθολογία σε όλο τον κόσμο. Υπήρχαν fans των anime που ήθελαν να δουν τη σειρά αλλά «Το Αίμα του Δία» κατάφερε να έχει ευρύτερη mainstream αποδοχή. Άνθρωποι που δεν έχουν ξαναδεί anime στη ζωή τους, είδαν το show λόγω της αγάπης τους για την Ελληνική Μυθολογία. Αυτό επέτρεψε στο show να αποκτήσει ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό.
Πώς συλλάβατε την ιδέα για το «Αίμα του Δία»; Συνεχίζει να είναι η Ελληνική Μυθολογία δημοφιλής;
Τσάρλι: Η αρχική ιδέα ήταν για μία σειρά ανθολογίας για την Ελληνική Μυθολογία, κάτι σαν το «American Horror Story». Η ιδέα ήταν να πούμε την ιστορία του Ίκαρου και του Δαίδαλου μέσα από δέκα επεισόδια και μετά, στις επόμενες σεζόν, την ιστορία του Θησέα και του Ηρακλή, μιας και οι ιστορίες τους «διασταυρώνονται» με την αρχική σεζόν. Από πολύ μικρή ηλικία με συνάρπαζε η ιδέα του Ηρακλή που βρίσκει το άψυχο σώμα του Ίκαρου και το ανακτά από τη θάλασσα. Όσο «καταδυόμασταν» πιο βαθιά –και πιο βαθιά- στις ιστορίες, γεννήθηκε η ιδέα για το «Αίμα του Δία». Η Ελληνική Μυθολογία είναι πολύ δημοφιλής και επίκαιρη γιατί ήταν οι πρώτοι υπερήρωες του κόσμου. Tο μόνο που έκαναν οι Marvel και DC ήταν να τους βάλει στολές, με τη γοητεία τους να μην ξεθωριάζει ποτέ.
Βλάσης: Όσον αφορά την ερώτηση αν η Ελληνική Μυθολογία συνεχίζει να είναι δημοφιλής, θα έλεγα ναι. Στην πραγματικότητα, είναι αξιοσημείωτο πόσο δημοφιλής είναι μετά από τόσα χρόνια.
Η σειρά κυκλοφορεί σχεδόν δέκα χρόνια την τεράστια επιτυχία της ταινίας «Immortals». Είναι ο δικός σας φόρος τιμής στην Ελλάδα;
Βλάσης: Ναι, είναι. Είμαστε πολύ υπερήφανοι για την ελληνική μας κουλτούρα και που έχουμε τη δυνατότητα να μοιραζόμαστε αυτές τις φανταστικές ιστορίες της Ελληνικής Μυθολογίας. Η Ελλάδα είναι αυτή η σπάνια χώρα που είναι πλούσια σε ιστορία, κουλτούρα και πίστη. Και οι Έλληνες πάντοτε υπήρξαν τόσο μοναδικά δημιουργικοί και εφευρετικοί. Τιμούμε αυτούς που ήρθαν πριν από εμάς. Φρόντισαν να στρωθεί ο δρόμος και αν δεν ήταν για τους προγόνους μας δεν θα ήμασταν εδώ σήμερα. Τιμώντας τον τόπο καταγωγής μας, είναι κάτι που είμαστε πολύ υπερήφανοι.
Τσάρλι: Είναι κάτι που λατρεύουμε και μας συνάρπαζε σε όλη μας τη ζωή. Νοιώθουμε πολύ τυχεροί που δουλέψαμε σε αυτές τις φοβερές ιστορίες, χαρακτήρες και θέματα.
Γιατί αποφασίσατε αυτή η σειρά να είναι σε κινούμενα σχέδια, σε anime;
Τσάρλι: Πάντα αγαπούσαμε τα anime και νοιώθουμε πως το Χόλυγουντ συχνά παραβλέπει αυτό το είδος. Πιστεύουμε ότι είναι πολύ πιο δημοφιλή από ότι αντιλαμβάνονται οι executives. Ακόμα και τώρα το βλέπουν σαν κάτι για πολύ εξειδικευμένο κοινό αλλά τα ίδια πίστευαν και για την geek κουλτούρα πριν και λίγο καιρό. Η ιδέα πως οι άνθρωποι θα έβαζαν τις Star Trek στολές τους και θα πήγαιναν σε συνέδρια και εκθέσεις, φαινόταν παρανοϊκή. Αλλά αυτό έχει πλέον κατακτήσει ολοκληρωτικά την ποπ κουλτούρα εδώ στην Αμερική. Με αυτά, νομίζουμε ότι γενικά η πόλη, το Χόλυγουντ, ακόμα κοιμάται και δεν βλέπει πόσο δημοφιλή είναι τα anime. Νοιώθουμε τυχεροί που είμαστε μέρος αυτής της νέας γενιάς των 2D anime shows, κάτι που ξεκίνησε με το «Castlevania». Μετά από το δικό μας, και ο Kevin Smith έχει ένα show με τον He-Man, το «Masters of the Universe», ενώ ο Zach Snyder που σκηνοθέτησε τους «300» ετοιμάζει ένα anime show βασισμένο στην Σκανδιναβική Μυθολογία. O John Derderian του Netflix έχει αγκαλιάσει το είδος, προσπαθεί να το διευρύνει και νομίζουμε πως το Netflix θα αποζημιωθεί από τους τηλεθεατές.
Βλάσης: Συμφωνώ με τον Τσάρλι. Θα ήθελα επίσης να προσθέσω πως τα anime, σου δίνουν τη δυνατότητα να πεις την ιστορία όπως ακριβώς θες να την πεις. Μπορείς να δημιουργήσεις έναν κόσμο και σκηνές δράσης που δεν θα μπορούσες ποτέ να δημιουργήσεις με CGI γιατί θα ήταν πολύ ακριβό. Αλλά μάθαμε πως φυσικά και στο animation υπάρχουν περιορισμοί στο budget. Υπάρχουν τόσα που πρέπει να κάνεις. Και υπάρχει ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ πίεση για να είναι σωστά τα σενάρια γιατί μιας και ένα animated επεισόδιο είναι έτοιμο, δεν υπάρχει επιστροφή. Δεν μπορείς να γυρίσεις κάτι ξανά. Με όλα αυτά, δουλεύοντας στον χώρο του animation ήταν κάτι το εκπληκτικό. Το αγαπήσαμε και έχουμε ιδέες για περισσότερα animated shows, κάποια ξανά από την Ελληνική Μυθολογία. Μία από αυτές τις ιδέες που είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι είναι η ζωή της Μέδουσας.
Πώς είναι η εμπειρία να δουλεύετε μαζί με τα πολύ ανερχόμενα Powerhouse Animation Studios του πολύ επιτυχημένου anime show «Castlevania» και του επερχόμενου show «Masters of the Universe»;
Τσάρλι: Αγαπήσαμε τη δουλειά με την Powerhouse. Είναι απλά μία καταπληκτική ομάδα από απίστευτα ταλαντούχους ανθρώπους, «κερδίζοντας τον πόλεμο εναντίον του άξονα του Ζ». Ένα 2D εναντίον 3D αστείο στο animation, ίσως λίγο εξειδικευμένο, σας ζητάω συγνώμη. Αλλά κυριολεκτικά αυτό είναι το μότο τους και όλα αρχίζουν από την κορυφή, τον Brad Graeber. Είναι εκπληκτικός και ισορροπεί τέλεια σαν ένας παραμυθάς που την ίδια στιγμή καταλαβαίνει την επιχειρηματική πλευρά των πραγμάτων. Όλοι οι άνθρωποι που δουλεύουν εκεί είναι τόσο προικισμένοι. Κάθε φορά που η Katie Silva, η επικεφαλής σχεδιάστρια χαρακτήρων, ή ο Jessie Pyles, υπεύθυνος του background art, μας έστελναν τη δουλειά τους, ήταν σαν πρωί Χριστουγέννων για εμάς. Επίσης, οι παραγωγοί μας στην Powerhouse, ο Μike Hughes και ο Shane Minshew, έδωσαν «αίμα» για να φτάσει σωστά κάθε δεκάρα του προϋπολογισμού στην οθόνη. Νοιώθουμε ευλογημένοι που δουλέψαμε μαζί τους.
Βλάσης: Δουλεύοντας με την Powerhouse ήταν μία από τις καλύτερες εμπειρίες που είχαμε στη δουλειά. Ήταν απόλαυση, δημιουργική και επαγγελματική. Όλοι εκεί είναι άριστοι και δούλεψαν πολύ σκληρά. Επιπλέον, όλοι δούλευαν για το καλό της ιστορίας και του show. Και πάντα υπήρχε προσοχή στις λεπτομέρειες, κάτι που είναι πασιφανές στο show.
Πηγαίνοντας πίσω στο χρόνο. Πώς δύο παιδιά, δύο αδέλφια, από το Νιου Τζέρσεϊ τα κατάφεραν στο Χόλυγουντ;
Τσάρλι: Κάποιος ρώτησε τον Τζωρτζ Λούκας, «πώς τα κατάφερες στην κινηματογραφική βιομηχανία;» και η απάντησή του ήταν «κάπως τα κατάφερα». Και κάπως έτσι δούλεψε και για εμάς. Δεν γνωρίζαμε κανέναν στην κινηματογραφική βιομηχανία. Οι γονείς μας είχαν ένα εστιατόριο, ένα σταντ για hot dog και ένα πάρκινγκ στο Νιου Τζέρσεϊ. Όλοι δουλεύαμε εκεί. Μεγαλώσαμε σε μία οικογένεια εργατών. Υπήρχαν στιγμές που ήμασταν φτωχοί. Αλλά οι γονείς μας εμφύσησαν την επιθυμία να γίνουμε καλύτεροι και να μορφωθούμε. Πάντα πίστευαν σε εμάς, μας υποστήριζαν και μας ενθάρρυναν να ακολουθήσουμε τα όνειρά μας. Ευτυχώς, με το γράψιμο, από όλους τους κλάδους της βιομηχανίας, είναι αυτός που είναι πραγματικά αξιοκρατικός. Δεν έχει σημασία ποιους ξέρεις, σε ποιο σχολείο πήγες, ή από πού είσαι… Αν έχεις κάτι που θα αρέσει στους ανθρώπους, θα το αγοράσουν. Και δεν χρειάζεσαι την άδεια κανενός για να γράψεις. Απλά κάθεσαι και το κάνεις.
Βλάσης: Χρειάστηκε πολύ δουλειά, επιμονή και κάποια τύχη. Και φυσικά, όπως είπε και ο Τσάρλι, η εκπληκτική μας οικογένεια. Χωρίς τις προσευχές της μάνας μας, δεν θα τα καταφέρναμε.
Πάντα δουλεύετε μαζί σε κείμενα και σενάρια; Υπάρχουν στιγμές που διαφωνείτε μεταξύ σας;
Τσάρλι: Ευτυχώς, πάντα τα πηγαίναμε καλά μαζί. Ερχόμαστε από μία μεγάλη ελληνική οικογένεια. Είμαστε τα δύο από τέσσερα αδέλφια που μεγάλωσαν μαζί με πολλά ξαδέρφια, μαζί με τρία ξαδέρφια από την Πάτρα, που ήρθαν να ζήσουν μαζί μας όταν πήγαιναν στο γυμνάσιο. Είμαστε από αυτές τις οικογένειες που υποστηρίζει ο ένας τον άλλον και χαιρόμαστε με την επιτυχία του άλλου. Πεθαίνουμε ο ένας για τον άλλον και μπορούμε να καταλάβουμε όταν ακούμε για οικογένειες που τα αδέλφια δεν τα πηγαίνουν καλά μεταξύ τους.
Βλάσης: Συμφωνώ. Και ξέρουμε ότι ο κάθε ένας από εμάς θέλει το καλύτερο για κάθε ιστορία που γράφουμε. Δεν είναι εγωισμός. Δεν μας νοιάζει από πού έρχεται μία καλή ιδέα. Το μόνο που μας νοιάζει είναι να βρούμε τον καταλληλότερο «δρόμο» για να πούμε την ιστορία, με συναρπαστικούς χαρακτήρες που ελπίζουμε πως θα μας συγκινήσουν σε ένα συναισθηματικό επίπεδο.
Τι νέο έρχεται από τα αδέρφια Παρλαπανίδη; Και μέσα σε μία πολύ δύσκολη χρονιά για όλους μας.
Βλάσης: Νοιώθουμε πως με το «Αίμα του Δία» εισακούσθηκαν οι προσευχές της μάνας μας. Το λέμε αυτό γιατί μπορείς να πεις πως η σειρά είναι ασφαλής από τον Covid. Νοιώθουμε ευλογημένοι που δουλεύουμε σε αυτό το χώρο κατά τη διάρκεια αυτών των τρελών καιρών, εκεί που η παραγωγή live σειρών και ταινιών έχει σταματήσει. Και αν χρειαζόταν να δουλέψουμε στα anime για το υπόλοιπο της καριέρας μας, θα ήμασταν καλά με αυτό. Το όνειρο μας είναι να δουλέψουμε στη δεύτερη σεζόν του «Αίματος του Δία» και να δημιουργήσουμε spin off σειρές για άλλες ιστορίες από την Ελληνική Μυθολογία. Και μέσα σε όλα αυτά, έχουμε και τρεις original ταινίες σε διάφορα στάδια ανάπτυξης.
Τσάρλι: Ναι, όπως είπε ο Βλάσης, νοιώθουμε ευλογημένοι που δουλεύουμε στο χώρο του anime και όντως είναι μία πολύ παράξενη στιγμή για το Χόλυγουντ. Δουλεύουμε επαγγελματικά στη βιομηχανία δεκατέσσερα χρόνια και δεν έχουμε ξαναδεί παρόμοιες καταστάσεις. Η φυσική παραγωγή έχει καταρρεύσει και το «οικοσύστημα» της παραγωγής ταινιών βρίσκεται σε ένα πολύ εύθραυστο σημείο. Όταν ο κόσμος επιστρέψει στην κανονικότητα, όποτε γίνει αυτό, θα ανακάμψουμε και πάντα θα γράφουμε ιστορίες. Έτσι κατά τη διάρκεια που είμαστε «κάτω», δουλεύουμε και εστιάζουμε σε anime projects, ενώ προσπαθούμε να «δέσουμε» και μερικά live action projects.
Έχετε να δώσετε κάποιο μήνυμα στους Έλληνες που βλέπουν το «Αίμα του Δία»;
Τσάρλι: Θέλουμε να γνωρίζουν οι Έλληνες πως είναι κάθε στιγμή στο μυαλό μας. Προσευχόμαστε για την Ελλάδα και τους Έλληνες κάθε μέρα. Μας ραγίζει η καρδιά να βλέπουμε τι είχε να αντιμετωπίσει η Ελλάδα την περασμένη δεκαετία με την λιτότητα και ότι άλλο. Αυτό θα είχε τσακίσει τις περισσότερες άλλες χώρες. Ευτυχώς, το ελληνικό πνεύμα άντεξε. Η οικογένειά μου και εγώ επισκεφτήκαμε την Ελλάδα το 2017 και 2019 και ήταν τόσο σπουδαίο να δούμε πως τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει το φιλότιμο του Έλληνα.
Βλάσης: Συμφωνώ απόλυτα με τον Τσάρλι. Μείνετε δυνατοί και μην αποθαρρύνεστε. Πρέπει να πιστέψουμε στους εαυτούς μας και να προχωρήσουμε μπροστά, με πίστη και αγάπη. Όσο κάνουμε αυτά, θα είμαστε καλά. Αυτό μας έχει δείξει η ιστορία μας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
H σειρά αποδείχθηκε μια από τις πλέον επιτυχημένες στην ιστορία
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Το νέο επάγγελμα του Joey δεν έχει να κάνει με την ηθοποιία
Μια καλή χρονιά και για τη μικρή οθόνη
Γυναίκες και άνδρες ηλικίας 56 έως 70 ετών αναζητούν τον έρωτα και την αγάπη βγαίνοντας ραντεβού στα τυφλά
Αντί να εκβιάσει το συναίσθημα, παρουσιάζει την πραγματικότητα με σεβασμό και ευαισθησία
Πρεμιέρα στις 14 Φεβρουαρίου με διπλό επεισόδιο
Η νέα σειρά, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Jonnas Bonnier και σε μια από τις πιο διάσημες ληστείες της Σουηδίας, δίνει στον θεατή ό,τι ακριβώς περιμένει από μια καλή περιπέτεια
Η βραβευμένη με Όσκαρ δημιουργός θα συμμετάσχει στη νέα σειρά του HBO
Το «I Want to Break Free» των Queen θεωρείται φόρος τιμής στη σειρά
Τζένα Ορτέγκα και Κάθριν Ζετα-Τζόουνς επιστρέφουν δριμύτερες
«Goodbye Maestro, For now!»
Το HBO προσεγγίζει τον Βρετανό ηθοποιό για τον εμβληματικό ρόλο
Η πολυαναμενόμενη συνέχεια της σειράς έφτασε!
Πώς και πότε θα προβληθούν τα επεισόδια
Τι είπε η επιτυχημένη ηθοποιός για την γκαρνταρόμπα του ρόλου που υποδύθηκε
Τι ανέφερε ο δημιουργός της σειράς
Μαζί τους θα συμπρωταγωνιστεί και ο Πιρς Μπρόσναν
Η μέταλ σειρά που χαρακτήρισε τη νεανική κουλτούρα της δεκαετίας του 1990
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.