Τεχνολογια - Επιστημη

Spotify: Κατηγορίες για πληρωμένη προώθηση πίσω από τις playlists

Αγωγή κατηγορεί την πλατφόρμα ότι πουλάει κρυφά τις μουσικές προτάσεις σε εταιρείες παραπλανώντας τους χρήστες

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Συνδρομήτρια κατηγορεί το Spotify ότι πουλά κρυφά θέσεις σε playlists, παραπλανώντας χρήστες ότι οι προτάσεις βασίζονται μόνο στις προτιμήσεις τους.
To Spotify αντιμέτωπο με κατηγορίες για παραπλανητική προώθηση μουσικής έναντι αμοιβής © EPA/Sascha Steinbach

Συνδρομήτρια κατηγορεί το Spotify ότι πουλά κρυφά θέσεις σε playlists, παραπλανώντας χρήστες ότι οι προτάσεις βασίζονται μόνο στις προτιμήσεις τους.

Το Spotify αντιμετωπίζει ομαδική αγωγή στη Νέα Υόρκη, με την κατηγορία ότι το Discovery Mode και οι επιμελημένες λίστες αναπαραγωγής του αποτελούν «μια σύγχρονη μορφή payola», δηλαδή πρακτική όπου καλλιτέχνες ή δισκογραφικές πληρώνουν μυστικά για να προωθηθούν τα τραγούδια τους.

Η αγωγή, που κατατέθηκε στις 5 Νοεμβρίου από τη συνδρομήτρια Τζενεβιέβ Καπολόνγκο, υποστηρίζει ότι η πλατφόρμα του Spotify παραπλανά τους χρήστες, παρουσιάζοντας τις μουσικές προτάσεις της ως ουδέτερες και προσωποποιημένες, ενώ στην πραγματικότητα πωλεί προτεραιότητα προβολής σε όσους πληρώνουν.

Σύμφωνα με την αγωγή, η Καπολόνγκο χρησιμοποιούσε για χρόνια τις εξατομικευμένες λειτουργίες του Spotify, αλλά παρατήρησε ότι άκουγε συνεχώς τραγούδια μεγάλων δισκογραφικών, που δεν ταίριαζαν με τις μουσικές της προτιμήσεις.

Εκπρόσωπος του Spotify χαρακτήρισε τις κατηγορίες «ανοησίες», επιμένοντας ότι το Discovery Mode δεν αγοράζει αναπαραγωγές, δεν επηρεάζει τις editorial playlists και είναι πλήρως αποκαλυπτικό ως προς τη λειτουργία του. Όπως δήλωσε, πρόκειται απλώς για εργαλείο που επιτρέπει στους καλλιτέχνες να επισημαίνουν κομμάτια προς αλγοριθμική προώθηση σε περιορισμένα πλαίσια (Radio, Autoplay, Mixes).

Το Discovery Mode παρουσιάστηκε το 2020 και δίνει τη δυνατότητα στους καλλιτέχνες να προωθούν τραγούδια τους, θυσιάζοντας μέρος των δικαιωμάτων τους. Από την αρχή, η λειτουργία προκάλεσε πολιτικές και νομικές αντιδράσεις λόγω της ομοιότητάς της με την παράνομη πρακτική payola, που αφορά μυστικές πληρωμές σε ραδιοφωνικούς σταθμούς για προβολή τραγουδιών.

Η νέα αγωγή υποστηρίζει ότι το Spotify δεν αποκαλύπτει επαρκώς στους χρήστες ποια τραγούδια προωθούνται εμπορικά. Το απλό μήνυμα ότι «εμπορικοί παράγοντες ενδέχεται να επηρεάσουν τις προτάσεις» δεν θεωρείται αρκετό, καθώς δεν επιτρέπει στους ακροατές να ξεχωρίσουν τη γνήσια προσωποποίηση από την κρυφή διαφήμιση.

Επιπλέον, η αγωγή υποστηρίζει ότι και οι επιμελημένες λίστες όπως οι Today’s Top Hits και RapCaviar ενδέχεται να υπόκεινται σε πληρωμένες προωθήσεις, χωρίς όμως να παρουσιάζονται συγκεκριμένα παραδείγματα.

Η Καπολόνγκο δηλώνει ότι δεν θα πλήρωνε συνδρομή στο Spotify αν γνώριζε ότι οι προτάσεις και οι λίστες αναπαραγωγής του διαμορφώνονται από οικονομικές συμφωνίες και όχι αποκλειστικά από τις προσωπικές μουσικές της επιλογές.

(Με πληροφορίες Billboard)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY