ΟΛΠ Α.Ε.: Πράσινη ανάπτυξη και θεαματικές επιδόσεις για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας
Ο κορυφαίος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο
ΟΛΠ Α.Ε.: Οι θεαματικές επιδόσεις του μεγαλύτερου λιμανιού στην Ελλάδα
Κλιματική κρίση, πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη. Έννοιες στις οποίες μέχρι πριν μερικά χρόνια δεν δίναμε τη σημασία που έπρεπε. Όμως, τώρα πλέον πρέπει να προσαρμόσουμε τη ζωή μας με βάση αυτές και μάλιστα πρέπει να το κάνουμε επειγόντως.
Η προσαρμογή αυτή αφορά από τον κάθε πολίτη μεμονωμένα έως τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου. Ο κάθε πολίτης στις καθημερινές του δραστηριότητες σε σχέση με αυτά τα θέματα να είναι απλά «ενάρετος από ένα καπρίτσιο» όπως λέει και ο Καμύ, οι δε εταιρείες γιατί έτσι επιβάλλει το κοινωνικό τους καθήκον στον καινούργιο αυτόν κόσμο.
Θέλησα λοιπόν να μάθω, με στοιχεία, για το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, τον Πειραιά, και την ΟΛΠ Α.Ε. τώρα που πλέον την έχει αναλάβει η COSCO Shipping. Η αλήθεια που ανακάλυψα είναι στις έντεκα λέξεις του τίτλου, αλλά η ουσία βρίσκεται στα στοιχεία που υπάρχουν μέσα στο άρθρο.
Πράσινη ανάπτυξη και θεαματικές επιδόσεις για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας
Το 2023 ήταν αδιαμφισβήτητα μια εξαιρετική χρονιά για την ΟΛΠ Α.Ε. Η καλύτερη μάλιστα στη μακρά ιστορία του λιμένος Πειραιώς, αλλά και από τότε που η COSCO Shipping ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας. Τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί σημαντική ανάπτυξη, ισόρροπα, σε όλες τις δραστηριότητες του λιμανιού. Οι δρομολογημένες επενδύσεις σε έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού σε συνδυασμό με μια ολιστική προσέγγιση που ακολουθείται με γνώμονα την πράσινη ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα έχουν αποδώσει καρπούς. Τα αποδεδειγμένα οφέλη εισπράττονται από την κοινωνία αλλά και από τη χώρα συνολικά, που βλέπει το μεγαλύτερο της λιμάνι να ξεχωρίζει ανάμεσα στα κορυφαία της Ευρώπης και παγκοσμίως και να αναλαμβάνει κεντρική θέση στις διεθνείς μεταφορές, στη διασύνδεση ανατολής και δύσης, στο παγκόσμιο εμπόριο και τον τουρισμό.
Σήμερα το Λιμάνι του Πειραιά είναι κορυφαίος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι ακτοπλοΐας στην Ευρώπη, ένα από τα πρώτα λιμάνια εκκίνησης κρουαζιέρας (homeports) στη Μεσόγειο, ένας από τους μεγαλύτερους σταθμούς αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο και μια μεγάλη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Μάλιστα, το λιμάνι του Πειραιά ήταν από τα πρώτα που επανέφερε σε κανονικότητα τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας μετά από το πλήγμα της πανδημίας, καταγράφοντας σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης συνολικά αλλά και ειδικότερα στον κρίσιμο τομέα του homeporting, που σημαίνει πως οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας επιλέγουν όλο και περισσότερο το λιμάνι του Πειραιά ως βάση έναρξης και τερματισμού και ως εκ τούτου σημείο για τις προμήθειές τους με ξεκάθαρα τα οφέλη για την τοπική οικονομία.
Επιπλέον, στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής τα έργα που έχουν υλοποιηθεί έχουν αυξήσει τόσο το πλήθος όσο και το είδος των πλοίων που εξυπηρετούνται, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα του Πειραιά συγκριτικά με τα λιμάνια των γειτονικών χωρών. Βεβαίως νέα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη με την περαιτέρω ανάπτυξη να είναι ήδη δρομολογημένη.
Η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων ανέβασε το λιμάνι του Πειραιά στις πρώτες θέσεις στην Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως.
Αξιοσημείωτη είναι και η κατάταξη του Πειραιά στην 8η θέση διεθνώς στον Δείκτη Ναυτιλιακών Κέντρων Xinhua-Baltic (ISCD) το 2023. Πρόκειται για μία ετήσια ανεξάρτητη κατάταξη, η οποία για την ταξινόμηση βασίζεται σε τρεις βασικούς και 16 επιμέρους δείκτες, με τους βασικούς να τους αποτελούν οι λιμενικές υποδομές, οι ναυτιλιακές υπηρεσίες και οι περιβαλλοντικοί δείκτες.
Συνεπώς, η προστιθέμενη αξία της ΟΛΠ Α.Ε. για τη χώρα βρίσκεται σε τροχιά ανόδου με ένα ποσοστό που εκτιμάται σήμερα στο 1,56% του ΑΕΠ. Αντίστοιχα, τα μερίσματα των μετόχων της εισηγμένης ΟΛΠ Α.Ε. πολλαπλασιάστηκαν δώδεκα φορές σε σχέση με το 2016 και η επίδραση στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο ισχυροποιείται συνεχώς.
Ενισχυτικό επίσης ρόλο διαδραματίζει η εταιρεία στην εγχώρια απασχόληση και στις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες αποτελούν απευθείας επηρεαζόμενο κοινό και βασική προτεραιότητα της ΟΛΠ Α.Ε. Το τελευταίο αποδεικνύεται ποικιλοτρόπως, τόσο άμεσα με το 3,5% των εσόδων της ΟΛΠ Α.Ε. να εισπράττεται κάθε χρόνο από τους παραλιμένιους δήμους του Πειραιά, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας, όσο και έμμεσα μέσα από την ανάπτυξη που συντελείται σε όλους τους τομείς, αλλά και προσφέροντας θέσεις εργασίας και προκαλώντας σημαντική εμπορική και τουριστική ανάπτυξη. Σε αυτό το πλαίσιο είναι αξιοσημείωτη και η στρατηγική εταιρικής υπευθυνότητας της ΟΛΠ Α.Ε. Μέσα από πλήθος πρωτοβουλιών και δράσεων φιλανθρωπίας επιδιώκεται η στήριξη των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, της νέας γενιάς, του αθλητισμού και του πολιτισμού. Ειδικότερα, η εταιρεία έχει προβεί στη διάθεση μεγάλων εκτάσεων του λιμανιού, του γνωστού βιομηχανικού κτιρίου του Σιλό, για την ανέγερση ενός μοναδικού στο είδος του, πρωτοποριακού Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων από το Υπουργείο Πολιτισμού που θα ξεπερνά τα 13.000 τ.μ. και αναμένεται να δημιουργήσει ένα νέο τοπόσημο στην περιοχή και πόλο έλξης επισκεπτών από όλο τον κόσμο.
Είναι προφανές πως η ΟΛΠ Α.Ε. επιτελεί σημαντικό οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό έργο. Δίνει μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη του λιμανιού, μία ανάπτυξη που υλοποιείται σε απόλυτη αρμονία με τη ζωή του τόπου, λειτουργώντας ως πυλώνας ευημερίας, σταθερότητας, βιωσιμότητας και απασχόλησης, καθώς στις λιμενικές εγκαταστάσεις απασχολούνται περίπου 4.000 άμεσα εργαζόμενοι και έμμεσα πάνω από 12.000.
Το όραμα για το Πράσινο Λιμάνι του Πειραιά και η σταθερή διατήρηση του αποκτηθέντος τίτλου «The Most Sustainable Company in Greece» αποτελεί σημαντική επιδίωξη.
Ως εκ τούτου, το σύνολο των επενδύσεων της εταιρείας υλοποιείται με γνώμονα την πράσινη ανάπτυξη. Η ΟΛΠ Α.Ε. προωθεί πλήθος περιβαλλοντικών έργων και πρωτοβουλιών στο πλαίσιο διαρκούς μέριμνας για την αποτροπή περιβαλλοντικών συμβάντων και την προληπτική προσέγγιση στις περιβαλλοντικές προκλήσεις, όπως επίσης τη συνεχή βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της. Ενδεικτικά αναφέρεται η παραγωγή πράσινης ενέργειας για τις ανάγκες του λιμανιού με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, η ηλεκτροδότηση πλοίων, η ορθή διαχείριση αποβλήτων, καθώς και η συνεχής παρακολούθηση και εφαρμογή σχεδίων έκτακτης ανάγκης χερσαίας και θαλάσσιας ρύπανσης.
Τέλος, η εταιρεία συμμετέχει ενεργά και διαχρονικά σε ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ αξιοσημείωτη είναι τα τελευταία έτη η φιλοξενία και η υποστήριξη διεθνών συνεδρίων και συναντήσεων από μέρους της ΟΛΠ Α.Ε. που φέρνουν κοντά τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων στην προσπάθεια προώθησης της πράσινης ανάπτυξης και των βέλτιστων πρακτικών στη λιμενική και ναυτιλιακή βιομηχανία.
Συνοψίζοντας, γίνεται αντιληπτό πως οι οικονομικές επιδόσεις της ΟΛΠ Α.Ε. καθώς και τα εξαιρετικά αποτελέσματα σε επίπεδο περιβάλλοντος, κοινωνίας και διακυβέρνησης (ESG) επιβεβαιώνουν την ορθότητα της στρατηγικής της εταιρείας, δημιουργώντας αξία για όλους, σήμερα και για τις επόμενες γενεές.
Κλιματική κρίση, πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη, τρεις έννοιες οι οποίες είναι πλέον οριστικά στη ζωή μας για αυτό και οι καλές πρακτικές πρέπει να ακολουθούνται σταθερά και ίσως είναι πιο κρίσιμο να μπορούν να προσαρμόζονται στην κάθε νέα απαίτηση που θα εμφανιστεί.
Η ΟΛΠ Α.Ε. ποσοτικοποιεί κάθε χρόνο τις δράσεις της στο περιβαλλοντικό και κοινωνικό αποτύπωμα και ορίζει με προσήλωση τους επόμενους στρατηγικούς στόχους του τομέα της εταιρικής διακυβέρνησης.
Αυτό το άρθρο γράφτηκε με την επίγνωση ότι είμαστε η πρώτη γενιά που βιώνει σε αυτόν τον βαθμό την κλιματική κρίση, αλλά και η τελευταία γενιά που προλαβαίνει και οφείλει να κάνει κάτι.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Είναι η πρώτη φορά που μια πόλη λαμβάνει τέτοια μέτρα
Για πρώτη φορά θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.