- CITY GUIDE
- PODCAST
-
23°
Ένα lifting στην διασταύρωση των οδών Ιπποκράτους και Ναυαρίνου
Ανασχεδιάζοντας τις διασταυρώσεις της Αθήνας
![stavros-konstantinidis.jpg stavros-konstantinidis.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/stavros-konstantinidis_0.jpg)
![diastayrosi_ippokratoys_apo_psila.jpg diastayrosi_ippokratoys_apo_psila.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2021/04/26/diastayrosi_ippokratoys_apo_psila.jpg)
Επιχειρούμε ένα αστικό lifting στη διασταύρωση των οδών Ιπποκράτους και Ναυαρίνου και αυτό είναι το αποτέλεσμα.
Οι κόμβοι και οι διασταυρώσεις, είναι τα νευραλγικά σημεία του οδικού δικτύου. Είναι υπεύθυνα σε πολύ μεγάλο βαθμό για την ομαλή λειτουργία της κυκλοφορίας , για την οδική ασφάλεια, για την άνεση των πεζών, για την περιβαλλοντική ποιότητα. Το παιχνίδι του κυκλοφοριακού παίζεται κατά βάση στους κόμβους.
Στην Ελλάδα οι διασταυρώσεις των δρόμων αυτά είναι υποβαθμισμένες. Προσφέρονται για παράνομη στάθμευση, δεν προστατεύουν τους πεζούς, έχουν χαμηλή ορατότητα, εγκυμονούν κινδύνους. Αν γινόταν μια μεγάλη επιχείρηση αναβάθμισης των κόμβων σε πανελλήνιο επίπεδο, αυτόματα θα αναβαθμίζονταν οι κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές ποιότητες, και βέβαια θα αποτελούσε μία σημαντική παρέμβαση αναχαίτισης των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία στις πόλεις έχουν θύματα πολύ συχνά πεζούς.
Στο κέντρο της Αθήνας μεταξύ Εξαρχείων και Κολωνακίου η διασταύρωση Ιπποκράτους - Ναυαρίνου έχει όλα αυτά τα τυπικά χαρακτηριστικά, ενώ παράλληλα είναι ένα κρίσιμο σημείο του κέντρου της πόλης.
![diastaurwsh_apo_ippokratous.jpg diastaurwsh_apo_ippokratous.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/katagrafi_diastaurwsh_apo_ippokratous.jpg)
Επιχειρήσαμε ένα αστικό lifting. Διαπλατύναμε τα πεζοδρόμια στις γωνίες, χωρίς να θίγουμε την κυκλοφοριακή λειτουργία και χωρίς να αλλάξουμε το καθεστώς στάθμευσης. Δημιουργήσαμε νέες ράμπες για άτομα με κινητικές δυσκολίες, και ανανεώσαμε τις διαβάσεις πεζών, εφαρμόσαμε εμφατική σήμανση και εισάγαμε το περίφημο Βρετανικό box, με κίτρινη σήμανση πλέγματος, που εφιστά την προσοχή στους οδηγούς να παραμένουν ελάχιστα εντός της.
![diastayrosi_ippokratoys-skoyfa_01.jpg diastayrosi_ippokratoys-skoyfa_01.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/diastayrosi_ippokratoys-skoyfa_01.jpg)
![diastayrosi_ippokratoys_apo_psila.jpg diastayrosi_ippokratoys_apo_psila.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/diastayrosi_ippokratoys_apo_psila.jpg)
Τι πετύχαμε με αυτές τις κινήσεις;
- Ο κόμβος δεν μπορεί να έχει πλέον παράνομη και την τόσο ενοχλητική στάθμευση στις γωνίες
- Οι διαβάσεις και οι αντίστοιχες ράμπες είναι στενότερες και άρα εκθέτουν λιγότερο σε κινδύνους τους πεζούς
- Το οπτικό πεδίου ελέγχου έχει αποκαλυφθεί πλήρως, και έτσι οι πεζοί αλλά κυρίως οι ευάλωτοι χρήστες όπως τα παιδιά μπορούν να ελέγξουν αποτελεσματικά
- Η κίτρινη σήμανση box είναι έντονη και εμφατική και εφιστά την προσοχή των οδηγών
- Με τις διαπλατύνσεις δημιουργήσαμε νέο δημόσιο ζωτικό χώρο, που σε έναν άξονα όπως είναι η Σκουφά - Ναυαρίνου και η Ιπποκράτους με πολύ στενά πεζοδρόμια , προσφέρουν πλέον τη δυνατότητα, για μια σύντομη στάση ή για τη ολιγόλεπτη συνάντηση και επικοινωνία των ανθρώπων.
Η δύναμη της πόλης, η ζωντάνια της κινούμενης σκηνογραφίας της, οι ανθρωποί της υπάρχουν στο ύψος των ματιών του ανθρώπου, του πεζού, του περιπατητή. Η πόλη βιώνεται στις αποστάσεις των 10 μέτρων.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Οχρίδα είναι ίσως η λίμνη με τη μεγαλύτερη βιοποικιλότητα για το μέγεθός της στον κόσμο. Όμως η ρύπανση και η τουριστική ανάπτυξη στις όχθες επηρεάζουν τα νερά της και τον οικολογικό της χαρακτήρα
Τα στοιχεία της Υπηρεσίας Copernicus
Κλιματική αλλαγή και Ελ Νίνιο ανέβασαν υψηλότερα τον υδράργυρο
Έλληνας επιστήνονας εξηγεί γιατί το 112 και οι εφαρμογές δεν αρκούν
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.