- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Ο δρόμος της έρευνας και της καινοτομίας σε συνδυασμό με την υγιή επιχειρηματικότητα που αξιοποιεί αυτή τη γνώση είναι ο μόνος δρόμος για να βγούμε από την σημερινή κρίση, την ύφεση και την ανεργία. Νέους ανθρώπους με καινοτόμες ιδέες και όραμα η Ελλάδα διαθέτει πολλούς, το μόνο που έχει να κάνει είναι να τους αξιοποιήσει. Μια τέτοια δημιουργική ομάδα είναι η ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης που αναπτύσσει και εξελίσσει οχήματα πόλης χαμηλής κατανάλωσης.
Η ομάδα που αποτελείται από τους Τσουρβελούδη Νικόλαο, Σπανουδάκη Πολυχρόνη, Πιπερίδη Σάββα, Ευσταθίου Δημήτριο, Τσινάρη Ιωάννη, Στρατηγό Ιωάννη, Μπάζιο Παναγιώτη, Κραχτούδη Αλέξανδρο, Αμαριανό Αλέξανδρο και Τσιρογιάννη Βαγγέλη προτάσσει νέες πράσινες τεχνολογίες και ελπιδοφόρα ενεργειακά αυτοκίνητα του μέλλοντος. Ο Νίκος Σπανουδάκης εκπροσωπώντας την ομάδα μίλησε στην A.V για το Eco Racer το νέο εξελιγμένο μοντέλο που κατασκεύασε η ομάδα το οποίο δεν παράγει καθόλου ρύπους αφού κινείται με υδρογόνο.
1. Περιγράψτε μας όσο πιο απλά γίνεται τι είναι το eco racer?
Tο Eco Racer 13 (ER13), είναι ένα μονοθέσιο πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα πόλης που κινείται χρησιμοποιώντας κυψέλες καύσιμου υδρογόνου. Αυτό σημαίνει ότι παράγει μηδενικούς ρύπους, είναι αθόρυβο και έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση καύσιμου. Ταυτόχρονα διαθέτει όλα εκείνα τα τεχνικά χαρακτηριστικά ώστε να κινηθεί σε ένα αστικό περιβάλλον.
Το συγκεκριμένο όχημα είναι το τρίτο που κατασκευάζει η ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης, από το 2008 που ξεκίνησε. Εκτός της χαμηλής κατανάλωσης κάθε όχημα διαθέτει εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας, για τα οποία η ομάδα μας έχει βραβευθεί δύο φορές στους διεθνείς διαγωνισμούς που συμμετέχει, με την πρώτη θέση στην ασφάλεια οχημάτων. Επίσης είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς για την συνεχώς ανοδική πορεία της ομάδας, ώστε πλέον να βρισκόμαστε ανάμεσα στις τέσσερις καλύτερες ομάδες της Ευρώπης από άποψη κατανάλωσης, σύμφωνα και με τον τελευταίο διαγωνισμό που συμμετείχαμε (Shell Eco Marathon 2013). Πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε όχημα σχεδιάζεται και κατασκευάζεται εξολοκλήρου στα εργαστήρια μας.
2. Μπορεί να κατασκευαστεί στην Ελλάδα?
Δεν υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να γίνει στην Ελλάδα. Αυτό αποδεικνύει και η δική μας πορεία, φτάνοντας να κατασκευάζουμε εξελιγμένα οχήματα μηδενικών ρύπων σε μία χώρα χωρίς αυτοκινητοβιομηχανίες...
3. Πως μπορεί το Πολυτεχνείο να το προωθήσει εμπορικά?
Κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα έχει ως βασικό στόχο την εκπαίδευση και την έρευνα. Εμείς λοιπόν έχουμε κάνει την έρευνα και διαθέτουμε το τεχνολογικό υπόβαθρο για τα επόμενα βήματα. Οπότε, είμαστε ανοικτοί σε κάθε συνεργασία που οδηγεί στην αξιοποίηση τους με στόχο ένα εμπορικό προϊόν.
4. Υπάρχουν εμπόδια (νομοθετικά ή άλλα) στη μαζική παραγωγή του και αν ναι πως μπορούν να ξεπεραστούν.
Δεν είναι θέμα εμποδίων η μαζική παραγωγή. Χρειάζεται χρηματοδότηση και οργανωμένες αποφάσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Βλέποντας όμως στο μέλλον και όχι κοντόφθαλμα, δηλαδή πως αυτό θα εξελιχθεί μέσα σε μόλις 2-3 χρόνια.
5. Μπορεί να χρησιμοποιήσει το κράτος την τεχνολογία αυτή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στα οχήματα του δημοσίου?
Τέτοιες τεχνολογίες έχουν ήδη εφαρμοστεί σε ΜΜΜ με επιτυχία. Ωστόσο για την χρήση τους απαιτείται η ανάπτυξη υποδομών εγκατάστασης και ανεφοδιασμού των οχημάτων με υδρογόνο, οι οποίες έχουν ένα σημαντικό αρχικό κόστος. Είναι και αυτό θέμα μελλοντικού σχεδιασμού και προοπτικών.
6. Υπάρχουν άλλα καινοτόμα πρότζεκτ που τρέχει αυτή τη στιγμή η ερευνητική σας ομάδα?
Η ερευνητική μας ομάδα με επικεφαλής των Καθηγητή Ν. Τσουρβελούδη, αποτελείται από προσωπικό του Διατμηματικού Εργαστηρίου Εργαλειομηχανών, του Εργαστηρίου Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής και φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης. Εκτός από την έρευνα στα οχήματα πόλης, διαθέτει σημαντική εμπειρία στην ανάπτυξη ρομποτικών εφαρμογών και την αυτόνομη πλοήγηση οχημάτων. Συγκεκριμένα, έχει αναπτύξει αρκετά μη επανδρωμένα εναέρια, επίγεια αλλά και υποβρύχια οχήματα, για τα οποία μάλιστα έχει βραβευθεί το 2009 για την μεταφορά ρομποτικής τεχνολογίας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Είναι η πρώτη φορά που μια πόλη λαμβάνει τέτοια μέτρα
Για πρώτη φορά θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.