- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Μαζούτ, πίσσα, ντίζελ. Οι ακτές της Σαλαμίνας «βυθίστηκαν» στο πετρέλαιο (εικόνες)
«Χρειάζονται περισσότερες δυνάμεις» για αυτήν την οικολογική καταστροφή
«Χρειάζονται περισσότερες δυνάμεις για να αντιμετωπιστεί η μεγάλη έκταση της ζημιάς», δήλωσε η δήμαρχος Σαλαμίνας, Ισιδώρα Νάννου - Παπαθανασίου στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Η Σαλαμίνα και η ευρύτερη περιοχή του Σαρωνικού αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο μιας τεράστιας οικολογικής καταστροφής μετά το ναυάγιο του δεξαμενοπλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντη.
Η ρύπανση από τα πετρελαιοειδή και την πίσσα εκτείνεται σε μήκος 1,5 χλμ μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων.
Το δεξαμενόπλοιο βυθίστηκε υπό άγνωστες συνθήκες τα ξημερώματα της Κυριακής. Μετέφερε 2.570 τόνους καύσιμα (2.200 τόνους μαζούτ και 370 τόνους ντίζελ) και είχε αποπλεύσει από τα διυλιστήρια ΕΛΠΕ του Ασπροπύργου.
Υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 20 κυβικά πετρελαιοειδών και επτά κυβικά στερεά απόβλητα, έχουν περισυλλεγεί έως σήμερα από τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων.
Σύμφωνα με ανώτερους αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος Ελληνική Ακτοφυλακής, η σφράγιση των εργασιών στεγανοποίησης του ναυαγίου έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται να κατατεθεί σχέδιο από ιδιωτική εταιρεία για την απάντληση των καυσίμων.
Στο σημείο της βύθισης του πλοίου έχουν ποντιστεί επάλληλες σειρές πλωτών φραγμάτων, ενώ στην περιοχή των Σεληνίων επιχειρεί συνεργείο είκοσι τριών ατόμων ιδιωτικής εταιρείας αντιρρύπανσης, με πέντε βυτιοφόρα οχήματα και παράκτια αντιρρυπαντικά σκάφη.
«Θα χρειαστεί χρόνος, αφού η ζημιά είναι μεγάλη», σχολίασε η δήμαρχος της Σαλαμίνας.
ΚΚΕ: Υπάρχουν σοβαρές ευθύνες
Η τομεακή επιτροπή Πειραιά του ΚΚΕ, σε ανακοίνωσή της, κάνει λόγο για σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον με την πρόκληση πετρελαιοκηλίδας εξαιτίας του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», της εταιρείας AGIA ZONI II NAFTIKI ETERIA, που έγινε στις 10/9/2017 στην περιοχή της νήσου Αταλάντης (αγκυροβόλιο Πειραιά). «Η ρύπανση αυτή πρέπει να κινητοποιήσει αμέσως το λαό της περιοχής, ενώ η κυβέρνηση οφείλει να πάρει τώρα μέτρα απορρύπανσης» τονίζει.
«Οι ίδιες οι συνθήκες βύθισης του πλοίου πρέπει να διερευνηθούν. Είναι, για παράδειγμα, σοβαρό ζήτημα αυτό της επάνδρωσης του πλοίου, που βρισκόταν φορτωμένο με καύσιμα, αγκυροβολημένο με βάρδια μόλις δυο μέλη του πληρώματος. Υπάρχουν σοβαρές ευθύνες, σε σχέση με τα μέτρα ασφαλείας και την αδειοδότηση μιας σειράς δραστηριοτήτων μεταφοράς και επεξεργασίας πετρελαιοειδών, μέσα σε ένα ιδιαίτερα πυκνό περιβάλλον, από άποψης κίνησης πλοίων, και ταυτόχρονα ιδιαίτερης σημασίας για εκατομμύρια κατοίκους του Λεκανοπεδίου. Υπάρχουν, επίσης, ευθύνες για την ικανότητα του κρατικού μηχανισμού να προλαμβάνει και να αντιμετωπίζει τέτοιες καταστάσεις, ειδικά σε μια περιοχή που - με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά - υπάρχει πολύ μεγάλη κίνηση πλοίων, πολλά από τα οποία είναι φορτωμένα με υλικό, που σε περίπτωση ατυχήματος μπορούν να προκληθούν αρνητικές επιπτώσεις» προσθέτει το ΚΚΕ στην ανακοίνωσή του.
«Ο κρατικός προϋπολογισμός, που απλόχερα δίνει δισ. ευρώ στο κεφάλαιο, είναι ιδιαίτερα φειδωλός όσον αφορά τις λαϊκές ανάγκες. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, το υπουργείο Ναυτιλίας, μαζί με τους εφοπλιστές, συνεχίζουν την πολιτική των προκατόχων τους, σύμφωνα με την οποία όλα υποτάσσονται στο κέρδος, περιφρονώντας επιδεικτικά τους κανόνες ασφαλείας και αξιοπλοΐας των πλοίων» επισημαίνει η ΤΕ Πειραιά του ΚΚΕ στην ανακοίνωσή της.
«Διεκδικούμε την επαρκή στελέχωση των σχετικών κρατικών υπηρεσιών και τον ουσιαστικό έλεγχο της εργοδοτικής ευθύνης, από ελεγκτικούς μηχανισμούς, για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας, σε κάθε πλοίο και λιμάνι, για τη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων, της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος, από ενδεχόμενα ατυχήματα μεγάλης έκτασης» σημειώνεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.
Κάτοικοι σε απόγνωση
Οι μόνιμοι κάτοικοι των Σεληνίων αδυνατούν να πιστέψουν πώς μαύρισε ο τόπος που μεγάλωσαν και οι θάλασσες στις οποίες κολυμπούσαν . «Τώρα, είναι κρανίου τόπος. Μόνο μαυρίλα. Μόνο πίσσα και μαζούτ. Ξυπνάμε με τη μυρωδιά του πετρελαίου», είπε κάτοικος της περιοχής.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Είναι η πρώτη φορά που μια πόλη λαμβάνει τέτοια μέτρα
Για πρώτη φορά θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.