- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Συστάσεις των ευρωβουλευτών για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων
Παραδέχτηκαν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία παραβιάζει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς
Μετά το σκάνδαλο με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και τις έρευνες που ακολούθησαν, έρχονται τώρα οι ευρωβουλευτές για να παραδεχτούν ότι εδώ και μια δεκαετία όλοι γνώριζαν ότι οι εκπομπές οξειδίου είναι υψηλότερες σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης απ’ αυτές που μετριούνται στα εργαστήρια. Με άλλα λόγια οι ευρωβουλευτές παραδέχτηκαν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία παραβιάζει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και η ευρωπαϊκοί θεσμοί κάνουν τα στραβά μάτια.
«Εκτιμάται ότι 29 εκατομμύρια αυτοκίνητα και φορτηγά με τεχνολογία Εuro 5 & 6 κυκλοφορούν, ενώ κάθε μέρα που περνάει περισσότερα μοντέλα πωλούνται χωρίς να λαμβάνεται κανένα μέτρo από τις εθνικές αρχές των κρατών-μελών. Υπολογίζεται - σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος (European Environment Agency, Air Quality in Europe - 2015 report) - ότι στην Ελλάδα είχαμε το έτος 2012 11.100 πρόωρους θανάτους από τα μικροσωματίδια και 1.300 πρόωρους θανάτους από το διοξείδιο του αζώτου, ρύποι που σχετίζονται με την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων» θα πει ο κ. Κωνσταντίνος Αθανασόπουλος Μέλος της Επιτροπής Μετακίνησης του ECOCITY.
Οι ευρωβουλευτές επισημαίνουν ότι μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περίμενε από τα κράτη μέλη να διεξάγουν έρευνες και δεν πίεσε για τη λήψη πρόσθετων μέτρων. Τα κράτη μέλη δεν επέβαλαν ούτε νομικές ούτε οικονομικές κυρώσεις, ενώ δεν πήραν ούτε καμία άλλη πρωτοβουλία ανάκλησης ή μετασκευής των μη συμμορφούμενων οχημάτων.
Για τους λόγους αυτούς οι ευρωβουλευτές συστήνουν όλες οι νομοθετικές εργασίες που αφορούν τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και τη νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων να περιληφθούν στο χαρτοφυλάκιο ενός και μόνο Επιτρόπου, προκειμένου να βελτιωθεί η εποπτεία. Να επιταχυνθεί η έγκριση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες, προκειμένου οι δοκιμές να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα συνθηκών οδήγησης, αλλά και απρόβλεπτες μεταβολές ώστε να εντοπίζονται τα συστήματα αναστολής και ανορθολογικής μεθόδου ελέγχου των εκπομπών (“defeat devices”).
Για τους αγοραστές αυτοκινήτων που επηρεάστηκαν άμεσα από το σκάνδαλο προτείνουν να λάβουν χρηματική αποζημίωση από την αντίστοιχη αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει κανόνες για την εφαρμογή ενός συλλογικού εναρμονισμένου ευρωπαϊκού συστήματος έννομης προστασίας για την ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών. Τέλος αναφέρουν ότι χρειάζεται να θεσπιστούν νέοι κανόνες έγκρισης, το συντομότερο δυνατό, προκειμένου να ενισχυθεί η εποπτεία του συστήματος σε επίπεδο ΕΕ με σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα μέτρα που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση δεν επαρκούν
Πώς κατάφεραν οι επιστήμονες να βγάλουν αυτό το συμπέρασμα
Οι ήδη διαμορφωμένες θέσεις και τα περιθώρια για αλλαγές
«Πιστεύω ότι υπάρχουν δυνατότητες ακόμα να αξιοποιήσουμε υπόγεια νερά» υποστήριξε ο καθηγητής
Η επαναφορά του πουλιού συνδέθηκε μάλιστα με την προστασία ενός άλλου απειλούμενου είδους
Κάθε σταγόνα που σώζεται είναι μια σταγόνα που επιστρέφει στη φύση
Πώς οι μιμήσεις τους βοηθούν τους επιστήμονες να αποκωδικοποιήσουν την επικοινωνία τους
Υπολογίζεται ότι μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ το 1928
Μεγάλη επιχείρηση απομάκρυνσης 40 τόνων απορριμμάτων από τον Σαρωνικό Κόλπο
Μαζί για ένα πράσινο αύριο
Ένα βήμα προς την ανεξαρτησία, την επαγγελματική εξέλιξη και την πράσινη εργασία
Ένα ακόμα βήμα προς το «Εργοστάσιο του Μέλλοντος»
Ευθύνη, προοπτική και μια νέα πράσινη σελίδα που γράφεται με πράξεις
Κάθε βιώσιμη κατασκευή είναι μια υπόσχεση προς τις επόμενες γενιές
Η δύναμη της φύσης συναντά τη βιώσιμη ανάπτυξη
Μια διαδρομή που συνδυάζει την παράδοση με το βλέμμα στο αύριο
Σε φτωχές χώρες που ήδη δοκιμάζονται από τι θερμοκρασία οι χειρότερες συνέπειες
Η πρώτη τεκμηριωμένη χρήση εργαλείου από το συγκεκριμένο ζώο στη φύση
Ποια είναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.