- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Το περιοδικό «Wallpaper» μάζεψε «…τα μεγαλύτερα ταλέντα της αρχιτεκτονικής κάτω από τη γυάλινη οροφή του Renzo Piano στη νέα έδρα της Pathe Foundation». Ανάμεσα στους –μετρημένους– επίλεκτους και δύο δικοί μας, οι συνεργάτες Λεωνίδας Τραμπούκης και Ελένη Πεταλωτή. Με σπουδές στην Ελλάδα και την Αμερική αμφότεροι και με θητείες σε δυνατά αρχιτεκτονικά γραφεία της Νέας Υόρκης, είναι οι δημιουργοί της LOT – ενός αρχιτεκτονικού γραφείου με σύντομη, ακόμη, ιστορία αλλά εντυπωσιακά δείγματα δουλειάς και υποσχόμενο μέλλον. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη κινούνται μεταξύ Ελλάδας και Νέας Υόρκης, έχουν κερδίσει διεθνώς διακρίσεις και ήταν υποψήφιοι για τα Piranesi Awards 2013. Μιλήσαμε με τον Λεωνίδα Τραμπούκη.

Λεωνίδας Τραμπούκης
Πώς σας έχουν επηρεάσει οι ελληνικές σας αναφορές;
Στην Ελλάδα ζούμε περισσότερο συνδεδεμένοι με την ύπαιθρο – και αυτό έχει αρχιτεκτονικό αντίκρισμα. Μας ενδιαφέρει πολύ το παιχνίδι του μέσα και του έξω. Ακόμη και σε ένα έργο που κάναμε στη Φινλανδία –όπου δέκα μήνες το χρόνο κάνει κρύο και ο κόσμος ζει μέσα– δημιουργήσαμε ένα εσωτερικό περιβάλλον που έχει άμεση σχέση με το εξωτερικό περιβάλλον.
Υπάρχουν επαναλαμβανόμενα μοτίβα στη δουλειά σας;
Αυτό χτίζεται με το χρόνο. Αλλά κατά κανόνα προτιμούμε τις αφηρημένες φόρμες, χωρίς περιττά διακοσμητικά στοιχεία, και τα απλά υλικά.
Μετά από τις συνεργασίες στο εξωτερικό, πώς είναι να δουλεύεις στην Ελλάδα;
Η μόνη διαφορά είναι ίσως στο budget. Αλλά το χαμηλότερο budget δεν σε νομιμοποιεί να κάνεις κάτι λιγότερο καλό. Αντίθετα, πιστεύω ότι οι περιορισμοί μπορούν να λειτουργήσουν θετικά, σαν πρόκληση, για να δεις τι καλύτερο μπορείς να κάνεις μέσα στο πλαίσιο που σου ορίζουν.

Ελένη Πεταλωτή
Τι σου δίνει μεγαλύτερη ικανοποίηση;
Το να είναι ικανοποιημένος ο πελάτης. Όσο πιο καλή είναι η συνδιαλλαγή ανάμεσα στις δύο πλευρές, τόσο πιο δημιουργικό είναι το αποτέλεσμα. Το καλύτερο είναι όταν μετά από μια συνεργασία λες «Τι ωραία που ήταν αυτή η διαδικασία! Να το ξανακάνουμε!»
Πώς βλέπεις τη LOT σε 10 χρόνια;
Να δουλεύουμε σε όλο τον κόσμο, σε έργα που μας εκφράζουν. Ιδιαίτερα επιλεκτικοί δεν μπορούμε να είμαστε, δεν το επιτρέπει η εποχή μας. Το θέμα είναι να υπάρχει εξελικτική πορεία. Προσπαθούμε να δουλεύουμε εντός και εκτός συνόρων – σήμερα ο καθένας μπορεί να είναι εξωστρεφής, να συμμετέχει σε διαγωνισμούς. Όσο περισσότερα βλέπεις, τόσο περισσότερο συνειδητοποιείς τι θέλεις να κάνεις. Χρειάζεται κινητοποίηση και όχι επανάπαυση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ιστορίες από την κρύπτη του αρχιτεκτονικού χρόνου
Έφτασε η ώρα η Αρχιτεκτονική να επανασυνδεθεί με τη φύση
Ένα κτήριο φετίχ για τη Θεσσαλονίκη
Ανώνυμε αρχιτέκτονα, πώς να κρυφτείς από το φως που δεν δύει ποτέ;
Μία ευκαιρία εξερεύνησης της ποικιλομορφίας των κτηρίων που μας περιβάλλουν
Σαν το κέντρο της Θεσσαλονίκης δεν έχει
Όταν η μετακίνηση γίνεται εμπειρία design: υπόγειες γκαλερί και σπηλιές από ψηφιδωτό, 20 μέτρα κάτω από τη γη
Tο πρώτο αρχιτεκτονικό κέντρο στην Ελλάδα αποκλειστικά για παιδιά και νέους
«Το σημαντικότερο είναι να παραμένουμε πιστοί σε μια αρχιτεκτονική που βελτιώνει την καθημερινότητα και αφήνει θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον», τονίζει ο Πάνος Ευστρατίου.
Η πόλη έχει τη σφραγίδα του
Αρχιτεκτονικά στολίδια με σπάνια βιβλία και μεγάλη ιστορία
Ιστορικές αρχιτεκτονικές υπογραφές στο νέο αθηναϊκό τοπόσημο
Ένα φιλόδοξο αρχιτεκτονικό πρότζεκτ παρουσίασε η Ισπανική Ακαδημία Ταυρομαχίας
Κριτικοί Τέχνης και υπηρεσίες Πολιτισμού συμφωνούν ότι κάτι δεν πάει καλά με το σώμα της Γοργόνας
Παλιά βιομηχανικά συγκροτήματα στην Αθήνα και τον Πειραιά μεταμορφώνονται σε σύγχρονες κατοικίες, γραφεία και πολιτιστικούς χώρους, συνθέτοντας τη νέα αφήγηση της πόλης
Ο αρχιτέκτονας Κώστας Πουλόπουλος περιγράφει το όραμά του για την παραλία της πόλης
Η μεγαλύτερη ανάπλαση της νεότερης Ελλάδας χτίζεται πάνω σε στρώματα ιστορίας
Το «The Louis» θυμίζει πλοίο και είναι φτιαγμένο από... βαλίτσες
Ο γνωστός Αθηναίος σχεδιαστής μιλάει για τον νέο χώρο τέχνης και εστίασης που ανοίγει στη Σαντορίνη
Η Ελλάδα στην παγκόσμια σκηνή βιώσιμης αρχιτεκτονικής
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.