- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Silverstone: Ένας αγώνας γεμάτος αισιοδοξία
Η Βρετανία έχει αυτές τις μέρες την τιμητική της: εκλογικές, ποδοσφαιρικές και αυτοκινητικές νίκες
Formula 1: Η μεγάλη εντός έδρας νίκη του Σερ Λιούις Χάμιλτον στην ιστορική πίστα του Silverstone
Ο δωδέκατος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εκατοστός δωδέκατος (1.112) σε απόλυτη αρίθμηση της Formula 1, διεξήχθη την Κυριακή 7 Ιουλίου 2024 στην πίστα Silverstone Circuit, κοντά στα χωριά Northamptonshire, Silverstone, και Whittlebury της κεντρικής Αγγλίας. Οι κωμοπόλεις Towcester και Brackley του Northamptonshire και η κωμόπολη Buckingham είναι πολύ κοντά. Η πλησιέστερη πόλη είναι το Milton Keynes, έδρα της αυστριακής ομάδας της Formula 1, Oracle Red Bull Racing. Την τελευταία εβδομάδα οι Άγγλοι απολαμβάνουν μία σταθερά αυξανόμενη αισιοδοξία. Την Πέμπτη το εργατικό κόμμα συνέτριψε τους Συντηρητικούς μετά από 14 χρόνια. Το Σάββατο η Εθνική ποδοσφαιρική ομάδα απέκλεισε τους Ελβετούς στα προημιτελικά του ευρωπαϊκού κυπέλλου. Την Κυριακή ο Λιούις Χάμιλτον πέτυχε την 9η νίκη του στο Silverstone ξεπερνώντας κατά μία τον μεγάλο του αντίπαλο στα ρεκόρ, Μίκαελ Σουμάχερ. Όπως είπε και ο Τότο Βολφ, ο επικεφαλής της Mercedes: «τι τρόπος για να υπογράψουμε την κοινή μας ιστορία στο βρετανικό Grand Prix. Με την ένατη εντός έδρας νίκη στα 39 του χρόνια, 16 χρόνια μετά την πρώτη του».
Formula 1: Η μεγάλη νίκη του Σερ Λιούις Χάμιλτον στο Silverstone
«Ναι, δεν μπορώ να σταματήσω να κλαίω», είπε o Λιούις: «Από το 2021, απλώς κάθε μέρα σηκώνομαι, προσπαθώ να αγωνίζομαι, να προπονούμαι, να βάζω το μυαλό μου στη δουλειά και να δουλεύω όσο πιο σκληρά μπορώ με αυτήν την καταπληκτική ομάδα και αυτός είναι ο τελευταίος μου αγώνας εδώ με αυτήν την ομάδα...».
Παρά τις ενστάσεις της λογικής τέτοια γεγονότα ενισχύουν την ελπίδα των ανθρώπων, όχι μόνο για ένα καλύτερο μέλλον αλλά και για έναν υπεράνω αυτών σκοπό. Υπάρχει κάποιο αόρατο χέρι που οδηγεί τα πράγματα σε μία καλύτερη κατάσταση; Και εάν είναι έτσι πώς επιλέγει τους εκλεκτούς του; Χωρίς τα δύο καίριας σημασίας λάθη της Mclaren η νίκη του Χάμιλτον θα ήταν άλλη μία ευκταία φαντασίωση. Ο αγωνιστικός τρόπος της αγγλικής ποδοσφαιρικής ομάδας απέχει παρασάγγας από το παραδοσιακό επιθετικό στυλ που χαρακτηρίζει την ταυτότητά τους· οι Άγγλο φίλαθλοι, ουσιαστικά, πανηγύρισαν μετά το τέλος της διαδικασίας των πέναλτι.
Ο Κίαρ Στάρμερ εξαντλεί τα προσόντα του στην πυγμή που έχει εκφράσει στην εσωτερικές διαμάχες του κόμματος· το πολιτικό του όραμα είναι θολό και υπόκειται στους περιορισμούς του διεθνούς νεοφιλελεύθερου προσανατολισμού. Όμως πότε η αισιοδοξία βασίζεται σε αντικειμενικά περιστατικά; Πότε το συναίσθημα χρειάζεται την αρωγή της λογικής για να αναπτυχθεί; Ο κόσμος μας, σήμερα, αλλά κυρίως στο παρελθόν που δεν υπήρχε η δυνατότητα της καταγραφής μιας πραγματικότητας με αδιάσειστα στοιχεία -τα στατιστικά, πλέον, οδηγούν τις ζωές μας, είτε πρόκειται για τον αριθμό των βημάτων που κάνουμε κάθε ημέρα, είτε για τις τιμές της χοληστερίνης είτε για τις τελικές προσπάθειες προς το ποδοσφαιρικό τέρμα- συντίθεται στον συμβολικό χαρακτήρα του. Η παρουσία του βασιλιά της Αγγλίας ενσαρκώνει την ενότητα της χώρας, της πάλαι ποτέ αυτοκρατορίας. Η νίκη του εργατικού κόμματος οριοθετεί μία αλλαγή, πάντα προς το καλύτερο. Η πρόκριση της ομάδας στα ημιτελικά εδραιώνει τη δύναμη του αγγλικού λαού. Η καρό σημαία του Χάμιλτον είναι ο τερματισμός ενός αγώνα και η αρχή ενός άλλου, αυτής της επομένης συναντήσεως στην οποία θα είμαστε όλοι εκεί. Εκεί που ο άνθρωπός τους, αναγεννημένος, θα διεκδικήσει καινούργιες επιτυχίες, νέα ρεκόρ. Ο συμβολικός χαρακτήρας της ζωής μπορεί να την κάνει κάτι παραπάνω από υποφερτή στα βάσανά της. Της προσδίδει σκοπό.
Ο αγώνας
Ο Μαξ Φερστάπεν στάθηκε στην τέταρτη θέση του grid. Στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου δεν τα κατάφερε. Ήταν πίσω από τις Mercedes και τον Λάντο Νόρις. Ο ομόσταυλός του Σέρτζιο Πέρεζ, ο οποίος περνάει μία παρατεταμένη κρίση, θα ξεκινούσε από το pitlane. Είχε στείλει το αυτοκίνητο στα χαλίκια από την πρώτη κιόλας προσπάθεια κατάταξης. Ο Μεξικανός έχει συγκεντρώσει 15 βαθμούς στους τελευταίους έξι αγώνες και μόνο η συνεχόμενη πτώση της Ferrari προστατεύει την Red Bull από την ανάλογη πίεση. Όλοι έχουν ξεκινήσει με ελαστικά μεσαίας γόμας και προσανατολίζονται σε αγώνα ενός pit stop, καιρού θέλοντος. Στην στροφή 4 ο Φερστάπεν περνά στην τρίτη θέση αφού ο Νόρις βγαίνει εκτός πίστας μετά τη στροφή 3. Στον 11/52 γύρο ο Φερστάπεν υπολείπεται 2 δευτερολέπτων του Λιούις Χάμιλτον και 3,5 δευτερολέπτων του πρωτοπόρου Τζώρτζ Ράσελ. Όμως οι μηχανικοί αγώνα προειδοποιούν στον ασύρματο τους πιλότους ότι έρχεται βροχή στον 16ο γύρο. Στον 15ο γύρο ο Νόρις προσπερνά με ευκολία τον Φερστάπεν στην 15η στροφή, την επονομαζόμενη Stowe, προς τιμήν του ιδιωτικού σχολείου που βρίσκεται νότια της πίστας από το 1923, σε ένα κτίριο που κατασκευάστηκε το 1776. Ένα γύρο αργότερα, στην ίδια στροφή, τον προσπερνά και ο Όσκαρ Πιάστρι. Στον 18/52 γύρο ο Χάμιλτον προσπερνά τον Ράσελ, ο οποίος δυσκολευόταν δύο γύρους πριν, να κρατήσει μακριά του τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή. Όμως οι δύο Mclaren είναι γρήγορες και αποτελεσματικές. Αρχικώς, ο Νόρις εκμεταλλεύεται την άρνηση του Ράσελ να δεχτεί την προσπέραση του Χάμιλτον και τον κυνηγάει στην «ευθεία Χάμιλτον»· δόθηκε το 2020 το όνομα προς τιμήν του σπουδαίου πρωταθλητή. Αυτό το άνευ σημασίας κυνηγητό βγάζει τις δύο Mercedes εκτός της πρώτης στροφής και επωφελείται ο Νόρις στην προσπέραση επί του Ράσελ. Λίγο αργότερα οι δύο Mclaren είναι μπροστά, αν και το DRS έχει απενεργοποιηθεί λόγω της βροχής που ήδη πέφτει στην πίστα. Το ερώτημα για τις ομάδες είναι πότε θα βάλουν τα μονοθέσια για αλλαγή ελαστικών σε intermediate (inters,ελαφράς βροχής, με πράσινο σιρίτι). Αρχικά ήταν ακόμα στεγνά μερικά τμήματα της πίστας, αλλά πολύ βρεγμένα από το Chapel, μέσα από το Stowe και το Vale και στην ευθεία των pits (νοτιοανατολική πλευρά της πίστας). Η Ferrari παίρνει την λάθος απόφαση για τον Σαρλ Λεκλέρ, η οποία θα του στοιχίσει σε λιγότερο από τέσσερεις γύρους είκοσι δευτερόλεπτα και οποιαδήποτε διεκδίκηση βαθμολογημένης θέσεως. Στον 26/52 γύρο ο Φερστάπεν παίρνει την εντολή από τον μηχανικό του, Τζιανπέτρο Λαμπιάζε, να μπει στα pits. Ακολουθούν άπαντες πλην του Πιάστρι, τον οποίο αφήνουν έξω για έναν ακόμη γύρο, γεγονός που θα του στοιχίσει τέσσερεις θέσεις. Ο Ράσελ χάνει τη θέση του από τον Φερστάπεν και έτσι έχουμε επικεφαλής τον Νόρις και δεύτερο τον Χάμιλτον. Επτά γύρους μετά το stint των inters, καθώς η χειρότερη βροχή είχε περάσει και η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει, ο Χάμιλτον μπόρεσε να ανεβάσει το ρυθμό του περισσότερο από τον Νόρις και η διαφορά, που είχε ξεπεράσει τα 3 δευτερόλεπτα, μειώθηκε γρήγορα, έτσι ώστε η Mercedes να βρίσκεται εντός της εμβέλειας του undercut, καθώς πλησίαζε και πάλι η ώρα της απόφασης για την επιλογή των ελαστικών. Ποιο μείγμα και σε ποιο γύρο; Εδώ έγινε το δεύτερο καίριο λάθος της McLaren. Είναι εύκολο να το πούμε εκ των υστέρων, αλλά εκείνη τη στιγμή ο Χάμιλτον και, ιδιαίτερα, ο Φερστάπεν ήταν πολύ πιο σαφείς και ξεκάθαροι στην επικοινωνία τους με τον «Bono» και τον «GP» αντίστοιχα (Πήτερ Μπόνιγκτον και Τζιανπιέτρο Λαμπιάζε είναι οι μηχανικοί αγώνων), απ' ό,τι ήταν ο Νόρις με τον Γουίλ Γιόζεφ. Με 14 γύρους να απομένουν, η Mercedes έφερε τον Χάμιλτον για το undercut στον Νόρις. Ο Φερστάπεν (που έτρεχε περίπου 6,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Χάμιλτον) μπήκε επίσης μέσα. Ο Χάμιλτον βγήκε εφοδιασμένος με «μαλακά» ελαστικά, ο Φερστάπεν με «σκληρά». Η «μέση» ήταν η καλύτερη αγωνιστική γόμα - αλλά κανείς από τους δύο δεν είχε καινούργια ελαστικά. Αντίθετα, η McLaren είχε φυλάξει από ένα σετ για τους Νόρις και Πιάστρι. Ο Πιάστρι μπήκε στα pits στον ίδιο γύρο με τους Χάμιλτον και Φερστάπεν και του τοποθετήθηκαν τα δικά του.
Η αναποφασιστικότητα μεταξύ Νόρις και Γιόζεφ άφησε τον πιλότο εκτός για έναν ακόμη γύρο και ακολούθησε περαιτέρω αβεβαιότητα σχετικά με την επιλογή ελαστικών. Η δυνατότητα επιλογής που δόθηκε στον οδηγό από τον μηχανικό του ήταν καταστροφική και παράλογη. Ο Νόρις επανήλθε στη δεύτερη θέση, έχοντας χάσει χρόνο στο pit stop από τη Ferrari που βγήκε και στη συνέχεια τον εμπόδισε. Ο Φερστάπεν με τα «σκληρά» ελαστικά βρήκε τον εαυτό του. Ήταν ταχύτερος του Νόρις και του Χάμιλτον, που φορούσαν αμφότεροι «μαλακά» ελαστικά κατά 5/10 του δευτερολέπτου ανά γύρο. Στον 48/52 γύρο ο Ολλανδός προσπερνάει με άνεση το νεαρό Βρετανό στη στροφή Stowe. Στον 34/52 γύρο είχε εγκαταλείψει ο Ράσελ. Ο Χάμιλτον εξακολουθούσε να οδηγεί με ρυθμό πιο γρήγορο του Νόρις και όχι τόσο αργό ώστε να τον φτάσει ο Φερστάπεν. Έτσι φτάσαμε στην 104η νίκη του σε αγώνες Formula 1. Ο Φερστάπεν ξέφυγε τρεις επιπλέον βαθμούς από τον Νόρις και δεν φαίνεται να απειλείται. Όμως τουλάχιστον παρακολουθούμε ένα πρωτάθλημα με έντονες συναισθηματικές καταστάσεις. Πρώτα ήταν ο Κάρλος Σάινθ που έχασε έναν αγώνα με σκωληκοειδίτιδα για να κερδίσει στην επιστροφή του, μετά ήρθε η παρθενική νίκη του Λάντο Νόρις στη F1 στο Μαϊάμι και μετά ο Σαρλ Λεκλέρ που έβαλε τέλος στην κατάρα του αγώνα στο Μονακό. Παρόλο που δεν διακυβεύεται κάτι στο πρωτάθλημα, η ένταση ενισχύει την αισιοδοξία που παραμένει ένας σημαντικός λόγος για να δούμε τον επόμενο αγώνα ο οποίος θα γίνει στην Ουγγαρία στις 19-21 Ιουλίου. Η πίστα Hungaroring προσιδιάζει με πίστα καρτ χωρίς ευθείες και ποικιλία στροφών. Πέρυσι είχε νικήσει με άνεση ο Φερστάπεν.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.