- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Pagani Utopia: Μια ματιά στο μέλλον, ένα αφιέρωμα στο παρελθόν, μια ωδή στην απόλαυση
Ένα αυτοκίνητο μπορεί να συγκριθεί με ένα γλυπτό, αλλά το άνοιγμα της πόρτας αλλάζει τα πάντα. Nαι, η Utopia είναι ένα γλυπτό, αλλά ένα γλυπτό στο οποίο μπορείτε να καθίσετε
Pagani Utopia: To τρίτο μοντέλο της μάρκας παρουσιάστηκε στο Mιλάνο, στη σκηνή του Teatro Lirico-Τα χαρακτηριστικά του
Όταν «μπήκα» στον κόσμο της δημιουργίας της Utopia και είδα την κατάθεση ψυχής του ιδρυτή της μάρκας και δημιουργού της, χωρίς δισταγμό πρόσθεσα τον Oracio Pagani –το παιδί που ήρθε από την Αργεντινή στη Μόντενα της Ιταλίας για να κατασκευάσει όμορφα supercars– στη μικρή σε έκταση λίστα μου των ανθρώπων που θα ήθελα να συναντήσω και να μιλήσω μαζί τους κάποια στιγμή!
Το τρίτο μοντέλο της μάρκας από το εργοστάσιο στο San Cesario στο Panaro, αποτέλεσμα έξι ετών σχεδιασμού και ανάπτυξης, παρουσιάστηκε στο Μιλάνο, στη σκηνή του Teatro Lirico.
Πηγή έμπνευσης της Pagani Utopia είναι η μεγάλη ιταλική αγωνιστική παράδοση της «χρυσής περιόδου» των δεκαετιών του 1950 και του 1960.
Pagani Utopia: To τρίτο μοντέλο της μάρκας παρουσιάστηκε στη σκηνή του Teatro Lirico
Pagani, πράξη III
Η εταιρεία του Horacio Pagani διανύει τώρα την τρίτη δεκαετία και εδώ είναι η τρίτη της δημιουργία. Το έργο C8, το Zonda, άρχισε να καθιερώνει τον μύθο. Το έργο C9, το Huayra, βασίστηκε κι αυτό σε παγκόσμια κλίμακα, ενσωματώνοντας στη χρήση του ενεργή αεροδυναμική και Carbo-Titanium. Τι θα μπορούσε, λοιπόν, να προσθέσει το τρίτο της μοντέλο, με την κωδική ονομασία C10; Περισσότερη δύναμη, καλύτερο πλαίσιο και αεροδυναμική; Απολύτως σωστά αυτά, αλλά σε αυτό το επίπεδο χρειάζεσαι έναν στόχο.
Η αλχημεία της απόλαυσης, η εξίσωση της ομορφιάς... Εδώ είμαστε. Τι θα ήταν σημαντικό για το επόμενο υπεραυτοκίνητο Pagani; Ο Oracio Pagani είχε σίγουρα τις δικές του ιδέες, αλλά ρώτησε τους πιο κοντινούς του πελάτες, αυτούς που περιμένουν με ανυπομονησία κάθε δημιουργία του. Είχαν ήδη εξαιρετικά γρήγορα και όμορφα αυτοκίνητα, τι τους έλειπε ακόμα; Τρία πράγματα ξεχώριζαν, σχεδόν κάθε φορά που απαντούσε ο καθένας από αυτούς: απλότητα, ελαφρότητα και απόλαυση στην οδήγηση.
Στην ανάπτυξή του το έργο C10 πήγε ενάντια στις κύριες τάσεις της εποχής. Χωρίς βαριές μπαταρίες, χωρίς υβριδική ισχύ, απλώς ένας υπέροχος θερμικός κινητήρας V12, χωρίς σύστημα διπλού συμπλέκτη, μόνο ένα χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο επτά ταχυτήτων. Όλα αυτά, για να βεβαιωθούν ότι το αυτοκίνητο θα ανταποκρινόταν καλύτερα από ποτέ σε κάθε ενέργεια του οδηγού του και θα συνεργάζεται μαζί του για να είναι η πιο αγνή μορφή οδήγησης ή, αλλιώς, μια «κλασική» εμπειρία που ορίζεται με νέους τρόπους.
Utopia! Το 1516, για τον φιλόσοφο Thomas More, η Ουτοπία ήταν ένας τόπος που δεν υπήρχε – έκτοτε το όνομα έχει δοθεί στα εξιδανικευμένα μέρη που ονειρευόμαστε. Αλλά για εκείνους που φτιάχνουν το δικό τους μέλλον, για τους οραματιστές δημιουργούς, η ουτοπία υπάρχει, απλώς δεν είναι εύκολο να τη βρεις!
Ψηλαφώντας το
Τεχνολογικά προηγμένο, το σχήμα του είναι εμπνευσμένο από αντικείμενα της δεκαετίας του 1950, όπως οι βελτιωμένοι προβολείς του σκούτερ Vespa ή τα εξαρτήματα των ταχύπλοων σκαφών Riva. Οι σφυρηλατημένες ζάντες έχουν έναν εξαγωγέα από ανθρακόνημα σε σχήμα τουρμπίνας, ο οποίος απομακρύνει τον ζεστό αέρα από τα φρένα και μειώνει τις αναταράξεις κάτω από το αμάξωμα. Τοποθετημένες σε δίσκους άνθρακα-κεραμικού, οι δαγκάνες φρένων έχουν νέο, ελαφρύ σχεδιασμό, ενώ ο ρόλος των ελαστικών Pirelli είναι να μεταφέρουν αποτελεσματικά την πληθωρική ροπή στο έδαφος και να συνδράμουν καθοριστικά στην εξαιρετική οδική αίσθηση του αυτοκινήτου, χάρη στους ασυνήθιστα μεγάλους τροχούς 21" μπροστά και 22" πίσω, στοιχεία που πυροδότησαν νέα δημιουργικότητα και διακριτική σχεδιαστική ελευθερία στο αμάξωμα. Οι πλαϊνοί καθρέφτες υπάρχουν σαν να είναι αιωρούμενοι στον αέρα, χάρη στη στήριξη σε σχήμα αεροτομής. Είναι χωρισμένοι από το αμάξωμα για καλύτερη αεροδυναμική, δείχνοντας έτσι τη σχολαστική βελτιστοποίηση που έγινε στην αεροδυναμική σήραγγα. Τα πίσω φώτα επιπλέουν στα πλάγια των πίσω φτερών, τοποθετημένα στους αεραγωγούς και κάθε μέρος τους. Έτσι όμορφα που είναι φτιαγμένο, θα μπορούσε να εκτεθεί στη βιτρίνα ενός κοσμηματοπωλείου.
Η τετραπλή εξάτμιση από τιτάνιο, προσωπικό μνημείο και υπογραφή της μάρκας, εξακολουθεί να υπάρχει και διαθέτει κεραμική επίστρωση, προκειμένου να διαχέεται αποτελεσματικά η θερμότητα.
Η ενεργή αεροδυναμική του, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ εξασφαλίζουν βέλτιστη δυναμική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια από κράμα αλουμινίου, κατασκευασμένη με αεροδιαστημική τεχνολογία, παραπέμπει στο ότι το Utopia, ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για χρήση στον δρόμο, μπορεί να αντιμετωπίσει επιφάνειες για καθημερινή χρήση. Όμως ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων όχι μόνο πρέπει να ευχαριστεί τον αγοραστή του, αλλά να τον υποστηρίζει και να του παρέχει όλη την ασφάλεια που χρειάζεται, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχεί.
Η Pagani, για άλλη μια φορά, κατασκευάζει τα αυτοκίνητά της και πληροί τους πιο αυστηρούς κανονισμούς στον κόσμο, από κάθε άποψη, ξεκινώντας από την ασφάλεια. Η Utopia πέρασε πάνω από 50 σοβαρά crashtests, από την ανάπτυξη έως τις πρώτες δοκιμές, για να φτάσει στην παγκόσμια πιστοποίηση.
Inside job
Το εσωτερικό του Utopia είναι ακόμα πιο πρωτότυπο, αν αυτό είναι δυνατόν, από το εξωτερικό του σχήμα. Ούτε μοντέρνο ούτε ρετρό, είναι διαχρονικό. Δεν υπάρχουν οθόνες, εκτός από την πολύ μικρή οθόνη μπροστά από τον οδηγό. Οι μεγάλες οθόνες θα ήταν ευκολότερο να τοποθετηθούν και θα εξοικονομούσαν μεγάλο χώρο στον σχεδιασμό, αλλά θα βρισκόταν μακριά από την ομορφιά. Όλα τα όργανα είναι καθαρά αναλογικά και κάθε ένα από τα ευανάγνωστα καντράν φανερώνει διακριτικά μέρος του μηχανισμού του σαν να αποκάλυπτε την κίνηση του σκελετού. Για την Pagani, κάθε εξάρτημα που χρειάζεται για τη λειτουργία του αυτοκινήτου είναι μια ευκαιρία για δημιουργικότητα. Ακόμα και το τιμόνι είναι κατασκευασμένο από ένα συμπαγές μπλοκ αλουμινίου, από τις ακτίνες και το κοίλο χείλος μέχρι την προεξοχή της κολόνας τιμονιού, που περιέχει τον αερόσακο. Τα πεντάλ είναι επίσης κατασκευασμένα από ένα μόνο μπλοκ από μέταλλο, ενώ ο μηχανισμός του μοχλού ταχυτήτων είναι «εκτεθειμένος» αλλά πιο εξελιγμένος από ποτέ. Όλα αυτά, με την κατάλληλη εμμονή στην απόλυτη εργονομία, αποτελεσματικότητα και ευκολία πρόσβασης.
Ευδαίμονες αριθμοί
Την Utopia κινεί ένας κινητήρας-διαμάντι Pagani V12 60° 5980 κ.εκ. με διπλό υπερσυμπιεστή, εξελιγμένος κατά παραγγελία από τη Mercedes-AMG. Αποδίδει 864 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., ενώ η επίσης θηριώδης ροπή αγγίζει τα 1100 Nm από τις 2.800 έως 5.900 σ.α.λ.
Η δύναμη περνάει στους πίσω τροχούς μέσα από ένα Xtrac 7-τάχυτο εγκάρσιο AMT (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) ή ένα αμιγώς χειροκίνητο κιβώτιο για σπάνια οδηγική εμπειρία στο όνομα της απόλυτης ευχαρίστησης, με ένα νέο σύστημα τριπλής δισκόπλακας συμπλέκτη με αυξημένη διάμετρο για καλύτερη μεταφορά ροπής, και ηλεκτρομηχανικό διαφορικό. Μονοκόκ αμάξωμα Carbo-Titanium HP62 G2 και Carbo-Triax HP62 με μπροστινό και πίσω σωληνωτό υποπλαίσιο από κράμα χάλυβα CrMo, και αναρτήσεις state-of-the-art από σφυρήλατο κράμα αλουμινίου, ανεξάρτητα διπλά ψαλίδια με ελικοειδή ελατήρια και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Α, ζυγίζει μόλις 1.280 κιλά…
Έκσταση
Το αξίας 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων Pagani Utopia περιορίζεται να παραχθεί σε μόνο 99 μονάδες. Προφανώς και απευθύνεται σε ελάχιστους. Ωστόσο, αυτά που προσφέρει στην αυτοκίνηση είναι πολλά παραπάνω από μια επένδυση χρημάτων ή μια, αν θέλετε, επίδειξη ισχύος. Είναι το ότι υπάρχει! Να τραβάει βλέμματα, να συγκλονίζει τα εσώψυχά μας με το απαράμιλλο ήχο-ουρλιαχτό του V12 που διοχετεύει στο περιβάλλον μας το σύμπλεγμα της τετραπλής εξάτμισης, να τραβάει τη ματιά μας, αν υπάρξουμε τυχεροί και την συναντήσουμε κάπου σε κάποιον δρόμο! Μα πάνω από όλα, το αυτοκίνητο αυτό, όπως και πολύ λίγα ακόμη, έχουν έναν τίτλο: γεννήτορες ονείρων! Ονειρευτείτε, λοιπόν, πριν η λαίλαπα της κορεκτίλας και η καταιγίδα των ενοχών –που απεύχομαι– τα ισοπεδώσει όλα. Καληνύχτα σας!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.