Custommade C.A.: Τρεις φίλοι μεταμορφώνουν παλιά, τρακαρισμένα μηχανάκια σε μοντέρνες μοτοσικλέτες
Παλιές, χαλασμένες, για πολλούς άχρηστες μηχανές αποκτούν νέα πνοή σε μια αποθήκη στην Ν. Φιλαδέλφεια
Οι Custommade C.A. (Χρήστος Φόσκας, Φώτης Ντίκος, Αντώνης Πολιτόπουλος) ανακατασκευάζουν παλιά μηχανάκια σε μοτοσικλέτες - έργα τέχνης
Έχουν φαντασία, γνώσεις μηχανικού και μεγάλη αγάπη για τις μοτοσικλέτες. Οι Custommade είναι τρεις παιδικοί φίλοι που σε μια αποθήκη στη Νέα Φιλαδέλφεια στεγάζουν το κοινό τους πάθος, αυτό της ανακατασκευής μηχανών, παρόλο που οι δύο από αυτούς δεν είναι καν επαγγελματίες μηχανικοί. Το μεράκι τους είναι να βρίσκουν παλιές, τρακαρισμένες και χαλασμένες μηχανές, για πολλούς άχρηστες, και να τους δίνουν μια νέα πνοή ώστε να βγουν και πάλι στους δρόμους. Στη συνέντευξη που μας έδωσαν, αποκαλύπτουν τα μυστικά τους για όλους όσους επιθυμούν να μετατρέψουν το σκουριασμένο τους μηχανάκι στη μοτοσικλέτα των ονείρων τους. Πώς ξεκίνησαν όλα; Όπως μας λένε ο Χρήστος Φόσκας, ο Φώτης Ντίκος κι ο Αντώνης Πολιτόπουλος, από τότε που θυμούνται τους εαυτούς τους προσπαθούσαν να υλοποιήσουν από κοινού κάθε πατέντα που σκαρφίζονταν.
«Η αγάπη μας για τις μηχανές και γενικά για όλη την ιδέα του customizing ξεκινάει από τα ανήσυχα παιδικά μας χρόνια όπου καβαλούσαμε τα bmx και εξαφανιζόμασταν προσπαθώντας να βρούμε πάντα ένα καινούργιο μέρος να κάνουμε τα κόλπα μας, καθώς και όλο το μεράκι και το ψάξιμο που βάζαμε για να μπορέσουμε να κάνουμε τα ποδήλατα πιο ανθεκτικά και πιο ευέλικτα στα κόλπα. Όπως ήταν αναμενόμενο, αφήνοντας τα ποδήλατα στην άκρη έπρεπε να βρούμε καινούργια παιχνίδια που να μας προσφέρουν αυτή την αίσθηση ελευθερίας. Έτσι στραφήκαμε στις μηχανές. Στην αρχή με καινούργια μοντέλα, αρχίσαμε να τα επισκευάζουμε μόνοι μας κι όταν κουραστήκαμε με τις μικρές μετατροπές σε αξεσουάρ, φώτα και λοιπά, πήραμε την απόφαση ότι για να ασχοληθούμε πιο δραστικά έπρεπε να αποκτήσουμε ένα πιο παλιό μηχανάκι και να το κάνουμε όπως ακριβώς το φανταζόμασταν. Εκείνη την περίοδο ο Αντώνης ήταν σε αναζήτηση μηχανής οπότε συνδυάστηκαν όλα τέλεια. Στη συνέχεια πήραμε ένα ακόμα ίδιο για τον Χρήστο και με τις προσωπικές του πινελιές άρχισαν να δείχνουν αρκετοί γνωστοί όλο και περισσότερο ενδιαφέρον. Το ένα έφερε το άλλο και ό,τι έπεφτε στα χέρια μας γινόταν αγνώριστο, οπότε μπήκε και το σηματάκι μας στο ντεπόζιτο για να υπάρχει και η ταυτότητα του δημιουργού.»
Ο χώρος τους είναι μια παλιά αποθήκη σε βιομηχανικό στυλ που για αρκετά χρόνια λειτουργούσε ως σιδεράδικο. Πέρα από τα εργαλεία και τους πάγκους εργασίας, έχουν διαμορφώσει κι ένα μικρό καθιστικό με ένα ψυγείο, που φροντίζουν να έχει πάντα παγωμένες μπίρες για τους ίδιους και για τους φίλους τους. Εκεί στεγάζουν τα παλιά σκουριασμένα μηχανάκια που πρόκειται να περάσουν από ολικό ρεκτιφιέ και εκθέτουν τα έργα τέχνης στα οποία μεταμορφώνονται. Ποια είναι η διαδικασία;
«Οι παρεμβάσεις που κάνουμε αφορούν κυρίως το αισθητικό κομμάτι της μοτοσικλέτας. Στην ουσία την κατασκευάζουμε από την αρχή αφαιρώντας οτιδήποτε πέραν του βασικού πλαισίου και του κινητήρα. Σε αρκετά παλιές μοτοσικλέτες επεμβαίνουμε και σε μηχανικά μέρη όπως αναρτήσεις, φρένα και τροχούς, αναβαθμίζοντάς τα με αλλά, πολύ πιο σύγχρονα. Η διαδικασία ολοκλήρωσης ενός πρότζεκτ ξεκινάει από την επιλογή της μηχανής που θα χρησιμοποιηθεί σαν βάση. Μετά από εκτενή συζήτηση με τον αναβάτη και λαμβάνοντας υπόψιν το στιλ και τη χρήση, επικεντρωνόμαστε σε ένα ή δύο μοντέλα που θα αναδείξουν σωστά το τελικό αποτέλεσμα. Αφού έρθει η μοτοσικλέτα στα χέρια μας ξεκινάει το λύσιμο και η αφαίρεση όλων των περιττών ώστε να αποκαλυφθούν τα στοιχεία που πρέπει να δουλέψουμε. Μετά από μελέτη για τις ριζικές μετατροπές που πρέπει να γίνουν, επιλέγουμε τα αξεσουάρ και τα εξαρτήματα που θα τοποθετηθούν. Τέλος, λύνονται όλα μέχρι τελευταίας βίδας και στέλνονται για βάψιμο. Ύστερα από την διαδικασία των βαφών ξαναδένονται για να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή με καινούργια αναλώσιμα και το προτζεκτ βγαίνει στον δρόμο επί της ουσίας καινούργιο, για τις τελικές μικρορυθμίσεις.»
Το στιλ το μηχανών τους, όπως μας εξηγούν, χαρακτηρίζεται ως new wave, δηλαδή μεταμοντέρνο με ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα, τον σχεδιασμό και το τελικό φινίρισμα, με μίνιμαλ γραμμές και ρετρό λεπτομέρειες. Αποφεύγουν τα πολύ φλύαρα χρώματα ή σχέδια και τους μεγάλους όγκους στοχεύοντας σε ένα κομψό και ευχάριστο αποτέλεσμα.
«Σίγουρα κάθε μοτοσικλέτα μας είναι ξεχωριστή. Έχει το δικό της σχέδιο, τα δικά της χρώματα, ήχο και μοναδικά εξαρτήματα, τον δικό της χαρακτήρα θα μπορούσαμε να πούμε! Είναι κάτι σαν πνευματικό μας παιδί και δεν μπορούμε εύκολα να διαλέξει κάποιο ανάμεσα στα υπόλοιπα. Οι περισσότερες μοτοσικλέτες μας έχουν κάποια ιστορία να πουν, είτε μέσω του ιδιοκτήτη τους είτε μέσα από την κατάσταση που βρίσκονται. Μια φορά, ένας φίλος, ο Γιώργος, έφερε τη μηχανή του πατέρα του, που βρισκόταν για 15 χρόνια ακίνητη σε ένα χωράφι. Ο πατέρας του αρρώστησε και αυτή δεν ξανακινήθηκε μέχρι τη μέρα που την είδαμε! Ο Γιώργος είχε χάσει τον πατέρα του και δεν ήθελε να βλέπει τη μηχανή που τόσο αγαπούσε και φρόντιζε χρόνια να στέκει σε αυτή την κατάσταση. Αμέσως πέσαμε πάνω της χωρίς να είμαστε αρκετά αισιόδοξοι για το αν θα μπορούσε να επιστρέψει στη ζωή. Θυμάμαι σχεδόν έβαλα να κλάματα όταν μετά από πάρα πολύ κόπο και ψάξιμο πήρε μπροστά! Ήταν σαν να έλεγε "θέλω να ζήσω!" Φυσικά δεν ήταν απλά μια ανακατασκευή, ήταν κάτι πολύ περισσότερο! Όταν παραδώσαμε την μοτοσικλέτα στον Γιώργο, μας είπε ότι ένιωσε σαν να γυρίζει πίσω ένα μέλος της οικογένειας και όταν είδε στο ταμπελάκι της το όνομα του πατέρα του, δεν μπόρεσε να κρύψει τη χαρά του. Από την πλευρά μας νιώσαμε τόσο περήφανοι που κάναμε τον φίλο μας χαρούμενο κι αυτό νομίζω είναι που μας γεμίζει: τo αυθόρμητο χαμόγελο και ο ενθουσιασμός του αναβάτη όταν αντικρίζει το τελικό αποτέλεσμα!
Επειδή είμαστε και οι τρεις ανήσυχα πνεύματα, πάντα θέλουμε να εξελισσόμαστε και να δοκιμάζουμε καινούργια κόλπα. Στο τελευταίο μας πρότζεκτ δοκιμάζουμε κάποια τρικ για την εύκολη και γρήγορη προσθαφαίρεση της σέλας και την keyless, όπως λέγεται, ενεργοποίηση της μοτοσικλέτας με το δακτυλικό αποτύπωμα του αναβάτη!»
Η ομάδα μπορεί εδώ και δεκαετίες να έχει την ίδια, αμείωτη αγάπη για τους δύο τροχούς και τα μαστορέματα, ο στόχος τους όμως είναι ο κόσμος να αγαπήσει την μοτοσικλέτα μέσα από μια νέα οπτική, πιο δημιουργική και εξατομικευμένη και όχι τόσο λόγω επιδόσεων και αριθμών. Η μεγαλύτερη ανταμοιβή τους; Δεν είναι άλλη λοιπόν από το να διαδώσουν το μεράκι τους και να γεμισουν οι δρομοι με custom μηχανες!
«Η κοινότητα των custommade μοτοσικλετών και γενικά το customizing γνωρίζει άνθιση παγκοσμίως αλλά και στη χώρα μας. Τα social media και το internet έχουν βοηθήσει σε αυτό. Πλέον υπάρχουν πολύ αξιόλογες δουλειές στη χώρα μας, και γενικά συναντάς στον δρόμο συχνά customαρισμένα μηχανάκια. Όταν οδηγείς ένα, κάποιος θα σε σταματήσει να σε ρωτήσει, να τα πείτε και να καταλήξετε με μια μπίρα στο χέρι, χωρίς να έχει σημασία η ηλικία, η καταγωγή ή το φύλο. Ο κόσμος το αγαπάει και έχει πολλά να πει γιατί μπορείς να δημιουργήσεις ακόμα και στο σπίτι σου κάτι όμορφο, να βάλεις τη δικιά σου προσωπική πινελιά και να το απολαμβάνεις κάθε μέρα, καθώς μην ξεχνάμε ότι η μηχανή είναι ένα μέσο μετακίνησης που μπορεί όμως να σου προσφέρει αίσθηση ελευθερίας και ένα χαμόγελο, χωρίς να το επιδιώξεις!»
Τους Custommade C.A. τους βρίσκετε στο site και στο instagram.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.