- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Nicola Materazzi: Πέθανε ο «πατέρας» της θρυλικής Ferrari F40
To τελευταίο αυτοκίνητο που επέβλεψε και ο Enzo Ferrari
Πέθανε ο Nicola Materazzi, ο «πατέρας» της Ferrari F40.
Την απώλεια του Nicola Materazzi, του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται ως ο «πατέρας της Ferrari F40», θρηνεί ο χώρος του αυτοκινήτου.
Γεννημένος το 1939 ο Materazzi ήταν υπεύθυνος για τον ερχομό πολλών θρυλικών αυτοκινήτων, ωστόσο έμεινε στην ιστορία ως ο «πατέρας της Ferrari F40». Η F40 ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε υπό την επίβλεψη του θρυλικού Enzo Ferrari, ωστόσο έχοντας του πλήρη εμπιστοσύνη ο Ferrari είχε αναθέσει στον Materazzi την πλήρη επίβλεψη του μοντέλου.
Oι αφίσες της F40 σε δωμάτια εφήβων συναγωνίζονται σε αριθμό –και σε πόθο- εκείνες της Πάμελα Αντερσον. Ωστόσο η πραγματικότητα ήταν σκληρή και εντελώς διαφορετική, καθώς το Αγιο Δισκοπότηρο με σήμα το όρθιο αλογάκι Cavallino rampante προοριζόταν για έναν πολύ κλειστό κύκλο πελατών, αφού κατασκευάστηκαν συνολικά μόλις 1.300 τέτοια μοντέλα.
Στο λανσάρισμά του το 1987 κόστιζε το διθέσιο supercar των 478 αλόγων γύρω στα 440.000 Γερμανικά Μάρκα ή 220.000 ευρώ με βάση την ισοτιμία μεταξύ των δύο νομισμάτων. Μετά τον θάνατο του Εντσο Φεράρι το 1988 -και την τεράστια ζήτηση για μοντέλα της Ferrari, που προκάλεσε- απογειώθηκαν οι τιμές της συλλεκτικής F40 και ξεπέρασαν ακόμη και τα δύο εκατομμύρια ευρώ, για να πέσουν σταδιακά έως και 90% χαμηλότερα στο χρηματιστήριο των κλασικών supercars.
Άλλα επιτεύγματα του Nicola Materazzi περιλαμβάνουν τη συνεισφορά του στην εκπληκτική πορεία της Lancia Stratos στα ράλι, ενώ έπαιξε σημαίνοντα ρόλο στην άφιξη της Ferrari στην εποχή του τούρμπο στη Formula 1. Το 1978 ο Materazzi πήγε να εργαστεί στην Abarth όπου και σχεδίασε από την αρχή το μονοθέσιο της Formula FIAT Abarth και μετά πέρασε μια σύντομη περίοδο στην Osella.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.