Αυτοκινηση

Nicola Materazzi: Πέθανε ο «πατέρας» της θρυλικής Ferrari F40

To τελευταίο αυτοκίνητο που επέβλεψε και ο Enzo Ferrari

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
F40, το super icon της Ferrari
F40 Ferrari © ΕPA Pool

Πέθανε ο Nicola Materazzi, ο «πατέρας» της Ferrari F40.

Την απώλεια του Nicola Materazzi, του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται ως ο «πατέρας της Ferrari F40», θρηνεί ο χώρος του αυτοκινήτου.

Γεννημένος το 1939 ο Materazzi ήταν υπεύθυνος για τον ερχομό πολλών θρυλικών αυτοκινήτων, ωστόσο έμεινε στην ιστορία ως ο «πατέρας της Ferrari F40». Η F40 ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε υπό την επίβλεψη του θρυλικού Enzo Ferrari, ωστόσο έχοντας του πλήρη εμπιστοσύνη ο Ferrari είχε αναθέσει στον Materazzi την πλήρη επίβλεψη του μοντέλου.

Oι αφίσες της F40 σε δωμάτια εφήβων συναγωνίζονται σε αριθμό –και σε πόθο- εκείνες της Πάμελα Αντερσον. Ωστόσο η πραγματικότητα ήταν σκληρή και εντελώς διαφορετική, καθώς το Αγιο Δισκοπότηρο με σήμα το όρθιο αλογάκι Cavallino rampante προοριζόταν για έναν πολύ κλειστό κύκλο πελατών, αφού κατασκευάστηκαν συνολικά μόλις 1.300 τέτοια μοντέλα.

Στο λανσάρισμά του το 1987 κόστιζε το διθέσιο supercar των 478 αλόγων γύρω στα 440.000 Γερμανικά Μάρκα ή 220.000 ευρώ με βάση την ισοτιμία μεταξύ των δύο νομισμάτων. Μετά τον θάνατο του Εντσο Φεράρι το 1988 -και την τεράστια ζήτηση για μοντέλα της Ferrari, που προκάλεσε- απογειώθηκαν οι τιμές της συλλεκτικής F40 και ξεπέρασαν ακόμη και τα δύο εκατομμύρια ευρώ, για να πέσουν σταδιακά έως και 90% χαμηλότερα στο χρηματιστήριο των κλασικών supercars.

Άλλα επιτεύγματα του Nicola Materazzi περιλαμβάνουν τη συνεισφορά του στην εκπληκτική πορεία της Lancia Stratos στα ράλι, ενώ έπαιξε σημαίνοντα ρόλο στην άφιξη της Ferrari στην εποχή του τούρμπο στη Formula 1. Το 1978 ο Materazzi πήγε να εργαστεί στην Abarth όπου και σχεδίασε από την αρχή το μονοθέσιο της Formula FIAT Abarth και μετά πέρασε μια σύντομη περίοδο στην Osella.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ